Hoopte dat het minder werd, dus niet

Deze week moet ik toch al langs de huisarts en vraag gelijk als ze hier ook wat aan kan doen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Malkesta schreef:Sinds deze week weet ik dat ik een B12 tekort heb, is bij mij 52. Krijg vanmiddag mijn eerste prik in de serie van 5 weken lang twee prikken. Daarna om de 6 weken , waarschijnlijk mijn hele leven lang. Schrok wel toen ik het hoorde...Maar ben blij dat ik me straks waarschijnlijk weer beter voel dan nu.
hunter87 schreef:hoe kom je aan die injecties... bij mij is vorige maand een B12 tekort geconstateerd (van 109) en ik heb alleen maar pillen meegekregen. nu lees ik overal dat dat dus de minste werking heeft. hoe kan ik aan die injecties komen?
Kido schreef:Malkesta schreef:Sinds deze week weet ik dat ik een B12 tekort heb, is bij mij 52. Krijg vanmiddag mijn eerste prik in de serie van 5 weken lang twee prikken. Daarna om de 6 weken , waarschijnlijk mijn hele leven lang. Schrok wel toen ik het hoorde...Maar ben blij dat ik me straks waarschijnlijk weer beter voel dan nu.
Oef das pittig!
Enkel een tip vraag aan je behandelend arts of je na die vijf weken eens per week mag en dan steeds meer uitbreiden tot wat je red.
Want in ene naar 6 weken gaan is een grote stap lijkt mij!
Suc6 ermee!!
Maar ja als het maar werkt!
Glossi schreef:Acne is idd een bijwerking van de b12. Vraag een verwijsbrief naar de dermatoloog dan kan die jou door verwijzen naar een huidtherapeut zodat de behandelingen vergoed worden. Heb er zelf veel baat bij. Mijn huid was er laatst zo erg aan toe dat ik weer met fruitzuur ben gestart.
B12 die niet in de koelkast hoeft is beter. Deze is op waterbasis, in die andere zit benzylalcohol. Maar er zijn ook mensen die het goed op die koekast b12 doen..

Malkesta schreef:Ik ga het even overleggen met mijn huisarts eert deze 5 weken maar afwachten wat er gebeurd. Heb me nog ziek gemeld bij mijn werk deze week al en volgende week ook nog. Ik krijg het nu weer zo koud, dat heb ik de laatse tijd veel vakker. De assistente die mij prikte zei al de klachten kunnnen eerst wat erger worden. Maar wat een rotspuiten zijn dat zeg..Maar ja als het maar werkt!
love_western schreef:Glossi schreef:Acne is idd een bijwerking van de b12. Vraag een verwijsbrief naar de dermatoloog dan kan die jou door verwijzen naar een huidtherapeut zodat de behandelingen vergoed worden. Heb er zelf veel baat bij. Mijn huid was er laatst zo erg aan toe dat ik weer met fruitzuur ben gestart.
B12 die niet in de koelkast hoeft is beter. Deze is op waterbasis, in die andere zit benzylalcohol. Maar er zijn ook mensen die het goed op die koekast b12 doen..
Word dermatoloog niet vergoed dan? En zal volgende week eens naar de huisarts gaan.
Word er echt knettergek van. En heb geen zin om rest van mijn leven acne te hebben.
Voel me dan ook altijd zo aangestaard
En ik heb nog geen flauw idee als ik hier het beter op doe. Heb hier nu 1 injectie van gehad.
Maar die andere kunnen ze ook niet meer bestellen
daarnaast zegt de waarde in het bloed niets meer. Het gaat om de waarde in het weefsel.
Kido schreef:Malkesta schreef:Ik ga het even overleggen met mijn huisarts eert deze 5 weken maar afwachten wat er gebeurd. Heb me nog ziek gemeld bij mijn werk deze week al en volgende week ook nog. Ik krijg het nu weer zo koud, dat heb ik de laatse tijd veel vakker. De assistente die mij prikte zei al de klachten kunnnen eerst wat erger worden. Maar wat een rotspuiten zijn dat zeg..Maar ja als het maar werkt!
Langzamer laten spuiten scheelt een stukje!
En komen ze uit de koelkast?
En afwachten na deze vijf weken is niet slim want t duurt ff voor t werkt en als je dan de tussen posen te lang laat mis je het effect van de injecties!
Maar als het aan iets anders ligt, lijkt het me goed om het uit te zoeken.
heb eigenlijk heel veel vage klachten, migraine, slapende handen en voeten, ontzettend moe zijn, misselijkheid zonder enige aanleiding, met oprispingen en al erbij,breekbare nagels, blaren op mijn tong en een gespleten tong, net alsof de tong in tweeen gedeeld is. Iemand wees me erop dat het best eens b12 tekort zou kunnen zijn, maar mijn huisarts zegt dat dat onzin is en wil er niets van weten...