Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:03

Wat leuk, een tijdrit! Zoiets lijkt mij ook wel wat. :j

Ik ben vandaag ook door de wind en regen gegaan. Kan niet zeggen dat ik het nou leuk vond. :))

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:04

Mijn vader heeft vandaag zo'n Tacx trainer gehaald bij de Gamma :D Zo'n simpele blauwe waar je je achterwiel in vast zet :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:04

Ideaal!
Die kan ik online trouwens niet vinden bij de Gamma

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:20

Flew schreef:
Wat leuk, een tijdrit! Zoiets lijkt mij ook wel wat. :j

Ik ben vandaag ook door de wind en regen gegaan. Kan niet zeggen dat ik het nou leuk vond. :))

Hahaha, met training gisteravond hebben we eerst als een kudde schapen bij elkaar staan kleumen in korte broeken om vervolgens wat oefeningen te doen en weer snel naar huis te gaan. :+ Respect voor jou, in mijn eentje had ik absoluut afgehaakt.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:21

Het scheelde dat het droog was toen ik vertrok, anders was ik niet gegaan. Heb wel een klein rondje gedaan hoor, vertik het om een roteind in de regen te fietsen. Had gelukkig een lange broek aan. :D
Laatst bijgewerkt door Flew op 08-04-14 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:28

dei regen is nu echt nog wel heel erg koud, respect idd! Vind ik op de MTB minder erg dan op de racefiets moet ik toegeven...

Kicke!!! Wil ook meer tijdsritjes doen, maar zit niet bij een wielerclub dus is lastig :( Wat wsa je materiaal pech?

Taxc, love it!! Gisteren ook weer 1.5 uur op getraind.
Eerste half uur 20km op standje 3 (is gelijk aan fietsen op de weg met weinig wind); 30.28 min
Tweede half uur powerinterval tussen standje 3 en 6 (bergjes klimmen)
Laatste half uur 20km uitfietsen op standje 2 (gelijk aan windje mee); 28.13

totaal 1148 Kcal verbrand :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:30

Ik heb het ding nog niet uitgeprobeerd haha, mijn fiets staat er al wel op. Straks even proberen :)
Hij was nu trouwens maar 45 euro :j

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:35

Romyv schreef:
dei regen is nu echt nog wel heel erg koud, respect idd! Vind ik op de MTB minder erg dan op de racefiets moet ik toegeven...

Kicke!!! Wil ook meer tijdsritjes doen, maar zit niet bij een wielerclub dus is lastig :( Wat wsa je materiaal pech?

Taxc, love it!! Gisteren ook weer 1.5 uur op getraind.
Eerste half uur 20km op standje 3 (is gelijk aan fietsen op de weg met weinig wind); 30.28 min
Tweede half uur powerinterval tussen standje 3 en 6 (bergjes klimmen)
Laatste half uur 20km uitfietsen op standje 2 (gelijk aan windje mee); 28.13

totaal 1148 Kcal verbrand :D

Linkerschoen weigert te klikken, dus met maar 1 voet vast gefietst. Ivm regen en dus gladde pedalen en paden ook niet goed kunnen aanzetten, wind tegen op één been moeten trekken. Goede eerste ervaring. :+ Na anderhalf uur aan vanalles draaien en verstellen, klikt het nu weer met een beetje mazzel in. Geeeeen idee wat er aan de hand is.

Tacx, verschrikkelijk! Ontiegelijk saai zeg.. maarja, bij elke regenbui mn fietsje douchen en föhnen is ook niet ideaal. :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:40

Ghostattack schreef:
Ik heb het ding nog niet uitgeprobeerd haha, mijn fiets staat er al wel op. Straks even proberen :)
Hij was nu trouwens maar 45 euro :j

Was het echt bij de Gamma?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:42

@RubyRed; ja, vind ik inderdaad ook erg jammer. Maar niks aan te doen.
@Neborah; wauw, netjes ondanks je materiaal pech! Dat belooft iets voor de volgende keer ;)

Regen en wind vond ik met hardlopen nooit erg, heerlijk dat gevoel als je weer lekker warm thuis op de bank zat 'dat heb ik toch maar mooi gedaan'. Weet nog niet of ik het met fietsen ook heb, maar in Nederland kom ik daar vast snel genoeg achter :+

Ik hoop zaterdagochtend weer even te gaan fietsen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:43

Ik train heel gericht, dan is het wel leuk! Ga er echt met een doel en een programma op zitten; die kan ik dan ook weer vergelijken met andere trainingen dus zie mn voortgang en kan PRś verbeteren enz... Maakt het leuk!

Bij alle Gammas? Wat cool!! Kan hem niet vinden op de website, weet je welk type/model het is? super strakke prijs!

Staan trouwens allemaal spinning class filmpjes op youtube, ideaal voor op de taxc!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:45

Prijs is inderdaad super strak, als dat bij alle gamma's is ga ik wel even kijken.

Houdt er wel rekening mee dat in zo'n tacx je band heel warm wordt! Je hebt dus een speciale buitenband nodig!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:48

klopt! Je moet ook niet je koude vingers opwarmen aan de magneet, doet pijn :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:50

Volgens mij echt de Gamma ja :) Hij ziet eruit als een echte Tacx, maar het is gewoon een merkloos ding.
Op de doos staat "Fietstrainer".

Edit:
Deze:
Afbeelding
Alleen dan 45 euro volgens mijn vader.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:56

"26 past je racefiets niet op he.. dat is nl "28! Dus dit is voor MTB

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:58

Ik heb er geen verstand van hoor, mijn vader heeft hem gekocht. Mijn fiets staat er nu op en hij past prima. Ik zou niet weten waarom het niet zou passen?

Edit: Ik weet trouwens niet of het exact degene van het plaatje is, maar de foto ziet er hetzelfde uit.
Plaatje is van google :+
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 08-04-14 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:59

Ik vind een taxc vreselijk. Mijn ex ging rustig 4 uur zitten, maar na 5 minuten vraag ik me al af waar ik in vredesnaam mee bezig ben, dus ik heb mijn taxc verkocht :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:08

Dat vertelde je een tijd terug idd. Ik vind het ook heerlijk; maar 4 uur lukt me niet hoor! Ik heb de 1.5 uurs regel; ben alles na 1.5 uur zat!! hahahaha

ow, dan is het een andere.. Die op het plaatje is voor kleinere wielen dan een racefiets heeft, dat past dus niet (wiel is groter dan de ruimte tussen de stang waar die in zit en de magneet :+)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:10

Mijn vaders fiets past er trouwens ook op, dus het zal wel goed zijn :+ Wat voor soort buitenband heb je dan nodig? Ik heb geen verstand van banden haha.

Ik heb er net 5 minuten op gezeten om het uit te proberen, ik vind het maar raar :+ Denk niet dat ik het heel lang vol kan houden, maar met een muziekje erbij misschien wel :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:13

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:15

Top, dankjewel! Zal er even naar gaan kijken :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:20

probeer zn spinning class filmpje van youtube eens! Dat maakt het echt leuk :j

deze heb je nodig:
http://www.futurumshop.nl/tacx-trainerb ... 1390.phtml

Wij hebbeng ewoon een "oude" fiets die we over hadden erop gezet; zodat we niet steeds banden hoeven te wisselen enz. Je kan ook een extra wiel kopen, hoef je alleen die er over op en af te klikken! scheelt een half uur werk voordat je kan gaan trainen :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:22

Haha, dat is misschien ook wel handig ja :+ Wij kunnen helaas geen aparte fiets kopen, omdat mijn vader en ik qua grootte heel veel schelen. Ik heb bijna een kinderfiets en hij een vrij grote :')
Extra wiel zou dan wel de oplossing zijn :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:40

ja, gewoon even op marktplaats kijken; altijd wel iemand die iets over heeft.. Je moet dan even kijken hoe handig je bent met tandwielen overzetten, anders kan je ook kijken om er een MTB verzet op te zetten (scheelt de helft van het geld :+)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:07

Ik heb me van de week verbaast over iemand die hier zei geen helm te dragen en moest er nu weer aan denken: http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... l-op.dhtml
Zwaar onverstandig in mijn ogen. (Ook ik ben zo naïef geweest, maar de laatste jaren nooit meer zonder als ik serieus ga trainen)