Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Tara_ schreef:Ruby1995 schreef:want ik zou wel de pil willen alleen voor de erge buikpijn die ik heb ...... maar ik ben zo bang dat ik moet overgeven ( ik heb overgeef-angst)
Er zijn behalve de pil ook nog andere opties he. NuvaRing bv. Gebruik zelf al een jaar of 3 en ben er erg tevreden over.
_Tara_ schreef:http://www.nuvaring.nl
Kun je even rustig zelf lezen. Als je ook hier beneden onder "wie is er online" in het zoeken balkje nuvaring in typt, krijg je zo allerlei ervaringen.
Ilsemarie schreef:waarom niet dan? vind je het eng dat er iets zit? Gebruik je tampons? (zoja dan is die ring toch ook prima?) Ik vind dat ding echt ideaal en je voelt hem niet zitten! Het lijkt raar (leek mij in het begin ook raar) maar ik ben helemaal om
Ilsemarie schreef:oké! ik vind tampons ook niks maar nuvaring geen enkel probleem. ik zou het toch eens overwegen want het is heel veilig en erg makkelijk in gebruik! je kan het altijd een keer proberen en als het niks is kan je zo weer aan de pil!
Citaat:Bij het vergeten van één pil (meer dan twaalf uur te laat):
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. De werking van de pil is niet verminderd.
rockwitch schreef:Aangezien ik morgen langs de HA ga voor een ander soort anticonceptie (nu gewoon de pil, maar altijd last van menstruatie en flinke bloedingen en buikpijn) ben ik mezelf aan het inlezen, eerst dacht ik de prikpil, maar ik lees dat je daar dus soms echt juist wekenlang kan bloeden, daar wil ik nou juist vanaf. En ik wil ook niet dat als ik uiteindelijk een vaste relatie krijg en aan kinderen wil beginnen dat het soms tot anderhalf jaar kan duren eer je weer vruchtbaar bent.
Spiraaltje vind ik zelf echt heel eng.
Zo'n ring lijkt me ook niks, kan er al niet zo goed tegen als een tampon een tijd van binnen zit, gaat erg irriteren, dus heb geen zin om 3 weken lang zo'n ding erin te hebben.
Zit dus nu te denken aan een Implanon dingetje. Maar ik ben wel benieuwd naar mensen die dat zelf dus hebben, ik heb niet alle 83 pagina's doorgelezen, dus sorry als het al ergens staat.
Maar wie wil zijn ervaringen met me delen, mag ook via pb als er anders van alles dubbel hier in dit topic komt te staan.
Oh ja, ik ga eind juni naar Schotland om daar mijn allereerste lover op te zoeken, we hebben elkaar al jaren niet gezien, maar wel contact gehouden. We hebben nog altijd gevoelens voor elkaar, de kans is ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot dat er wat gaat gebeuren. Maar dan wil ik natuurlijk niet dat ik dan met allemaal doorbraakbloedingen zit ofzo, dus ben ook even benieuwd naar ervaringen daarmee. Of dat met zo'n implanon ook veel gebeurt.
Bedankt alvast!!