[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:56

want ik zou wel de pil willen alleen voor de erge buikpijn die ik heb ...... maar ik ben zo bang dat ik moet overgeven ( ik heb overgeef-angst)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:59

Ruby1995 schreef:
want ik zou wel de pil willen alleen voor de erge buikpijn die ik heb ...... maar ik ben zo bang dat ik moet overgeven ( ik heb overgeef-angst)

Er zijn behalve de pil ook nog andere opties he. NuvaRing bv. Gebruik zelf al een jaar of 3 en ben er erg tevreden over.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:00

_Tara_ schreef:
Ruby1995 schreef:

Er zijn behalve de pil ook nog andere opties he. NuvaRing bv. Gebruik zelf al een jaar of 3 en ben er erg tevreden over.

wat is dat ? :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:02

www.nuvaring.nl
Kun je even rustig zelf lezen. Als je ook hier beneden onder "wie is er online" in het zoeken balkje nuvaring in typt, krijg je zo allerlei ervaringen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:04

_Tara_ schreef:
http://www.nuvaring.nl
Kun je even rustig zelf lezen. Als je ook hier beneden onder "wie is er online" in het zoeken balkje nuvaring in typt, krijg je zo allerlei ervaringen.

Oh , nee dat is niks voor mij .......

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:33

waarom niet dan? vind je het eng dat er iets zit? Gebruik je tampons? (zoja dan is die ring toch ook prima?) Ik vind dat ding echt ideaal en je voelt hem niet zitten! Het lijkt raar (leek mij in het begin ook raar) maar ik ben helemaal om ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:39

Ilsemarie schreef:
waarom niet dan? vind je het eng dat er iets zit? Gebruik je tampons? (zoja dan is die ring toch ook prima?) Ik vind dat ding echt ideaal en je voelt hem niet zitten! Het lijkt raar (leek mij in het begin ook raar) maar ik ben helemaal om ;)

nee gebruik geen tampons want dat vind ik eerlijk gezegt ook al eng ;$

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:42

oké! ik vind tampons ook niks maar nuvaring geen enkel probleem. ik zou het toch eens overwegen want het is heel veilig en erg makkelijk in gebruik! je kan het altijd een keer proberen en als het niks is kan je zo weer aan de pil!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:47

Ilsemarie schreef:
oké! ik vind tampons ook niks maar nuvaring geen enkel probleem. ik zou het toch eens overwegen want het is heel veilig en erg makkelijk in gebruik! je kan het altijd een keer proberen en als het niks is kan je zo weer aan de pil!

Nou ik denk dus na over pil maar ik ben dus zo bang om over te geven....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:50

Waarom ben je daar bang voor? Heb je daar vaker last van bij het slikken van pillen? Je anticonceptiepil is ongeveer 10x kleiner dan bijvoorbeeld een paracetamol pil. Ik was ook altijd heel slecht in pillen slikken, maar met een slok water erbij merk je er echt niets van :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:52

maar als je gewoon drinkt, moet je dan overgeven? die pilletjes zijn zooooooo klein dat je gewoon een iets grotere slok neemt dan normaal en dan is hij al weg. Of doe het desnoods gewoon door een hap eten ofzo, een koekje of wat.

Ik denk niet dat je daarvan hoeft over te geven. ik vind dat zelf ook afgrijselijk en doe er alles aan dat dat niet hoeft, maar zo'n klein pilletje, daarvan gebeurd denk ik niets! Weet je wat je ook kan doen, oefneen met vitamine tabletjes... heb ik vroeger ook gedaan toen ik nog geen tabletten kon doorslikken.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:56

Nou ik slik geen paracetamollen met water ik heb speciale paracetamollen die ikop moet zuigen.... maar ik denk dat zo'n klein pilletje opzich wel lukt , maar ik ben bang voor de bijwerkingen!!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:58

Ik heb een vraaag! Ik ben 3 weken geleden naar de huisarts gegaan voor de pil, omdat ik volgende week maandag naar Londen vertrek. Ik zou afgelopen dinsdag ongesteld moeten worden om vervolgens dan met de pil te gaan beginnen, ik ben echter nog steeds niet ongesteld, maar wil dit écht niet zijn in Londen. Zou ik nu gewoon met de pil kunnen beginnen, zodat ik het in Londen niet ben of is dit echt heel slecht?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:15

Geen probleem, je bent alleen de eerste 7 dagen niet beschermd tegen zwangerschap, en misschien heb je iets meer kans op doorbraakbloedingen die cyclus.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:32

Oke :) Dan denk ik dat ik nog tot woensdag of donderdag wacht en anders gewoon begin :j Bedankt!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:11

Hoi,

Als je je pil al een maand doorgeslikt hebt, en dan dus in de tweede strip, tweede week, een pil vergeet is dat dan erg?
Heb hem wel s avonds alsnog ingenomen maar denk niet dat dat nog nut had.
Beetje lange zin maar hoop dat jullie het begrijpen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:16

In de tweede week is het niet erg, kans op zwangerschap is dan zeer klein. Ik vergeet ook regelmatig in de tweede week een pil te slikken en mijn huisarts heeft me gezegd dat als je de rest niet vergeet het geen kwaad kan. Ik slik dan wel voor de zekerheid een dag later 2 pillen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:17

Als je hem binnen 24 uur na het vergeten moment inneemt is er niks aan de hand en sowieso omdat je hem doorslikt zit je altijd in de derde week.
Je had eventueel ook een stopweek kunnen houden met de dag van de vergeten pil als eerste dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:27

Binnen 12 uur toch Zonnebloem? Dat staat in ieder geval in mijn bijsluiter.

Ik las iemand die bang is voor dikker worden: heb je zelf in de hand. Je eetlust wordt groter door de hormonen. Maar je bepaalt nog altijd zelf wat je eet.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:30

Ja 12 uur staat in de bijsluiter, maar tot 24 uur na vergeten alsnog innemen is in de tweede week ook prima.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:19

En je gaat niet overgeven als bijwerking?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:21

Ik hou dit al jaren aan:
Citaat:
Bij het vergeten van één pil (meer dan twaalf uur te laat):
De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. De werking van de pil is niet verminderd.

De vergeten pil kan je dan het beste met de pil van de dag na de vergeten dag worden ingenomen of nog eerder zodra je er achter komt.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:45

Ja dat doe ik dus ook. Ik neem hem dan 's avonds met de normale dosis in, als ik het midden op de dag doe krijg ik namelijk migraine

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 23:51

Aangezien ik morgen langs de HA ga voor een ander soort anticonceptie (nu gewoon de pil, maar altijd last van menstruatie en flinke bloedingen en buikpijn) ben ik mezelf aan het inlezen, eerst dacht ik de prikpil, maar ik lees dat je daar dus soms echt juist wekenlang kan bloeden, daar wil ik nou juist vanaf. En ik wil ook niet dat als ik uiteindelijk een vaste relatie krijg en aan kinderen wil beginnen dat het soms tot anderhalf jaar kan duren eer je weer vruchtbaar bent.
Spiraaltje vind ik zelf echt heel eng.
Zo'n ring lijkt me ook niks, kan er al niet zo goed tegen als een tampon een tijd van binnen zit, gaat erg irriteren, dus heb geen zin om 3 weken lang zo'n ding erin te hebben.
Zit dus nu te denken aan een Implanon dingetje. Maar ik ben wel benieuwd naar mensen die dat zelf dus hebben, ik heb niet alle 83 pagina's doorgelezen, dus sorry als het al ergens staat.
Maar wie wil zijn ervaringen met me delen, mag ook via pb als er anders van alles dubbel hier in dit topic komt te staan.

Oh ja, ik ga eind juni naar Schotland om daar mijn allereerste lover op te zoeken, we hebben elkaar al jaren niet gezien, maar wel contact gehouden. We hebben nog altijd gevoelens voor elkaar, de kans is ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot dat er wat gaat gebeuren. Maar dan wil ik natuurlijk niet dat ik dan met allemaal doorbraakbloedingen zit ofzo, dus ben ook even benieuwd naar ervaringen daarmee. Of dat met zo'n implanon ook veel gebeurt.
Bedankt alvast!!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 05:58

rockwitch schreef:
Aangezien ik morgen langs de HA ga voor een ander soort anticonceptie (nu gewoon de pil, maar altijd last van menstruatie en flinke bloedingen en buikpijn) ben ik mezelf aan het inlezen, eerst dacht ik de prikpil, maar ik lees dat je daar dus soms echt juist wekenlang kan bloeden, daar wil ik nou juist vanaf. En ik wil ook niet dat als ik uiteindelijk een vaste relatie krijg en aan kinderen wil beginnen dat het soms tot anderhalf jaar kan duren eer je weer vruchtbaar bent.
Spiraaltje vind ik zelf echt heel eng.
Zo'n ring lijkt me ook niks, kan er al niet zo goed tegen als een tampon een tijd van binnen zit, gaat erg irriteren, dus heb geen zin om 3 weken lang zo'n ding erin te hebben.
Zit dus nu te denken aan een Implanon dingetje. Maar ik ben wel benieuwd naar mensen die dat zelf dus hebben, ik heb niet alle 83 pagina's doorgelezen, dus sorry als het al ergens staat.
Maar wie wil zijn ervaringen met me delen, mag ook via pb als er anders van alles dubbel hier in dit topic komt te staan.

Oh ja, ik ga eind juni naar Schotland om daar mijn allereerste lover op te zoeken, we hebben elkaar al jaren niet gezien, maar wel contact gehouden. We hebben nog altijd gevoelens voor elkaar, de kans is ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot dat er wat gaat gebeuren. Maar dan wil ik natuurlijk niet dat ik dan met allemaal doorbraakbloedingen zit ofzo, dus ben ook even benieuwd naar ervaringen daarmee. Of dat met zo'n implanon ook veel gebeurt.
Bedankt alvast!!

hier iemand die alleen maar positief is over de implanon...voor 3 jaar safe, niet meer ongesteld en verder helemaal geen klachten ofzo die bij menstruatie en/of pilgebruik horen...en dat terwijl ik tijdens mijn menstruatie echt zwaar aan de pijnstillers zat ivm mega pijn in rug, heupen, bekken en buik...
en het laten plaatsen was bij mij zo gepiept (onder verdoving)...