Heb een beetje (snel

Iedereen die het zwaar heeft wil ik sterkte wensen.
Voor de nieuwe mensen, welkom in het topic!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:"Rust, ik heb geen rust in mijn kont". Toen ik Joke Bruijs dit voor het eerst hoorde zingen tijdens de repetitie voor het Doelen concert schoot ik in de lach. Dat liedje ging over mij! Dat was voor mij gemaakt.
Rust was iets dat niet in mijn woordenboek voorkwam. Altijd maar bezig. Werk, studie, saxofoonlessen, orkesten, paard, huishouden (okee, dat iets minder enthousiast). Alles was leuk en ik wilde alles gewoon doen.
Ja, moe was ik wel eens. Maar ja, wie is dat niet. Vitaminepilletje, een keertje wat langer slapen en we konden weer verder. Ontspanning? Dat haalde ik uit de muziek en mijn pony.
Dacht ik....
Tot ik op een avondje repeteren ineens met Menno stond te praten en hij opmerkte dat ik er toch wel erg moe uit zag. Jaaa, slecht geslapen. Komt wel weer goed.
Nog geen 2 weken later stortte ik op een zaterdagavond in, kreeg een black out. Maar natuurlijk weigerde ik toe te geven dat ik het misschien toch wel iets te druk had. Tot diezelfde Menno me de zondagavond helemaal de afgrond in duwde en ik me maandagochtend ziek kon melden. Het ging niet meer. Huilen, huilen, huilen. Stijf van de stress, pijnlijke spieren, slapeloze nachten. Alles kwam er uit. Van de bedrijfsarts moest ik maar eens 2 weken rust houden, ontspannen en leuke dingen doen. Dat was confronterend. Zo ben je 16 uur per dag in touw, zo zit je thuis en doe je niks. En ik ben mezelf gigantisch tegen gekomen. Heel hard. Heel confronterend. Heel vervelend. Maar ook wel heel goed.
Het deed me realiseren dat dit zo echt niet verder kan.
Inmiddels zijn de etiketjes 'langdurig ziek' en 'overspannen' op mijn voorhoofd geplakt. Ook dat is ontzettend confronterend. Maar wel goed. Want zo kan ik er gericht aan werken. Keuzes maken, grenzen stellen en bewaken, nee zeggen. 3 dingen die moeten gebeuren.
Weer leren ontspannen en uitrusten. Ook dat moet ik niet vergeten.
Het is moeilijk. Maar het gaat me lukken. Het zal wel tijd nodig hebben en het zal niet altijd makkelijk zijn. 2 stappen vooruit, 1,5 weer terug. Maar dat is toch steeds weer een halve vooruit. Ik moet het alleen doen. Maar krijg genoeg steun vanuit werk, vrienden, familie.