Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:06

Je word natuurlijk ook wel zwaarder naarmate je meer vrouwlijke vormen krijgt.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:07

En een kind hebt gebaart :=

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:10

Ik heb me hier een tijdje terug gemeld.

Ik kan mezelf er echt niet toe zetten om naar de sport school te gaan. Ik durf gewoon echt niet. :\

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:10

Ik ga ook niet naar een sportschool. Ook gewoonweg geen tijd voor ...
Wij hebben thuis een crosstrainer staan!
Lekker radio loeihard aan en gaaaaan!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:12

Je kunt ook andere dingen doen? Wandelen, joggen, zumba met thuis dvd, enz.

Ik ga ook niet naar een sportschool, maar probeer te lopen wanneer het kan en doe (normaal gesproken) 3x per week Zumba met een thuisdvd.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:12

Nou, dat hebben we thuis dus niet. Ik heb er genoeg tijd voor maar ik durf dus gewoon niet..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:18

Jetske schreef:
Nou, dat hebben we thuis dus niet. Ik heb er genoeg tijd voor maar ik durf dus gewoon niet..

Waarom durf je niet?

Mijn schema voor vandaag:
O: 2 vk met sandwichspread
T: -
L: 3 vk met sandwichspread en 20+kaas met paprika
T: krijg visite, ik hoop dat ik me kan inhouden en alleen wat Japanse zoutjes neem
A: taco ovenschotel met rundergehakt, 20+kaas en tortilla's. Daarbij paprika, tomaatjes en ijsbergsla

Beweging vanavond:
Curves (sportschool)
Hardlopen (20 min. snelwandelen, zegt mijn schema)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:31

Ik ben band dat ik daar de dikte ben en dat ze me niet willen helpen. Ik ben voor het laatst vorig jaar februari geweest toen raakte ik geblesseerd tijdens het paardrijden maar ik weet nu echt niet meer hoe die apparaten werken en wat ik allemaal moet doen. :=

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:37

Daar kun je goede begeleiding voor aanvragen toch? Je moet jezelf even over de streep trekken!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:45

Jetske schreef:
Ik ben band dat ik daar de dikte ben en dat ze me niet willen helpen. Ik ben voor het laatst vorig jaar februari geweest toen raakte ik geblesseerd tijdens het paardrijden maar ik weet nu echt niet meer hoe die apparaten werken en wat ik allemaal moet doen. :=

Tuurlijk willen ze jou wel helpen! Daarvoor zijn de mensen er in de sportschool he...

Bang dat je de dikste bent? Waarschijnlijk is dat niet het geval, maar dan nog, als dat wel zo is.. niemand die je daarop gaat beoordelen hoor! Zeker mensen in de sportschool hebben daar het grootste respect voor, net omdat dat ook allemaal mensen zijn die iets aan hun conditie/gewicht willen doen. Als ik iemand zwaar tegenkom in de fitness, kan ik alleen maar denken "knap dat ze ermee aan de slag gaat".

Begrijp me niet verkeerd, ik snap hoe je je voelt hoor :). Ik heb zelf heel lang niet echt gesport, simpelweg omdat ik me schaamde. Niet omdat ik zo zwaar ben, maar wel omdat ik heel snel zweet. Laat me vijf minuten hardlopen en ik sta te zweten als een paard. Als ik 40min ben gaan hardlopen, dan ik mijn t-shirt werkelijk door-en door nat. Zelfde in de fitness, ik heb mijn handdoekje écht goed nodig, ik geloof dat ik liters verlies :Y). Vroeger vond ik dat super vervelend, ook vooral omdat mensen altijd meteen zeiden "amaai, zweet jij nu al?", "how zeg, zo hard dat jij zweet". Enorm genant, dus ik sporte dan maar niet.
Het is een kwestie van gewoon even je schaamte aan de kant te zetten, eventjes niet denken aan wat iedereen rond je wel eens zou kunnen denken. Het is net goed dat je sport als je wat te zwaar bent! (net zoals ik altijd moet denken: het is normaal dat je zweet als je sport)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:50

Anna-Jelly schreef:
En een kind hebt gebaart :=

haha ja, dat is een feit, knapper wordt je er niet op.

Heb een slechte week, pfffff.... het zin achter zoet. :(

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:51

@Jetske: in de sportschool lopen (veel) meer zwaardere mensen rond. En zoals gezegd: als je toch die stap zet, kun je trots zijn op jezelf en zal je zien dat het best meevalt. Niemand let op je, iedereen is bezig met zijn eigen ding. En je kunt goede begeleiding krijgen om weer bekend te worden met de apparaten.
Ik weet niet of er een Curves bij jou in de buurt zit, maar voor mij is Curves echt geweldig. Dat zijn alleen maar vrouwen en merendeel zijn ook gewoon wat zwaarder. Ik voel me daar ook op erg m'n gemak, nog meer dan in een sportschool. Hoewel ik daar ook minder problemen mee had. Ik weet niet of je overdag kunt sporten. Overdag zie je voornamelijk toch de gewone mensen zoals jij en ik, die wat willen afvallen. Ik denk dat het wel meevalt als je eenmaal gaat. ;)

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:22

Vorige week helaas tussendoor wat gesnacked en gister weer( ja ik moet echt strenger voor mezelf zijn.. Had geen eten bij me en kreeg toen een appelflap toegeschoven..)

Voor vandaag.
O: 2 vk boterhammen met 1 plakje slankie pittig en een plakje achterham, als tosti gegrilled en 4 komkommer plakjes erop.
T: 1 reepje balisto( 94 cal)
L: 2 vk boterhammen met 1 plakje slankie pittig en een plakje achterham, als tosti gegrilled en 4 komkommer plakjes erop.
T: Peertje en een banaan
A: ? geen idee zo eens pijlen wat op het menu staat.

Beweging: 3 kwartier lopen en half uur hardlopen. Misschien nog zumba als ik het kan opbrengen, anders morgen.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:43

Gister toen ik thuis kwam was er nog niemand en ik had haast dus ben ik snel naar de cafetaria gerent om patat met een kroket en een kipkorn op de halen.
Wel heb ik de kroket op een bolletje gedaan.
Ik weet dat het slecht is maar kon het niet weerstaan.
En heb ook geen tijd gehad om brood met kaas te proberen dat gaan we morgen maar eens doen.
Heb het sowieso een beetje moeilijk want mn maandelijkse periode komt er weer aan.

Mijn lijstje voor vandaag.

O: - geen tijd had een meeting.
T: 2 witte boterhammen(was er alleen nog maar) met dun laagje pasta, 1 plakje kruidkoek(alles is nu op dus dat komt niet meer in huis), 1 glasje drinkbouillon.
M: 2 wiite boterhammen met dun laagje pasta.
T: 2 boterhammen met een dun laagje pasta, een suikerwafel(weet het het is slecht maar we hadden echtniks meer thuis)
A: Denk ik wel gezond want mijn vader kookt dus sowieso iets met aardappelen groente en een stukje vlees.
Drink de hele dag thee zonder suiker en water.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:46

Maar zeggen: we hadden niks in huis, die suikerwafel is toch geen MUST je eet dan al 2 boterhammen als TDje. Een suikerwafel bevat net zoveel als een paar boterhammen met beleg qua kcal.

En de snackbar, je had ook brood met kaas kunnen eten of 1 snack pakken of alleen een broodje kroket. Het is toch keuzes (leren) maken. :)

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:54

Ja dat weet ik en dat is nog wat ik moet leren.
en die 2 boterhammen als Tdje was niet de bedoeling die wou ik eten als ontbijt maar dat lukte niet:$

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:02

@ Jetske:
Zoals de andere al zeggen.. je hoeft je écht niet te schamen. Je kunt harstikke trots op jezelf zijn als je tóch gaat. En het helpt je om meer motivatie te krijgen als je door het sporten resultaat gaat zien! Misschien met een vriendin gaan die ook twijfelt om te sporten? Samen is een stuk leuker!

Mijn dagje vandaag:

O: 2 (!) Vitalu volkoren crackers met D-light jam
T: x
L: 2 bruine bolletjes. 1 ham, 1 vruchtenhagel + glas roosvicee sap
T: cup a soup [chinese tomaat :9 wel weer de slechtste die je kan nemen volgens mij??]
D: nog geen idee..
T: Als ik trek heb nog een kiwi maar dat denk ik niet. [ben vergeten fruit mee te nemen }:0 ]

Beweging: Fitness!

Ik kijk echt een beetje uit naar volgende week woensdag hoop dat ik eindelijk de 65 kg mag zien.. of iig niet meer dan 66..

Ik zat gister trouwens op de 1050 calorieen.. kan dat of is het gewoon echt te weinig?
heb sávonds een uur gesport. [fitness, zowel cardio als kracht]

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:10

Ik zit er ook over te denken om naar een dieetiste te gaan. Maar dat kan pas als ik vakantie heb want dan moet je eerst naar de dokter en daar heb ik gewoon weg geen tijd voor met stage.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:11

Dat is misschien wel een goed idee montiej! Je kan er sowieso een goed en gezond eetpatroon aan overhouden.

Kan je niet een keertje sochtends vroeg of eind van de middag naar de dokter in overleg met je stage?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:12

montiej schreef:
Ik zit er ook over te denken om naar een dieetiste te gaan. Maar dat kan pas als ik vakantie heb want dan moet je eerst naar de dokter en daar heb ik gewoon weg geen tijd voor met stage.

Maar dan moet je het nog altijd zelf doen! Ze zal veel overeenkomend zeggen als wat je op internet vindt en op het forum.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:14

Dat is zeker waar Zonnetje. Maar misschien dat het juist een extra steuntje in de rug geeft en je wekelijks of 1 keer in de 2 weken terug komt om te wegen en alles door te spreken.
Persoonlijk advies en gesprekken kan misschien beter door komen dan op internet.

Wij controleren haar gewicht en eetpatroon natuurlijk niet!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:15

Ja dat is waar.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:17

@ zonnetje:
Ja ik weet dat ik het zelf moet doen maar dan is het wat makkelijker denk ik.
Dan controleerd iemand mij.
Bij mij is het zo:
Ik voel me dik, word daae ongelukkig van, daardoor ga ik nog meer eten, enzovoorts.

@steffie4ever:
Mijn dokter is in een andere woonplaats dus ben dan zeker bijna een uur kwijt daarvoor.
En aangezien ik 40 uur per week stage loop gaat dat moeilijk.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:18

Heeft je stage daar geen begrip voor dan?
Als het spoed is zou je toch ook naar de dokter móeten..
Dit is dan geen spoed maar ik zou het vreemd vinden dat ik niet naar de dokter zou kunnen..

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:20

Ik zou het wel kunnen maar ben al best veel afwezig geweest.
Ben vorige week ook ziek geweest en ziekenhuis bezoekjes staan. Met mn paard naar de kliniek geweest enzo dus die vrije daagjes heb ik hard nodig.