Dan kan je, omdat je zegt dat de vorige les wel makkelijk ging, gewoon verder met de volgende hoor
patos
Geplaatst: 05-05-10 08:39
Iedereen is weer lekker fanatiek bezig lees ik!
Ik baal een beetje, zat net zo lekker in het ritme, maar heb gister niet kunnen rennen omdat ik nog steeds last van mijn enkels en knieen heb. Het is bijna weg en eigenlijk wil ik vanavond verder met les 8, maar misschien is het verstandig om juist nog een paar dagen rust te pakken? Ik weet het niet zo goed
Sakkia, goed zeg! Hoeveel lessen waren het ook al weer in totaal? 27 toch? Ik ben zelf ook ooit begonnen met de start to run lessen, maar nooit af gemaakt. Ben later, samen met nog een paar anderen, weer begonnen met hardlopen aan de hand van een ander schema, dus vandaar.
Morris, qua conditie helpt het een crosstrainer natuurlijk altijd. Maar bij hardlopen gebruik je wel anderen spieren, of je gebruikt ze anders, wat dus nog wel oefening vraagt. Je kunt het hardlopen oppakken met behulp van een schema, er zijn veel verschillende te vinden. Hier wordt veel gebruik gemaakt van start to run. Waarbij je lessen op je mp3 speler kunt zetten.
ja 27 lessen dus nog twee te gaan! Daarna een paar keer een half uur achter elkaar lopen en proberen mijn basis snelheid iets vd verhogen!
Welkom morris, ik zou ook beginnen met een starters schema, kun je altijd nog kijken of je misschien de eerste paar lessen kunt overslaan! Ik sporte ook al veel en had ook al een keer s2r gedaan en heb het toen opgepakt bij les 12 en dat ging erg goed!
Ja dat is wel handig Ik ga vandaag ook eindelijk weer lopen, les 14 nog een keertje. En dan hopelijk zondag lesje 15. Kan ik volgende week gewoon lekker weer door
amazone77
Geplaatst: 05-05-10 10:56
ik ben net terug van mn rondje.....maar 30 minuten zat er vandaag niet in,na 15 minuten begon de pap in mijn benen te komen (is dat eigenlijk het verzuuren van de speiren? zo ja wat kan ik daar tegen doen?) na 1 minuutje ''wandelen'' weer verder gaan lopen,maar na 5 minuten al weer opgegeven,toch ben ik wel blij dat ik ben gegaan,zweet staat flink op mijn lijf eerst maar eens gaan douche voor ik ga stinken
ik weet het ook niet,wel weet ik dat ik ''sneller'' loop nu met mijn eigen muziek,misschien dat dat het kan zijn,volgende keer dat ik ga lopen toch eens wat gas terug nemen.
Sim0ne
Geplaatst: 05-05-10 11:05
Ja, denk dat het beter is om dan echt langzaam te beginnen en dan als je bijna aan het einde bent versnellen als je merkt dat je nog energie over hebt... Zoals Evy zegt, volhouden is belangrijker!
Anoniem
Geplaatst: 05-05-10 11:07
Even ook een teleurstelling voor velen: dat 30 minuten rondje word nooit makkelijk! Je gaat toch onbewust iedere keer je tempo iets verhogen, je grens verleggen.
Amazone: Je kan beter rustig aan beginnen, en na anderhalve km even wandelen, losschudden (niet stretchen!!!) en dan weer rustig aan beginnen. Als je namelijk begint met rennen schiet je hartslag omhoog, want je hart denkt 'oeh ik moet werken', als je dan even stopt gaat je hartslag omlaag. Als je dan weer begint met rennen blijft je hartslag lager, waardoor minder snel verzuring krijgt. Gisteren toevallig geleerd op de club!
Dreeetje
Geplaatst: 05-05-10 11:13
Ik heb ook gehoord dat je beter op je eigen tempo en een lager tempo kunt rennen, volhouden is belangrijker dan sneller lopen.. Dat je dus onder het rennen gewoon kan praten ..
Maar goed, er zijn zoveel verschillende tips en trucs dat ik het soms ook niet meer weet ..
Heb gister les 10 gelopen, pff die viel me erg tegen, terwijl het weinig bijzonders was .. 1, 2 en 3x3 minuten ..
Maar waarschijnlijk door drukte, vrijdag koninginnendag, zaterdag werken, zondag lesje 9 gelopen en paardrijden, maandag paardrijden en dinsdag weer werken .. (werk in de zorg waarbij ik veel moet lopen ) en tot slot dus les 10 .. Ben ook niks gewend ..
Maar Sakkia, wat goed dat je al zover bent !!!!
patos
Geplaatst: 05-05-10 11:15
Goede tip Angela!
Edit: ik heb ook een vrij laag looptempo, ik denk dat het meer onder joggen valt dan onder hardlopen Volgende week heb ik weer hetzelfde programma als deze week en dan wil ik eens kijken of ik mijn tempo wat kan verhogen, ben net een slak zo
Jeannine
Geplaatst: 05-05-10 11:16
Ik heb altijd mijn mijn garmin om, vooral om te kijken hoe hard ik loop, want ik loop snel te hard en dan hou ik het ook niet vol. Ik probeer eerst zo rond de 8.5 km per uur te blijven, want dan hou ik het goed vol. Terugweg probeer ik in een iets hoger tempo, maar alleen als het goed voelt.