Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manie schreef:Kinderen uit mijn omgeving....
Ik vind kinderen absoluut niet onschuldig of eerlijk, alles behalve zelf.
'Je bent de allerliefste moeder van de wereld' jaja 't zal wel....wat wil je nu weer...
Krakende en piepende baby's (om niets) maar puur om aandacht.
Manipulatie zit in de mens van jongs af aan, helaas.....dus ook bij (zeer) jonge kinderen.
Daarom heb ik meer met dierenen wil ik geen kids
Ayasha schreef:MamboBeach schreef:
Waarom altijd voor een ander praten en overkomen als een schooljuf? Daar kan Mick75 dan toch zelf het beste antwoord op geven?
Pfft... Ik ben echt ziek aan het worden maar:
Eens....
Mij valt het ook op dat jij altijd zo belerend uit de hoek moet komen Shadow0. Dus kan MB hier echt wel in volgen...Ik lees van tijd serieus jouw berichten na om te kijken of je ook wel eens niet enkel reageert om iemand "terecht" te wijzen.
Ik vind kinderen ook alles behalve eerlijk, maar tja, als hun voorbeelden niet 100% eerlijk zijn hoe kan je het dan van het kind verwachten?
laetitia schreef:Haha Kaja gezellig toch?
Leuke reactie van je! Enne we zitten inmiddels op 81 pagina's
Alet74 schreef:Helemaal mee eens. En hoe verhoudt zoiets tot het besluiten wel of geen kind te willen nemen.
Ik heb nooit aan dit soort dingen gedacht voordat ik dit besluit heb genomen. Ook nu houd ik me daar niet mee bezig. Kinderen in mijn omgeving zijn zoals ze zijn, de een vind ik leuk, de ander niet. Soms zegt dat iets over mij, soms niet.
Als je besluit een kind te willen krijgen, moet je er vanuit gaan dat jouw exemplaar de leukste zal zijn. Al kan dat natuurlijk tegenvallen, je hebt nu eenmaal niet alles zelf in de hand. Ook het wel of niet gezond zijn, is een spannende factor.
MamboBeach schreef:Ayasha schreef:Pfft... Ik ben echt ziek aan het worden maar:
Eens....
Mij valt het ook op dat jij altijd zo belerend uit de hoek moet komen Shadow0. Dus kan MB hier echt wel in volgen...Ik lees van tijd serieus jouw berichten na om te kijken of je ook wel eens niet enkel reageert om iemand "terecht" te wijzen.
Ik vind kinderen ook alles behalve eerlijk, maar tja, als hun voorbeelden niet 100% eerlijk zijn hoe kan je het dan van het kind verwachten?
Meid, ik wil je wel verzorgen hoor...![]()
![]()
Er is ook een keer een onderzoek geweest, heb ik pas ergens voorbij zien komen, dat ieder mens bijvoorbeeld zoveel leugens heeft op een dag...
Laten we eerlijk zijn, kennen we allemaal niet het leugentje om eigen bestwil?
mick75 schreef:Even terugkomend op de opmerking van Only Helen, die kan ik prima hebben. Denk dat er ergens best een kern van waarheid in zit eigenlijk.
Als je aan kinderen begint heb je toch een bepaald beeld in je hoofd over hoe het gaat opgroeien, bewust of onbewust. En als het karakter van het kind dan af blijkt te wijken van wat je stiekem had gewild, gehoopt of gewenst, krijg je vrij gemakkelijk conflicten, die dan door onbegrip van weerszijden steeds verder escaleren. En toen ik dat stukje typte was er net een escalatie geweest en zat ik witheet achter de computer.
Niet elke ouder is even flexibel in het aanpassen naar het kind, net als niet elk kind even flexibel is in het aanpassen naar de regels van de ouders. En als je dan per ongeluk twee stijfkoppen hebt die vrij fundamenteel anders denken zijn de botsingen redelijk spectaculair. Ik heb het dus specifiek niet over pubergedrag, bewuste manipulatie en dat soort dingen maar over fundamentele karaktertrekken.
Ayasha schreef:MamboBeach schreef:
Meid, ik wil je wel verzorgen hoor...![]()
![]()
Er is ook een keer een onderzoek geweest, heb ik pas ergens voorbij zien komen, dat ieder mens bijvoorbeeld zoveel leugens heeft op een dag...
Laten we eerlijk zijn, kennen we allemaal niet het leugentje om eigen bestwil?
Samen aan de kippensoep?
Leugentjes om bestwil zijn mij iig niet vreemd.Hoewel ik het volgens mij nog niet vaak genoeg doe want mensen zeggen nog steeds regelmatig: "Kath, sommige dingen moet je alleen denken en gewoon ja knikken en lachen".
Onassa schreef:Dat is idd nier erg netjes zeg en getuigt van weinig inlevings vermogen in een ander en als ik dit zo lees, sorry, kan het verkeerd hebben, maar lijkt deze dame een beetje dom.
Misschien kan ze ook weinig anders dan moeder worden en is dat haar héle wereld en bestaat er daarbuiten niets meer.