[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:00

Marije__ schreef:
Hallo allemaal, sinds 2 weken heb ik een navel piercing. Na 3 jaar eindelijk durven zetten!
Nu is mijn vraag, want er zit nu zo´n mooi :\ ringetje in.. wanneer er een staafje in kan. hoe lang duurde dit bij jullie?
En met zwemmen (ik weet het, niet het juiste moment om een piercing te zetten in de zomer maargoed) hoelang deden jullie dat niet..?
Ik maak hem elke dag schoon met dettol..

MET DETTOL ?! Dat is toch helemaal niet goed ?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:01

Dit kan eigenlijk direct zolang je het met gesteriliseerd en gedesinfecteerd materiaal doet. Dus bij je piercer.
Staafjes zijn 9 van de 10 keer beter als ringetjes, dus als je hem zo snel mogelijk laat verwisselen heb je kans dat je piercing zelfs beter geneest. met het ringetje loop je meer kans op infecties door de draaiing ervan, en het gewicht van steeds van links naar rechts wordt gekiept.

Zwemmen de eerste 2 maanden niet doen. Als hij daarna goed aanvoelt (let op, hij is nog niet genezen, het voelt alleen zo aan), kun je gaan zwemmen mits je hem daarna ook weer goed schoonmaakt.
Geen dettol, sterilon of andere ontsmettingsmiddelen, deze zijn te scherp. Het beste is Unicura zeep of een zeezout oplossing.

Marije__

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:42

ik gebruikt dettol handzeep he..! geen pure dettol natuurlijk. Deze heeft de zelfde werking als unicura is mij verte4ld door de piercer..
Volgende week ga ik langs bij de shop voor een staafje..

eergister ben ik wel in zee geweest, er is dus ook zeezout in mn piercing gekomen.. verder niet rood / gevoelig geworden, maak hem telkens weer goed schoon.
met chloor is het natuurlijk een ander verhaal.. maar over 2,5 week ga ik wel op vakantie naar Spanje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:01

ik mocht met mijn navelpiercing gaan zwemmen na een week. mits het niet ontstoken was en ik het daarna goed schoonmaakte.

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:33

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:03

Jeetje, hoe kom je aan die bult? Is het van piercen of schieten?
Kan het niet terugvinden in eerdere berichten, sorry.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:11

Loose schreef:
xDramaQueen schreef:
is ie geschoten of gepierced? wat raar!

gepierced.. heb wel van meer mensen gehoord dat ze t hebben gehad.. maar weet niet of dit wel goed kwam. :=

Yv :+ Tadaa.

Zonde hoor, die bultjes... Heb je hem er nog terug in gedaan Loose?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:26

Hmm vreemd van dat bultje! Ziet er niet echt smaakvol uit haha.
Vriendin heeft een helix en daar achter zat toendertijd ook een bult, weet niet of het nu nog zo is..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:43

suus_ schreef:
Zonde hoor, die bultjes... Heb je hem er nog terug in gedaan Loose?

gister 2 keer om te kijken of t nog kon, maar laat hem nu gewoon dichtgroeien, is vast niet goed er steeds in en uit. misschien laat ik hem wel weer overpiercen daar of neem hem in mn andere oor. maar eerst even kijken hoe die geneest, hopen dat er geen litteken oid achterblijft. :=

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:28

@ Kristl: Beautiful!! Alleen zonde dat het 2e gaatje er zo dicht naast zit..

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:12

Marije__ schreef:
Hallo allemaal, sinds 2 weken heb ik een navel piercing. Na 3 jaar eindelijk durven zetten!
Nu is mijn vraag, want er zit nu zo´n mooi :\ ringetje in.. wanneer er een staafje in kan. hoe lang duurde dit bij jullie?
En met zwemmen (ik weet het, niet het juiste moment om een piercing te zetten in de zomer maargoed) hoelang deden jullie dat niet..?
Ik maak hem elke dag schoon met dettol..

Ik heb gelijk met het laten zetten een mooi staafje erin gekregen, kon zelf uitkiezen welke ik erin wou..
De piercing op de foto is ook de piercing waarmee ik het heb laten zetten.
Mag nog niet wisselen, en mij is verteld dat ik na 2 maanden mag wisselen, alleen laat hem er langer inzitten.
Afbeelding
Mij is trouwens verteld dat je het beste met zeezout kan schoonmaken, en dat lees ik hier ook altijd in het topic..

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:12

Ik heb trouwens gister voor het eerst gezwommen, geen probleem zolang het na de tijd goed schoonmaakt.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:18

Gett hij staat je goed! had ik ook maar gelijk een staafje gekozen.. ben net langsgeweest bij de shop, ik heb mn piercing nu 2 weken. piercer zei dat hij er super goed uit zag, maar zat nog wel wat vocht in.. en wss mag ik over 4 weken pas een nieuwe piercing erin!
zwemmen mag wel gewoon, vooral zeewater is goed!

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:54

Ik heb ook een paar dagen nadat ik mijn navelpiercing heb gezet gezwommen in zeewater :j.
Geen ontsteking van gekregen o.i.d.
& Heb hem inmiddels al weer 3 jaar :D.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:44

Een navelpiercing moet ook van binnen de tijd krijgen te genezen, over het algemeen staat er dus 9 maanden voor, voordat je mag verwisselen. Ook omdat bijna alle navelpiercings 3 maanden na het zetten vervelend gaan doen.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:50

Ik had mijn navelpiercing na 2 maanden gewisseld en heb hem nu 5 maanden gelukkig nog niks mee gehad van onstekingen ofzo :) - klopt af :P -
En gister voor het eerst ermee gezwommen :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:52

Soms kan het goed gaan, maar ik zou de gok niet nemen. Verschillende mensen hier waaronder ikzelf waar het flink mis is gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:54

Ik heb vandaag voor het eerst gezwommen met mijn piercing, ik heb hem nu bijna 3 maanden.

Mijn tongpiercing is gisteren spontaan los gegaan tijdens het paardrijden. Dat was even schrikken, zeker omdat ik geen held ben te paard. Maar alles is goed gekomen, had hem al een paar keer verwisseld.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:57

Ja achteraf stom dat ik hem zo vroeg heb gewisseld maarja gelukkig is er idd niks gebeurd :)
Is ie bij jou heel erg gaan ontsteken dat je zegt dat het flink mis is gegaan?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:02

Ja de eerste keer heb ik hem er dus echt uit moeten halen, omdat ik te snel had verwisseld. De tweede keer heb ik niet te snel verwisseld, maar zag het er na 3 maanden ( na het zetten) niet zo mooi meer uit. Echt heel erg rood en blauw. Als ik had geweten wat ik had moeten doen wat ik nu weet, had ik hem nu nog gehad. :\

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:05

Oh ja dat is echt niet fijn.
Had je hem toen er gewoon uitgehaald? Wel heel erg zonde dat het 2x fout is gegaan!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:06

De tweede keer dus eruit gehaald. Wil toch binnenkort misschien nog 1 poging doen. Wil het dan niet meer, dan is het echt klaar.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:09

is het litteken wat je nu ervan heb eigenlijk lelijk of groot?
Ik ben zo bang dat stel het gaat fout met mijn piercing dat ik dan een lelijk litteken krijg ofzo :o

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:12

Ik heb hiervoor een stukje geschreven voor de openingspost. Bij mij zie je dus wel iets. Niet helemaal mooi, maar met een nieuwe piercing wel een stuk minder zichtbaar denk ik.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 00:23

Okee nou ja ik hoop dat die van mij nog wel een tijdje blijft zitten zou echt zonde zijn als ie er ook zo vroeg uit moet.