[Centraal] tattoo topic deel 3!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: [Centraal] tattoo topic deel 3!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 23:14

Rienn: netjes hoor :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:18

hrappur schreef:
ey ey,

mag ik me hier tussen mengen ??
ik durfde eigenlijk niet zo, Maar goed vind het toch wel een leuk topic.
zins 3 weken heb ik een tattoo, men eerste.. ( en zeker niet men laaste !!)
heb vandaag een stukje bij laten werken, en ik ben echt helemaal blij, het was precies wat ik in gedachten had.
@ suze_ vet gave tattoo op je rug.
dit is de mijne...

*knip*
hier is hij net een kleine 3 uur oud.

Ooit wil ik iets met een draak op men kuit.
veder kan ik tatoo`s in de nek echt super mooi vinden.

ik vind de plek echt super stoer, alleen vind ik persoonlijk de lijnen niet zo heel strak, of dat moet bewust gedaan zijn, maar had alles graag wat ronder gezien..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:21

hrappur schreef:
Hij is heeeeeeel mooi :) welk lijntje is niet goed? en waarom niet ??
deed ie zeer????

en mag ik vragen waar ie voor staat? dat heb ik een beetje gemist geloof ik ...

maar echt mooi :)

Dank je wel. :)

lastig uitleggen welk lijntje, maar een lijntje loopt niet helemaal mooi door. Maar dat kan ook aan mij liggen.. En hij deed op sommige stukjes wel een beetje pijn, maar het was heel goed uit te houden. De letters staan voor mijn 2 paarden. :)

Nu is hij behoorlijk gevoelig, en helemaal dik..

Rest ook bedankt! :)

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:46

@ xDramaQueen ik snap was je bedoel, daar zijn al meer mensen over begonnen... maar het was de bedoeling ze niet heel strak te zetten, het is tenslotte een bloem, in de natuur is ook niets strak :) maar snap idd wat je bedoel .

Mooi om iets met je paard te doen, dat wil ik ook nog altijd!
gelukkig viel de pijn mee.
en idd dat dik zijn zal nog even duren !

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:57

Moet je hem eigenlijk ook ergens mee insmeren? Ik lees en hoor echt heel veel verschillende dingen.. Bij de shop zeiden ze alleen wassen en na 2 á 3 dagen insmeren..

Gevoelig zal hij ook nog wel even blijven zeker? Nouja, het is niet pijnlijk, maar je voelt wel dat er iets is zeg maar..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:01

Ik heb hem de eerste paar dagen ingesmeerd als ik een droog trekkerig gevoel had, met bepanthen. Daarna niet meer.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:06

Rienn schreef:
Moet je hem eigenlijk ook ergens mee insmeren? Ik lees en hoor echt heel veel verschillende dingen.. Bij de shop zeiden ze alleen wassen en na 2 á 3 dagen insmeren..

Gevoelig zal hij ook nog wel even blijven zeker? Nouja, het is niet pijnlijk, maar je voelt wel dat er iets is zeg maar..

ik ben in de avond gaan smeren (begin middag gezet) en de dagen daarna gewoon gaan smeren
als je wacht met smeren gaat ie fiks trekken en naar wat ik begrepen heb (kan het verkeerd hebben) kan je dat kleine scheurtjes krijgen als je het niet vet houdt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:13

hij trekt dus nu al een beetje.. Maar heb niets in huis om mee te smeren, ja nivea, maar dat lijkt me geen goed idee! Morgen maar gelijk naar de winkel om bepanthen te halen..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:16

is er geen avondapotheek bij jullie dan?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:17

Jawel, maar die zijn dicht.. oh kan het ziekenhuis proberen! Ga ik straks gelijk even naar toe. Zit een apotheek aan vast, en die is geloof ik wel altijd open.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:19

En vrienden met baby's vragen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:20

Rienn schreef:
Jawel, maar die zijn dicht.. oh kan het ziekenhuis proberen! Ga ik straks gelijk even naar toe. Zit een apotheek aan vast, en die is geloof ik wel altijd open.

ja in ons ziekenhuis is de apotheek ook 24/7 open :j
(edit ,kan je ook heen rijden,zo ver is het niet voor je ;) )

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:22

laat ik nou net geen vrienden met baby's hebben..

waar woon jij? Zaandam, toch? Maar heb geen auto. :') En anders pak ik de trein naar Amsterdam.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:27

Oh, nog dichterbij! :) Ik ga nu eerst even naar het ziekenhuis..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:29

misschien geen vrienden met baby's maar toch wel vast 1 kennis of buurvrouw met een potje vaseline?

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:59

vaseline mocht ik juist niet smeren omdat daar iets inzit wat niet goed was voor de inkt...

hahaha jullie wonen redelijk in de buurt allemaal dan... ( ik egmond, vlak bij alkmaar)
heb nog een nieuwe bepanthen liggen.. hahaha.

ik moest het 2 weken 2 keer per dag wassen met sebamet.. ( dus PH neutraal, en vrij van parfum..)

en dan elke dag 3 keer insmeren met bepanthen.. en mijne was na 7 dagen echt helemaal mooi en goed genezen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:14

Ik heb mijn eerste tattoo in de hekelstraat in Alkmaar laten zetten en die adviseerden uierzalf. In London adviseerden ze bepanthen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:10

Uierzalf vond ik helemaal niet prettig erop, dat maakte mijn huid heel droog. Ik heb heel stug doorgesmeerd met vaseline juist.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:14

Ik smeer uierzalf, super spul! Was met een week van alle korstjes af. Ik smeer nu nog 2x per dag, maar ga dat snel afbouwen naar 1x per dag. Zou ik het dan 's avonds of 's ochtends insmeren? Overdag zit er natuurlijk kleding overheen (schuurt), maar 's nachts draai ik absurd veel (is ook schuren).

Na hoelang zijn jullie gestopt met smeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:17

na 1 a 1,5 week.. zodra alle schilfertjes eraf zijn.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:20

Ik meld me hier dan maar eens :)
Ik ben nu 16 en wil na de zomervakantie mijn eerste tattoo laten zetten.
Dit jaar is een turbulent jaar, het is zo begonnen en ik weet dat het tot het eind door zal gaan. Ik wil daarom een mooie tattoo laten zetten die misschien deze periode symboliseert maar die met name veel voor mij betekent en mijzelf symboliseert :)
Ik wil hem het liefst zoveel mogelijk zelf ontwerpen en dan aan het eind hem nog wat laten afwerken door iemand zodat het echt een mooie plaat wordt waar ik geen spijt van krijg :)

Ik wil hem op een plek laten zetten die niet/zo min mogelijk meer verandert in de rest van mijn leven, verder wil ik een plek die makkelijk te verbergen is, ik wil niet dat het invloed heeft op eventuele kansen om aangenomen te worden bij een baan/studie in de toekomst.

Ik heb zitten denken aan mijn voet, ik wil dan op de zijkant van mijn voet een tekst laten zetten die met de vorm van mijn voet meegaat, waarschijnlijk wel met een afbeelding of iets dergelijks erbij. Een andere optie is net onder mijn enkel, bij mijn hiel, dat ik daar een afbeelding laat zetten.
Hoe zit het gemiddeld gezien met de kosten voor een tattoo op zo'n klein formaat? (ik weet dat prijzen erg kunnen verschillen)
Hebben jullie nog andere suggesties wat betreft plekken om een tattoo te laten zetten op mijn leeftijd en met mijn eisen?
Buik/lies/bovenarmen/benen/rug/enz. leken mij geen goed idee in elk geval. Klopt dat vermoeden?
En heeft één van jullie spijt gekregen van het zetten van een tattoo (op jonge leeftijd)? En zo ja, waarom?
Zit er bij elke tattoo shop een lange wachtlijst?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:28

Jaimyliefje schreef:
Ik wil hem op een plek laten zetten die niet/zo min mogelijk meer verandert in de rest van mijn leven, verder wil ik een plek die makkelijk te verbergen is, ik wil niet dat het invloed heeft op eventuele kansen om aangenomen te worden bij een baan/studie in de toekomst.
daar zijn genoeg plekken van te vinden ;)

Ik heb zitten denken aan mijn voet, ik wil dan op de zijkant van mijn voet een tekst laten zetten die met de vorm van mijn voet meegaat, waarschijnlijk wel met een afbeelding of iets dergelijks erbij. Een andere optie is net onder mijn enkel, bij mijn hiel, dat ik daar een afbeelding laat zetten. naar wat ik begreep wel gelijk een hele pijnlijke plek, dus de vraag is hoe hoog is je pijngrens en kan en wil je dit risico nemen?
Hoe zit het gemiddeld gezien met de kosten voor een tattoo op zo'n klein formaat? (ik weet dat prijzen erg kunnen verschillen)
Hebben jullie nog andere suggesties wat betreft plekken om een tattoo te laten zetten op mijn leeftijd en met mijn eisen?
Buik/lies/bovenarmen/benen/rug/enz. leken mij geen goed idee in elk geval. Klopt dat vermoeden? waarom zou dat slechter zijn dan een hiel dan ?
En heeft één van jullie spijt gekregen van het zetten van een tattoo (op jonge leeftijd)? En zo ja, waarom? nee ik was pas 26 :P en nee nog steeds geen spijt, ja spijt dat ik niet eerder begonnen ben!
Zit er bij elke tattoo shop een lange wachtlijst? nee absoluut niet,maar vaak wel bij de hele goede!

[

_draakje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:31

ik heb al mijn tattoos met vaseline ingesmeerd, gaat hardstikke goed! :D
Hoor ook veel verschillende dingen om mee in te smeren, maar dat is net als met een piercing verzorgen, ik doe erop wat voor mij werkt, en dat is vaseline :)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:43

ikdoemaarwat schreef:
Jaimyliefje schreef:
daar zijn genoeg plekken van te vinden ;)

Ik heb zitten denken aan mijn voet, ik wil dan op de zijkant van mijn voet een tekst laten zetten die met de vorm van mijn voet meegaat, waarschijnlijk wel met een afbeelding of iets dergelijks erbij. Een andere optie is net onder mijn enkel, bij mijn hiel, dat ik daar een afbeelding laat zetten. naar wat ik begreep wel gelijk een hele pijnlijke plek, dus de vraag is hoe hoog is je pijngrens en kan en wil je dit risico nemen?
Buik/lies/bovenarmen/benen/rug/enz. leken mij geen goed idee in elk geval. Klopt dat vermoeden? waarom zou dat slechter zijn dan een hiel dan ?
En heeft één van jullie spijt gekregen van het zetten van een tattoo (op jonge leeftijd)? En zo ja, waarom? nee ik was pas 26 :P en nee nog steeds geen spijt, ja spijt dat ik niet eerder begonnen ben!
Zit er bij elke tattoo shop een lange wachtlijst? nee absoluut niet,maar vaak wel bij de hele goede!

Dat zou 'slechter dan een hiel' zijn, omdat ik pas 16 ben en ik denk dat dat plekken zijn die nog heel erg gaan vervormen, of heb ik dat mis?
Verder, naar welk risico vraag je of ik dit wel/niet zou willen nemen? Het überhaupt zetten van een tattoo, die pijn ondergaan of als eerste tattoo meteen een gevoelige plek uitkiezen? Of bedoelde je nog iets anders?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:00

Jaimyliefje schreef:
Dat zou 'slechter dan een hiel' zijn, omdat ik pas 16 ben en ik denk dat dat plekken zijn die nog heel erg gaan vervormen, of heb ik dat mis?
Verder, naar welk risico vraag je of ik dit wel/niet zou willen nemen? Het überhaupt zetten van een tattoo, die pijn ondergaan of als eerste tattoo meteen een gevoelige plek uitkiezen? Of bedoelde je nog iets anders?

nou dat vervormen verschilt per persoon, ik ben na mijn 16e niet zoveel veranderd kwa lichaam,altijd een dunne lat geweest
pas na mijn 29e (kids) ben ik ineens veel flinker geworden en is mijn lichaam echt veranderd

js met risico bedoel ik idd dat je gelijk een hele gevoelige plaats uitkiest :j