Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:28

Roane schreef:
He jammer, loop ik nog alleen :D

:(:) Ik zal aan je denken! :D

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:40

Ik ben altijd geneigd om steeds harder te lopen, waardoor ik na 5 minuten al niet meer kan. Hardlopen doe ik nog niet zo heel vaak, laatste tijd met de sneeuw kon het niet. Ik kan 10 minuten aaneen lopen. Dan krijg ik heel erg kramp in de onderbenen. Maar ik lees nu dat je het voorzichtig moet opbouwen. Daarom deden mijn voeten ook zo snel zeer. Maar je moet dus eerst opbouwen?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:57

Antheman schreef:
Wat betreft de calorien: we kennen allemaal de Spa of Clear blue reclame toch wel?? Er is een man of vrouw bezig aan de rand vh zwembad om een fles drinken open te maken. Het calorieverbruik was daarbij 4 calorien." Het is zo licht, dat je het al verbruikt hebt, voordat jet drinkt" . Of zoiets :D Zelfs op kantoor verbruik je calorien, maar natuurlijk niet zoveel als wanneer je sport.

ik weet het niet maar volgens mij bedoel jij crystal clear reclame.. haha die je nu noemt is de zwangerschaps reclame :P

snap dat je dan van de dikke buik af wil hoor maarja die hoort er bij he..

enne heeft iemand voor mij misschien een link naar een site met een schema voor beginners?

mijn pony(lees shet) en ik kunnen wel een beetje wat aan onze conditie doen en pony ook zeer zeker aan zijn beginnende overgewicht...

Anoniem

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:39

Pffff, ik heb net weer voor het eerst sinds lange tijd gelopen. Het het ging lekker!!!!!! Ik heb een klein rondje gedaan van ongeveer 4 km. Ik had bijna 3 weken niet meer gelopen met al dat ijs en die vieze sneeuw. Ik had me opgegeven voor een loop volgende week zondag van 7 km. Ik twijfel of ik nu mee moet doen, mijn conditie is wel iets achteruit gegaan denk ik.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:25

Gucci_ schreef:
Ik ben altijd geneigd om steeds harder te lopen, waardoor ik na 5 minuten al niet meer kan. Hardlopen doe ik nog niet zo heel vaak, laatste tijd met de sneeuw kon het niet. Ik kan 10 minuten aaneen lopen. Dan krijg ik heel erg kramp in de onderbenen. Maar ik lees nu dat je het voorzichtig moet opbouwen. Daarom deden mijn voeten ook zo snel zeer. Maar je moet dus eerst opbouwen?

Ja, dat is wel heel belangrijk ja, en warming-up niet te vergeten, ook heel belangrijk!

De meeste mensen die alleen lopen zijn al heel snel op omdat ze veel te hard gaan! :j

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:53

japielover schreef:
Antheman schreef:
Wat betreft de calorien: we kennen allemaal de Spa of Clear blue reclame toch wel?? Er is een man of vrouw bezig aan de rand vh zwembad om een fles drinken open te maken. Het calorieverbruik was daarbij 4 calorien." Het is zo licht, dat je het al verbruikt hebt, voordat jet drinkt" . Of zoiets :D Zelfs op kantoor verbruik je calorien, maar natuurlijk niet zoveel als wanneer je sport.

ik weet het niet maar volgens mij bedoel jij crystal clear reclame.. haha die je nu noemt is de zwangerschaps reclame :P

.

HAHA :D :D Je hebt helemaal gelijk ;)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:54

Morgen ga ik voor de 2e keer hardlopen..hoop dat het net zo lekker en makkelijk gaat als gisteren...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:35

Antheman schreef:
japielover schreef:

.

HAHA :D :D Je hebt helemaal gelijk ;)

_O-

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:47

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:36

Zo, net weer eens een lesje van S2R gedaan, les 15. 36 minuutjes, heb er 5 km mee gelopen.
Echt heel rustig aan gedaan en ben nu echt niet heel erg moe! Wel voldaan ;)
Beetje jammer alleen dat ik echt helemaal doornat ben geregend, dus nu eerst ff lekker douchen!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:19

Ik heb vanmorgen ook voor de 2e keer gelopen. Het was nog maar een beginnerslesje, 4x 2 min lopen 4x 2 min wandelen. Maar het ging wel erg lekker. Merkte wel dat ik iets meer moeite had dan eergisteren. Ik denk dat ik niet helemaal goed adem haal. Hebben mensen hier tips voor? Morgen ga ik weer en dan gaat mijn moeder ook meelopen, nou ik ben benieuwd :P

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:23

voor het eerst weer gelopen na alweer een week rust, ging wel goed, geen last van de blessure dus dat beloofd wat, ik blijf even op 2 keer tien minuten deze week en dan volgende week misschien iets opbouwen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 09:29

Phylos schreef:
. Ik denk dat ik niet helemaal goed adem haal. Hebben mensen hier tips voor?

Rustig door je neus inademen en langzaam door je mond uitademen. Liefst nog even vasthouden in je mond. Dan krijg je het meeste zuurstof binnen. Wat ook belangrijk is, is ECHT rechtop lopen. Rek jezelf uit, en om de paar 100 meter controleer je jezelf.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:00

Idd, heel erg bewust worden van je ademhaling, in het begin echt overdreven 'goed' doen, dan maak je het je eigen sneller eigen, zeg maar.

Gister ontdekt dat mn buuf (= vriendin van mn zus) ook aan het hardlopen geslagen is! Zij loopt iets minder dan mij, maar wel interval en da's echt goed voor me!
Dus morgen misschien samen lopen, zou leuk zijn als we t zelfde tempo hebben, kunnen we t vaker doen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:12

Phylos schreef:
Ik heb vanmorgen ook voor de 2e keer gelopen. Het was nog maar een beginnerslesje, 4x 2 min lopen 4x 2 min wandelen. Maar het ging wel erg lekker. Merkte wel dat ik iets meer moeite had dan eergisteren. Ik denk dat ik niet helemaal goed adem haal. Hebben mensen hier tips voor? Morgen ga ik weer en dan gaat mijn moeder ook meelopen, nou ik ben benieuwd :P

Iedereen heeft dit wel eens, hier hadden we het gisteren nog over met hardlopen, gisteren liep ik enorm lekker maar soms kun je als het ware je ritme niet vinden en loop je de hele tijd te klooien met je ademhaling. Je moet proberen er ook niet te veel aan te denken met hardlopen want dan ga je je er te veel op focussen en wil het helemaal niet meer. Probeer te lopen zoals je het lekkerst loopt maar probeer je borst wat breder te maken voor het meeste zuurstof binnen te krijgen. Probeer een paar keer door je neus naar binnen te ademen, even diep en dan via je mond weer uitademen, doe dit bijvoorbeeld een paar keer en vaak vind je dan ook je ritme weer terug!
Warming up hierin blijft ook belangrijk, je maakt alles los! :j

Gisteren heb ik een intervaltraining gehad en moesten we viaduct op en viaduct af, het was zwaar maar een onwijs goed gevoel! :)

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:56

Ik ga zo ook weer 2x12min met 2 min wandelen tussendoor! Dat bewegen dat lukt me nog wel, maar om m'n eetpatroon ook in bedwang te houden....blijf ik lastig vinden!

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:48

Mijn eerste 2 km voelen altijd het zwaarste aan, dan denk ik echt dat ik geen conditie etc. heb. Als ik eenmaal over dat punt heen ben kan ik er nog makkelijk 3 km aanplakken en mijn tempo ook nog verhogen.. Maar pff die eerste 2 km.. die eerste lootjes wegen het zwaarst bij mij ;)

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:57

De moeder van een vriendinnetje van me loopt heel fanatiek hard. Echt 1,5 uur per dag ofzo. Zij zegt altijd: Je moet gewoon gaan lopen. Na 5 kilometer denk je dat je dood gaat, maar als je dan toch doorloopt blijkt het allemaal best wel mee te vallen :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:58

marjoleintje schreef:
Ik ga zo ook weer 2x12min met 2 min wandelen tussendoor! Dat bewegen dat lukt me nog wel, maar om m'n eetpatroon ook in bedwang te houden....blijf ik lastig vinden!

*schud marjoleintje de hand*......heb ik dus ook! :')

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:20

herkenbaar inderdaad :j

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:37

Nou gelukkig ben ik niet de enige! ;)

Ik heb nu aangemeld via Weight Watchers online! Ik ben heel benieuwd of dit me kan helpen.....Heb eigenlijk nog nooit hulp gezocht voor het afvallen, dus misschien heeft het wel effect!? Alhoewel ik kan het beter omschrijven als mijn eetpatroon veranderen, want ik wil geen jojo-effect.

Heb overigens nog niet hardgelopen, ben er net eerst 50min met de hond uit geweest. Lekker in het bos, het is een fijn weertje op dit moment, lekker zonnetje hier in Drenthe!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:38

amazone77 schreef:
marjoleintje schreef:

*schud marjoleintje de hand*......heb ik dus ook! :')

Ik ook. Ben nu weer begonnen met lopen, en ben inmiddels bij les 13 van start to run. Gaat op zich wel prima, ik loop nu twee keer per week. De voorgeschreven drie keer per week haal ik niet, zeker niet nu het 's avonds nog zo vroeg donker is. Ik eet wel weer teveel de laatste tijd, van dat lopen krijg je ook zo'n trek.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:53

@Simone; Op zich is het wel goed dat we wel blijven bewegen, dat je daardoor iets meer gaat eten is ook normaal en dat mag ook. Dat vind ik ook het positieve aan Weight Watchers, heb ik net bekeken, daar krijg je dus weer extra punten die je mag besteden voor het eten als je hebt bewogen. Afhankelijk natuurlijk van de intensiteit.

Maar het is dus wel logisch dat je daardoor meer mag eten! ;)

sonnie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:56

Hey! Toevallig kwam ik dit topic tegen. Ik wil ook gana beginnen met hardlopen. Hebben jullie tips? Eventueel een schema die goed werkt?

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:29

Welkom Sonnie81,

Tijdje terug heb ik ook benoemd dat op prorun.nl en runnersworld dacht ik ook goede beginnersschema's hebben. Heb je vaker gelopen?