Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:42

SusanH schreef:
Kwam er trouwens van de week achter dat ik nu geen medicijnen mag slikken tegen de hooikoorts. Gelukkig heb ik nu nog weinig klachten behalve een loopneus, hoop dat dit zo blijft want ik zou het echt erg vinden als ik daardoor zou moeten stoppen met BV, andere jaren ben ik echt beroerd geweest soms wekenlang. Zijn er andere dames met hooikoorts die BV geven? Hoe doen jullie dit? Ik heb nu neusspray van VSM omdat ik die wel mag gebruiken.

Je mag bij bv ook Prevalin neusspray gebruiken, maar tegen echt heftige hooikoorts werkt het niet.. Kijk anders even op borstvoeding.com

benangelique

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:37

vannacht zonder bh geslapen, hing goed tot ik tessa hoorde huilen... :+

hans gisteren eerste avond alleen voor 3 uurtjes. ikke 200 cc melk klaargezet. tessa in recordtempo 100 op, toen hij naar vrienden ivm verjaardag, vergat de andere 100 cc mee te nemen....
resultaat: gillend kind, ikke opgebeld of ik ajb naar huis kon komen, ikke naar de verjaardag, tessa aangelegd, half uur liggen lurken...
resultaat: gestresste papa omdat ie zich schuldig voelde, boze mama omdat ze expres veel voeding had klaargezet en hij dat was vergeten en ik dus op mijn eerste vrije avondje weer naar huis kon en gestresste beeb die na 20 minuten borst nog lag na te sidderen van het huilen... :(

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 09:22

Ik slaap nu ook wel weer eens op mijn buik. Maar is vaak gevoelig. Heb ook redelijk grote boobies nu en dat is wel eens gevoelig allemaal. Slaap al heel lang zonder bh. Lek eigenlijk bijna niet meer ongewenst. Heel soms 's morgens, na het wakker worden, als ik te lang wacht met voeden of kolven. Als ik 's nachts liggend voed, prop ik er een spuugdoekje tussen en onder Elianne leg ik altijd een hydrofiel, dus als er wat lekt, zit niet direct het hele bed eronder.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 11:40

Mmmm... BA... mannen soms kun je ze wat :=

Hier ook een voorbeeld: nou, je had er wel een schoon shirtje aan mogen trekken.
Ja, maar er lag niks klaar?
Uhm, lukt het zelf niet iets te vinden? :x

Vannacht hier de eerste dramanacht na 8 maanden ofzo...
We waren gisteravond bij mijn ouders, had ze daar even geslapen.
Naar huis gereden, gevoed en op bed gelegd.
Ik dacht: lekker eens een keer een borreltje :D 1,5 uur later: MMMMMMMMMMMWWWWWWWWWWWeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhh en dit heeft van 00.30 tot 03.00 geduurt...
Ik weet ik mag niet klagen bij sommige hier maar als je gewend bent dat je kind van 19.00 tot 22.00 en van 22.30 tot 08.30 slaapt dan is dit echt een hel :=
Ze was met geen mogelijkheid stil te krijgen, tig keer de tut gegeven, mobile opgedraaid en als we erbij stonden was het goed maar wee-o-wee als ze wegliepen -O-
Uiteindelijk heb ik haar er maar uitgehaald en gevoed ondanks het borreltje,... anders wist ik het ook niet meer ;(
Toen is ze wel gaan slapen maar vind dit wel heel vreemd... ze is hangerig, we mogen niet weglopen etc...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:42

Prevalin helpt idd niet bij de mate waarin ik klachten heb, normaal gesproken heb ik een combi van tabletten en cortisonen spray en ook dat is niet altijd afdoende. Kreeg gisteravond ineens best wel last van de hooikoorts (zul je altijd zien..schrijf ik eerst dat ik nog niet zo'n last heb..). Ga maandag de HA bellen om te overleggen wat de mogelijkheden zijn. Begreep na een rondje googlen dat ik beclometason neusspray wel mag gebruiken dat helpt iig beter als prevalin/vsm etc wat je zonder recept kan kopen dus ga vragen of ik die wel mag hebben. Wel gek, had toen ik zwanger was nauwelijks last hoopte dus ook dat dit door zou zetten als ik bv zou geven maar helaas.

BA: balen zeg dat het zo is gelopen. Daar zou ik ook flink boos om worden. Het is juist zo lekker om even iets voor jezelf te kunnen doen.

Hier: gisteren denk ik regeldagje, Marinde huilde veel en wilde 's avonds ook vaker aan de borst. Gelukkig was dit na de avondvoeding ineens over en viel ze als een blok in slaap. Merk nu echt dat ik ingesteld raak op haar schema, vlak voor ze wakker wordt gaan mijn borsten een eigen leven leiden, en voel ik spanning en steken in mijn borsten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:43

zou het ook kunnen dat ze gewoon een tekort heeft aan zuigbehoefte na een fles? omdat ze dan ook niet bepaald hun best moeten doen om het binnen te krijgen?

komt er weer een sprongentje aan cyn misschien? en anders volgende keer wat gekolfde melk geven?

bizar he suus hoe je borsten wennen aan ritme. hier ook zo hoor!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 11:50

Ik zou niet weten hoe ik midden in de nacht gekolfde melk kan geven :+
Er ligt hier een klein voorraadje in de diepvries en dat is niet ala minute ontdooit en ik heb ook geen standaard voorraad in de koelkast staan omdat ik al dik 11 maanden voed he ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:02

Nee dat gaat lastig idd. Hopen dat het een eenmalige actie van je dochter is.

Tja, die borsten blijven een raar fenomeen. Maar ik merk dat ik zelf ook erop ingesteld ben en soms al wakker ben voordat Marinde goed en wel wakker is dus ik doe net zo hard mee.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 12:03

Ik hoop ook dat het een éénmalige actie is :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:22

Ja en dan moet je het niet zo aanpakken als ik afgelopen nacht...eergisteren was Marinde een hele tijd wakker en ik druk met haar, ga ik de nacht erop zelf wakker liggen terwijl zij goed slaapt...beetje dom van mij.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 12:28

Nou mijn ogen hangen nu al zowat op mijn knieën, als iets me stoort in mijn nachtrust stoort dan ben ik sowieso gebroken gezien mijn lage energielevel :+
Drink alleen geen borreltje voor de zekerheid :=

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:14

Nou dames, na jullie berichtjes ben ik eens goed na gaan denken en had ik besloten dat ik toch nog wilde proberen haar aan de borst te krijgen en dat is gister gelukt.
Vannacht heeft ze de hele nacht goed uit mijn borst gedronken en ooh wat is dat heerlijk. Een momentje van ons twee en mama hoeft niet d ekolf in elkaar te zetten, alles af te wassen, melk warm te maken etc etc...
Gewoon meisje aan de borst, en drinken maar. Super!!!
Ben helemaal trots en blij. Ik wilde het zoo graag.
Moet wel echt nog alleen gaan zitten, als manlief mee kijkt raak ik gestressed. Maarja dan maar alleen he! ;) Is ook heerlijk knus, met zijn tweetjes... ben zo blij! :)
Dus bedankt voor de mensen die t zeiden, want dat heeft er voor gezorgt dat ik er nog eens over na ging denken. ;)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:20

Goed zo!
Lekker met z'n tweetjes gaan zitten en genieten!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:23

Deze foto wil ik toch even laten zien O:)

M'n lekkere manneke :+:
Afbeelding

Hij woog vorige week 10 kilo! En 75 cm!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:45

Fijn Nathalie, dat het allemaal beter gaat. Lekker genieten van die intieme momenten. Je zult zien, als je langer voedt, je er vanzelf handiger in wordt en dat het dan ook allemaal makkelijker gaat. Mijn dochter is nu ruim 3 maand en ben gister een dagje op stap geweest. Heb gevoed in een lunchroom en in een winkel. Het interesseert me helemaal niet meer. Ik wil mijn kindje het mooiste wat er is geven en tja, als ze honger hebben, moeten ze het hebben.
Knap dat je hebt doorgezet!

Wat een knappen vent heb je Ninita!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 11:38

Ik moest vanochtend nog aan je denken Naath mbt BV. Wordt helemaal blij van je bericht :D

Ik voedde in het begin ook vaak alleen, omdat ik liggend voedde. Toen lukte het me amper om zittend te voeden en nu lukt me dat heel goed :)
s'ochtends en s'avonds als ik thuis ben voed ik liggend. Soms s'middags nog zittend of als ik elders ben.
In het begin is het voeden misschien ook nog een beetje vreemd,... naarmate de tijd vordert wen je er al wel meer aan hoor.
Ik voed nu ook in het bijzijn van familie en daar zitten dan ook mannen bij. Behalve mijn zwager dan, die kan niks als raar praten over BV :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:53

Nathalie: fijn dat het gelukt is! Kan me best voorstellen dat het nu nog niet lukt om een ander erbij te hebben, maar met zijn tweetjes is idd heel intiem. Ik geniet zelf ook het meest van de nachtvoedingen als ik eerlijk ben omdat je dan echt samen bent en alles om je heen zo lekker stil is. Maar kan ook rustig voeden als er anderen bij zijn, scheelt dat ik vlak na de bevalling in het z'huis heb gelegen en dan moet je wel, omdat er continu mensen in en uit lopen.

Cyntje: fijn zo'n zwager. Ik heb een schoonmoeder die erg op het voeden gericht is, ik denk omdat het bij haar niet gelukt is (ze had niet genoeg melk bij beide kinderen volgens haar en heeft daarom moeten stoppen) maar die kan rustig binnenkomen als ik volledig gekleed ben en dan nog vragen of ik aan het voeden ben. Even later vraagt ze : "moet je zo voeden?", of als ik even boven ben omdat ik iets moet pakken (kind slaapt) "ben je aan het voeden?". Ik word er een beetje gestoord van als zij er is op het moment en ben blij als ze weer weg gaat. Begon trouwens al voor de bevalling allemaal vragen aan mij over voeden e.d. ze ging er echt van uit dat het niet goed ging komen volgens mij. In hun kraammand met cadeaus zat ook een flesje. Toen werd ik echt even :( .

Liggend voeden doe ik als we samen in bed liggen, nu de avond, nacht en (vroege) ochtend voeding. Moet soms wel mijn man opporren om op te schuiven maar dat gaat prima. Overdag zit ik op de bank en bouw ik een torentje van kussens zodat Marinde lekker ligt. Ik voedde eerst in de rugbyhouding maar dan loopt Marinde over en verslikt zich steeds dus dat doe ik alleen als het echt niet anders kan. In bijzijn van familie/anderen doe ik alleen bij naaste familie, in openbaar voeden heb ik nog niet gedaan. Tot nu toe alles nog om de voedingen heen kunnen plannen en ik ben nog niet ver en lang de deur uit geweest. Maar denk dat ik er geen moeite mee zal hebben ik kan me prima afsluiten voor mijn omgeving als dat moet.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:54

Liggend deed ik in het begin ook vaak vooral 's nachts en 's morgens maar nu bijt Milan als ik liggend voed :=

Ik voed ook gewoon overal, net nog in het zwembad, ook nooit een probleem van gemaakt maar ik erger me nu wel steeds meer aan mensen die zo kijken van: nog steeds aan de tiet? >;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 16:55

Troost je Ninita, ik voed al langer moet je die blikken bij mij eens zien :+
Of je hebt het over voeden en ze gaan er maar klakkeloos vanuit dat je de fles bedoelt :')

Mijn schoonma is ook zo hoor SusanH, maar dan meer in de trant van als Chiara iets mankeert ligt het aan mijn voeding... bij hen heb ik ook maar 1 keer gevoed in hun bijzijn, de rest ben ik gewoon mooi boven gaan zitten want ze durven hun kop nog niet te keren :+
Mijn zwager is gewoon tja hoe zeg je dat... apart, als ik zou gaan voeden dan zou hij er gewoon met zijn neus bovenop gaan zitten en flauwe grappen gaan zitten maken en als ik ergens niet van hou...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 01:08

Cyntje, ik heb nog wat langer gevoed, 1 jaar, en ik moet eerlijk zeggen, langer wilde ik zelf ook niet. Lijkt me niet helemaal lekker om het maar voorzichtig uit te drukken... :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:25

owja cyn, vergeten dat jij ook moeite hebt met kolven en dan is het helemaal een gedoe (en zonde) om gekolfde melk te geven als je zelf gewoon kan voeden.

nathalie, topper!
en joh, ik zit met kolven ook alleen omdat ik geen TSR krijg als hans er is...

wat is die milan toch een knapperd!

anke, net als jij voed ik overal probleemloos. wel met borstvoedingsdoek overigens.

voedend doe ik overdag altijd zittend, alleen de nachtvoeding en ochtendvoeding doe ik liggend. van de rugbyhouding krijg ik pijn in mijn nek en kan tessa niet goed blijven 'hangen' waardoor ik kloven krijg.

suus, mijn moeder roept ook te pas en te onpas dat als tessa een dag huilerig is dat het vast aan mijn voeding ligt :(
maar goed, zij geeft dubbele signalen want ze vind het ook wel weer fantastisch dat het nu al 7 weken goed gaat...

mb, gefeliciteer!

pff, tessa wil tegenwoordig iedere avond clusteren. nou ja, echt clusteren is het niet want ze drinkt echt flink. blijft ze overdag zo'n 3 uur weg en 's nachts zo'n 4 a 5, vanaf 18.00 kan ik haar iedere anderhalf uur aanleggen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:40

Je doet het goed hoor BA! :j Ik ben trots op je! :D

Dank je wel! Weer een jaartje ouder... :)

Vriendin van mij is vorige week bevallen en daar wil ik heel snel naartoe, ben zo blij voor haar, haar 2e kindje is na 3 dagen overleden en nu weer een gezond beebje, daar word ik helemaal blij van en... borstvoeding en dat heeft ze bij 1e ook niet gedaan, dat ging niet! Nu wel! :D :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 11:51

MamboBeach schreef:
Cyntje, ik heb nog wat langer gevoed, 1 jaar, en ik moet eerlijk zeggen, langer wilde ik zelf ook niet. Lijkt me niet helemaal lekker om het maar voorzichtig uit te drukken... :)

Hoe bedoel je niet helemaal lekker?

Nog wat langer,... ik zit nog maar 2,5 week van de '1 jaar' af hoor :P

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:55

Nathalie, echt gaaf! Kan ik wel blij van worden. Mijn zusje heeft ook pas een baby en als ik dat kleintje dan zo knap zie drinken vind ik het toch weer gaaf hoor.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 11:56

Wilde ik net de kleine lettertjes lezen, zijn ze weg :')