Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:04

Mooi dat er van je begeleider begrip is, je hebt de laatste tijd wel veel te verwerken gehad. Dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Jammer dat je nu geen uitleg krijgt, is er niet iemand anders die het je kan vertellen zodat je weet wat je kan verwachten?

Levende geschiedenis, is niet meer eigenlijk dan leven en wonen (voor korte tijd bij evenenmeten) zoals mensen in de middeleeuwen (of eerder of later) leefden. Vaak in kampementen en zoveel mogelijk met de materialen en voedsel uit die tijd. Kijk maar eens op deze site. www.muninn.dds.nl Dit is een viking groepje, maar met erg mooie en uitgebreide info en foto's. Als klein kind voelde ik me al erg aangetrokken tot de germanen, vikingen en kelten.

Ik wou een bedrijfje beginnen in sport artikelen voor ezels en pony's met vreemde maten. Ik kom met mijn eigen pony's vaak in de knoei omdat ze geen standaard maat hebben. En voor ezels is er helemaal geen spul op maat. Met service aan huis, met passen en zo. Verkoop van losse onderdelen, zodat er een passen hoofdstel/tuig gemaakt kan worden. Ik kan geen groothandel vinden die losse onderdelen wil leveren. Zelf maken word een beetje een probleem, zo met 1 werkende hand. Die andere gaat steeds vaker in dwang stand staan.

JustWendy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:50

Aikon: Als ik de gouden tip vind laat ik het weten! Sliep je de hele nacht niet en pas om 8 uur vanmorgen? Heb jij zoals PW zegt al eens doorslapers geprobeerd? En vervelend dat die man zo tegen je doet, het werkt niet echt motiverend als iemand zo'n houding tegenover jou aanneemt.

PW: Ik werk niet fulltime, vandaar dat percentage. Ga volgende week naar de huisarts en zal eens vragen om doorslapers. Het slapen wordt inderdaad nog niet echt beter. Daarom ben ik overdag steeds nog erg moe en kan ik me niet altijd 100% concentreren. Gelukkig is het rustig op mijn werk dus heb genoeg tijd om even iets voor mezelf te doen en even uit te rusten. Het voelt wel goed om weer iets te doen. Maar ben er nog lang niet. Heb je topic gelezen over het asiel. Goed van je. Zou wel erg onbeschoft zijn als ze niet reageren op die mail.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:52

Aikon: Wat leuk dat je die spullen op de kop hebt kunnen tikken! Wat vervelend dat die man je zo weinig helpt en je vertrouwen alleen maar weggaat. Dat staat vast niet omschreven bij z'n werk :n Zit je echt vast aan die man? Is het al gelukt om achter die indicatie voor de noorder brug aan te gaan?

JustWendy: Tips voor het doorslapen heb ik helaas ook niet. Als ik ze had, had ik er zelf misschien ook wat aan gehad! Fijn dat het met je vader al iets beter gaat. Hoop dat je werk nu niet te snel gaat, geef het duidelijk aan als 75% toch nog teveel is.. :)

PW: Wat goed dat je vanmorgen naar de groep en het sporten bent geweest en dat je er nog wat aan had ook! Ik vind je weer iets beter klinken ook, iets helderder ;)
Wat vervelend dat je gesprek over de nieuwe deeltijd niet doorging. Lijkt me moeilijk, het is toch een grote stap, die opzich al moeilijk zal zijn. Nu je er zo weinig over weet, maar dat het alleen maar moeilijker misschien.
Ik hoop ook dat je een mail an het asiel terugkrijgt, zou het anders wel erg slordig vinden!

Hier nog niet zo super, ik las hier wel mee, maar daarom postte ik ook niets :). Besloten om te stoppen met m'n werk voorlopig. Blijf wel aanwezig, vind ik fijn en houdt er een beetje structuur in, maar leg mijn werkzaamheden neer. Moeilijke stap, maar misschien wel even de beste. Vanmorgen bij de psych geweest en die was erg blij met dit besluit.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:00

Denk ook dat het een goede beslissing is Maaike. Wel logisch dat het een moeilijke stap is. Wel heel verstandig. Hoe was het verder bij de psych?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:11

Wel een goed gevoel aan over gehouden al weet ik niet echt wat ik met de info moet. Ze kwam weer terug op het feit dat ze denkt dat ik hoogbegaafd ben, en daardoor snel volwassener en anders dacht dan anderen. Ze denkt ik mezelf moet blijven uitdagen (studie etc.) omdat m'n hersens anders gaan "versloffen/vervelen" en ik ruimte heb om zo weg te zakken. Het is niet DE reden, het speelt mee met alles en heeft wel invloed op mijn manier van denken. Daarnaast vindt ze mijn levensverhaal heftig en bizar, terwijl ik nog niet eens de helft verteld heb..
Bij alles wat ter sprake was gekomen, dacht ik in ieder geval elke keer "Oh? Echt? Nee joh"
Ik weet niet wat/hoe ik hiermee moet, maar heb er wel een goed gevoel aan overgehouden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:19

Ik vind je post eerlijk gezegd nogal verwarrend overkomen.

Hoe gaat je behandeling er nu verder uitzien dan? Gaan jullie het vooral hebben over je hoogbegaafdheid en je levensverhaal en dus spitten in je verleden?

Wel mooi dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:22

Hoe de behandeling er verder uit zal zien, weet ik niet.
Op die "hoogbegaafdheid" hoeft ze wat mij betreft niet verder te gaan. Ik weet niet eens of het wel zo is, haha.
En dan nog, wat moet je daar dan mee..
Er zijn nog wat andere dingen, maar die post ik hier niet ;) Komen wel een x op msn.

Ben even weg, misschien tot vanavond!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:25

Leek mij ook al niet het belangrijkste die hoogbegaafsheid. Daarbij zou ik daar niet teveel waard aan hechten. Zoiets kan je niet zomaar vaststellen. Het is slechts een vermoeden van haar.

Verder vraag ik me toch nog een ding af. Ik heb zitten twijfelen of ik het moest posten, omdat het misschien verkeerd kan overkomen. Toch doe ik het...

Ik begrijp dat je dus niet meer werkt, maar nog wel naar je werk blijft gaan voor de structuur. Ik kan me daar niks bij voorstellen. Wat doe je daar dan? Ik neem aan dat je niet continue een beetje met collega's kan zitten praten, want die hou je dan ook van hun werk af. Ik heb er gewoon totaal geen voorstelling van. Ik zou er zelf voor kiezen om op een andere manier voor structuur te zorgen.

Daarbij kon ik de confrontatie met het werk ook gewoon niet aan toen ik net thuis zat. Ik was 'blij' dat ik thuis zat. Ik kon alle prikkels van het werk niet eens aan. Ik zat zo diep dat ik gewoon echt niks meer kon dan op de bank zitten en voor me uit staren.

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:02

PW: Begrijp je reactie volkomen hoor. Ik ben voor 75% op therapeutische basis gaan werken in overleg met de bedrijfsarts. Dit gaan we proberen en per week evalueren. Blijkt dat het teveel is dan kunnen we dit aanpassen. Ik keek er tegen op om te gaan werken maar het valt toch mee. Aan de reacties te lezen ben ik misschien iets te enthousiast weer aan de slag gegaan?? En kan ik nog een terugslag verwachten??? Heb nog nooit zoiets meegemaakt dus vind het wel lastig allemaal.

De tijd die ik thuis zat heeft me wel goed gedaan, ik kon het op dat moment ook niet aan om te gaan werken. Toen zat ik ook alleen maar op de bank voor me uit te staren. Na een tijdje vlogen de muren alleen wel op me af.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:30

Aanvraag voor een indicaatie voor de noorderbrug is de deur uit, eindelijk. Ik werd gek van die code voor beveiliging. :( Heb 6x moeten intoetsen. Toen was het eindelijk goed. :Y) Nu een 6 weken gedult hebben. |o Waarom moet het zolang duren?????

Ik heb me aangemeld bij een hyves gebeuren voor mensen met dystrofie. Werd niet blij met wat ik las. Er zijn gevallen dat er een amputatie aan te pas kwam om de pijn maar te verlichten ;( Had ik niet moeten lezen.

wendy Vaak slaap ik wel, maar na het gesprek met mijn pa over dat hij hem wel zou bellen...........was iets te op mijn bord. Ik weet hoe paps uit de bocht kan komen. Dat was de grootste reden van niet slapen. Verder de schult van die consukkel ~~}> 75 % vind ik ook een beetje veel nog. Maar je moet doen waar je je het lekkerst bij voelt. En ja, na een tijdje bewegen de muren echt.

maaike Als je al hoogbegaafd ben had je wel veel eerder problemen gehad, op de lagere school al. Vreemd dat je psych het daar steeds op gooit.

Ja wat doe je daar? Mijn werkgever (gek is ie) zou me dood gooien met klusjes. Ze zijn niet allemaal zo, maar krijg je geen gekke gezichten van je collega's? Die van mij keken naar me, tijdens mijn therapeutische arbeid, of ze me tot een hoopje as konden verwerken. Heerst daar veel haat en neid onderling moet ik zeggen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:02

Zoo, ik heb lekker even twee uurtjes op de bank liggen slapen. Had ik echt even nodig.

Wendy: Ik ging even uit van fulltime (omdat ik zelf destijds fulltime werkte). Goed dus dat je er even bij vermelde dat je niet fulltime werkt, dan is het alweer heel anders. Ik was ook even vergeten dat je voor 75% al op therapeutische basis werkte. Ik nam dit allemaal niet mee in mijn reactie. Mij lijkt alleen de opbouw van 75% therapeutisch naar 75% gewoon zo'n grote stap, op omdat er meteen zoveel meer van je verwacht wordt. Maar als het goed voelt, moet je het gewoon doen. Wel goed dat jullie per week evalueren. Geef het wel echt aan als het niet gaat.

Hoe lang heb je precies thuis gezeten dan?
Mijn ervaring is inderdaad dat je een terugslag krijgt. Ik ben zelf namelijk ook (te) enthousiast en te vroeg weer begonnen, om vervolgens daarna weer helemaal thuis te zitten. Vandaar dat ik wat voorzichtig ben zeg maar. Ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan.

aikon: Jeetje wat duurt dat lang zeg, 6 weken wachten. Wel goed dat de aanvraag de deur uit is.
Jeetje, heftig wat je op hyves gelezen hebt zeg. Kan me voorstellen dat dat er behoorlijk in hakt. :(:)

Leuke site trouwens. Ziet er mooi uit allemaal hoor! Heb je zelf al een groep op het oog? Als het zo is en ze hebben een site, plaats je de link dan even hier? Vind ik wel heel leuk namelijk.

Leuk initiatief voor een bedrijfje. Niet vervelend bedoeld, maar zou passen aan huis geen problemen opleveren met je hand?
Wat jammer dat er geen groothandel te vinden is die lossen onderdelen leveren. Vreemd eigenlijk zeg.

Hoe voel je je verder nu? Nog steeds zo'n rotgevoel dat je overal tegen aan wil trappen? Of is het inmiddels een beetje weggezakt.
Ik hoop dat je je wat beter voelt.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:05

Over de situatie van werk, wel/niet, reageer ik even verder hier niet meer, heb het idee dat ik me hierin moet verdedigen, terwijl ik er voor mezelf eindelijk uit ben dat dit een goed besluit is.. :)
PW, wil het op msn gerust een x uitleggen, maar niet hier :)

PW Fijn dat even hebt kunnen slapen PW! Zal je wel nodig gehad hebben!
Aikon; wat moet je lang wachten zeg! Hopelijk krijg je dan een positief bericht!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:14

Jammer dat je je zo aangevallen voelt.
We willen alleen maar met je meedenken en vragen het uit pure belangstelling en omdat we voor jou het beste willen. Niet meer en niet minder.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:17

Snap ik, ik snap je vraag ook echt wel, voel me ook niet aangevallen, maar wel dat ik moet verantwoorden. Misschien kan ik het morgen wel uitleggen.. maar het heeft me zoveel energie gekost en moeite om dit besluit te nemen om deze manier. Heb er nu vrede mee en ben bang dat ik weer ga twijfelen :)
Bovendien wil ik dat niet allemaal openbaar zetten :)
Daarom zeg ik je, wil je het gerust op msn uitleggen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:22

Snap ik. Ik wil nog wel even zeggen dat ik denk dat we ook niet bedoelen dat je moet gaan twijfelen, juist niet! Je beslissing dat je je werkzaamheden neerlegt is juist heel goed.

Denk alleen dat we bedoelen dat je misschien nog net even meer voor jezelf moet kiezen door ook niet gewoon er heen te gaan. Ik denk dat je ons verkeerd begrijpt.

Nogmaals: Twijfel niet aan je beslissing, die is juist goed! Goed dat je er zelf vrede mee hebt. Ik moet nu eten, dus kan je niet op msn spreken. Ik hoop dat ik je gauw spreek. Wil er graag voor je zijn.

:(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:42

Had foto's geplaatst op het fotoforum, omdat ik graag wat tips enz. wilde. Krijg ik tips, merk ik dat ik het meteen weer zie als kritiek en er dus weer helemaal niet tegen kan. Denk meteen dat mijn foto's bagger zijn enz. Slaat helemaal nergens op, maar ik haal mezelf weer lekker naar beneden. En dat terwijl het gewoon op een forum is. Kun je nagaan hoe ik me uit het veld laat slaan als zoiets face to face gebeurd... Wordt het ooit beter??

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:35

Hoe gaat het hier?
Met mij gaat het niet lekker. Ik ben vanochtend op de boerderij geweest, dat was wel even afleiding, maar zodra ik dan weer in de auto zit voel ik me rot. Ik zit gewoon weer heel erg mezelf in de weg, word er niet goed van. |(

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:18

pw Wat rot dat je je zelf in de weg zit :(:) (ik sla denkbeeldig een troostende arm om je heen)
Wat heb je gedaan op de boerderij?

Ik heb een gastvrije groep op het oog in...............brabant, beeeeetje ver weg. Deze groep laat leken kennis maken met wat en hoe ze doen, en je mag mee doen. Ook kamperen :D Bevalt het dan krijg je een jaar de tijd om je personage en benodigde spul bij elkaar te zoeken/maken. Dus ik ben maar alvast begonnen. :Y) Ik moet de site ff zoeken, zit niet onder mijn favorieten?

Het passen aan huis word zeker een uitdaging :D

maaaike Net als pw bedoel ik het goed, ik heb (net als de andere) het beste met je voor. Je hoeft je niet te verdedigen tegen over ons :(:) We staan achter je, wat je ook kiest. Als het goed voelt moet je het doen. :Y) Hoe gaat ie?

Ik heb mijn consukkel een zeer pittige mail gestuurd. In het kort, ik wil een andere sukkel. }> Ik heb gemeld dat ik hem niet meer vertrouw en dus ook niet verder wil. Zien hoe ie er op reageert. Ik heb het wel erg moeilijk gehad met het op typen (computertje ook, begon steeds harder er op te rammen ;( ) maar ik voel me wel opgelucht. :P

Sterkte aan al die meelezen. :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:31

Dank je aikon. Lief van je.
Ik heb op de boerderij de paarden even in de molen gehad en de stallen uitgebreid gemest. Ze staan er weer lekker schoon bij en dat geeft me een voldaan gevoel. Heb ook nog erg gelachen, had de shetlander los over het erf lopen en toen ik even later keek, liep hij opeens bij de molen in. Liepen er vier paarden en één zo'n kleine frummel. Was echt geen gezicht. Kwam niet meer bij van het lachen. Deed me wel even goed.

Jammer dat de groep zo ver weg is, maar het klinkt wel heel goed en leuk. Leuk dat je alvast begonnen bent met wat spulletjes bij elkaar te zoeken!

Super dat je je consukkel een mail hebt gestuurd. Het blijkt wel dat het goed is, omdat je schrijft dat het je oplucht. Ik ben heel benieuwd naar zijn reactie.

Hoe voel je je verder?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:04

Die shet had ik wel eens willen zien. _O-

Ik zit er erg over te denken om naar het zuiden te gaan afzakken. Daar is veel meer waar mijn interesses liggen, op natuurreligie gebied ook. Voor work shops/middeleeuwse evenementen woon ik echt verkeerd, met ov is geen doen. Zeker niet met een lading kampspul. Tent alleen al weegt 20 kg, en dan de rest nog.

Ik ben op hyves bij een dystrofie groep geland. Het ziet er niet best voor me uit. De behandeling is te laat gestart en ik blijk voor de verkeerde vorm behandelt te zijn. |( Er is een warme vorm en een koude, die heb ik dus. Genezing is zo en zo klein bij deze vorm nu nog kleiner door verkeerde en te late behandeling. Ik had mijn moeder vanmorge aan de telefoon en kon het droog houden :n Ben wel aardig down, zie net dat het alweer 16.00 geweest is. K weet niet wat ik gedaan heb allemaal, ben wat kwijt geloof ik. ;(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:08

Logisch dat je down bent aikon.
Wat betekent dat nu verder dan dat je behandeling te laat is ingezet en verkeerd? Gaat je hand nu alleen maar verder achteruit dan? Het zijn geen positieve berichten in ieder geval...

Wat maakt het verder uit dat het al 16.00 uur is geweest? Mag je ook een keer zo'n dag hebben. Laat de dag maar lekker voorbij gaan. Tenzij je nog afspraken hebt, dan is het wel handig om de tijd even in de gaten te houden ;)

Een hele dikke knuffel voor jou :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:23

Pff ik heb je topic over dystrofie even doorgelezen. Ik had er al wel vaker wat over gehoord en gelezen. Echt positieve verhalen kom ik niet tegen in je topic. Lijkt me een vreselijk iets dystrofie. Begrijp ook heel goed dat je depressief geworden bent. De reacties in je topic dat je meer bent dan je hand enz. is goed bedoeld, maar erg makkelijk gezegd. Je hebt gewoon de tijd nodig om al deze ellende op je in te laten werken, te accepteren en dan kun je gaan kijken hoe je je leven weer kan oppakken. Dat moet je niet onderschatten. Nogmaals een dikke knuffel :(:)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:26

Dankje voor de knuffel.

Ik moet de pony's nog voeren en had nog voer moeten halen, maar de winkel is al dicht. Sluit op zaterdag om 16.00 uur. Ambtenaren _-:(

Mijn hand gaat echt achter uit, kon ik 6 maand geleden nog zo'n chinees metalen pingel bal vast pakken en rond bewegen. Nu lukt het me geen eens om een pen van de vloer te pakken. Hij gaat ook steeds vaker in een dwang stand staan, een vuist en dan de pols naar binnen gedraait. Wat voor een signaal krijgt mijn hersenen? Dat mijn hand ontspannen is 8)7 Terwijl ik toch echt zie dat dat ding verkramp is. :( Word er niet goed van. _-:( Life socks (of zo)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:34

Echt zwaar klote, kan niet anders zeggen...

Wat is dat trouwens voor een winkel, om 16.00 uur al dicht...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:47

Het is een soort boerenwinkel. Verkoopt hoofdzakelijk op veehouderij gebied spul en paarden voer. Is het dichtst bij de stal, kan ik zelf halen met de kruiwagen. Kan ik toch nog iets zelf :j

Ik hoop dat ik indicatie gouw krijg, kan ik sneller naar de noorder brug. Werken aan acceptatie en kijken naar de toekomst. Wel zo belangrijk vind ik.