[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:55

Whahaha, mijn piercing doet nu ook een beetje vervelend! :')
Vorige week navelpiercing laten zetten, nou begint 'ie een beetje te irriteren.
Klein beetje rood en soms wat meer korstjes en gevoelig. Maar is normaal denk ik na nog maar één week.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 14:25

Jahoor dat is normaal.
Ik was een jaar of 15 dat ik mijne in mn navel had laten zetten toen had ik dat ook.
Gewoon goed schoon houden en niet teveel aankomen, ik kon er toen echt niet afblijven heeft toen best lang geduurd voordat het over was.
Mijn andere piercing die ik eergister heb laten zetten ga ik ook zo min mogelijk aan zitten voordat ie volledig genezen is.

Ayasha
Blogger

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:36

Zo, eigenzinnige ik is ook op haar plek gezet :j (oortje.)
Ben er niet blij om maar goed, wie zijn billen brand......

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:34

pharagirlke schreef:
Zo, eigenzinnige ik is ook op haar plek gezet :j (oortje.)
Ben er niet blij om maar goed, wie zijn billen brand......

Hoezo, heb je zitten poeren?? ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:42

Nee ik heb hem tegen beter weten in laten schieten :+ Is me hier toen ook afgeraden maar ik was eigenzinnig. De eerste was zonder problemen verlopen dus waarom de tweede dan niet he :+ en nu zit ik te kl*ten :+ Overigens ziet het er naar uit dat het voornamelijk etter is dat er onder zit... Het leek wel een "blaar" dus net met behulp van mijn verpleger-vriendje wat open gemaakt en daar kwam een boel etter uit :o bultje slonk spontaan voor de helft :oo Dus ik weet nog niet zeker of hij er uit zal moeten of dat het idd gewoon de onderhuidse ontsteking is die er gewoon uit moet... Ik kijk het nog even aan samen met vriendje en de piercer en volg hun raad op...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:57

Mn nicht had toen haar oorlellen laten schieten, ze kwam op een dag met letterlijk blauwe oorlellen naar me toe, ze deden pijn en het pus kwam er boven uit, ik heb een stel handschoenen aangetrokken en het slotje erachter los getrokken, met een hoop gegil want het deed zo'n pijn, de slotjes waren dus zo strak op haar oren geschoten dat ze blauw werden.

Na het losmaken trok de pijn gelijk weg, wat verzorging en gelukkig is het wel allemaal goed gekomen, best freaky :=

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:54

pharagirlke schreef:
Nee ik heb hem tegen beter weten in laten schieten :+ Is me hier toen ook afgeraden maar ik was eigenzinnig. De eerste was zonder problemen verlopen dus waarom de tweede dan niet he :+ en nu zit ik te kl*ten :+ Overigens ziet het er naar uit dat het voornamelijk etter is dat er onder zit... Het leek wel een "blaar" dus net met behulp van mijn verpleger-vriendje wat open gemaakt en daar kwam een boel etter uit :o bultje slonk spontaan voor de helft :oo Dus ik weet nog niet zeker of hij er uit zal moeten of dat het idd gewoon de onderhuidse ontsteking is die er gewoon uit moet... Ik kijk het nog even aan samen met vriendje en de piercer en volg hun raad op...

Oooh vandaar! Oei, balen zeg. Wat voor piercing heb je laten schieten? Heb het even gemist geloof ik...

Poneo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:29

Heb twee weken geleden eindelijk mijn lippiercing (rechts) laten zetten. Het zetten deed me echt geen pijn, en de rest sinds ik hem heb eigenlijk ook niet.
Ik heb nu een Tongpiercing, Helix, oorbellen en lippiercing. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:46

Helix, maar al een tijd geleden, in het kraakbeen dus. :) Geen idee of het nog okee gaat komen eigenlijk. Ik weet niet of hij goed gaat groeien als ik hem er nu uit haal. Ik durf hem niet goed uithalen ivm ontsteking... Ben bang dat ik die dan geheel vast ga zetten...

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:33

pharagirlke schreef:
Helix, maar al een tijd geleden, in het kraakbeen dus. :) Geen idee of het nog okee gaat komen eigenlijk. Ik weet niet of hij goed gaat groeien als ik hem er nu uit haal. Ik durf hem niet goed uithalen ivm ontsteking... Ben bang dat ik die dan geheel vast ga zetten...

Waarom probeer je geen fucidinezalf (antibioticazalf) 3x per dag dun smeren? Doe ik ook gecombineert met 1x per dag zout spoelen en het gaat al heeeel veel beter. Bijna over! En het was echt goed mis hoor! Een partij gorigheid dat er donderdag de hele dag uitkwam!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:34

ik ga eens proberen met zout
Bij mij is die ook al tijdje onstoken..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 23:10

Fiorile schreef:
pharagirlke schreef:

Waarom probeer je geen fucidinezalf (antibioticazalf) 3x per dag dun smeren? Doe ik ook gecombineert met 1x per dag zout spoelen en het gaat al heeeel veel beter. Bijna over! En het was echt goed mis hoor! Een partij gorigheid dat er donderdag de hele dag uitkwam!

Maar gaat dat ook helpen ivm het "knobbeltje"?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:21

Met mijn helix gaat het een stuk beter gelukkig! De stekende oorpijn die naar binnen door trok (creapy) was gelukkig maar 1 dag. Komt bijna geen prut uit. Kan er alleen nog niet op liggen, maar da's logisch. Verder ben ik ook wat aan de betere hand, dus daar zal het ook aan liggen. :)
Geen HA dus, joepie!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:29

@ Poneo; fotooo! Ik wil ook echt zo graag een lip piercing.. Maar mijn vader vermoordt me dan echt.

@ Phara; ik heb mijn helix laten piercen en ik heb ook een ontstoken knobbeltje, hoor. Dat heeft niet zozeer te maken met het schieten.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:44

Heb ook een soort bobbeltje aan de binnenkant van mijn navelpiercing zitten. Als hij geirriteerd is komt het wat meer naar buiten en ziet het er gek uit...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:47

Mijn navelpiercing is ook wat vervelend. :j Maar niet extreem.
Maar ik ben ook ziek dus naja.. dan is alles vervelend.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:49

Elke piercing kan ontsteken ongeacht of ie gepiect of geschoten is.
Alleen bij piercings die geschoten worden door het kraakbeen, zoals bijvoorbeeld een helix, kan het nadelige gevolgen hebben.Er kan dan een zogenaamde bloemkooloor door ontstaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:25

Ukkieee het punt is dat je met schieten gewoon dat extra risico neemt. :) Met de eerste ging het goed, nu een beetje minder... Geen idee ofk em nog goed ga krijgen. Ik moet wel zeggen: Sinds ik hem open gemaakt heb en het er uit heb laten komen doet hij geen pijn meer en er zit nog wel enigszins een verdikking maar een "bobbeltje" kan je het niet noemen... Je moet eigenlijk vrij goed kijken om te zien dat er een verdikking zit die er niet hoort te zitten terwijl het gisteren echt heel duidelijk te zien was...

Ik herinner me met die eerste wel dat die ook dik en pijnlijk was en toen ben ik eens wakker geworden met opgedroogd bloed over mijn hele oorschelp (en nog geen klein beetje) en toen is hij gaan genezen.... :=

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:07

Hoi,
Ik heb een vraagje, ik heb namelijk ongeveer 5 a 6 weken geleden mijn navelpiercing laten zetten. Nu moest ik zolang de "wond" nog niet genezen is hem 2x per dag schoonmaken met zeep. Ondertussen doe ik dat nu nog maar 1x en dat gaat ook gewoon goed, wanneer kan ik hiermee stoppen?

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:14

zou er voorlopig nog niet mee stoppen, veel navelpiercings beginnen te vervelen na een paar maandjes.. en de genezing duurt nog heel lang.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:04

Wat ik nu doe met mijn helix is zorgen dat 'ie schoon blijft, dus opgedroogd vocht e.d. er af halen en af en toe pulk ik er een losrakend stukje vel af. Daarna mieter ik er sterilon op en draai dan wat met het ringetje zodat het ook ín mijn piercing komt (en dat doet pij-ij-ijn). En dan is 'ie de rest van de dag weer rustig.

Ik weet dat je eigenlijk geen Sterilon moet gebruiken maar ik ben zelf van mening dat ik op dit moment niet genoeg heb aan alleen schoonmaken. Als 'ie straks weer wat rustiger is, dan stop ik met het gebruik van Sterilon.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:43

Hoe gaat het je navel piercing eruit zien als je hem er dus uit haalt bij zwangerschap? Ik hoopde van iemand dat er dan wild vlees komt omdat je buik zo dik word en dat niet meer weg trekt en je dus 2 bulten op je buik het staan voortaan ;( weet iemand dit?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:48

chaatje16 schreef:
Hoe gaat het je navel piercing eruit zien als je hem er dus uit haalt bij zwangerschap? Ik hoopde van iemand dat er dan wild vlees komt omdat je buik zo dik word en dat niet meer weg trekt en je dus 2 bulten op je buik het staan voortaan ;( weet iemand dit?

Waarom zou je hem eruit halen? Tegenwoordig worden er al speciale zwangerschapspiercings gemaakt ;)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:58

O okee, apart maar zeker wel beter !

Lous schreef:
chaatje16 schreef:

Waarom zou je hem eruit halen? Tegenwoordig worden er al speciale zwangerschapspiercings gemaakt ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:08

Lous schreef:
chaatje16 schreef:

En dat zijn geen wonderpiercings. Alsnog komt er veel meer druk op de piercing en is de kans heel erg groot dat ie uit groeit. ;) Zwangerschapspiercings zijn doodgewone bioplastjes die ze oa ook in surfaces gebruiken.