Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:00

Je wil niet weten hoeveel wij al niet gepraat hebben met elkaar. Wij hebben ook leren praten met elkaar door onze psycholoog. (hij kon echt niet praten, nu nog soms erg moeilijk) En ik weet dat wij elkaar nodig hebben, maar dit kwetst mij zó hard en ik wil ook gewoon blindelings kunnen vertrouwen. Ik weet dat dit iets onbenulligs kan zijn voor iemand anders, iemand 'normaal'. Maar ik ben in mijn vorige relatie zo besodemiederd, dus heb al erg veel moeite met vertrouwen geven en dat weet hij en toch doet hij dan zoiets (voor hem onschuldig, voor mij zo kwetsend).
Het is idd wel zoals je zegt: ik ben (nog) niet klaar om op te geven. Maar soms vraag ik mij af of ik mij eerst helemaal kapot moet laten maken door een ander, voor ik eens een beslissing durf nemen. (is bij mij een terugkerend issue heb ik de indruk)

Soms vind ik het jammer dat ik niet wat besluitvaardiger zou kunnen zijn. Persoonlijke zware en minder zware beslissingen blijf ik moeilijk vinden om te nemen...

Vanavond komt ook nog zijn 'goede' zus langs voor de koffie voor zijn verjaardag. (dit contact heeft hij terug aangehaald voor onze vakantie en ik vind het voor hem ook erg belangrijk dat hij nog met iemand van zijn familie contact heeft, maar zit er nu niet echt op te wachten. Want ga vanavond echt op mijn tellen moeten passen, want vertrouw op dit moment niemand binnen zijn familie en weet niet in hoeverre er dingen doorverteld zullen worden richting de rest van de familie)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:40

PW, wat vervelend dat je zo slecht hebt geslapen, ik heb best wel goed geslapen. Hoop dat je iets zult hebben aan deze therapie, vind het wel interresante doelstellingen/schema's, herken hier ook wel wat dingen in en ben benieuwd wat voor oplossingen ze kunnen bieden.

Flappie, wat vervelend met je vriend, het lijkt mij ook lastig om het vertrouwen terug te krijgen in iemand die dit ooit heeft geschaad,
vergeven zal misschien wel lukken maar vergeten niet. Nu vind ik zelf met iemand chatten niet zo'n probleem maar ik snap jou reactie door hetgeen wat er gebeurt is. Mijn vriend verteld het meestal ook al hij "iets" gedaan heeft. Snap zijn reactie ook wel want hij doet toch vanalles om te laten zien dat hij van jou houd. Zou dat meisje dit niet expres hebben gedaan? Zelf had ik zowiezo gewacht tot hij thuis was want het lijkt me prettiger om zoiets onder 4 ogen te bespreken, dan zie je ook zijn reactie en daar kan ik vaak al aan zien hoe hij er tegenover staat. Je kunt het er misschien als nog even face to face met hem erover spreken? (Snap wel dat het je hoog zat)

Mijn dag was eigenlijk wel goed, heb mn mannetje weet uitgebreid gesproken en hij zou een mooi cadeau voor me meenemen +: Op het werk ging het lekker, moest wel wat langer blijven want er waren 2 collega's vrij. Bij de bank was een fout gemaakt en dat is nu ook weer geregeld, gelukkig. Vanavond bij ma gegeten en met de hond gewandeld, thuisgekomen en ook nog een lekkere ronde met mn eigen hond gewandeld. Mag dus (tot nu toe) niet klagen over deze dag. Nog 26 dagen en dan is mn mannetje thuis.

_Pilipa_

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:17

Hey goede avond,

Ik zit even op een andere laptop bij een vriendin,

Maar denk ik ga even lezen en reageren.

Pw wat een dag is het voor je geweest, je werd dus nu met de feiten geconfronteerd, vond het heftig om te lezen, zo ontzettend bekend, en daarom vind ik het moeilijk om te reageren, die schaamte en de lat te hoog leggen heb ik eigenlijk onder controle maar van het 1 komt het andere weer, ik moet goed op mezelf passen als het daarom gaat. Dat sociale isolement is voor mij een echt hindernis, ik kom er moeilijk uit.
Ik vind het schema met de doelstelling wel goed wat ze voorleggen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. je bent weer een stap dichter bij meid!

Flappie wat ontzettend balen zeg, je vertrouwen is nog niet hersteld zo klinkt het voor mij, maar je zegt dat hij vaak genoeg bewijst dat hij helemaal voor jou gaat. Wat is nu precies je angst? Dat hij het weer doet of dat je hem nooit meer kan vertrouwen? Dat zijn zus langs komt vind ik niet zo handig , zou e rniet bij willen zijn, kan me voorstellen dta het voor jou niet echt leuk is, als ze b ij jullie thuis langs komt... Denk je dat je het trekt? je moet echt voor je eigen gevoel kiezen...

Civ, Wat goed dat je lekker gebabbeld hebt, altijd leuk als je dat verteld, ook weer rust dat het met de bank weer hersteld is.26 dagen dat is niet meer lang whiehaahhh tijd gaat nu lekker snel!

Hier gaat het wel, gisteren haptonoom gesproken ,..viel opzich tegen, ben sterk voor een ander ,maar ben niet echt goed voor mezelf blijkt weer. de rest wil ik even niet kwijt... is niet de plek om alles neer te zetten... hoop dat jullie het snappen ,maar is even beter zo, mijn fijne meelezers hoeven niet alles te weten !

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:29

Pilipa, als je wil mag je me altijd pben, zeg het je nogmaals want ik kan me voorstellen dat je je verhaal kwijt wilt. In ieder geval een knuffel voor jou :(:) Je moet goed voor jezelf zorgen, een ander doet het niet.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:53

Het is ook heerlijk dat we zo aftellen, zal wel fijn zijn elkaar na 4,5 maand weer terug te zien :+:. Heb even gespiekt naar je paardje, is nog familie van die van mij (Animo) :D Wat fijn dat het rijden zo goed gaat, hou dat gevoel vast. Gaan jullie ook nog springen in de toekomst?

Edit: ik zal eens naar mn bedje gaan, het was rustig hier vanavond maar hopelijk is dat een goed teken, al vrees ik van niet := Slaap lekker

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:40

Pilipa: Heb je een pb gestuurd!

CIV: Wat fijn dat je je vriend even uitgebreid gesproken hebt. Goed om te lezen. 26 dagen lijkt niet lang meer, maar vaak duren juist die laatste dagen het langst. Nog even volhouden dus!

Petulan: Wat fijn dat je zo lekker gereden hebt. Hou dat gevoel vast en geniet ervan. Je vakantie zit er zeker bijna op he? Of ben je alweer begonnen inmiddels?

CIV schreef:
het was rustig hier vanavond maar hopelijk is dat een goed teken, al vrees ik van niet := Slaap lekker

Bij mij was het wel een goed teken. Heb gezellig met mijn vriend een beetje tv zitten kijken. Was heerlijk relaxed en ik heb daarna goed geslapen ;)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:53

CIV: en het aftellen in dagen is begonnen !!! Je laatste berichtjes klinken trouwens weer positiever. Gelukkig !

Ik vind met iemand chatten ook geen probleem (doet hij vaak zat), maar hier verveelde hij zich op zijn werk (ze hebben het op momenten erg rustig op hun project) en is bewust gaan zoeken naar zo'n 'deltype' (zo noem ik het maar) om mee te chatten. En hij beweerd dat het over koetjes en kalfjes ging en daar moet ik hem dan maar in geloven. Maar het bewust opzoeken van zulke dingen, dat kwetst mij. Hij kent mijn verleden en hij denkt gewoon niet na met zijn stomme 'puberkop' noem ik het dan. Als ik hetgeen ik met mijn ex niet had meegemaakt, zou ik nooit zo kort door de bocht zijn geworden. Maar hier weet hij van en heb hem ook gezegd dat hij daardoor strenger door mij 'behandeld' zou worden. Daar is hij toen mee akkoord gegaan en heeft voor onze relatie gekozen. Dan moet hij zich er ook naar gedragen vind ik. (ik weet dat het vele malen erger kan hoor, maar mijn zelfvertrouwen kan dit gewoon niet hebben op het moment)

Pilipa: hoop dat je de dingen van bij de haptonoom al een beetje hebt kunnen plaatsen voor jezelf ?

En mijn angst: die zet je super neer; inderdaad de schrik dat als ik dit toelaat waar gaat het dan eindigen bij hem en het feit dat ik hem nooit meer kan vertrouwen. Dan is het voor mij praktisch helemaal hersteld en dan komt er weer zoiets op mijn pad wat ik gewoon niet kan verdragen in een relatie (hij heeft mij maar 1 keer echt bedrogen op een vakantie waar hij alleen was te kussen met een ander, maar heb wel al meerdere keren berichten gevonden met andere meisjes die gewoon te ver gaan...) En dat geeft telkens zo'n knauw in je vertrouwen en zelfvertrouwen.
Zijn zus is uiteindelijk langs geweest (was de 1e keer sinds heel het gedoe met zijn ouders en andere zus dat er iemand langs is gekomen van zijn familie en was dus echt slechte timing, maar vond het zelf niet kunnen om af te zeggen. Want wat geef je dan als excuus op zo last minute en ik wil echt niet dat er gespeculeerd w over ons bij hun). Het was uiteindelijk best gezellig en hebben echt alleen mar over koetjes en kalfjes geluld.

PW: super dat je zo'n leuke avond met je vriend hebt gehad en goed hebt geslapen ! Je begint hoe langer hoe meer terug te genieten van de kleine dingen heb ik het idee (iets waar je een maand geleden nog schrik voor had, dat dat genieten nooit meer terug zou komen). En de sprongen vooruit worden groter en groter :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:50

Hey Flappie, zat vanmorgen op de fiets en bedacht dat ik helemaal niet gevraagd had hoe je avond geweest was. Vond ik wel een beetje stom van mezelf. Lijkt wel ongeïnteresseerd, maar zo is het niet bedoeld.

Fijn dat het best gezellig was. Kan me voorstellen dat je niet af wilde zeggen op het laatste moment. Goed dat jullie gewoon over koetjes en kalfjes gepraat hebben. Hoef je je achteraf ook niet druk te maken of je misschien teveel gezegd hebt.

Weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen over de kwestie met je vriend. Dat het rustig is op z'n werk is toch geen excuus om dit te doen. Chatten is inderdaad geen probleem, maar dat kan toch ook met 'normale' mensen? Weet niet zo goed wat je er verder nou mee moet. Hopelijk vinden jullie samen een oplossing en kun je tot hem doordringen.

Sterkte :(:)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:16

PW: helemaal geen erg in gehad hoor PW dat je daar niet naar vroeg :D. Is in mijn ogen ook helemaal géén excuus om zo te doen als het rustig is op je werk. Ik zit al 4 maanden thuis naar de muren te staren bij wijze van spreken, maar geen haar dat er aan denkt om contact met wildvreemde mannen te gaan zoeken... Dus weet het ook even niet meer. Het is allemaal zo dubbel. Hij zou echt door vuur voor mij gaan (bij wijze van) en dan doet hij wel zulke dingen als hij eens niet genoeg afleiding heeft.
Ik moet zijn moeder toch niet zijn en hem overal in bezig houden. Je kan je toch ook bezig houden met andere dingen zonder direct in zo'n dingen afleiding te moeten gaan zoeken... Heb hem dat gisteren ook nog maar eens duidelijk gemaakt. Heb nu wel schrik dat als ik weer aan het werk ga en dus minder/niet met hem op msn zit, zoals nu vaak wel het geval is, hij zich weer zo gaat gedragen.

Aan de andere kant weet ik dat het niet veel voorstelt voor hem, maar waarom je er dan mee bezighouden uberhaupt ? Heb hem gisteren al gezegd als hij nhet niet kan laten om zulke dingen te doen hij niet voor mij en voor ons kiest. Dan moet hij daar zijn conclusies maar uit trekken en "ons" loslaten, want zulke dingen horen niet in een relatie waar ik ook in zit...
Hij is wel elke avond na zijn werk thuis, gaan we samen naar de paarden en doen leuke dingen. Dus zou niet weten wanneer hij er dan nog een 'ander' op na zou moeten houden. Maar ik moet voor mijn werk om de 2 weken een nacht op hotel en wil dan niet met de stress moeten zitten, waar is hij nu mee bezig ???

Dus misschien overdrijf ik het allemaal maar hij moet er gewoon rekening mee leren houden dat dit niet leuk is voor de andere binnen een relatie. Is confronterend, kwetsend en geeft weer een knauw in je zelfbeeld/zelfvertrouwen...

Hoe was je dag vandaag tot nu toe ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:43

Tja, of je angst realisitisch is kan ik niet zo goed over oordelen. Wel vind ik het begrijpelijk dat je zo denkt. Logsch dat je dan in de stress zit omdat je niet weet waar hij dan mee bezig is. Hij heeft je vertouwen al aangetast, dus is het logisch dat je daar over nadenkt.

Wel balen dat het je zelfvertrouwen weer zo'n knauw geeft. Kun je nu eigenlijk helemaal niet gebruiken, dat ben je net weer aan het opbouwen. Heb je het idee dat het een beetje doorkwam wat je gisteren tegen hem gezegd hebt? Of dringt het niet tot hem door?

Met mij gaat wel goed hoor. Vandaag weer cursus vrijetijdsbesteding gehad. Was wel weer nuttig. Ik ben van plan om een schema te gaan maken waarin ik mijn huishouden ga plannen. Nu doe ik eigenlijk niks (of bijna niks) in huis en ik wil weer wat activer daarin worden. Alleen wil ik dat wel een beetje gestructureerd gaan doen, zodat ik het ook volhoud. Bij de cursus heb ik wel wat nuttige ideeën opgedaan. Zo krijg ik stapje voor stapje alles weer een beetje op de rit :)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:06

Hij kwam wel weer met tranen thuis en moest en zou mij kunnen vastpakken en aanraken, terwijl ik de neiging had/heb om mezelf nu te beschermen en hem gewoon van mij af te houden. En heb het al eerder aangekaart en dacht toen doorgedrongen te zijn. Maar het zijn dingen waar hij geen erg in heeft en ik dus juist erg zwaar aan til. Dus zitten toch echt op een andere golflengte wat dat betreft en of we hierover ooit op 1 golflengte komen te zitten. Who knows...

Wel super dat je het stap voor stap allemaal weer gaat proberen ! Je moet toch eerst (terug) leren stappen voor je kan rennen. En zo kom je ook aan je einddoel...
Ik moet zeggen dat ik ook moeite heb, juist door dat ik zoveel thuis zit, om actief te zijn in het huishouden. Juist nu er de tijd voor is, om eens de extra klusjes te doen. Maar zelfs het gewone huishouden blijft liggen hier...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:14

Bij mij dus ook. En het lijkt wel hoe groter de berg wordt, hoe moeilijker het is om me er toe te zetten. Daarom hoop ik dat ik er weer wat meer structuur in kan brengen door een planning te maken. Moet ik wel die planning ook haalbaar maken en niet meteen teveel willen :+

Ik begrijp heel goed dat je de neiging hebt hem van je af te houden. Ik denk dat ik dat ook zou hebben. Misschien is dat ook wel even goed? Dan voelt hij hoe moeilijk het voor jou is. Het blijft natuurlijk een hele vervelende situatie..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:29

PW, fijn dat je avond gisteren goed is verlopen. Fijn dat je goede tips hebt gekregen, ik poets altijd op zaterdagmorgen, ook nu ik minder werk en dat gaat eigenlijk wel goed. Op andere momenten kan ik ook wel poetsen maar dan doe ik andere dingen, extra's. Vind dat je weer goed bezig bent, actiever willen worden. Voel je je ook goed?

Flappie, snap goed dat je angstig bent en chatten met zo'n del heeft ook niet mijn voorkeur, bepaalde types hou ik ook liever op afstand maar ik zeg altijd: Als je beter kan, dan moet je beter gaan. Wie ben ik om jou geluk in de weg te staan? Mijn vriend heeft ook weleens contact gehad met iemand maar dat heeft hij op verzoek van mij wel verbroken. Zelf ga ik bepaalde types ook uit de weg omdat hij er een hekel aan heeft. Nu vertrouw ik mn vriend, moet wel in deze situatie anders komt het niet goed. Maar pikante berichtjes met andere vind ook ik te ver gaan. Je kunt niet anders dan hem erop aanspreken en vragen wat hij daarmee wilt bereiken. Vind het moeilijk, weet niet goed wat voor advies ik je moet geven.

Hier gaat het, tot nu toe, ook weer wel lekker. Vanmorgen bij een vriendin langs geweest en daar geluncht, heb even aangegeven dat ik haar gedrag van laatst (met het uitgaan) niet gepast vond en dat vond ze zelf ook, ze bood haar excuses aan en zat er wel mee. Vind het prettig dat ze het zelf ook inziet. Daarna doorgereden naar de Intratuin en diverse dingen gekocht, een mooi beeldje voor mn vriend met de tekst: Als ik mn zegeningen tel, dan tel ik jou altijd dubbel :+: Vond het zo lief, dat ga ik opsturen. Ook nog iets moois gekocht voor mn ma in der huis. Heb er wel een goed gevoel bij, zo allemaal. Vanavond misschien bij buren om de koffie, dit vragen ze al sinds mn vriend weg is en gisteren kwamen ze weer dus we moeten het toch maar eens doen.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:43

CIV: en je vriend is alweer bijna terug oeps. Ik had hier ook een buurvrouw die meerdere keren gevraagd had om eens langs te komen (zat ook overspannen thuis) maar zij is onderhand weer aan het werk en is er nog steeds niet van gekomen :=
Erg mooie tekst trouwens op dat beeldje...

Ik heb bij mijn vriend ook al meerdere keren aangegeven dat als hij verliefd is op een ander dat gewoon open meot toegeven zo dat we het er over kunnen hebben en zien of we dan nog samen verder willen. Dit weet hij en ik ben van hetzelfde principe: als je denkt dat het gras groener is aan de andere kant, veel plezier. Maar daar staat bij mij tegenover als hij beweerd voor mij en dus ons te kiezen dat bepaalde dingen gewoon "not done" zijn bij mij en dus als gevolg ook ons. Daar ben ik open over, eerlijk in. En toch gedraagd hij zich er niet naar en behandeld mij dus op die manier gewoon respectloos in mijn ogen...
Hij mag bij mij ook altijd aankaarten wat er hem stoort aan mij en dan kijk ik ook of ik die dingen wil veranderen voor hem en dus ons... Dat weet hij. Blijven gewoon altijd moeilijke en lastige k*tsituaties waarin je keuze altijd kwetsend is. Of je gaat of je blijft en het doet allebei pijn en ik hou er niet van om voor zulke keuzes gezet te worden...

En verder nog leuke plannen voor het weekend meiden ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:02

Actief dagje CIV. Wel op een positieve manier zo te horen. Dat is goed. Mooie tekst inderdaad op het beeldje. Erg lief, dat vindt hij vast leuk.

Fijn dat je even met je vriendin hebt kunnen praten over je gevoel en dat ze je begreep. Zeker prettig dat ze dat zelf ook inziet. Staat dat in ieder geval niet meer tussen jullie in ;)

Ik voel me verder wel goed trouwens :j Zometeen weer even sporten. Heb er niet zo'n zin in, maar als ik er zo ben is het wel lekker. Ben je trouwens al in het boekje begonnen en wat vind je er van?

Het blijft moeilijk Flappie. Als je je verhaal kwijt wil mag natuurlijk altijd, maar ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik erop moet zeggen. Is geen desinteresse, maar ik vind het gewoon een hele lastige situatie. Ben eerlijk gezegd blij dat ik niet in jouw schoenen sta.

Ik ga morgen weer even naar stal, heb ik wel zin in.
Zondag hebben we hier een bbq voor mijn familie. Daar heb ik ook wel zin in, zie ze de laatste tijd niet zo vaak meer en dat bevalt me wel goed. Als je elkaar dan ziet wordt het ook gewaardeerd. Het was altijd maar zo vanzelfsprekend en dan voelde ik me schuldig als ik niet ging. Maar goed, nu zondag dus gewoon gezellig weer even bijelkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:20

Hallo!

Sorry dat ik me de laatste dagen hier niet echt heb laten zien. Ik heb het best druk gehad met mezelf vooral. Ik heb wel bijgelezen, maar had gewoon even geen zin/tijd/puf om te reageren.

PW: Wat jammer dat je zo veel onrust had door een ogenschijnlijk 'simpel' gesprekje. Soms maken dingen meer los dan je in eerste instantie denkt. Ik ben erg benieuwd hoe je de schemagerichte therapie bevalt! Spannend hoor. Wel goed dat je een schema gaat maken voor je huishouden. Een tip, hou het klein, zeker in het begin, bij mij is het mislukt omdat ik dus alles gewoon inplande. Ik doe nu iedere dag 1 ding, en dat gaat goed.

Flappie: Wat moeilijk van je vriend.. Ik zou er ook niet blij mee zijn, zeker niet in deze situatie. Ik denk dat je nu ook wat gevoeliger bent, dan wanneer je zelf blaakte van het zelfvertrouwen en super in je vel zat. Ik vind het heel knap dat je voor je zelf opkomt, meid! Zoals mijn psych van de week zei, het is JOU leven en JIJ maakt beslissingen. Wil je vriend daarin niet mee gaan, jammer dan, je kan iemand niet dwingen om je te volgen ergens in. Take it, or leave! Hopelijk kiest hij voor jou, en gaat hij ook voor de volle 100% voor jou en doet hij zulke dingen niet meer.

Petulan: Leuk je hier weer te zien! En wat fijn dat je zo lekker gereden hebt!

Pillipa: Wat jammer dat je zo'n tegenvallend gesprek hebt gehad met je haptonoom. Mocht je je verhaal kwijt willen, mijn pb box staat open! Ik ben gestopt met de haptonoom. Ik had niet meer echt het gevoel dat ik verder kwam... Ik kwam met wat 'zwaardere' problemen bij hem aan en daar kon hij niet mee dealen. Mijn hapto was wat verlegen en onzeker en ik viond dat erg moeilijk om mee om te gaan.

Hier gaat het, op een dipje van woensdag na, wel ok. Woensdag was ik behoorlijk overstuur door de brief van de arbo, ik haat het ook dingen over mezelf te lezen. Zo confronterend. Ben dan ook sinds lange tijd weer even op bed gaan liggen toen. Mijn vriend kwam thuis en was enorm sjaggo. Dus daar bijna weer ruzie mee gehad, maar ben verstandig geweest en ben gaan hardlopen.

Gister heb ik weer running gehad en ik heb voor het eerst 5 minuten aan een stuk gelopen. En het ging lekker! Daarna nog activering, dat was wel fijn, we waren maar met zijn 3-en. En toevallig starten we allemaal met de D-groep. Daarna ben ik nog even met een groepsgenootje naar een tuincentrum gelopen. Was wel erg leuk! Thuis heb ik wat gepoetst, gekookt en 's avonds heb ik met mijn vriend leuke dingen gedaan. We zijn gaan hardlopen (jaja, 2 keer per dag, fanatiek he?) en daarna hebben we nog een spel gedaan op de Wii en een ijsje gegeten.

Vanmorgen heb ik uitgeslapen tot half 10 en na het ontbijt ben ik boodschappen gaan doen en net ben ik bij Garuna geweest.
Op vrijdag is ook mijn weegmoment, en ik ben 1 kilo afgevallen!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:35

PW: verwacht ook niet echt antwoord van jullie hoor. Moet het van mij af kunnen schrijven en zou dat misschien beter in een dagboek kunnen doen. Maar hier komen soms toch zo'n heldere meningen naar voor op dingen dat ik bij mezelf soms denk: verdorie jullie hebben gelijk :D. Wil misschien wel ergen shet gevoel krijgen dat dit niet normaal is in een relatie. Denk soms wel nl dat ik het allemaal overdrijf, maar dan zie ik door jullie reactie dat jullie er ook zo over denken.
Is eerder om mezelf niet nog meer in twijfel te gaan trekken dat ik dit neerschrij dan dat jullie met een kant en klare oplossing moeten komen voor me.
Veel sportplezier trouwens !!!

Angela: zo 2x op een dag lopen. Mij lukt het op dit moment zelfs niet om een beslissing te nemen wat ik nu ga doen: fitness of yoga. En dan komt mijn 2e issue natuurlijk: 1x besloten, mezelf zien te motiveren er aan te beginnen...
Hoop dat het allemaal wat beter gaat als ik terug enigsinds wat routine krijg door mijn werk, want ook al werken jij en PW op dit moment nog niet, toch worden jullie verplicht naar je therapieën enzo te gaan. Ik zit gewoon hele dagen niets te doen en is ook niet echt bevorderlijk voor je gemoed en motivatievermogen moet ik zeggen...
En super van die kilo. Geeft je toch weer een lekker gevoel denk ik: dat lopen naast geestelijk ook fysiek goed voor je is.

CIV:doe vooral waar jij je het beste bij voelt dit weekend en doe jhet niet voor een ander (maar dat kan jij al redelijk aardig he nee zeggen als het te vermoeiend voor je dreigt te worden)...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:46

Angela, je bent fanatiek aan het worden! Ook allemaal druk bezig maar gelukkig zijn het positieve berichten van jou kant, hou dat gevoel vast! Kijk je wel uit dat je niet over je grenzen gaat? Pas goed op jezelf. Edit: zie dat je op iedereen reageert behalve op mij, dit is toch niet persoonlijk? Bedoel het niet verkeerd maar het viel me op en ik denk dan kan ik het beter uitspreken.

Flappie, je kunt hier altijd je verhaal kwijt, daar is deze plek voor. Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem (als ik het zo mag noemen) als jij, zij is bedonderd in een eerdere relatie en dat speelt met haar huidige vriend nogal op. Terwijl deze jongen écht erg gek op haar is en ik zie hem niet vreemd gaan, je weet het nooit natuurlijk maar het is niet zo'n type. Ze ziet dit alleen niet en vind het erg moeilijk hem te vertrouwen, voor hem is dit ook wel moeilijk. Weet niet of zij ooit nog van deze angst af komt, hoop het wel en dat hoop ik voor jou ook. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik een beetje weet hoe je je voelt. Probeer ook de positieve dingen van hem te zien, die hij wel voor je doet en laat. Aan zijn reactie te merken zal hij dit (voorlopig) ook wel laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:56

Ohhhh, sorry, ik ben je gewoon straal vergeten! Zo zie jemaar weer dat ik nog een chaos in mijn hoofd heb!!!! SORRY!!!!!!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:05

haha, dat dacht ik maar ik dacht ook ff checken want anders moest ik misschien iets rechtzetten? Gelukkig is het niks. Sorry dat ik ernaar vroeg, vind het nu al stom van mezelf dat ik het kon denken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:52

Net even met de hond gewandeld, het ging regenen dus we waren zo weer terug thuis. Daarna het aquarium schoongemaakt, dit staat er nu weer netjes bij, was hard nodig en het duurde even voor ik me er toe kon zetten maar ik ben blij met het resultaat.

PW, hoe is het sporten nog gegaan?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:21

Ook vanavond was het rustig hier, zal zo ook eens naar bed gaan. Kreeg net een emailtje van een vriendin dat er misschien iets mis is met haar ongeboren kindje, dat is wel erg natuurlijk. Hopen dat het meevalt. Slaap lekker.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:16

Heb inderdaad weer lekker gesport. Kan merken dat ik dit trainingschema nu al een tijdje volg en dat het me steeds wat makkelijker af gaat. Teken dat ik vooruit ga.

@ Angela: Was ook mijn bedoeling om 1 ding op een dag te doen. Is ook meteen een leerpunt voor mij om met 1 ding tegelijk bezig te zijn en niet meteen alles te willen. Daarbij wil ik niet (meteen) iedere dag iets in het huishouden plannen, omdat het dan zeker nu nog teveel wordt met mijn therapieën en sporten erbij. Een haalbare planning is inderdaad heel belangrijk en ik denk dat dat gaat lukken.

Kan me wel voorstellen dat je gestopt bent bij de haptonoom. Klinkt niet zo fijn, denk dat ik er ook niet mee door zou zijn gegaan. Groot gelijk dus. Goed ook dat je nu ook weer voor jezelf kiest en niet door blijft modderen.

5 min!! Wat goed he! Laatst was het nog 3. Je gaat echt hard vooruit en daarna nog met Pascal gelopen ook. Echt super! Begin je ook in de dagelijkse dingen te merken dat je wat meer energie krijgt door het rennen? Leuk trouwens dat je het even gezellig gemaakt hebt met Pascal. :j Hoe was het bij Garuna? Weer zo'n goed gevoel over?

@ CIV: Goed bezig geweest met het aquarium. Vind het vooral goed om te lezen dat je tevreden bent met het resultaat. Wat vervelend dat er misschien iets mis is met het ongeboren kindje van je vriendin. Hopelijk valt het mee inderdaad. Maak je je er zorgen om?

Twee uur in de auto is wel veel. Doe het alleen als je het echt ziet zitten en geef anders aan dat het je te ver is. Luister naar wat je lichaam je zegt. Kan me trouwens wel voorstellen dat je er tegenop ziet om naar stal te gaan. Als je gaat dit weekend: Succes, zal aan je denken!

@ Flappie: Hoe gaat het nu met je? Hoop dat je je wat beter voelt... Wat je schrijft over niet werken en onze therapieën klopt wel, zo ervaar ik het tenminste. Door de dagbehandeling heb ik structuur en kom ik 's ochtends m'n bed uit. Daarvoor was het echt een drama. Op de tijden dat ik thuis ben vind ik het ook nog erg moeilijk om me ergens toe te zetten, begrijp dus goed hoe dat is als je hele dagen thuis zit te koekeloeren. Daar wordt je stemming inderdaad niet beter van :n

Ik hoop ook dat je weer wat meer routine en regelmaat krijgt als je begint met je nieuwe baan. Maar dat denk ik wel, dat went vast snel genoeg. Misschien moet je alleen nog even wachten met ook meteen willen beginnen met yoga of fitness. Misschien is dat in combinatie met je nieuwe baan iets teveel van het goede. Eerst rustig wennen aan het werken (zal energie genoeg kosten) en daarna op je gemakje verder kijken. Anders ben je misschien 's avonds na je werk zo moe, dat het je niet lukt om te gaan sporten (logisch) en dan voel je je daar rot om. Snap je wat ik bedoel?

Wij zijn vanavond bij mijn schoonouders geweest. Zouden even een tafel ophalen voor de bbq zondag en zijn daar blijven plakken. Was wel even gezellig. Ga nu gauw naar bed toe, wil morgen op tijd op stal zijn. Weltruste allemaal!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:59

PW: daarom dat ik nu ook (weer maar) eens zo loop te twijfelen over sporten. Denk dat het idd niet zo slim zou om en te sporten en nieuw werk met elkaar te combineren. Misschien idd beter om eerst even om aan mijn nieuwe baan te wennen (zal sowieso al zwaar worden dat vroeg opstaan, lukt me nu al niet en dan is het om 9 u dat ik mijn wekker heb staan := (en zal er nu soms om 5/6u uit moeten, maar ben dan ook lekker vroeg thuis dus dat scheelt dan weer)
En verder gaat het wel, mijn vriend laat duidelijk merken dat hij alles wil doen voor me. Maar ik hou zelf nog enigsinds afstand. Wil hem echt laten voelen hoe hard hij me kwetst door zulke acties, want ga me zelf nooit verlagen tot oog om oog, tand om tand acties. En tijd zal wel uitwijzen hoe ik zelf hier verder mee omga en hoe hij verder doet. Voorlopig zet ik er nog geen punt achter, maar moet echt niet veel meer gebeuren of ik ben er wel klaar mee. Dus zijn eigen lot en dus ons lot ligt in zijn handen zullen we maar zeggen.
Super dat je een leuke avond had bij je schoonouders (en zo lekker onverwachts) !

CIV: en ben je er al uit of je 2 uur gaat rijden ? Is idd lange rit zo alleen als je lange afstanden niet gewoon bent. Dus let op dat je jezelf niet te moe maakt he.
Hoop dat ehet niets te ernstigs blijkt t e zijn bij het ongeboren kindje van je vriendin...
Laatst bijgewerkt door Flappie30 op 29-08-09 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 00:02

Het lijk mij inderdaad ook heftig genoeg, beginnen met een nieuwe baan. Ik zou echt zeggen: begin eerst lekker daarmee en neem de tijd om daaraan te wennen. Vraag niet teveel van jezelf door te willen sporten, dat komt later wel!

Hoe is het verder met je?