Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:34

Goedemorgen dames, beetje geslapen? Ik wel, alleen de kat was even vervelend dus die laten we vannacht weer beneden. Had haar meegenomen omdat ik vandaag vrij ben. Ga zo richting stal op de dierenarts wachten, ben best wel zenuwachtig hiervoor? Ze heeft bij mij nog nooit een dierenarts gezien en ik hoop dat ze een beetje rustig zal blijven. Daarna wil ik even doorrijden naar de garage want 1 van mn banden loopt langzaam leeg. Vanmiddag de dag voor de thuisblijvers, zie er allemaal wel tegenop (kan wel huilen) maar misschien valt het mee.

Angela, heb deze nieuwe blog van je nog niet gelezen maar moet je je paardje wegdoen? Zal kijken of ik vanmiddag tijd heb om bij te lezen. Je blogs lezen makkelijk, zijn duidelijk en mooi verwoord! Dus het lezen ervan zal nog wel lukken. Hoe voel je je verder?

RodeoRoxy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:50

Goedemorgen meiden!
CIV hoe ging het bij de DA? Wat heeft je merrie eigenlijk? Waar is die dag van de thuisblijvers? Kan je anders niet eerder naar weg dan tot het einde te blijven?

Gisteravond nog even naar Saffier geweest. Even gereden, ging redelijk. We hebben veel onze ups en downs. Komt ook mede omdat hij vaak stil staat. Heb nu ook donderdag voor het laatst wat met hem kunnen doen.

Voor de rest gaat het redelijk met me. Ik blijf steeds van die huilbuien hebben die maar niet over gaan. Weet zelf niet waarom ik ze heb. Het is iig wel erg vermoeiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:59

morgen meiden.
civ,hoe was het met je paard?en je banden?
wat ga je nou precies doen op de dag van de thuisblijvers?

angela,waar staan die blogs van jou dan?heb ik dnek ik overheen gelezen..

RR,hoe komt het dat Saffier veel stil staat dan?

Ik ga straks naar mn werk,nuja,niet naar de groep maar wel naar mn teamleidster.
gisterenavond gelongeerd,deed me echt goed frisse lucht en paardjes..

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:27

DC de blog van haar staat in haar onderschrift.
De eigenaresse van Saffier komt zelden, en ik heb ook niet tijd om veel met hem te doen. Ik probeer 3x in de week wat te doen maar meestal blijft het bij 2x.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:13

Ik denk dat ik morgen weer naar stal ga Civ vandaag gaat mijn bijrijdster als het goed is..

ik ga,tot later meiden!!

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:50

CIV ik heb het wel aangekaart hoor dat het me niet lukt om hem vaak te doen en dat er wel iemand is die hem ook wil rijden. Maar dat wil de eigenaresse niet. Nu doe ik het een beetje buiten haar weten om. Iemand gaat er nu af en toe op (ik ben erbij) maar de bedoeling is dat degene straks zelf erheen gaat. Dan heb ik wat minder het ' ik moet erheen' gevoel en ik er zo ook plezier in kan houden.. Als ik nu niet heen ga, gaat niemand. Ik ga nu sowieso 3 dagen heen hoor maar doe meestal maar 2 dagen wat met hem. De eigenaresse reageert heel soms op sms/mail. en neemt niet op als ik bel (heeft 2 drukke banen) maar belt vervolgens ook niet terug. Heel frustrerend.

Fijn dat ze zo braaf was! Ik hoop dat de tabletten helpen en dat ze niet nog een kuur hoeft. Lekker ook dat ze je band gratis even gemaakt hebben, dat scheelt weer!. Lekker eten en heel veel succes (en plezier?) vanmiddag. Kijk gewoon hoe het gaat en als je je er niet goed bij voelt ga je gewoon weg! En als je moet huilen vanwege de foto's so be it, je zal vast niet de enige zijn. Denk goed om jezelf!

Verder ben ik nu druk met de studie bezig.
Ga zo even wat eten en daarna even liggen.
Doei allemaal!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:25

Hoi ladies. Lees dat het allemaal wel even zn gangetje gaat, mooi zo :)

Ik heb echt een verschrikkelijke ochtend achter de rug. Het verhaal van de baksteen kwam goed aan, en ik kreeg veel begrip. Alleen toen mij SLB vroeg of ik uit kon leggen wat die muur dan was, kwamen de tranen. Kon de woorden niet meer vinden om mijn gevoel kracht bij te zetten, maar dit zei in principe ook al wel genoeg. Het was wel goed, dit was de boodschap die ik wilde uitten maar wel balen van de tranen, het was helaas even niet anders.

Kreeg vanmorgen een mail van mn stagebegeleider dat ik dagen in moet halen omdat ik teveel gemist heb en hij mij nu niet met een voldoende kan beoordelen. Terwijl ik morgen mijn eindgesprek zou hebben en alles af zou sluiten. Ik heb zo zitten janken, dit kon ik er echt niet meer bij hebben!!!! Waarom nu ineens? Ik ben wel een paar dagen niet geweest, maar heb deze ook weer geprobeerd in te halen. Ik heb er wel veel geleerd maar dat telt nu geloof ik niet? :\ Ik heb dit (ook weer huilend) tegen mij studiebegeleider verteld dat ik dat er echt niet bij kon hebben, en hij vond het ook wel vreemd. Mijn studiebegeleider gaat nu contact opnemen met mijn stagebegeleidster en zou het hele verhaal uitleggen om zo een eerlijk eindgesprek te krijgen.

Ze weten allemaal in bepaalde mate van mijn problemen, maar mijn mentor (waar ik stage loop) ziet dat nu blijkbaar niet meer zo? Ik ben even heel radeloos..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:32

Hoi,

sorry dat ik zo op jullie topic kom binnenvallen maar ik heb echt niet de moed om 2 delen helemaal door te lezen voor antwoorden. Eerlijk gezegd durf ik niet te veel details prijs te geven zo op een forum waar ik niemand ken, dus ga proberen mezelf even in het kort voor te stellen zonder te veel details (voor details kan het altijd via pb). Ik ben dus M., bijna 30 jaar en sinds iets meer dan 3 jaar werkzaam in een erg veeleisende (mentaal en fysieke) job met op momenten héél zware uren. Ik heb sowieso naast mijn normale 40 uren werkweek 1 avond en nacht in de week dienst en 1 weekend op 3 van vrijdag ochtend tot maandagochtend waarvan ik er vanaf vrijdagavond dan alleen voor sta en heb dan enkel de maandag om te herstellen van de voorbije 7 dagen. De drukte van zo'n weekenden hangt af van het aantal oproepen ik dan krijg maar moet dan wel 24 u/24 u beschikbaar staan, maar over het algemeen kan je wel veronderstellen dat ik sowieso overdag min mijn 6-10/12 u klop gemiddeld en 's nachts dan ook nog soms.

Nu heb ik al sinds 2 jaar af en aan last van rugklachten en heb dit ook al meerdere keren aangekaart bij mijn baas en collega's, maar aangezien ik in een mannenmilieu werk en mijn 2 bazen doorwerken zelfs met gebroken arm/benen wat dan ook, verwachten ze dat van mij ook gewoon en daar wordt dan niet altijd even vriendelijk op gereageerd. Laat ons zo zeggen ze kunnen mij redelijk snel met schuldgevoelens opzadelen en dan ga ik gewoon weer verder ondanks de pijn en vermoeidheid, maag-en darmklachten die ik dan voel.

Af en toe blijf ik dan wel eens 1-2 dagen thuis tot mijn baas weer aan de lijn hangt en vraagt hoe lang het nog gaat duren. Nu w de frequentie van dat thuisblijven wel steeds meer en voel mezelf daar ook niet echt lekker onder want dit ligt niet in mijn aard, maar ik trek het soms niet meer. Nu ben ik wel (mede ook door persoonlijke problemen en op aanraden van een bevriende arts) sinds een maand thuis omdat ik er volledig onder door zat. Heb aan mijn baas als reden opgegeven om mijn rugproblemen te laten uitdokteren (heb niets durven zeggen over een opgeblust gevoel en de persoonlijke problemen lachen ze daar ook weg dus zwijg daar verder ook over) maar ben heel dat straatje voor mijn rug al doorlopen (fysio, orthopeed, huisarts en arboarts en op eigen initiatief loop ik ook al bij een psycholoog) en moet dus nu de komende 4 weken terug aan de slag, weliswaar aangepast werk in functie van mijn rugproblemen.

Maar nu heb ik sinds 2 dagen terug enorm veel spierpijn in mijn schouder/nekregio en kan voor de stomste dingen eerst beginnen te huilen. Gisteren was ik een mail naar een vriendin aan het sturen met mijn verhaal en ik kreeg daar een huilbui van hier tot in Tokio...

Ik ben al bezig met ander werk zoeken want besef zelf wel dat dit niet vol te houden valt, maar wie weet hebben jullie nog tips over hoe ik mezelf zonder angst terug naar mijn werk kan krijgen ? Voor mij valt het ook erg moeilijk om te moeten toegeven dat hetgeen waar ik voor gestudeerd heb, fysiek en mentaal voor mij te zwaar is, want heb wel een erg mooi beroep.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:46

Welkom in het topic Flappie. Het klinkt alsof je behoorlijk over je grenzen heen gegaan bent. Gewoon doorgaan en net doen of er niets aan de hand is gaat je iig niet helpen. Je lijf geeft aan dat het teveel is (huilbuien,opgeblust gevoel ed) en als je dat negeert krijg je het uiteindelijk dubbel zo hard. Ik probeer je niet bang te maken ofzo hoor, maar mijn ervaring is zo en ook van veel andere meiden hier in het topic.
Laat je niet opzadelen met schuldgevoelens (vind het zo walgelijk als het zo gespeeld wordt), je moet nu echt aan jezelf denken.
Weet je wat het is, ik ben ook doorgegaan tot het écht niet meer kon en dan is werken niet eens een optie meer. Alleen als je het zover laat komen, duurt het herstel nog veel langer en zijn de klachten ook nog veel heviger (en voor die gasten op het werk maakt het niks uit hoor).
Ik vond het ook vreselijk moeilijk om toe tegeven dat het niet meer ging, maar omdat ik zo lang ben doorgegaan ben ik niet alleen mn werk, maar nu ook mn studie kwijt. Als ik eerder aan de bel had getrokken en voor mezelf had gekozen had het er nu wss heel anders voor gestaan. Leermomentje zullen we maar zeggen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:52

Hee Petulan, zie je bericht nu pas. Wat goed dat je dat verhaal verteld hebt en het geeft niks dat je moest huilen toch? Juist goed dat je dat kunt laten zien.
Tis te hopen dat je studiebegeleider wat voor elkaar krijgt bij je stagebegeleider, heel raar dat ze daar nu ineens mee komen. Zit je idd niet op te wachten. Veel sterkte en ik duim dat het goedkomt.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:58

Fijn dat je paard zo braaf was CIV. En dat je je nu wat beter voelt. Veel plezier vanmiddag!

Hier gaat alles wel ok. Vanochtend in bed kwam ik ineens tot een aantal inzichten waar ik nu mee bezig ben. Probeer het op papier allemaal een beetje helder voor mezelf te krijgen.
Heb verder het huis opgeruimd en ga zo nog even boodschappen doen. En misschien nog even naar de begraafplaats. Neem me iedere keer voor om te gaan en dan komt het er weer niet van.

PW hoe is het met jou vandaag?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:11

Dank je voor je antwoord. Aan 1 kant besef ik ook wel dat het zo niet verder kan, vandaar ook al de zoektocht naar ander werk (en ik moet zeggen dat daar ook al wel enige progressie inzit waardoor ik nu ook een beetje in de problemen kom). Ik zou nl 2 dagen mee moeten lopen als een soort van snuffelstage maar moet nu ook weer aan het werk en durf dus gewoon geen vrij vragen nadat ik 4 weken thuis heb gezeten.

Heb het gevoel dat ik mij een soort van vastgeluld heb met het excuus betreffende mijn rug (heb een fysieke klacht gezocht om niet te moeten toegeven aan de buitenwereld en mijn baas dat het mentaal niet meer gaat op dit moment, want mentale klachten worden al helemaal weggelachen bij hun).
Mijn baas belde mij gisteren nog hoe het bij de arboarts was en wanneer ik weer kom werken en dan durf ik aan hem niet toegeven dat ik daar gewoonweg naar mijn gevoel (nog) niet toe in staat ben. Heb gewoon 4 weken mijn kop in het zand gestoken voor het eigenlijke probleem en zit nu vast in een vicieuze cirkel heb ik het gevoel.

Ik ben ook buitenlandse dus heb sowieso al enorm veel moeite om te weten hoe het hier in zijn werk gaat allemaal rondom heel het werk gebeuren en wat kan en mag. Ik heb mijn werk gewoon nodig om financieel mijn hoofd boven water te houden. Heb sinds een jaar een huis gekocht, heb een auto die mij nu ook extra veel kost aangezien ik die normaal gezien met de kilometervergoeding van mijn baas betaal,... Dat zijn ook redenen waarom ik het zo lang ben vol blijven houden.

Bedankt voor je antwoord iig.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:30

Flappie: Bij mij was het zo dat ik al een paar keer vrije dagen had opgenomen, ook nooit gezegd wat er nou eigenlijk echt was. Toen het op een gegeven moment echt niet meer ging (had een lang weekend en kon niet meer ontspannen, slapen of wat ook en bleef maar hyperventileren) heeft mijn vriend gebeld en kort uitgelegd wat het probleem was. Ik kan me voorstellen dat je het niet tegen je baas durft te zeggen, omdat je weet hoe ze over dit soort klachten denken. Duidelijk mensen die er nog nooit mee te maken hebben gehad. Nouja , ik heb dus mn vriend laten bellen en daarna is het gewoon gaan lopen.
Weet niet of je een vast contract hebt? Want in dat geval kunnen ze je niets maken, als je ziek bent ben je ziek. Ik had een jaarcontract wat nu dus ook niet verlengd is.
Snap dat je het moeilijk vind om nu weer dagen vrij te vragen voor de snuffelstage, maar het zou toch wel heel jammer zijn als je daardoor een nieuwe baan misloopt. Doe gewoon wat voor jezelf goed is!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:43

Heb een vast contract dus dat is het probleem niet. Ik vind het idd moeilijk om dagen vrij te vragen nu, maar het is zelfs maar de vraag of ik ze uberhaupt krijg. Want ken nu al hun reactie hier omtrent. In principe mogen we zelfs liefst geen vrij vragen in de maanden maart tem juli (daar w altijd moeilijk over gedaan omdat dat bij ons een extra drukke periode is) dus zie er nu al tegen op om te melden dat ik vrij moet hebben.

En als ik slim ben laat ik deze job door schuldgevoelens echt niet schieten. Is aan veel betere arbeidsvoorwaarden en voor de overheid dus zou maar zot zijn, maar heb wel de snuffelstage nodig om te weten of het iets voor mij is, want is een hele andere sector van mijn beroep.

Hoe ben je nu verder je problemen aan het aanpakken als ik vragen mag. Alleen of heb je externe hulp van wie/wat dan ook ?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:08

O oliebol, ik heb echt een probleem nu. M'n vriend belde net de belastingdienst om te vragen hoe het ervoor staat (over 2008). Blijkt dat de accountant een verkeerd formulier heeft gebruikt. Dus ze sturen een nieuw formulier, dat alleen duurt al 6-8 weken (omdat we vorig jaar van duitsland naar NL verhuisd zijn is dat blijkbaar een heel speciaal form) en daarna nog 3 maanden tot ze uitbetalen. We moeten zo'n 8 duizend euro terug krijgen en we hebben het zo hard nodig, zit echt zo in de financiele oliebol nu. We hebben alles kunnen rekken, omdat we uiterlijk eind deze maand de belastingcenten zouden terug krijgen en nu duurt het misschien nog wel een half jaar. Weet echt niet meer wat ik nu moet doen.....

Flappie, op dit moment loop ik bij een psychiater voor cognitieve therapie. Ben net gestopt bij de fysio. Verder ben ik met verschillende (alternatieve)dingen bezig (geweest).

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:40

Dat is minder Sifra. Kan je er ook nog wel bij hebben zo'n problemen (niet dus). Enige mogelijkheden om overbrugging bij familie te verkrijgen (weet niet hoe je familiesituatie is natuurlijk). Zijn toch altijd zo leuk die overheidsinstanties, heb indertijd ook toegeleefd naar terugbetaling van de belastingen. Soms moet je daar gewoon op kunnen rekenen maar dat begrijpen ze daar niet altijd even goed. Dat die belastingsteruggave niet voor iedereen zomaar een spaarpotje is, maar soms een noodzakelijk iets.
Wel jammer dat je accountant hier eigenlijk ook een beetje mee in de fout is gegaan.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:46

Ja echt, het ligt ook aan de accountant. Maar die is natuurlijk niet te bereiken vandaag (misschien ook maar beter, morgen ben ik hopelijk weer wat afgekoeld). Ik ga nu alles op een rijtje zetten en kijken of ik dingen kan regelen. We hebben zoveel tegenslag gehad de laatste paar jaar, het geld is nu gewoon echt op. Had er echt op gerekend dat we nu binnen een paar weken uiterlijk het belastinggeld zouden terugkrijgen. En dan is er ook geen probleem meer. Maar nu dus wel. oliebol.
Nou ik ben dingen uitzoeken, kom vanavond nog even terug hier!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:03

Succes !

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:53

Heb nog even zitten nadenken over het feit dat dit de fout is van de accountant. Je doet beroep op een accountant met de gedachte dat het dan goed gebeurd. Weet niet of dit iemand is die jullie officieel betalen en waar er een contract mee is opgesteld of dat dit eerder om een vriendendienst gaat, want als het het eerste is kan je die persoon volgens mij aansprakelijk stellen voor de gemaakte fout en de schade die je hier door hebt opgelopen. Daar zouden zij in principe voor verzekerd moeten zijn. Misschien is het even de moeite om eens even te informeren bij je rechtsbijstand...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:01

Ja dat is wel een goed idee Flappie. Ga er morgen echt even achteraan.

Hoe gaat het met jou nu? Het is hier wel heel erg rustig in het topic, straks komt wss weer iedereen tegelijk ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:06

Sorry dat ik niet heb bijgelezen.
Welkom Flappie! Hopelijk vind je hier een beetje steun en herkenning.

Ik heb echt weer een klote dag achter de rug.
Vanavond mijn tweede haptonomie-sessie gehad. Dat heeft me wel goed gedaan. Heb niet de energie om er lang over uit te wijden, maar mijn beetje twijfel dat ik na de eerste keer nog had is echt helemaal weg. Ik ben helemaal om, wat een ervaring!
Haptonomie is zeker weten wat voor mij. Ik voel me er ook helemaal op mijn gemak.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:08

Top PW! Echt fijn dat je iets hebt gevonden dat bij je past. Verder nog niks gehoord over wanneer je kunt starten?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:10

Nee, heb de hele dag weer op telefoon gewacht, maar nog weer niks gehoord. Terwijl ze vorige week zeiden dat ik waarschijnlijk deze week nog kon beginnen. Maar dat gaat niet meer lukken denk ik. Helaas...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:15

Beetje jammer dat dat allemaal zo lang moet duren. Er si toch wel wat haast bij lijkt me. Maar ja, je doet er toch niks aan

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:17

Nee precies. Morgen maar weer afwachten. Maar het wachten valt me erg zwaar. Wil nu gewoon graag beginnen.