[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ella_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:49

benieuwd of iemand ervaring heeft met de yazmin?
Ik ga namelijk overstappen. Heb nu nog microgynon 30 maar ben nogal aangekomen. Is het nu te hoopvol gedacht als ik nu verwacht dat ik misschien mijn oude gewicht terug krijg?
Zijn er bij jullie ook nog andere bijwerkingen bekend?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 02:40

ja ella, de pil maakt namelijk niet heel veel dikker maar de pil zorgt voor eetbuien en dát maakt je dikker...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 08:51

Die eetbuien heb ik nu al enorm :D
En laat staan als ik aan de prikpil zou beginnen, dat zou niet goed komen :))

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:53

ik heb donderdag avond voor het laatst de pil geslikt en sins gisteren ben ik bij me vader maar ben ik de pil vergeten mee te nemen, nu kom ik zondag avond weer thuis kan ik hem dan alsnog in nemen of niet?
owja ik slik de pil omdat ik altijd heel onregelmatig ongesteld werd.
ik ben niet sexueel actief

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:55

vevina schreef:
ik heb donderdag avond voor het laatst de pil geslikt en sins gisteren ben ik bij me vader maar ben ik de pil vergeten mee te nemen, nu kom ik zondag avond weer thuis kan ik hem dan alsnog in nemen of niet?
owja ik slik de pil omdat ik altijd heel onregelmatig ongesteld werd.
ik ben niet sexueel actief

Ja volgens mij kan dat gewoon, alleen is je pil dan niet meer veilig.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 13:58

xDramaQueen schreef:
ja ella, de pil maakt namelijk niet heel veel dikker maar de pil zorgt voor eetbuien en dát maakt je dikker...

Eetbuien heb ik geen last van... misschien houd ik door de microgynon meer vocht vast (stond ook in de bijsluiter dat dit kan)
Heeft iemand misschien ervaring met yasmin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:35

Okee, crap.
Ik heb de pil 7 weken achter elkaar geslikt, en in die tijd heb ik hem vrij onregelmatig geslikt.. Maar nooit de 12u overstreken.
Nu zit ik dus in mijn stopweek, en ben ik wel ongesteld, maar heel licht. Is er dan toch een kans dat mijn pil echt onveilig is geweest, of?...

Misschien nuttig om erbij te vermelden:
ik ben nog maar sinds september/oktober aan de pil. Gedurende de tijd dat ik de pil slik, is dit nog maar de 3e x dat ik ongesteld ben..
Kan het dus ook zijn dat ik zo weinig ongesteld ben, omdat ik nu langer aan de pil ben?
De vorige keren was het namelijk wel meer..

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:57

_Ella_ schreef:
xDramaQueen schreef:

Eetbuien heb ik geen last van... misschien houd ik door de microgynon meer vocht vast (stond ook in de bijsluiter dat dit kan)
Heeft iemand misschien ervaring met yasmin?

Ik heb de yasmin nu zo'n 3 maanden en hij bevalt me super! Nu ben ik nogal een sportfreak, en niet veel aanleg om dik te worden,dus qua gewicht is er bij mij niet echt veel veranderd, maaar de eetbuien zijn er wel. Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik deze eetbuien al vanaf mijn 14e heb dus ligt niet direct aan de pil. Qua borsten is er niks bijgekomen, maar mijn lichaam was ook wel al ontwikkeld doordat ik pas rond me 18e met de pil ben begonnen. Verder ben ik erg tevreden over de pil, neem op donderdagavond mijn laatste pil, ben ik stipt op zondag ongesteld. Dit dan tot donderdag/vrijdag, dus stopt mooi als ik mijn 1e pil weer moet nemen. Menstruatie is iets lichter geworden, ben van me zelf nogal heftig ongesteld had ook niet verwacht dat dit echt weg zou gaan. Heb helaas wel de 1e dag dat ik ongesteld ben flinke krampen, maar 3 aleve femina op die dagen ik heb er geen last meer van!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:26

Ik heb nu ook 3 maanden de Yasmin en ben ook super tevreden! Ben er niet door aangekomen (helaas). Ik slik ook de laatste pil op donderdagavond en ben maandag ongesteld. Mijn libido is terug gekomen en ik heb niet zoveel last meer van geestelijke klachten. Ik kon namelijk erg chagrijnig en onzeker zijn als ik ongesteld moest worden, maar nu heb ik er niet veel meer last van!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:42

Ik heb de Yaz24+4 en ben daar erg over te spreken! Heb nu weer een keer proberen door te slikken kijken hoe de volgende menstruatie verloopt!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:48

Maar met de yazmin pil, daar moet je toch 13,50 per 3 strippen betalen? Meeste verzekeringen dekken dat niet, vinden jullie dat niet een beetje veel? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:50

De YAz24+4 wordt maar deels gedekt en heb je dus elke keer je eigen bijdrage ja. Bij mij werkte de 24+4 niet, ben daardoor 24 dagen menstruerend geweest en 5 dagen niet, en dat 3 strips lang. Nu is het met de Trigynon lekker het tegenovergestelde, 27 dagen niet, 3 dagen wel :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:06

Als je aanvullend verzekerd bent kun je altijd proberen de rekening in te dienen. In de meeste gevallen krijg je hem terug!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:40

Ik moet telkens 18 euro betalen als ik 3 strippen haal.
heb de 24+4 en hij bevalt goed! :)

Alleen als ik zo die verhalen hoor over de mirena, spiraaltje dus, trekt me dat wel heel veel aan. Behalve dat zetten dan.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:51

D_nies schreef:
Welke spiraal had jij morrie05?

Sorry beetje late reactie maar ik had de mirena spiraal! Voor de rest was ik wel tevreden alleen kreeg ik later ineens lsst van heel vaak blaasonsteking denk dat hij niet helemaal goed meer zat!

Ik heb nu de yasmin pil en ik was zelfs afgevallen en me cup maat is groter geworden! Me libido is helemaal gedaald, met de spiraal was het echt top, had altijd zin haha!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:18

Krijgt iemand hier de Nuvaring vergoed? Ik ben sinds dit jaar uit de verzekering van mijn ouders en nu kom ik er dus achter dat ik de Nuvaring volledig zelf betaal. Dan vind ik ze dus enorm duur (35 euro per 3 maanden), terwijl ik wel aanvullend verzekerd ben. Stom dat ik daar nu pas achter kom, anders had ik alleen de basisverzekering gedaan.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:51

Hoe doen jullie dat trouwens met de nuvaring en ongesteld worden? Bij mij duurt t nu namelijk vaak wel 4 dagen en in principe zou je dan dus 3 dagen daarna weer een ring in moeten doen. Maar dat kan toch nooit samen met een tampon :P ?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 01:33

Nuvaring + tampon gaat prima hoor. Zo groot is die ring echt niet hoor :=

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 02:58

Ik ben helemaal vergeten om de pil te starten na mijn laatste menstruatie periode, dus ik heb 1 tot 1,5 week geen pil geslikt na het einde van mijn periode, ik ga nu weer beginnen, maar moet ik nu extra oppassen? En zo ja, hoe lang? (vriend komt misschien morgen)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:42

Haha oke tara, k heb er geen ervaring mee vandaar.

Xyris, wat denk je zelf? Lijkt me wel he! Je bent nu volgens mij een maand niet beschermd, maar je hebt een bijsluiter dus daar valt alles in te lezen ;)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:36

Ik betaal volgens mij iets van 15 euro voor de Yasmin. Schrok er wel van, maar ach, een kind is duurder :+

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:21

Chrissie_ schreef:
Ik moet telkens 18 euro betalen als ik 3 strippen haal.
heb de 24+4 en hij bevalt goed! :)

Alleen als ik zo die verhalen hoor over de mirena, spiraaltje dus, trekt me dat wel heel veel aan. Behalve dat zetten dan.

Ik heb besloten om de mirena te laten zetten, geen centje pijn gehad, ook niet na die tijd.
Moest 2 ibuprofens innemen een uur vantevoren.
Het enigste wat vervelend was, was toen de eendebek op spanning werd gezet.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:42

lillytjuh schreef:
Als je aanvullend verzekerd bent kun je altijd proberen de rekening in te dienen. In de meeste gevallen krijg je hem terug!

De Yazmin wordt niet vergoed nee.
Voor een heel jaar betaal ik 66 euro geloof ik.. Dan heb ik 4 doosjes met 3 strippen. Dus in totaal 12 strippen.

Degene die Yazmin gebruiken, hoe zit dat met jullie libido?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:45

WillemYntJee schreef:
Haha oke tara, k heb er geen ervaring mee vandaar.

Xyris, wat denk je zelf? Lijkt me wel he! Je bent nu volgens mij een maand niet beschermd, maar je hebt een bijsluiter dus daar valt alles in te lezen ;)

Nee, een week. Als Xyris nu weer begint met de pil, moet ze de eerste week dubbele maatregelen nemen. Eigenlijk net als wanneer je voor het eerst de pil neemt en je niet menstrueert.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:51

Destino, dat is bagger eerlijk gezegd.. Ik gebruik de yasmin al vanaf mn 16e en kan niet vergelijken hoe t was zonder die pil, maar t is echt om te huilen :P
Moet nog steeds de dokter een keer bellen voor een gesprek om op iets anders over te stappen.

UW ik zal al te twijfelen tussen een week en een maand :P Ik dacht trouwens dat t juist een maand was omdat ze niet begonnen is op dr 1e menstruatiedag..