Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:19

miep1979 schreef:
Ffortuna schreef:
Ik moet nu verplicht afvallen. Gisteren te horen gekregen dat ik wegens bezuinigingen niet meer hoef terug te komen op mijn werk (risico van uitzendkracht zijn). En bedankt dat ze me dat op tijd laten weten.

Jeeeeeeh :(:)

Dat is wel vervelend, ga je nu weer als uitzendkracht werken?
Tis natuurlijk een hele vervelende tijd nu....

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:20

Haha, die bestaan ja, ik haal ze tenminste regelmatig bij de C1000. Ik vind ze zelfs nog zoeter dan de gele. Wat ook lekker is zijn die rode zoete puntpaprika's (ook bij de C1000 ;) , ze lijken op hele grote spaanse pepers), die kun je in de lengte doorsnijden, zaadlijsten eruit en dan warm vullen met een gehaktmengsel met uien/champignons etc, plakje kaas erop en dan onder de grill, maar ook koud met reepjes kipfilet, ijsbergsla,uitje, wat walnoten/pijnboompitten zijn ze niet te versmaden :9

Overigens maak je door het eten van oranje/rode groentes caroteen aan en dat helpt weer bij het sneller bruin worden in het zonnetje (als we die tenminste ooit nog te zien krijgen |( )

Ik krijg er gewoon honger van.......... :9

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:24

VonDutch schreef:
Haha, die bestaan ja, ik haal ze tenminste regelmatig bij de C1000. Ik vind ze zelfs nog zoeter dan de gele. Wat ook lekker is zijn die rode zoete puntpaprika's (ook bij de C1000 ;) , ze lijken op hele grote spaanse pepers), die kun je in de lengte doorsnijden, zaadlijsten eruit en dan warm vullen met een gehaktmengsel met uien/champignons etc, plakje kaas erop en dan onder de grill, maar ook koud met reepjes kipfilet, ijsbergsla,uitje, wat walnoten/pijnboompitten zijn ze niet te versmaden :9

Overigens maak je door het eten van oranje/rode groentes caroteen aan en dat helpt weer bij het sneller bruin worden in het zonnetje (als we die tenminste ooit nog te zien krijgen |( )

Ik krijg er gewoon honger van.......... :9

:9 ik eet id in de zomermaanden ook meer oranje en rode groenten om een beetje bruiner te worden als mijn lijf uberhaupt ooit blootgesteld wordt aan de zon! Als de zon schijnt ben ik of aan het werk of zit ik te jureren in de smoorhete auto en de regen is er steenvast bij de slechtere en ook natuurlijk vrije dagen in de zoemrperiode

aatjuh12

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:34

ik had nooit gehoord dat je bruiner word van de oranje en rode groenten! haha misschien moet ik het van de zomer ook eens proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:37

VonDutch schreef:
Ffortuna schreef:
Ik moet nu verplicht afvallen. Gisteren te horen gekregen dat ik wegens bezuinigingen niet meer hoef terug te komen op mijn werk (risico van uitzendkracht zijn). En bedankt dat ze me dat op tijd laten weten.

Dat is wel vervelend, ga je nu weer als uitzendkracht werken?
Tis natuurlijk een hele vervelende tijd nu....

Ze hebben mij zwart gemaakt tegenover het uitzendbureau, dus ik denk dat dat er niet meer in zit... Ga zo eens verhaal halen bij ze.

Hoezo verplicht afvallen Loes? Omdat ik nu geen geld meer heb en dus geen eten meer kan kopen :P Hahahaha! Nee hoor ik heb nog 2 banen (op freelance-basis) dus dat komt goed. Daarbij woon ik samen en mijn vriend werkt fulltime. Maar ik baal wel.

Die zoete paprika's zijn inderdaad lekker, bedankt voor het recept :D

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:37

Het is op het moment echt een rot tijd om een andere baan te zoeken, jij hebt gelukkig een vriend met inkomen maar ik ben alleen en heb over 2 maanden wel een groot probleem.....

Ik zit nu aan de paprikamix met een beetje aardappelsalade :9.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:38

Ja ik zoek het momenteel in de freelance-opdrachten. Wie weet zit er iets tussen...
Jij ook succes met het vinden van een baan, je bent nu al op zoek neem ik aan?

Dat klinkt lekker :9 Ik ga ook maar eens lunchen!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:44

Aardappelsalade valt vies tegen, das dan wel weer jammer.

Ik ben heel hard op zoek maar zolang bedrijven kiezen voor goedkope onervaren mensen kan ik het schudden. En ik weet wel dat waarschijnlijk dan over een paar maanden deze mensen er weer net zo hard uitvliegen en het bedrijf alsnog toch kiest voor iemand met heel veel ervaring en dus een duurder prijskaartje maar ondertussen sta ik strak van de stress en slaap ik er niet van. Of ik krijg een functie aangeboden op het niveau van mijn huidige baan tegen zowat het minimum loon.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:42

Ik begrijp dat Daniella ook zonder baan komt te zitten.....
Echt str0ntvervelend voor jullie meiden......

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:47

Ik ben verkeerd gedetatcheerd dus ik wacht op een nieuwe opdracht en als die niet komt voor 31 mei heb ik idd vanaf 1 juni een hongerdieet.

Hebben jullie nu ook dat je opeens dingen die je altijd hebt gegeten of gedronken nu vies vindt? Ik dronk altijd vruchtenthee van Pickwick had nog al een voorraadje thuis in de kast dat ik toch niet meer drink (drink thuis geen thee meer ivm slapeloosheid) en ik krijg het niet meer weg. Het is niet over datum maar ik vind het muf en bitter en vooral erg chemisch smaken.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:56

Nope ik heb geen verandering van smaakpatroon :D

Wat voor werk zoek je Daniella :? Mag ook per pb

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:15

Financieel, hogere functie als administrateur etc. In regio Zaandam/Amsterdam/Diemen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:19

Ladies, veel succes met het zoeken naar een nieuwe baan!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:41

Aih ik weet niets voor je Daniella.........
Vind het echt poedersuiker voor jullie!!!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:49

vervelend daniella.
Ik heb wel dat ik periodes heb dat ik bijvoorbeeld heel veel trek heb in bijv. pindakaas, maar daarna vind ik het niet meer vies eet het alleen meer.

Ik heb het idee dat ik echt heel veel eet...
maar ondertussen voelde ik mezelf heel erg flauwtjes en ligt in mijn hoofd.
o:3 crackers smeerworst light/pindakaas light/en vlokken.
t:taai taai
l: stukje komkommer, 1appel, 250 gr yoghurt
t: eierkoek met slagroom (voelde me zó flauw!), bakje druiven
d:aardappels, groente en vlees

Is dit een redelijk schema of hebben jullie tips wat ik kan veranderen?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:53

Dat is wel heel erg weinig, misschien toch met ontbijt en lunch brood eten?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:59

daniella: hoezo weinig? en hoeveel brood kan je met ontbijt en lunch dan nemen?

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:16

CB, je kan volgens mij de taaitaai en de eierkoek met slagroom net zo goed vervangen door bruin brood met licht beleg. Dat vult beter en is een stuk gezonder/minder vet.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:27

Ik mis ook een goed ontbijt en goede lunch CB< niet raar dat je slap wordt. Je mag best een boterham of 4 a 5 per dag hoor, beter als snoepen. Ook je belegkeuzes zijn niet super gezond...

Aaah ik wilde echt frietjes gaan halen, gelukkig was de frietjesman dicht, dus nu broodje met soep :P!

Enne was die taaitaai inmiddels niet errug taai?

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:48

ik had gewoon geen honger tijdens de lunch. heb mezelf verplicht een appel naar binnen geduwd. en nu even een broodje.
dan vanavond avond eten, hopen dat het dan niet ineens vanavond allemaal op komt zetten.

mijn puppie was mee naar mijn werk, super leuk. kostte wel veel energie, werken en op de kleine letten. maar ga zaterdag pas weer hardlopen, dus is wel ff goed voor me.

cb idd wat de rest al zegt, de 3 belangrijke maaltijden moet je wel goed blijven doen. zorgen dat je goed gevuld bent met brood bv.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:57

Druiven zit trouwens heel veel suiker in, die zijn nie tde meest handige keuze.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:08

:wave:

Ik lees over loszittende rijbroeken en paprika's :D
Lekkerrrr :j

Hier gaat het redelijk; zit nu op ruim -18 kg en snotverdorie...nog niet zo lang geleden twee (stretch) spijkerbroeken maat 44 gekocht en die beginnen alweer te slobberen ^)
Nahja, ze zien er nog net uit..dus wellicht kan ik ze straks weer aan iemand anders kwijt voor een klein bedragje :D

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:09

-18kg!! Super hoor, ben jaloers ;)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:18

bedankt voor het meedenken!
Ik probeer het SB boek erbij te houden, want als ik meer brood eet val ik dus niet af... SB zegt dat dit dus wel goede ontbijt en lunch is....?

Loess: was die taaitaai niet inmiddels erg taai? hihi ik snap hem niet, wat bedoel je ermee?

ok, dus volgens jullie kan ik dus beter 3 broodjes per maaltijd met vleeswaren o.i.d nemen? val ik daar dan evengoed van af?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:25

Ik zou die SB maar lekker laten voor wat het is, dit is gewoon onverantwoord zo weinig dat jij eet. Binnen de kortste keren zit het er weer aan als jij gewoon gaat eten aangezien dit echt niet reeel is.

O: 1 0f 2 boterhammen met licht beleg
T: appel/plak ontbijt koek etc.
L. 2/3 boterhammen met licht beleg, yoghurt, salade, sapje of fruit
T: fruit/evergreen etc.
A: gewoon normale portie aardappels/pasta/rijst met groente en eventueel vleesje

Je gaat veel minder trek krijgen in foute hapjes en het belangrijkste je blijft gezond.