Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:47

Hoi, ik heb jullie berichten gelezen en het is zooooo herkenbaar allemaal, ik heb het de laatste 2 jaar bar en boos, om de haverklap altijd rechts op dezelfde plaats (ben soms heel bang dat die ader eens een keer knapt, hebben jullie dat ook?) en dat duurt wel 3 of 4 dagen lang en dan een dag dat ik denk joepie, het is weg, maar de dag erna zit het aan de andere kant. Wat ik ook altijd frappant heb gevonden dat ik heel veel moet niezen en dat een oog traant, maar ik heb hier gelezen dat meerdere mensen dat hebben, ik ben onderhand zo bang geworden van al die aanvallen die elkaar opvolgen dat ik aangedrongen heb om maar weer eens naar een neuroloog te kunnen gaan. in nob¡vember ben ik aan de beurt.
OOk verbaast het me dat er zoveeeel bokkers zijn dit dit hebben, erg hoor, omdat je bij mij aan de buitenkant bijna nooit iets merkt, kijken de mensen mij soms wel eens ongeloofwaardig aan en zeggen dan ook nog , maar je zit wel op je werk dus zo erg zal het niet zijn, ja dank je de koekoek ik wil mijn baan niet kwijt!!!!
Pieteritus, ik hoop dat het met je zoontje beter gaat en dat het niets ernstig is, houd je ons op de hoogte?

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:05

@Joyce, sterkte ermee! Helpt dat yoga trouwens echt een beetje om af en toe te voorkomen dat je een aanval krijgt? Misschien is dat een goede tip, alleen kan ik hier niet midden in de zaal yoga gaan staan doen. :D Gelukkig heb ik een bureaustoel die boven mijn hoofd uit steekt, dus ik kan mijn hoofd ontspannen neerleggen in de hoop dat die spieren zich dan ook weer ontspannen.
Sterkte ermee, ik hoop ook dat het bij jou zo weer weg trekt! :)

@Simodi, wauw, meerdere dagen... ;( Gelukkig heb ik dat over het algemeen niet.
Heel zeldzaam komt het weleens voor, zoals toen ik als kind mee was op vakantie, had ik de hele vakantie zware migraine. Niemand die het begreep. Ik heb wel weleens dat het dagenlang steeds op komt zetten, 's avonds weer weg trekt, maar dan de volgende dag weer begint. Zware dagen zijn dat.. :Z

@Laurabram, gapen, ja, dat ken ik. Als een aanval echt op het punt staat te beginnen krijg ik echt zo'n gaapbui, dan weet ik dat ik zo spoedig mogelijk thuis in bed moet gaan liggen.

@rocymax, yup, dat traanoog is mij ook bekend. Ik moet er niet bij niezen, maar het neusgat aan de pijnkant is dan wel aan het lopen alsof ik verkouden ben.
Die ongeloofwaardigheid ken ik ook. Ik loop al zoveel jaren regelmatig met migraine dat ik er aardig in bedreven ben om heel normaal en zelfs vrolijk te doen terwijl ik een aanval heb. Als ik dan heel kalm en normaal 's ochtends tegen mijn vriend zeg dat ik me ziek moet melden, denkt zelfs hij soms dat ik toch makkelijk naar mijn werk kan, terwijl hij toch wel de meest begripvolle persoon is wat migraine betreft die ik ken...

Ik heb trouwens nooit de angst dat er een ader spat, maar soms is de pijn wel zo hevig en bonkend dat ik me bijna niet kan voorstellen dat er niet "iets" in mijn hoofd zit dat er dringend uit moet en levensgevaarlijk is ofzo. :?
Op mijn "vrolijke" momenten vergelijk ik mezelf ook nog weleens met een ei waar een reuzenkuiken uit probeert te komen. 8)7 Je moet de humor erin houden he...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:14

Als het soms zo enorm pijn doet in je hoofd en je van die krampen voelt, denk ik wel eens 'dat kan nooit goed zijn voor je hersens en aderen', maar ja, wat doe je er aan he ... Het schijnt niet zo te zijn dat er iets kan knappen, althans niet door de migraine. en na medicatie trekt het ergste ook wel weer met een uur weg.

Rocymax: traanoog en gevoel vaneen scheelkijkend oog herken ik wel!

Typhoon

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:51

zal mn vriend dit eens laten zien. die heeft ook vaak hoofdpijn

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:54

Ik weet niet echt of Yoga heel erg helpt tegen de migraine, maar ik heb ook heel erg last van een stevige spierspanning in mn rug/nek/schouders en ik heb het idee dat mn migraine daar ook wel door getriggerd word en mn spieren worden wel meer ontspannen van yoga, dus het is een beetje een cirkeltje ;)

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:00

Ik kom me ook melden. Echte kenmerken heb ik niet mbt het drinken of eten van iets.

Wel als ik bijv. te lang blijg liggen in bed, een drukke week heb gehad en dan opeens niks meer hoef te doen, te snel opsta (met haast / stress).
Als ik bijvoorbeeld iets niet zie zitten en door de bomen het bos niet meer zie en moet huilen is t meestal ook raak.

Ik heb het gelukkig niet meer meerdere dagen en de laatste tijd vallen de aanvallen erg mee.
Helaas afgelopen weekend er nog wel een gehad. Flink bonkend idd en dan een druk achter mn ogen ene keer meer aan de ene dan aan de andere kant.

Floortje1988
Dat ''vrolijk'' doen ken ik idd ook. Gewoon met alles doorgaan vriendelijk lachen etc. mee doen met alles maar volgens spat je hoofd zo ongeveer uit elkaar.

Joyce2
Mijn tante heeft ook yoga gedaan tegen de hoofdpijn. En met de yoga nog veeeeel meer dingen. Opzich was ze er wel over te spreken, maar de ene keer pakte het beter uit dan de andere keer.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:16

Welkom Pauline. :)

Ik ben trouwens wel benieuwd naar iets.
Vrijwel iedere ochtend probeer ik bij mezelf na te gaan of ik die dag kans heb op migraine of niet. Als ik dat echt goed wil voelen dan schud ik hard met mijn hoofd heen en weer, en op de plek waar die dag dan migraine kan komen (meestal links) doet het dan pijn, ook al heb ik als ik niet schud nog nergens last van. :P

Hebben jullie dat ook?

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:19

Ik doe het niet iedere ochtend, maar ik weet wat je bedoeld. Als ik denk dat ik hoofdpijn ga krijgen ga ik ook schudden met mijn hoofd.
En dan voel je vanzelf ergens een steek / bonk / kramp ontstaan en dan weet ik dat ik rustig aan moet doen of hoofdpijn ga krijgen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:21

Nou, meestal ga ik 's ochtends even op de rand van het bed zitten en maak ik mn nek en schouders even los. Vaak voel ik, als ik migraine krijg, dan al wel iets bonken/steken in mn hoofd en dat voel ik dan ook als ik echt op sta. Maar als dat bonken er niet is en ik voel wel iets vast zitten in mn nek of schouder, kan dat ook al een voorteken zijn.

Ik durf niet zo goed hard met mn hoofd te schudden, haha.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:27

Nu je dat zo zegt met opstaan idd daar merk ik het ook aan. Het hoeft dan niet percee migraine te zijn, maar ik krijg er dan meestal wel last van.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:13

Bij mij zit het altijd links, maar schudden oid doe ik niet 's morgens. Het is bij mij ook echt een keer of 2 per maand, 2x 3 dagen achtereen. Dus ik weet eigenlijk wel een heel eind hoe ver het staat wanneer mijn migraine er weer aan komt.
Alleen net als nu met mijn zoontje weet ik ook niet hoe het zal verlopen en wanneer ik iets extra's 'krijg'.

Mijn zoontje is gisteravond nog naar de HA geweest en heeft een nieuwe ABkuur gekregen.
Vandaag bloedde hij nog erger en ben ik bij mijn eigen HA geweest. Die wilde nog niets doen en zodoende heb ik het ZH nog gebeld. Die hebben nu nog oordruppels erbij gegeven waardoor het snel minder moet worden.
Is het vrijdag nog niet minder, dan moet ik vrijdag voor de middag bellen en kan ik hem nog even laten zien voor het weekend. Leuk, dit weekend zitten we in een huisje in Arnhem. Kunnen we ook niet gaan zwemmen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:06

hoi hoi,
hoe gaat het hier met iedereen?
@pieteritus: beterschap voor je zoontje..
iedereen met hoofdpijn...sterkte...
ik heb donderdag een hele slechte dag gehad...eerst moest ik werken en daarna naar mijn vriend en dan feesten in het dorp (raalte)...helaas was ik de hele dag chagerijnig maar waarom wist ik niet, koppelde het ook niet aan migraine omdat ik dat nog nooit op deze manier aan voelde komen, maar toen ik snachts thuiskwam en in bed ging liggen werd het pas echt feest, toen kwam de migraine in alle hevigheid doorzetten en was het dus bingo...
snel mijn medicijnen ingenomen (neusspray met 2 paracetamol met codeine) en toen proberen te slapen...uiteindelijk viel ik om 4 uur in slaap en ging om 6 uur de wekker weer...gewoon opgestaan en gewerkt (aanval was gelukkig voorbij) en na het werk gelijk weer mijn bed ingedoken om bij te slapen...en toen was ik er eindelijk weer helemaal...

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:37

Pieteritus, wat vreselijk voor je zoontje en natuurlijk voor de hele familie. Probeer er toch lekker wat van te maken dit weekend. Een hoop leuke spelletjes kunnen ook hartstikke gezellig zijn. :) Wat is het eigenlijk precies wat hij heeft?

Lammie, wat erg weer. Gelukkig ben je weer opgeknapt. Kunnen werken na 2 uurtjes slaap en een fikse aanval zou mij echt niet gelukt zijn! Dan zou ik waarschijnlijk die zelfde middag nog een aanval hebben gekregen...
Ik herken het overigens wel, dat je je chagerijnig kunt voelen voor een aanval. Maar dat kan ook te maken hebben met dat ik me dan sowieso al niet echt lekker voel. :P

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:40

Floortje1988 schreef:
Pieteritus, wat vreselijk voor je zoontje en natuurlijk voor de hele familie. Probeer er toch lekker wat van te maken dit weekend. Een hoop leuke spelletjes kunnen ook hartstikke gezellig zijn. :) Wat is het eigenlijk precies wat hij heeft?

Lammie, wat erg weer. Gelukkig ben je weer opgeknapt. Kunnen werken na 2 uurtjes slaap en een fikse aanval zou mij echt niet gelukt zijn! Dan zou ik waarschijnlijk die zelfde middag nog een aanval hebben gekregen...
Ik herken het overigens wel, dat je je chagerijnig kunt voelen voor een aanval. Maar dat kan ook te maken hebben met dat ik me dan sowieso al niet echt lekker voel. :P

tjah ik moest wel weer werken, zo kort van te voren kunnen ze geen vervanging regelen en ik kan de clienten ook niet laten barsten...duus daarom toen maar verstand op 0 en gewoon werken en na het werk gelijk een paar uur plat...

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:43

Ja, ik ken het gevoel ook wel. Ik lig dan soms in bed, maar een paar uurtjes slaap gehad, stress en flinke migraine... Bah, bah, bah, denk ik dan, vorige week ook al een keer ziek gemeld, paar weken daarvoor ook, ik kán en mág me niet nog een keer ziek melden... :n
Maar dan ben ik zo bang dat het die dag alleen maar erger zal worden. Bij een halve dag denk ik nog van oké, ik sla me er doorheen, maar een hele dag vanaf het begin tot het eind... pff, dat gaat gewoon niet. :n

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:46

Floortje1988 schreef:
Ja, ik ken het gevoel ook wel. Ik lig dan soms in bed, maar een paar uurtjes slaap gehad, stress en flinke migraine... Bah, bah, bah, denk ik dan, vorige week ook al een keer ziek gemeld, paar weken daarvoor ook, ik kán en mág me niet nog een keer ziek melden... :n
Maar dan ben ik zo bang dat het die dag alleen maar erger zal worden. Bij een halve dag denk ik nog van oké, ik sla me er doorheen, maar een hele dag vanaf het begin tot het eind... pff, dat gaat gewoon niet. :n

ja stress is bij mij ook echt de boosdoener...maakte me woensdag ook enorm druk over mijn dienstje van donderdag...(moest toen met een collega werken die niet vooruit te branden is, niet reageerd op feedback enz.)...dus ik denk dat dat de reden is van mijn aanval...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:40

nOu, net wat ik al eerder meldde, vrijdag t/mzondag aan de rechterkant, maandag half hoofd, gisteren ok en vandaag zit het aan de linkerkant, joepie, ik moet nog werken ook vanmiddag, dus ik ga nu maar weer in het donker met een gelmasker op bed liggen, hopen dat het een beetje wegtrekt. |(

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:44

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:15

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:50

Hoi, ik zit nu op mijn werk dus met een hoofd dat op springen gaat maar goed even oefenen met glimlachen naar de mensen, moet toch lukken, wat ik vragen wilde aan de anderen die migraine hebben , ja ik schaam me er een beetje voor, als je dan zo misselijk bent en pijn in je hoofd hebt, moeten jullie dan ook aldoor zo boeren, ? of het zijn eigenlijk meer oprispinkjes.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:38

Ik ben eigenlijk nooit misselijk bij mijn migraine, dus weet niet ...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:38

ik ben ook nooit misselijk tijdens een aanval...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:51

ik kan me hier denk ik ook aansluiten. Ik weet eigenlijk niet eens zeker of het migraine is? Het begint bij mij met opeens heel erg moe worden en heel veel gapen. Daarna gaat het aan de linkerkant van mijn neus pijn doen, ik kan dan ook het beste op mn linkerzij liggen. Daarna komt hoofdpijn en een soort gevoel alsof ik een flinke griep heb. Regelmatig ben ik er misselijk bij, maar bijna nooit zo erg dat ik moet overgeven. Meestal duurt het een dag, soms anderhalf en de enige logica die ik erin kan vinden is dat het meestal 1 of 2 dagen voor ik ongesteld moet worden begint.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:28

Ik ben niet altijd misselijk gelukkig. Maar als ik misselijk ben, is het vaak bij langer durende aanvallen. Zit dan soms wel op het randje van overgeven, maar echt overgeven door de migraine moet ik eigenlijk zelden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:42

Helaas ik wel, maar gelukkig jullie niet