[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:45

chantalvdv schreef:
Ja bij mij ging het de vorige keer ook prima. Daarom vind ik het niet zo'n ramp := Scheelt toch weer iets. Al had ik de pijn ook niet zo'n ramp gevonden denk ik. Als ze met controle zeggen: Dit kan ff pijn doen voel ik ook geen donder := :o

Nee, als ze dat bij een onderzoek tegen mij zeggen heb ik ook nergens last van, maar dit was toch ff anders!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:46

ik vind die nuvaring wel goed klinken. Wil graag van de pil af omdat ik het idee heb dat al die hormonen echt niet goed zijn.

Maar helemaal zonder anticonceptie durf ik ook niet. Miss toch maar eens langs de huisarts. Of kan je er gewoon om vragen ??

Kitsolu

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:49

Nuvaring werkt toch ook met hormonen? Laat dan een koperspiraaltje zetten, dat is op een condoom en definitieve anticonceptie de enige hormoonloze methode (correct me if I'm wrong)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:50

Dat klopt, maar zowel de nuvaring als het mirena spiraaltje werken met 'plaatselijke hormonen', waardoor er veel minder hormonen nodig zijn, omdat de hormonen meteen op de plaats van bestemming komen.

Nadeel van een koperspiraaltje is dat de menstruatie er meestal heftiger van wordt... iets waar de meeste vrouwen niet echt blij mee zijn.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:52

als je de pil niet meer slikt wat zijn dan de nadelen?
krijg je dan weer pukkels? word je dikker? dat soort dingen?

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:53

@ Ronne: Dat laatste klopt sowieso :P van de nuvaring heb ik verder niet zo heel veel verstand hoor!

Ik neem wel een extra ibuprofen als het inderdaad zo erg wordt. Heb van de pijn sowieso vaak alleen de eerste dag last.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 01:04

IvysToeter, ik ben 6 kilo kwijt geraakt nadat ik gestopt was met de pil.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:27

Ronne schreef:
Maar een pretje was het niet! Volgende keer laat ik hem ook in Duitsland zetten! :+

Dat was ook mijn gedachte... ik ging ook zowat van mijn stokkie.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:32

ik ben nu een maand of 4 geleden overgestapt op de nuvaring, ivm de vele hormonen van de pil. Het bevalt mij prima! Wat ik ook een enorm voordeel vindt van de nuvaring naast de minder hormonen, is dat je, je periode gewoon een maandje kan uitstellen als het niet uitkomt. Dat kan met een spiraaltje dan weer niet!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:34

sappho schreef:
Wat ik ook een enorm voordeel vindt van de nuvaring naast de minder hormonen, is dat je, je periode gewoon een maandje kan uitstellen als het niet uitkomt. Dat kan met een spiraaltje dan weer niet!

Ik heb volgens mij al ruim 2,5 helemaal geen periode meer gehad met mijn mirena :+

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:58

Shahazai schreef:
@ Ronne: Dat laatste klopt sowieso :P van de nuvaring heb ik verder niet zo heel veel verstand hoor!

Ik neem wel een extra ibuprofen als het inderdaad zo erg wordt. Heb van de pijn sowieso vaak alleen de eerste dag last.

Aleve Feminax werkt beter! Bij mij was dit iig het enige wat werkte voor ik een mirena had!

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:58

Ik heb trouwens al ruim een jaar geen periode meer gehad met mijn mirena! :D

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:24

Waren jullie (Wendy en Ronne) voor de mirena erg ongesteld?
Ik vraag me af of het bij mij helemaal weg zou blijven namelijk met de mirena :=

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:32

Oke ik ga ook mijn vraag stellen.
Er bestaat een kans dat ik zwanger ben, maar omdat ik 17 ben wil ik het niet houden.
Als ik naar de huisarts ga kunnen ze je baarmoeder leeg laten spuiten toch?
Kan dat allemaal buiten je ouders om?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:48

Voor een abortus moet je naar een abortuskliniek. Hoe dat precies zit met je ouders weet ik niet...
http://www.casa.nl/ Op deze site kun je alle informatie wel vinden die je zoekt. Er zijn namelijk verschillende manieren om abortus te plegen maar dat hangt er vanaf hoe lang je al zwanger bent.
Edit: Ik quote even van de site:
Jongeren onder de 16 jaar hebben in beginsel toestemming nodig van (een van) de ouders of voogd. Jongeren die een abortus willen laten doen zonder toestemming van de ouders, worden door ons eerst naar het FIOM of een andere maatschappelijk werk instelling verwezen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:54

chantalvdv schreef:
Ik vraag me af of het bij mij helemaal weg zou blijven namelijk met de mirena :=

Ik was altijd behoorlijk ongesteld ja :j
Het verbaasde me ook nogal dat het weg bleef..

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:38

chantalvdv schreef:

Ja, heel erg! Ik ben daarom ook op mijn 11e aan de pil gegaan, in de hoop dat het iets minder zou worden! Had vooral heel erge buikkrampen, hoofdpijn en niet te vergeten: Als iemand een woord verkeerd zei, beet ik bijna zn arm eraf!

Nu is het helemaal over. Het enige waar ik nog last van heb is af en toe een 'steekje', maar dat komt omdat mijn baarmoeder wat klein is en je de mirena niet in verschillende maten hebt. Schijnt eigenlijk nooit voor te komen, maar heb ik weer... Toch heb ik het er graag voor over! 8-)

Maar je hebt ook kans dat je wel nog ongesteld wordt, maar het is wel altijd veel en veel minder erg!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:16

Fijn om te horen.. Ik heb het ook heel erg. In de tijd dat ik de pil slikte overigens niet :n
Maar sinds ik gestopt ben is het echt heel erg geworden. Naja... nog een weekje volhouden. Volgende week dinsdag om 7 uur in het ziekenhuis zijn :j

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:50

Ik heb ook een vraagje:
Ik neem de pil & neem deze ieder dag nauwkeurig rond dezelfde tijd in & ben em ook nog nooit vergeten.
Maar nu had ik laatst een griepje opgelopen en moest ik anti-biotca nemen. Ik las ergens dat anti-biotica het effect van de pil zou kunnen tegenwerken dus dat je dan zwanger zou kunnen raken als je dan toch seksuele betrekking hebt gehad en geen andere voorbehoedsmiddelen hebt gebruikt.
Weet er iemand of dit klopt en hoe lang dit dan duurt ?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:51

Dat klopt idd, je moet nu 2 weken op letten, dus of niet vrije of condooms gebruiken.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:52

Inderdaad, je pil is tot 14 dagen na het gebruik van je penicilline kuur onbetrouwbaar! (dus na de laatste penicilline dag nog 14 dagen onbetrouwbaar!!!)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:30

lillytjuh schreef:
Inderdaad, je pil is tot 14 dagen na het gebruik van je penicilline kuur onbetrouwbaar! (dus na de laatste penicilline dag nog 14 dagen onbetrouwbaar!!!)

Niet alleen bij een pencilline kuur, bij alle AB kuren,

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:31

Niet bij allemaal!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:34

Ik zou maar gewoon t zekere en voor t onzekere nemen want huisarten vinden het een disuccie punt welke AB de pil onbetrouwbaar maakt, als je er van uit gaat dat alle AB kuren schade brengen aan de betrouwbaarheid van de pil en altijd 14 dagen zekerheid neemt zit je zeker te weten altijd goed.

Daar naast weet je ook niet welke AB kuur deze persoon geslikt heeft.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:16

Question. :D

Ik ben inmiddels alweer zeker 4 jaar aan de pil en ik heb nog nooit de pil doorgeslikt. Maar nu wil het lot dat ik volgende week woensdag ongesteld word en ik volgende week donderdag een groot feest heb incl. logeerpartij enz. Geen goede timing dus. Nu ben ik van plan om m'n pil door te slikken, maar is de kans dan groot dat je buikpijn krijgt of doorbraakbloedingen of iets in die richting? En moet je dan gewoon 2 strips achter elkaar slikken? Of kan je ook 1 week door blijven slikken?