Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:49

Daantjuh welkom, ja erg herkenbaar, je klinkt inddd erg op.
Pas op de plaats, en gewoon even helemaal op rust!
Knap dat je toch de paardje skan verzorgen dan, kon ik toen net werd er te kribbig van...heb die van mij wel op de wei gehad in de zomer hij kwam niks t ekort gng om de dag langs om hem wat lekekrs te brengen en bij hem te ztten maar kon net rijden... Nu gelukkg weer saampjes helemaal op de goeie weg.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:57

daantjuh schreef:
Ik zit sinds januari thuis. Bedrijfsarts en psych raden me ook nog af alweer aan de slag te gaan. Heb in het begin veel moeite gehad met slapen, maar op dit moment slaap ik gerust klokje rond. Het lijkt wel of ik nu pas de vermoeidheid echt begin te merken.
Overdag komt er ook niet veel uit m'n handen, ik verzorg dan nog wel m'n paarden, en als ik me een dagje erg goed voel stap ik er voorzichtig even op, maar dan is het na 20 minuten ook echt op. De rest van de dag ben ik dan ook weer te moe om nog iets te doen.

Heel herkenbaar. Ook bij mij komt er overdag verder weinig uit m'n handen. Soms baal ik dan van mezelf omdat ik zo weinig doe. Als ik de vaatwasser heb leeggeruimd ben ik blij dat ik wat nuttigs heb gedaan, maar denk dan al gauw weer aan wat er eigenlijk ook nog moet gebeuren.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:00

Sorry voor de spelling mijn i op het toetsenbord doet net altijd...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:02

Kan gebeuren hoor :) Je verhaal is nog wel te volgen

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:06

gelukkg, k zit nu op mjn werk en denk al een paar weken wat doe ik her?
Kan eigenljk niet meer, maar moet mijn vakantie dagen beetje sparen, als ik er eenmaal ben gaat het wel, maar best zwaar vink het, kom thuis en ben versleten, nu ook op mjn werk iemand die me echt klein wil krijgen, vrijdag zitten janken, kan gewoon niets terug zeggen tegen hem , terwijl ik gewoon mijn best doe en bijna geen fouten maak. Maar hij probeert zijn 100 fouten bij mij neer te leggen.... zo moe van

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:09

Dat klinkt niet fijn. Het is geen situatie waardoor je je beter gaat voelen. Kun je je niet ziek melden?

Het lijkt me trouwens vreselijk als je zo'n collega hebt. Ik weet niet hoe het met je zelfvertrouwen zit, maar dat loopt een behoorlijke deuk op zo lijkt me. (Ik zou het niet trekken in ieder geval)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:14

Nou met goeie dagen hou ik het wel vol, en hij krijgt zjn ontslag alleen duurt dat nog een maand of drie, dus iedereen zegt joh Dees ff volhouden, lekker makkelijk gezegd, ik kan gewoon niet met de vent overweg, hij is volgnede week vrij nou ik ben zo opgelucht... Maar ziek melden wil ik net echt zit her nu 7 maanden en wil mijn baan net kwijt, ja ziek is ziek zeg k dan ook wel weer. Zit ook echt te denken om gewoon te doen ff bijkomen.
Nou iedereen denkt dat ik een bikkel ben , maar zo iemand kan mij echt intimideren heb echt altijd een woord klaar staan, maar bij hem kan ik niet anders dan wegloen en me rot voelen...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:18

Wat vervelend joh.
Ik ben thuis komen te zitten toen ik 5 maanden werkte, dus kan me wel voorstellen wat je bedoeld. Nu zit ik inmiddels ruim een jaar thuis en ik heb het idee dat het begrip van mijn baas wel wat minder aan het worden is. Vrees dus ook voor mijn baan.

Misschien is het beter om je nu toch ziek te melden, om erger te voorkomen. Dan ben je er misschien sneller weer helemaal bovenop, dan nu tegen beter weten in door gaan.

Is dat met die collega trouwens het enige waar je tegen aanloopt op je werk? Of ook een hoge werkdruk enz. Kun je een beetje goed overweg met je leidinggevende? Denk je dat die er begrip voor zal hebben als je je ziekt meldt omdat het even niet gaat?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:21

Nou ik kreeg de burn out bij mijn vorige baas, waar ik nu zit weten ze ervan, kan erg geod overweg met mijn baas, maar toch in deze tijd denk ik dat ze er niet echt op zitten te wachten, kweet niet zo goed hoe of wat, nou hij is echt de enige, de rest kan ik super mee overweg, maar hij doet dat soort dingen alleen als niemand in de buurt is of als hij weet dat mijn baas weg is...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:27

Wat misselijk zeg. Gelukkig rot hij op om het maar even heel lomp te formuleren ;) Nog even volhouden.
Ik kan me je twijfel over wel of niet ziekmelden wel voorstellen. Bij mij ging het gewoon helemaal niet meer waardoor ik thuis ben komen te zitten. Daar was gewoon geen twijfel over mogelijk. Ik had een teamleider waar ik niks mee kon. Kwam afspraken niet na enz. Gelukkig is die inmiddels weg, dat maakt voor mij het terugkeren wel makkelijker.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:32

Zo het is hier druk geweest vandaag. Ik heb vandaag een beetje een mindere dag, blaasontsteking, heb een kuurtje gekregen dus nu hopen dat we er weer snel vanaf zijn. Heb daardoor bijna niet geslapen en ben vandaag dan ook maar thuis gebleven, zou gaan rijden en voor vrijwilligerswerkweg maar mn gezondheid is belangrijker. Dat komt van de week wel weer.

PW, hoe is je cursus gegaan, is het meegevallen? Leuke groep?

Daantje, Welkom hier, ik heb ook eerst een tijd meegelezen en ben ook nog niet zo heel lang bij 'de club'. Het bevalt me goed, even je verhaal doen en naar andere luisteren, elkaar helpen en steunen daar zijn we hiervoor. Goed dat je nu de moed hebt om hier te komen praten, dat is toch positief. Ik herken me ook wel in jou verhaal dat je niets meer kan en wilde, mn reserves waren op. Mijn psych zei; Alles mag, niets moet. Neem de tijd om te herstellen want het is helaas niet iets waar je zomaar vanaf bent, luister naar je lichaam.

Daijano, fijn dat je samen met je paardje op de goede weg bent. Dat dat je op je werk zit te huilen ken ik ook, toen had er bij mij al een lampje moeten gaan branden dat het niet goed met me ging. Doe rustig aan, ik snap dat je geen vrije dagen op wil maken, dat wilde ik ook niet. Kun je niet met iemand hierover praten, vertrouwenspersoon? Of kun je niet iets regelen bijv; een uur extra iedere dag en dan een middag vrij ofzo? Als het echt niet meer gaat dan kan je altijd nog de ziektewet in. Zorg goed voor jezelf, je hebt maar 1 lichaam, wees er zuinig op. Sterkte.

Sam, hoe was je gesprek? Was ze trots op je?

Geloof dat ik iedereen heb gehad, sterkte allemaal ook voor onze meelezers.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:36

Wat balen dat je een blaasontsteking hebt.

Mijn cursus is me meegevallen. Fijne groep ook, net als bij de assertiviteitstraining. Ik heb inhoudelijk meer vertrouwen in deze cursus dan in de assertiviteitstraining. In de cognitieve vaardighedencursus leer je anders om te gaan met je gedachten, waardoor je gevoel en gedrag positief beïnvloed wordt. En ik denk dat ik daar zelf de grootste winst kan maken. Door niet meer zo te piekeren over wat anderen wel niet van me denken, komt het met assertiviteit vanzelf (denk ik).

Snappen jullie het nog??

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:17

Ik snap je helemaeel al PW , top dat je er zoveel baat bij hebt.
Het is even zoeken wat er het beste bij je past, ik heb gevoels therapie gehad en kon met mijn haptonoom
erg goed praten zij heeft mij erg geholpen bij alles.

Ja mijn werk is nu even beetje moeilijk, ik moet ff kijken hoe ik het aan ga pakken... hoop dat de oplossing nabij is ;)

Oei blaasonsteking is niet leuk , veel blijven drinken. En jouw woorden waren even wat ik nodig had, je hebt ook helemaal gelijk!
Ik weet het ook gewoon dat het zo is maar moet tussen door met mijn neus op de feiten gedrukt worden, ik denk soms dat ik allang genezen ben maar je moet altijd allert blijven , want voor dat je het door hebt ben je weer van de rails afgekomen ..
Ik moet nu gewoon weer aan mezelf denken, maar het gaat altijd weer ff goed en dan ineens weer minder.
Leren op je zelf te letten!!!!!!! ik ga weer eens in de boekjes duiken dat heeft altijd goed geholpen bij mij. Heb mijn haptonoom gebeld en mag volgende week langs komen. Ben ik wel blij mee, want ik dacht eigenlijk dat ik het niet nodig had maar heb nu gemerkt dat ik beetje achteruit ga, en dat is nou net niet de bedoeling.
thanks allemaal voor de goeie hulp, het lezen en de goeie woorden. :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:21

daijano schreef:
thanks allemaal voor de goeie hulp, het lezen en de goeie woorden. :D

:(:) Daar is dit topic toch voor :j

Goed dat je je haptonoom gebeld hebt voor een afspraak en dat je al zo snel terecht kunt!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:22

Ik lees even niet mee jongens, sorry ;( Ben zo enorm druk en eigenlijk ook weer niet. Het kost zoveel moeite inderdaad om maar iets productiefs te doen en dan heb je zoeits van ik heb helemaal niets gedaan.
Morgen een presentatie maar de gene met wie ik het doe reageerd niet. Hij wou dat ik er nog 4 slides bij nam waardoor hij 5 van de 25 doet en ik de rest.. Nu reageerd hij niet.. Ik blijf op mijn eigendeel anders lees ik die slides wel weer voor ofzo.
Heb weer last van hardkloppingen en steken in mijn zij/longen. Ontertussen niet kunnen slapen maar doodmoe zijn.
Afgelopen weekend naar mijn ouders geweest omdat ik me hier zo alleen voelde en mijn vriend vlakbij mijn ouders woont. Maar de stress word dan alleen maar erger..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 10:15

Dat klinkt niet fijn allemaal Fairytail. Wat vervelend dat je niet van die persoon op aan kunt waar je de presentatie mee samen doet. Succes in ieder geval vaqndaag!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:56

PW, vandaag weer cursus? Hopelijk gaat het net zo goed al volgende keer. Snap dat je eerst alleen met deze cursus verder gaat, later kan je altijd nog die andere cursus gaan doen als deze niet voldoende helpt.

Daijano, fijn dat je iets aan mn woorden had, daar zijn we hiervoor, elkaar steunen. Ik zit momenteel thuis dus ik heb er ook tijd voor, daarnaast ben ik een sociaaldier die met andere meeleeft. Goed dat je inziet dat het minder met je gaat zodat je in kunt grijpen en niet verder zakt. Heb je al een oplossing gevonden voor je werk? Weet je al of je contract verlengd gaat worden? Toen ik mijn burnout kreeg wist mijn baas ook al dat er niet voldoende werk was om mijn contract te verlengen, was er op dat moment al niet. Mijn collega's hebben mijn werk overgenomen en ik ben 100% de ZW ingegaan. Ik werkte er toen 8 a 9 maanden. Was voor beide de beste oplossing en als ik er nu aan terug denk ben ik er wel blij mee, anders was ik te vroeg weer terug aan de slag gegaan en misschien nog dieper gezakt. Wat ik hiermee wil zeggen is, kijk uit dat je jezelf niet voorbij loopt en straks alsnog op straat beland. Hoop overgens dat je contract verlengd word want mijn ervaring is dat het nu niet meevalt om iets anders te vinden. Succes in ieder geval, pas goed op jezelf.

Fairytail, hoe is de presentatie gegaan? Vervelend dat je steeds niet op diegene aankunt, is dit dezelfde persoon als vorige x? Anders zou ik er toch maar eens over denken om met iemand anders je opdrachten te maken. Voor diegene is het wel makkelijk, jij alles doen en hij ermee wegkomen. Zou het ook gewoon aangeven aan de opdrachtgever. Probeer een oplossing te vinden zodat het niet nogmaals gebeurt. Succes in ieder geval.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:59

CIV schreef:
PW, vandaag weer cursus? Hopelijk gaat het net zo goed al volgende keer. Snap dat je eerst alleen met deze cursus verder gaat, later kan je altijd nog die andere cursus gaan doen als deze niet voldoende helpt.

Ja, vandaag weer de assertiviteitstraining.
Op maandag volg ik trouwens wel de andere ook. Daar heb ik wat meer vertrouwen in dan de assertiviteitstraining. De assertiviteitstraining blijf ik wel gewoon ook doen, baadt het niet, dan schaadt het niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:01

CIV Hoe is het trouwens met jou nu??

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:11

PW, daar heb je gelijk in, het kan geen kwaad en je hebt er nu tijd voor.

Met mij eigenlijk nog weinig verandert, nogsteeds last van mn blaas en alles wat daar bij hoort. We hebben gisteren te horen gekregen dat mn vriend vanaf volgende week 2wkn op cursus moet, het weekend is hij gelukkig wel thuis. Dan is hij weer 2wkn thuis en daarna gaat hij 2wkn voor zijn opwerking weg. Dan nog een paar dagen thuis en dan vertrekt hij naar Afghanistan, het gaat wel snel nu. Hij is nu nog 7 weken thuis waarvan hij er 4 weg zal zijn, dat valt wel tegen maar we kunnen er niets aan veranderen. Ben al meer alleen thuis geweest in 'deze periode' dus dat moet wel gaan lukken, de eerste keer was ik erg angstig.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:53

PW, herken 'n hoop in je verhaal over die cognitieve training. Ik heb cognitieve therapie gehad en dat was ook echt over het positieve denken.. Wel lastig hoor, want ik was echt een expert in het negatief/doemdenken..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:31

Bij mijn cursus benadrukken ze juist dat het geen cursus positief denken is, maar anders om leren gaan met je gedachten. Geen mens kan zijn hele leven alleen maar positief denken.
Ik denk wel dat de cursus me weer op weg gaat helpen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:43

Nee klopt, dat is ook waar. Maar uiteindelijk ervaar je het wel als een positieve(re) manier van denken en dus ook wel van leven :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:51

Dat is zeker zo.
Ik wou dat ik de vaardigheden nu al wat beter onder de knie had. Krijg net een mail van mijn leidinggevende dat hij een gesprek wil. Ik ben heel bang dat ik mijn baan ga verliezen (en dat het gesprek daar over gaat) en zie nu al op tegen het gesprek.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:55

He allemaal. Nee dit is iemand van een andere groep. Die van de vorige problemen heb ik een mail gestuurd samen met mijn groepsgenoot en CC naar mijn mentor gedaan. Als er daarop geen verandering komt ga ik langs mijn mentor. Deze jongen zat in de trein zei hij en had dus ineens van 17.00 tot vanmorgen geen internet. Ik begreep van klasgenoten dat de gene met een onvoldoende benaderd zijn en ik heb niets gehoord dus het zal wel goed zitten.