[Centraal] Het piercingtopic, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:16

ik kopier even:

Een onderhuidse piercing word ook wel implantaat genoemd...
Het is dus zo dat er dan een vrijd dikke ring onder de huid word aangebracht zodat die te zien is aan de bovekant van de huid...

Dit word echter vrijwel nergens in nederland gedaan omdat het een chirurgiesche ingreep is en er in Nederland (bijna) geen chirurgen zijn die zich daar mee bezig houden.
Wel is er een zaak in Maastricht, lifestile geloof ik, die een paar keer per jaar iemand vanuit belgie laten komen om die te laten zetten.

Weet wel dat het doordat het een chirugiesche ingreep is een hele dure "piercing" kan worden, je moet hierbij dus ongeveer het 4 dubbele voor betalen in vergelijking tot een normale piercing.

Kheb nog even gezocht, dit is de website http://www.bodypiercing-lifestyle.nl/ staat verder nix over implantaten maar heb het daar ooit met iemand van daar er over gehad. Dus bel of mail ze ff over informatie.

edit: echt walgelijk > Lifestyle Scarification

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:37

Het is grappig dat in Amerika dat dus helemaal niet zo duur is maar daar is het bekender en doen veel piercers het gewoon.

Ik wilde dat ook namelijk een dermal anchor en dan tussen mijn borsten, net zoals een sternum piercing maar dan eentje ^^

Scarification vind ik onwijs mooi alleen ben ik zelf niet zo'n held wat dat betreft..

Wil eigenlijk nog wel een branding van een ster op mijn heup maar goed zoals ik al zei, ben niet zo'n held wat dat betreft.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:48

Ik zou graag van die sterretjes op mijn arm doen, laten tatoeren dan. Mrja dan zit ik er weer voor me hele leven aan vast.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:49

Idem hier, ik zou wel 'prikkedraad' op mijn rug willen tattoeeren, maar dan zit ik er toch voor altijd aan vast, stel dat ik hem niet meer wil etc.

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:00

Mlies schreef:
Hallo iedereen,

Heb me inmiddels even wat meer ingelezen en schijnt dat surface toch erg vaak uitgroeit, en lelijke littekens achter laat. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Haha!
Kwam ook wat tegen over Microdermals, heeft iemand daar ervaring mee? Wordt het veel gebruikt?
Had er zelf nog nooit van gehoord...

http://www.bodycreation.nl/menu/microdermal.html

Ik heb mij ook geinformeerd over de microdermals, maar het is idd onwijs duur, 10% kans dat je lichaam hem niet accepteert en wanneer je hem eruit wil hebben, is daar een chirurgische ingreep voor nodig. (hij moet er zeg maar uit gesneden worden) Ook duurt de genezing heel lang aangezien het implantaatje vast moet groeien tussen je huidlagen. Het is een leuk idee, maar er is nog weinig ervaring met het zetten hier in nederland Lachen
Maar ik denk altijd bij een surface: Ok, hij zal er ooit uitgroeien, maar hij kan ook eerst 9 jaar probleemloos zitten en wanneer hij uitgroeit, haal ik hem er gewoon zelf uit zodat een litteken mij bespaart blijft, toch?! Tong uitsteken

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:44

Hmm oke, zet ik dat weer uit m'n hoofd. Haha!

Komende week maar even info vragen over surface, hoeveel kans er is dat ie uitgroeit, en wat voor plek er blijft zitten etc..
Vind tussen borsten niet echt leuke plek mocht er lelijk litteken blijven. Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:56

MoonChloe: ja precies, ik kan me voorstellen dat ik zo iets niet meer wil als ik 50 ben.
jetjuh: iehh wat een eng verhaal!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:07

dat stond ook in mn stukje maar goed..

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:10

xDramaQueen schreef:
ik kopier even:

Een onderhuidse piercing word ook wel implantaat genoemd...
Het is dus zo dat er dan een vrijd dikke ring onder de huid word aangebracht zodat die te zien is aan de bovekant van de huid...

Dat is iets anders dan een microdermal.

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:21

Mlies schreef:

Komende week maar even info vragen over surface, hoeveel kans er is dat ie uitgroeit, en wat voor plek er blijft zitten etc..
Vind tussen borsten niet echt leuke plek mocht er lelijk litteken blijven. Haha!

Op één vraag kan ik je zoiezo antwoord geven, het verschilt heel erg per persoon hoelang het duurd voordat je huid hem verstoot of de piercing uitgroeid, bij tatoo B. hebben ze mij verteld, dat het bij de één na 3 weken al was ''verstoten'', maar bij de ander al 3 jaar zit. Ik neem aan dat je er niet veel litteken aan over houd wellicht zichtbare gaatjes met littekenweefsel?

Je kan hem in je nek laten zetten Lachen mocht het een litteken blijven, valt het niet erg op. (wel de eerste dagen wat onwennig) Groetjes

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:40

bloeide jullie met navelpiercing?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:44

nope, geen druppel bloed had ik Lachen

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:51

Water_Olivia schreef:
Mlies schreef:

Op één vraag kan ik je zoiezo antwoord geven, het verschilt heel erg per persoon hoelang het duurd voordat je huid hem verstoot of de piercing uitgroeid, bij tatoo B. hebben ze mij verteld, dat het bij de één na 3 weken al was ''verstoten'', maar bij de ander al 3 jaar zit. Ik neem aan dat je er niet veel litteken aan over houd wellicht zichtbare gaatjes met littekenweefsel?
Je kan hem in je nek laten zetten Lachen mocht het een litteken blijven, valt het niet erg op. (wel de eerste dagen wat onwennig) Groetjes

Als je hem er niet uithaalt wanneer hij wordt verstoten, zal het hele staafje via je huid naar buiten komen en je toch een hele striem littekenweefsel overhouden. Niet zo mooi dus Tong uitsteken Maar volgens mij merk je het snel genoeg wanneer hij uitgroeit en kan je hem er gewoon eigenhandig uithalen....

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:06

Ik had ook geen bloed met me navelpiercing.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:21

maar dat is dus niet helemaal waar over dat verstoten van je piercing! Mijne is gezet met een vrij lang staafje van ongeveer 14 mm. Toen issie gaan onsteken en is ie vrij snel naar 8mm uitgegroeid maar toen is dat weer gestopt. Ben blij dat ik hem er niet helemaal heb uitgehaald! Dit was namelijk alweer de 2e keer dat ik een navelpiercing liet zetten en er was al een litteken, dat is nu dus groter geworden maar met sieraad zie je dat niet Knipoog.
Het enige nadeel dat ik te grote piercings niet mooi vind en niet fijn vind zitten dus dat is een leuke zoektocht naar 8mm...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:32

ik heb onlangs gehoord dat je alle piercings moet verwijderen voor een operatie
nou weet ik dat er ook van die openhouder tunneltjes bestaan dat je tijdens de operatie eventueel kunt gebruiken.
Bestaan die voor een tongpiercing ook?
een neus en navel kun je toch enkele uren uitlaten zonder dat die dichtgroeit, maar bij een tong is dit minder evident.
Of ben je dan je piercing kwijt?

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:23

Mijn schoonzusje haald haar tongpiercing er iedere nacht uit, dat is een gewoonte geworden en ze zet hem er iedere ochtend weer opnieuw in, zonder problemen..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:25

Ik wil nog een piercing Nagelbijten / Gniffelen

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:53

Jaa ik ook! Maar ik weet echt niet waar=/

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:10

ik in mijn tong maar dat mag niet Scheve mond

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:54

Het is niet zo dat je je piercings eruit moet halen bij een operatie hoor!
Meisje uit me klas mocht haar navelpiercing gewoon aanhouden bij haar operatie voor haar blindedarm

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:55

Ik moest ook geopereerd worden voor mijn alvleesklier en lever maar ze hadden ook niet gevraagd of ik piercings ofzo had..

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:08

ik moest me tongpiercing in oktober er wel uit. Vond het wel logisch want werd geopereerd aan mn amandelen..

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:10

|Ja dan is het logisch!
Toen ik 12 was ben ik ook geopereerd, maar niets gevraagd. (misschien wel aan me ouders?)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:25

Ik ga mijn tongpiercing vanavond laten zetten!! Oh en niemand uit mijn omgeving weet het, geweldig Haha! ik denk dat mijn baas er helemaal niet blij mee zal zijn (advocatenkantoor werk ik) maar ik ben hier toch over 3 weken weg!
Ik vind het nu wel spannend worden, heb er altijd een beetje tegenop gezien. Ik heb ook een navelpiercing maar dat viel heel erg mee eigenlijk...ik denk wel dat ik mijn ogen even dicht doe, het idee is niet zo lekker maar ja.