fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:47

Ik heb nu twee homeopatische middelen meegekregen.

nr 1 is hypericum perforatum D6 of na even googelen sint janskruid druppels. Als deze na twee weken niet werken heb ik.

Nr 2. Rhus Toxicodendron D6 en als deze na twee weken niet werkt dan werkt niets Nagelbijten / Gniffelen

De oefeningen die ik van de Fysio krijg gaan ook steeds slechter Scheve mond
Eigenlijk zo slecht dat het grappig wordt Nagelbijten / Gniffelen Kom namelijk écht geen mm van de grond.

Ik blijf daarom vermoeden dat er toch meer is, aangezien het eigenlijk juist nu al wat vorderingen zichtbaar zouden moeten zijn maar ik juist alleen maar achteruitgang bemerk.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:41

Zouden jullie per pb je mail adressen willen doorgeven?? Ben bezig alles in een lijst te zetten wat allemaal niet meevalt Tong uitsteken . Zouden jullie dan die lijst willen aanvullen voor het totale plaatje?

Alvast bedankt.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 22:12

De eerste twee hebben de lijst ontvangen.

Voor jullie allemaal geldt het volgende: gebruik de lijst met respect voor de mede bokkers en verspreidt de lijst niet door!!
Vul alle ontbrekende velden zo goed mogelijk in. Bij vragen mailen of per bokt vragen stellen wat ik precies ingevuld wil zien.
Aanvullingen gaarne onderaan de lijst.

Alvast bedankt Haha!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:56

@tanja, super dat jij zo'n fijne huisarts hebt.

Mijn huisarts krijgt binnenkort post van het AMC.
Ik heb geen fibro maar ehlers-danlos, klassiek.

Aan de ene kant ben ik blij dat ik nu een juiste diagnose hebt na jaren van onderzoeken. Aan de andere ben ik verdrietig, want er is geen behandeling voor en mijn 7 jarige zoontje heeft het ook.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 00:41

Zal morgen als ik tijd hebben de laatste twee toevoegen aan de totaal lijst. Als jullie willen kunnen diegene die hebben ingevuld de complete lijst krijgen, maar alleen als iedereen daarmee accoord gaat.

Hoop van het weekend tijd te krijgen een overzicht te maken van de overeenkomsten en daarbij een chinees patroon te leggen. Wat ik daarmee bedoel is dat de chinese geneeskunde altijd kijkt naar de verbanden tussen de vele klachten die jullie hebben. Zoals jullie al zelf hadden opgemerkt zijn er genoeg overeenkomsten, maar toch ook wel wat verschillen. Die verschillen maakt het zo mooi waarmee wordt aangegeven dan geen mens gelijk is Haha! . Vandaar dat in mijn ogen geen standaard oplossing is voor dit probleem, maar alleen op maat gemaakt kan worden voor elk individue.

Om een beetje inzicht te geven, ik studeer momenteel Chinese Geneeskunde aan de volgende academy: www.qing-bai.nl alwaar ik nu de kruiden opleiding volg.
Heb zelf nu een goede ervaring met iemand die in het verleden pfeiffer heeft gehad en daarna vele problemen bleef houden (geen fybro trouwens). Die is voor zo'n 90% opgeknapt na een aantal kruiden behandelingen en al enige maanden zonder.
Kruiden betrek ik via www.natuurapotheek.com . Zo hebben jullie een beetje een idee wat ik doe.

Waarom ik dus in jullie zo geinteresseerd ben, is dat er een complex aan problemen zijn die in mijn ogen een verband hebben. Ben dan misschien een vakidioot die dan graag wil weten wat het verband is, gewoon omdat ik zo nieuwsgierig ben.

Voor mijn studie ga ik afstuderen op hengstige merrie's. Met als vraagstuk waarom de cyclus van merries andere problemen geeft dan die van vrouwen (want vrouwen verliezen bloed en merries niet). En wil kijken in hoeverre aan deze grote groep onbegrepen merries wat gedaan kan worden dan allen maar regumate, veulen instoppen, land zetten, verkopen, steriliseren of zelfs de slacht.

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 00:50

Ik heb vrijdag een afspraak met de HA voor de uitslag en verder onderzoek en verwijzing naar internist.
Kon ook afgelopen dinsdag al, maar dat kwam mij slecht uit.
Ik ben erg nieuwsgierig of er wat uitkomt.
Ik zie er niet tegenop om met verwijzing naar huis te gaan voor de internist. Laat ze me maar binnenste buiten keren, dan weet ik waar ik aan toe ben!

Groetjes
Lin

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:02

@Leonoor, super dat je dat allemaal doet! Toevallig heb ik ook een erg "aparte" merrie staan met veel hormonale problemen, dus ook daarover hoor ik graag meer, en als jij meer over haar wil weten hoor ik dat ook wel. Ze is "omgekeerd" van de meeste merries. Dus ik heb 1 week per maand een lief paard en de rest van de tijd eentje die "afslaat". Knipoog

Overigens ben ik deze week verder in Aken, ik start op het EK Appaloosa's met een paard van een bokker, erg spannend! En hopen dat ik niet te veel pijn krijg.

Tot zondag/maandag allemaal! Doei!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:26

ik zou graag de complete lijst ontvangen hoor eleonoor. vind het zeer interessant te kijken wat overeen komt.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 08:35

_rosita_ schreef:
ik zou graag de complete lijst ontvangen hoor eleonoor. vind het zeer interessant te kijken wat overeen komt.

Ik ook graag Ja
Maakt iemand ook overigens gebruik van een brace?? Ik heb een knie en een enkelbrace. Van de kniebrace maak ik al jaren geen gebruik meer gelukkig, maar ik heb regelmatig last van mijn enkel als ik veel gelopen heb ofzo. Mijn enkels voelen erg onzeker dan (ga veel door mijn enkels heen) en met de pijn maakt dit het er niet fijner. Zo'n brace is dan wel fijn Ja. Ik heb trouwens gewoon zo'n simpel ding van hansaplast.

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 09:11

Zo het is weer een tijdje geleden dat ik hier vertelde dat ik 1 okt. naar de reumatoloog mocht.
In de tussentijd een helse vakantie gehad, en nog steeds eigenlijk.

Maandag dus geweest, en na lichamelijk onderzoek en een gesprek kon hij met 95% zekerheid zeggen dat het fibro is.
Moest ook gelijk weer bloedprikken.
En vandaag moet ik een traantest doen en krijg ik vanmiddag een algehele botscan. Om eventuele ontstekingen uit te sluiten.

De 17e moet ik terug en krijg ik de uitslagen, ben benieuwd.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:14

@PolosportJ:
Ik heb diverse braces, gebruik ze alleen de laatste tijd erg weinig. Heb ze voor beide knie-en, beide polsen, elleboog (heb er 1 en die is voor beide armen in te stellen) en rechterenkel.
Ze zijn allemaal van bauerfeind, erg fijne braces moet ik zeggen.
Ze zijn in standaard maten, maar moeten wel aangemeten worden welke maat jij nodig hebt. Ik heb dat bij een medisch speciaalzaak laten doen.
Ze zijn vooral bedoeld voor ondersteuning en doen dat ook echt. Tevens drukken ze licht op de pijnlijke plek wat ook enorm helpt. De pijnlijke beweging wordt minider mogelijk gemaakt en daardoor krijgt je gewricht rust. Ze helpen mij in elk geval enorm in tijden dat ik ze wel nodig heb.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:34

Ik heb vroeger wel een brace gehad voor m'n enkel. Gebruikte hem met paardrijden toen ik nog met laarzen reed en met gym op school.
Nu gebruik ik hem eigenlijk nooit meer.

Net weer bij de fysio geweest. Heb nu andere oefeningen mee gekregen (die ook amper gaan Clown) en gaan nu proberen of die helpen Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet het niet meer wordt er een beetje moedeloos van. Je zou toch denken dat het juist beter moet gaan ipv slechter als het hypermobiliteit is Nagelbijten / Gniffelen

Ga zowiezo binnenkort weer even langs bij de dokter. Hij zou wel denken heb je haar ook weer Nagelbijten / Gniffelen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:14

Hebben jullie het met dit weer ook al zo koud? Ik loop echt al te rillen, zal wat zijn als het januari is straks Haha!
Ben ook vreselijk stijf nu, heb een hele vaste, zere rug, heel vervelend. Weet ook niet hoe ik het weg krijg, maar met dit weer zit dat er sowieso denk ik nog even niet in.....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:24

Koud hoe kom je er bij! Heb een fleecekleed om met daarom nog een dikke deken, kachel aan en warme kleding/sokken. Nee ik heb het niet (meer) koud Vork

Oftwel ja heb het echt al heel erg koud.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:26

Thats_Me schreef:
Koud hoe kom je er bij! Heb een fleecekleed om met daarom nog een dikke deken, kachel aan en warme kleding/sokken. Nee ik heb het niet (meer) koud Vork

Ja bizar toch, het is net oktober!!
Ik loop met een dikke koltrui aan en nog te rillen. Wil de verwarming nog niet aanzetten nu, want dan heb ik straks niets meer....

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:36

Mis nog van ongeveer 7 bokkers de overzicht. Kan zijn dat jullie nog niet om mijn mail gevraag hebben of nog niet hebben ingevuld.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:39

Als het goed is heb je de lijst van mij terug gehad Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:40

Goof schreef:
Thats_Me schreef:

Ja bizar toch, het is net oktober!!
Ik loop met een dikke koltrui aan en nog te rillen. Wil de verwarming nog niet aanzetten nu, want dan heb ik straks niets meer....

Ik vermoed dat het door de snelle overgang is gekomen. Het was echt van de ene op de andere dag klap boem koud Nagelbijten / Gniffelen

Daarbij komt het bij mij ook deels door de spierpijn dat ik het zo snel koud heb.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:41

Citaat:
Daarbij komt het bij mij ook deels door de spierpijn dat ik het zo snel koud heb.

Bij mij is het andersom; ik krijg juist spierpijn en stijve spieren omdat ik het koud heb.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:53

Goof schreef:
Citaat:

Bij mij is het andersom; ik krijg juist spierpijn en stijve spieren omdat ik het koud heb.

Ja, dat heb ik ook. Al is het nu andersom doordat ik net weer afgebeuld ben door de fysio Clown

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:01

Hehehehe, ja zo kom je nooit uit die cirkel natuurlijk Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:05

Ha ha nee. Ik denk dat dat ook de reden is waarom het nu dus zo slecht gaat Clown

2x per week fysio en dan dit slecht weer bah..

Agja als het zo door blijft gaan ziet de reumatoloog me véél sneller terug dan hij zelf had gedacht Nagelbijten / Gniffelen

(hoefde namelijk niet terug te komen alleen als het veel slechter gaat, omdat het volgens hem máár hypermobiel is, alleen denken m'n fysio en ik steeds vaker dat er toch meer is, omdat het slechter ipv beter gaat. )

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:10

Wel jammer dat je het weer niet kan bestellen. Zou toch wat zijn dat iedereen voor zichzelf het weer kon bestellen wat die zou. Zullen er vast veel mensen met een zonnetje boven hun hoofd lopen Ja

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:14

Zo, als ze dat nog eens zouden uitvinden... Haha!
Ach, ik duik zo maar eens onder de zonnebank, soort gelijk idee haha Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:21

Ja dat is waar Ja

Ha ha dat zou wel handig zijn. Heb ik én mooi weer en hoef ik niet meer te werken want dan zou het geld vast wel binnenstromen *droom*

Alleen moet je dan wel het goede vakje aanvinken. Anders loop je een hele dag met regen op je kop ipv dat mooie zonnetje dat je wou. Tong uitsteken