[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FamBloem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:19

MissJ schreef:
Enige punt van kritiek dat ik toe kan voegen aan het verhaal van Lovely1: met een bovenmaat van 90 gok ik dat je wellicht wat overgewicht hebt. Bereid je dan wel voor dat je zowel van een huisarts als van een pc te horen zal krijgen dat je eerst af moet vallen voor ze gaan opereren. Maar als ik jou was zou ik absoluut een afspraak maken! Daarna kan je altijd nog kijken wat je doet, maar dan heb je in ieder geval een antwoord op heel veel vragen.

@Robijntjah: ik let nu even exta op mijn littekens, omdat jij nu die infectie hebt. Gister stond ik voor het douchen in de spiegel te kijken naar mijn infectieplek, maar ik stond gewoon naar de verkeerde borst te staren Haha! Moraal van het verhaal: de infectieplek is een tijdlang een dikker, lelijker litteken geweest, maar wordt steeds minder en minder zichtbaar Lachen

ik heb wel wat over gewicht maar volgens mij niet zo erg Ik ben 1.70 en weeg 74 kilo.Ik ga morgen eerst naar de huisarts moet toch bij hem langs dus begin in er gelijk even over !!Bedankt alvast voor het beanwoorden van mijn vragen.Ik ga er gewoon voor en zie wel hoe het afloopt.Mijn vriend steunt me in mijn keus en dat is voor mij al een goed begin

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:32

Ik heb 85 G en zou ook wel graag wat kleiner willen; heb ook vaak last van mijn nek/schouders.
Alleen ik heb inderdaad overgewicht. Ik zal dus inderdaad te horen krijgen dat ik moet afvallen, als ik ga.
Is daar nu niet onderuit te komen? Ik ben 41, heb denk ik al 40 dieten en methodes uitgeprobeerd, het wordt niet anders. Ik ga echt niet meer afvallen, maar ben wel stabiel. Ik ben niet zo zwaar dat een narcose riskant zou worden ofzo.
Waarom willen ze dan toch dat je afvalt, als dat geen haalbare kaart is? dat lukt me toch niet en zeker niet blijvend...Ze kunnen net zo goed eisen dat ik eerst leer om op mijn handen te gaan lopen,

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 00:44

Robijntjah schreef:
Het lijkt minder te worden, maar ik durf niets meer met zekerheid te zeggen Nagelbijten / Gniffelen

Heb je oplosbare hechtingen? Heb je al naar de plek laten kijken? (sorry als je het al vermeld had Tong uitsteken )

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 10:28

beantsje schreef:
Ik heb 85 G en zou ook wel graag wat kleiner willen; heb ook vaak last van mijn nek/schouders.
Alleen ik heb inderdaad overgewicht. Ik zal dus inderdaad te horen krijgen dat ik moet afvallen, als ik ga.
Is daar nu niet onderuit te komen? Ik ben 41, heb denk ik al 40 dieten en methodes uitgeprobeerd, het wordt niet anders. Ik ga echt niet meer afvallen, maar ben wel stabiel. Ik ben niet zo zwaar dat een narcose riskant zou worden ofzo.
Waarom willen ze dan toch dat je afvalt, als dat geen haalbare kaart is? dat lukt me toch niet en zeker niet blijvend...Ze kunnen net zo goed eisen dat ik eerst leer om op mijn handen te gaan lopen,

Om verschillende redenen. Overgewicht is een risicofactor bij de narcose, net als alle andere dingen die niet vreselijk constructief zijn voor je gezondheid, zoals bijvoorbeeld roken. Het heeft ook te maken met wondgenezing en het optreden met complicaties na de ingreep. En aangezien borsten grotendeels niks anders zijn dan vetweefsel, raak je waarschijnlijk al een maat kwijt door af te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:52

flair schreef:
Robijntjah schreef:
Het lijkt minder te worden, maar ik durf niets meer met zekerheid te zeggen Nagelbijten / Gniffelen

Heb je oplosbare hechtingen? Heb je al naar de plek laten kijken? (sorry als je het al vermeld had Tong uitsteken )

Ja, ik heb oplosbare hechtingen, en ben de dag dat ik de plek ontdekte nog naar het ziekenhuis gecrossd!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:51

beantsje schreef:

Dan krijg je geen verwijskaart voor de PC maar voor een dietiste, als je écht een verkleining wilt!

Ik ga van de week mn oren uit laten spuiten.. Das een mooi excuus om niet alleen een afspraakje te maken voor mn borsten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:53

Gewoon doen meis!

Zo eng is het helemaal niet Knipoog Ik was zoooo zenuwachtig, en ben alsnog lachend de OK ingegaan Ja

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:24

Robijntjah schreef:
Gewoon doen meis!

Zo eng is het helemaal niet Knipoog Ik was zoooo zenuwachtig, en ben alsnog lachend de OK ingegaan Ja

Hoe is het nu met jou?

Idd gewoon doen, ze bijten niet en ze doen ook niks engs met je als je daar voor het eerst komt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:27

Het gaat, ik verveel me Clown

Het gat, tjah, ik weet het niet... Soms lijkt het schoner te worden, soms ook weer vuiler...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:52

Robijntjah schreef:

Het gat, tjah, ik weet het niet... Soms lijkt het schoner te worden, soms ook weer vuiler...

Gelukkig bestaat bokt dan nog hé Knipoog
Heb je nog last ervan of dat niet? Slik je een ontstekkingsremmer?

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:28

Ben net terug van controle. Het zag er goed uit, het littekenweefsle was nog wel ''actief'' zei de PC, maar dat was alleen maar goed. Ik mag weer zwemmen en naar de sauna en paardrijden! JeeH!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:59

Clovertje schreef:
Ben net terug van controle. Het zag er goed uit, het littekenweefsle was nog wel ''actief'' zei de PC, maar dat was alleen maar goed. Ik mag weer zwemmen en naar de sauna en paardrijden! JeeH!

Lekker zeg! Drie keer raden wat je morgen gaat doen Haha!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:16

Lovely1 schreef:
Mijn tip: Gewoon doen! Je hoeft overigens niet eerst langs de huisarts. Ik twijfelde ook.. zijn ze wel echt "te groot", stel ik me niet aan enz. Ben gewoon naar de pc geweest en hij gaf me groot gelijk. Je kan er naar laten kijken en je zit helemaal nergens aan vast.. twijfel je een dag voor de operatie weer kan je gewoon afbellen.
Ik vond het heel vervelend om naar de pc te gaan.. omdat er dan een "vreemde man" aan je zit. Maar het was echt de gewoonste zaak van de wereld en je krijgt echt geen raar gevoel.. ik ging zelfs met een fijn gevoel weg omdat ze er daar zo klinisch naar kijken.
Tip: Kijk of je in een privékliniek geopereerd kan worden! Vooral met jou ervaring op het gebied van verdovingen enz. waar ik geopereerd wordt nemen ze extra tijd voor mij en maatregelen ivm mijn naaldenangst. En je wordt echt door een anesthesist geprikt en niet door een één of andere co-assistent (met andere woorden je bent geen leerobject). Voor jou misschien beetje ver weg maar kijk eens op http://www.medinova.nl

Klinieken opereren tot een E-cup, boven die cup-maat zitten er meer risico's aan de operatie en daar hebben ze de apparatuur niet voor in een kliniek, in een ziekenhuis wel (dit is mij iig verteld). Kliniek Klein Roosendael opereert iig niet boven een e-cup.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:04

Lovely1 schreef:
Robijntjah schreef:

Gelukkig bestaat bokt dan nog hé Knipoog
Heb je nog last ervan of dat niet? Slik je een ontstekkingsremmer?

Thank God voor bokt idd Nagelbijten / Gniffelen

last ervan, soms is het pijnlijk, niet super pijnlijk, maar gewoon ff rot! Ontstekingremmers hoefde niet, want ik had geen koorst ----> dus geen ontsteking Verward

Snap die logica niet helemaal maargoed Clown
Het zal wel! Hoe minder pillen hoe beter ROFL

Clovertje: Wat fijn zeg! Maar ik vind het persoonlijk nog wel snel om paard te rijden...
Ik doe het op zijn vroegst pas weer in Januari!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:22

Wie had het trouwens over stinkende pus?
Want ik haal net het verbandje eraf, en er komt me een nare lucht tegemoet Bloos

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:53

Wat zei de pc er van dan Robijntjah?

Ik heb het zelf ook gehad en bij mij was het een oplosbare hechting die een klein stukje naar buiten was gekomen. Zodra deze hechtingen buiten je lichaam komen lossen ze niet meer op en krijg je dus een open plek die niet meer dicht gaat tot de hechting verwijderd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 23:56

Daar ga ik vrijdag pas heen!

Ik volg je verhaal even niet zo goed Verward
Er steken geen hechtingen of wat dan ook uit!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:01

Ik zag bij mij ook niks uitsteken, gewoon een wond die niet dicht wilde Knipoog

Wat begrijp je niet? Oplosbare hechtingen lossen gewoon niet meer op wanneer ze buiten je lichaam komen. Het kan dus zijn dat door jouw open plek de oplosbare hechting "buitenlucht" heeft gehad en niet meer op willen lossen waardoor de plek niet wil sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:03

Er zitten geen hechtingen meer in Verward
En al zouden die er wel inzitten, dan is die plek nog open, dus zouden ze aangetrokken moeten worden lijkt me?
En het is niet zomaar een 'open plek', het is een gat waar je echt inkijkt! 1 deel is wel oppervlakkig, maar het andere kijk je nog steeds onder het weefsel door zeg maar, echt heel smerig iig!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:43

Er zitten nog wel hechtingen alleen van binnen dus daar zie je niets van?
Ik had op een gegeven moment wel dat onder mijn tepel er een draadje naar buiten kwam en daar kreeg ik inderdaad een open plek/gat. Na een paar dagen was het draadje weg en trok het weer netjes dicht.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:47

Afbeelding

Mijn grootste pijngebieden Nerd.. Mn moeder snapte maar niet waar ik overal last van had, heb t maar even voor dr getekend..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:49

Petulan schreef:
Mijn grootste pijngebieden Nerd.. Mn moeder snapte maar niet waar ik overal last van had, heb t maar even voor dr getekend..

Dit is ook precies mijn pijngebied alleen zakt het nog iets meer tussen de schouderbladen. Mijn moeder heeft het zelf ook gehad dus dat scheelt weer Knipoog Snapte ze het na je tekening wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:54

Clovertje schreef:
Er zitten nog wel hechtingen alleen van binnen dus daar zie je niets van?
Ik had op een gegeven moment wel dat onder mijn tepel er een draadje naar buiten kwam en daar kreeg ik inderdaad een open plek/gat. Na een paar dagen was het draadje weg en trok het weer netjes dicht.

Ik kan op die plek naar binnen kijken, en daar zitten dus geen hechtingen Clown

En bij mij is het dus geen oppervlakkig gat, maar echt DIEP! Zo diep als een wattenstaafje ongeveer?
Misschien dat het nu wat duidelijker is?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:04

Lovely1 schreef:
Petulan schreef:

Dit is ook precies mijn pijngebied alleen zakt het nog iets meer tussen de schouderbladen. Mijn moeder heeft het zelf ook gehad dus dat scheelt weer Knipoog Snapte ze het na je tekening wel?

Bij mij straalt het ook nog uit hoor Lachen Maar dit zijn echt de plekken waar ik gewoon 24/7 last van heb.. *zucht*

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:47

Komt zo bekend voor.. zelf in bed heb ik nog pijn.. maar nog 17 dagen dan ben ik er vanaf (hoop ik dan Knipoog)