[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:50

mn moeder kwam met iets aanzetten ze weet alleen iet meer hoe het heet Tong uitsteken
het is een ding die je moet kopen kost paar honderd euro, daarmee kan je heel exact je temperatuur opmeten, en dan weet je of je het wel of niet veilig kan doen.
was volgens haar net zo betrouwbaar als de pil?
pff kan echt niet meer herinneren hoe het heet ofzo, ze wist het nog half...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:44

Temperaturen? Kan met een gewone termo hoor. Rond je eisprong is je temp hoger dan normaal. Na een paar maanden leer je je cyclus kennen.

Je hebt ook de persona. Eens in de zoveel tijd plas je op een staafje, daarmee houdt dat apparaatje je vruchtbare dagen aan. Rood betekent oppassen, groen betekent dat je veilig bent. o.i.d.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:45

klinkt mij maar eng in de oren, maar aan de hormonen is eigenlijk ook niks pff jeemig wat een gedoe is het eigenlijk he Boos!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:56

Citaat:
Zijn er nog al vrouwen die het spiraaltje onder narcose hebben laten plaatsen? Ervaringen? Ik ben zelf 21, neem al 6 jaren de pil (Yasmin) en nog nooit bevallen dus.

Ik moest zonder narcose, kon niet kiezen.

Als ik het ooit over moet doen dan eis ik een narcose Haha!

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 07:27

Pam schreef:

Je hebt ook de persona. Eens in de zoveel tijd plas je op een staafje, daarmee houdt dat apparaatje je vruchtbare dagen aan. Rood betekent oppassen, groen betekent dat je veilig bent. o.i.d.

Ik bedoel echt een buisje in je arm, zie je vrijwel niks van. Een meisje van de inrichting vertelde mij dit eens.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:57

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:47

Smystique schreef:
Citaat:
Zijn er nog al vrouwen die het spiraaltje onder narcose hebben laten plaatsen? Ervaringen? Ik ben zelf 21, neem al 6 jaren de pil (Yasmin) en nog nooit bevallen dus.

Ik moest zonder narcose, kon niet kiezen.

Als ik het ooit over moet doen dan eis ik een narcose Haha!

Bij mij gaan ze ook eerst proberen met enkel pijnstiller hoor. Pas als het niet lukt (en ik dus al veel pijn geleden heb waarschijnlijk Nagelbijten / Gniffelen ) gaan ze me onder narcose brengen. Wel onmiddellijk, dus daarom moest ik er vooraf over nadenken of ik dat wel wilde.

Verder niemand onder narcose?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:43

Ik laat eerst dus bij de gyn een echo maken of mijn baarmoeder überhaupt wel groot genoeg is voor een spiraaltje en dan ga ik overleggen met hem/haar over eventuele verdoving. Ik wil eigenlijk ook onder narcose, bij de HA had ik zo ont-zet-tend veel pijn en dat was dan alleen nog maar bij het opmeten. Echt verschrikkelijk en ik had al zware pijnstillers achter mijn kiezen.

Kan dat niet, dan begin ik er niet aan. Dan maar weer een andere oplossing zoeken....

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:46

Toch gemeen dat wij vrouwen weer de pijn moeten lijden voor iets dat beide partijen niet willen Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:38

Tja of de man moet zich laten 'verhelpen' Nagelbijten / Gniffelen

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:41

Welshcobfan schreef:
Tja of de man moet zich laten 'verhelpen' Nagelbijten / Gniffelen

tja maar dat is weer zo definitief he...

ikke_kellY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:59

als je strip nog niet is afgelopen en je word al wel ongesteld, wat betekent dit en wat te doen? iemand zei dat je gelijk moet stoppen ofzo maar ik heb hem gewoon doorgeslikt.
weet iemand dit?

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:14

misschien is je pil te licht voor je, en krijg je daardoor tussentijdse bloedingen.
Volgens mij mag je je pil dan gewoon doorslikken hoor...

Ik heb het spiraaltje (Mirena) in nov. laten zetten.
(Aan beide kanten van mijn familie komt een trombose geval voor, en op de pil reageer ik allergisch, vandaar dat de Mirena een van de weinige opties was)

Het laten zetten viel mij opzich mee.
Ik had in het voorlichtingsboekje gelezen dat het vreselijk pijn kon doen. Het opmeten en inbrengen was inderdaad geen prettig gevoel, een soort hevige kramp in je onderbuik.
Gelukkig duurde het maar kort.
Daarna heb ik meteen pijnstiller gekregen en heb ik thuis een uurtje geslapen.
Daarna heb ik er eigenlijk amper nog last van gehad.
Ik denk dat het per persoon heel erg verschillend is...

Zijn er meer mensen die een Mirena hebben?
Wat is jullie ervaring met de Mirena?
En dan bedoel ik meer de tijd na het zetten...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:16

Valentinotje schreef:
misschien is je pil te licht voor je, en krijg je daardoor tussentijdse bloedingen.

(Aan beide kanten van mijn familie komt een trombose geval voor, en op de pil reageer ik allergisch, vandaar dat de Mirena een van de weinige opties was)

Ik had in het voorlichtingsboekje gelezen dat het vreselijk pijn kon doen. Het opmeten en inbrengen was inderdaad geen prettig gevoel, een soort hevige kramp in je onderbuik.

Ff een vraagje aan jou. In het begin (ik heb de mijne net een maand) had je toen ook een beetje een 'ongesteldheids gevoel' na de sex. Niet de krampen maar dat drukkende gevoel. Tis maar een klein beetje bij mij en niet echt pijnlijk ofzo, maar vroeg me af of iemand die dit ook had me kan vertellen hoeland dat duurt enzo. Nu ga ik er vanuit dat het vanzelf overgaat en maak me er niet zo druk om, maar goed altijd leuk om te weten dat je niet de enige bent Clown

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:21

Linde90 schreef:
Van mij ook een vraagje..

Ik gebruik nu iets langer dan een half jaar de pil; microgynon 30 (meest voorgeschreven toch?).. Maar ik vind het steeds lastiger worden, vergeet hem nogal vaak, terwijl ik in het begin echt stip 10 uur 's avonds innam. Denk dat daardoor mijn probleem is ontstaan.. ik wordt echt zooo ontzettend onregelmatig ongesteld, kan op de raarste momenten komen, ookal ben ik op de helft van de strip of wat dan ook.

Ben hem op het gegeven moment maar gaan doorslikken, omdat ik ontzettend pijn heb als ik ongesteld ben, heb er echt een hekel aan om 'het' te zijn. Nu is mijn ritme helemaal weg, kan het nog wel aanvoelen wanneer ik ongesteld wordt, maar echt op de raarste momenten. Omdat ik er zo slordig mee ben, is ie ook niet meer zo veilig, en dat is nu echt het grootste probleem Bloos

Heb er met mn moeder over gepraat, en ze vond de prikpil wel een optie. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoorde dat je dan niet meer ongesteld wordt, maar dat ie minder betrouwbaar is (en dat moet ie juist wel heeeel erg zijn!).

Ook heb ik gehoord over een buisje in je arm, wie kent dat?

Is een spiraaltje dan geen optie voor je?
Het zetten is misschien even vervelend, maar daarna ben je er 5 jaar vanaf...
Veel vrouwen worden na ongeveer een half jaar niet meer ongesteld, of nog maar heel lichtjes...
Het spiraaltje is qua betrouwbaarheid bijna even betrouwbaar als de pil...

Een prikpil bevat behoorlijk wat hormonen die in 1x in je gespoten worden, ik weet ook niet hoe lang die zijn werking doet???

sjaande2de

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:29

Ik zit sinds twee jaar aan de implanon.
Naar alle tevredenheid overigens, want;
-Je hoeft maar 1 keer per drie jaar eraan te denken
-Het is superbetrouwbaar
-In verhouding krijg je weinig hormonen binnen
-En fijne bijkomstigheid, ik wordt niet meer ongesteld

Het heeft alleen één groot nadeel, hij moet er volgend jaar dus weer uit.
En aangezien ik echt een mietje ben zie ik er nu al tegenop!
Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van een implanon?

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:27

Valentinotje schreef:
Linde90 schreef:
Van mij ook een vraagje..

Ik gebruik nu iets langer dan een half jaar de pil; microgynon 30 (meest voorgeschreven toch?).. Maar ik vind het steeds lastiger worden, vergeet hem nogal vaak, terwijl ik in het begin echt stip 10 uur 's avonds innam. Denk dat daardoor mijn probleem is ontstaan.. ik wordt echt zooo ontzettend onregelmatig ongesteld, kan op de raarste momenten komen, ookal ben ik op de helft van de strip of wat dan ook.

Ben hem op het gegeven moment maar gaan doorslikken, omdat ik ontzettend pijn heb als ik ongesteld ben, heb er echt een hekel aan om 'het' te zijn. Nu is mijn ritme helemaal weg, kan het nog wel aanvoelen wanneer ik ongesteld wordt, maar echt op de raarste momenten. Omdat ik er zo slordig mee ben, is ie ook niet meer zo veilig, en dat is nu echt het grootste probleem Bloos

Heb er met mn moeder over gepraat, en ze vond de prikpil wel een optie. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoorde dat je dan niet meer ongesteld wordt, maar dat ie minder betrouwbaar is (en dat moet ie juist wel heeeel erg zijn!).

Ook heb ik gehoord over een buisje in je arm, wie kent dat?

Is een spiraaltje dan geen optie voor je?
Het zetten is misschien even vervelend, maar daarna ben je er 5 jaar vanaf...
Veel vrouwen worden na ongeveer een half jaar niet meer ongesteld, of nog maar heel lichtjes...
Het spiraaltje is qua betrouwbaarheid bijna even betrouwbaar als de pil...

Een prikpil bevat behoorlijk wat hormonen die in 1x in je gespoten worden, ik weet ook niet hoe lang die zijn werking doet???

Als ik tijd heb ga ik deze week maar even naar de huisarts, eerst wat informatie over de prikpil, en anders idd maar een spiraaltje. Ben bang dat de pil bij mij op dit moment niet meer zo betrouwbaar is, en dat moet ie wel zijn hihi!

Klinkt alsof het allemaal maar niks is Nagelbijten / Gniffelen

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:14

pff ben nu bijna een maand verder na het stoppen met de pil (na 13 jaar slikken)....ik heb echt ontwennings verschijnselen..heb last van harde buiken (ne ben niet zwanger:) ) krampen, gewoon een vervelnd naar gevoel in mijn onderbuik...Ze zeggen wel eens dat je na het pilgebruik je eisprong echt kan gaan voelen...volgens mij beleef ik het nu..Het is niet echt prettig..

Heeft iemand enig idee of het verminderd?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:43

Valentinotje schreef:

Lees maar even terug, er zitten hier best een aantal mensen die ook de mirena hebben Lachen
De mijne zit er nu bijna een jaar en het bevalt prima eigenlijk. Niet of nauwelijks meer ongesteld, geen bijwerkingen van de hormonen meer.

Trouwens, het is betrouwbaarder dan de pil, niet bijna net zo betrouwbaar.
Het zal hem wel zitten in het feit dat je de mirena niet kunt vergeten in te nemen en dat hij op 2 manieren werkt. Als 'gewoon' spiraaltje en met hormonen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:43

claudia23 schreef:
pff ben nu bijna een maand verder na het stoppen met de pil (na 13 jaar slikken)....ik heb echt ontwennings verschijnselen..heb last van harde buiken (ne ben niet zwanger:) ) krampen, gewoon een vervelnd naar gevoel in mijn onderbuik...Ze zeggen wel eens dat je na het pilgebruik je eisprong echt kan gaan voelen...volgens mij beleef ik het nu..Het is niet echt prettig..

Heeft iemand enig idee of het verminderd?

Bij mij verminderde dat eigenlijk vrij snel ja Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:45

sweetheart schreef:
Ff een vraagje aan jou. In het begin (ik heb de mijne net een maand) had je toen ook een beetje een 'ongesteldheids gevoel' na de sex. Niet de krampen maar dat drukkende gevoel. Tis maar een klein beetje bij mij en niet echt pijnlijk ofzo, maar vroeg me af of iemand die dit ook had me kan vertellen hoeland dat duurt enzo. Nu ga ik er vanuit dat het vanzelf overgaat en maak me er niet zo druk om, maar goed altijd leuk om te weten dat je niet de enige bent Clown

Ik ben dan wel iemand anders, maar ik ga wel antwoord geven Clown

Dat had ik ook. Maar na verloop van tijd wordt het wel minder, soms heb ik het idee dat mijn lichaam gewoon moest wennen aan het feit dat er wat in zit laat maar zeggen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:50

ikke_kellY schreef:
als je strip nog niet is afgelopen en je word al wel ongesteld, wat betekent dit en wat te doen? iemand zei dat je gelijk moet stoppen ofzo maar ik heb hem gewoon doorgeslikt.
weet iemand dit?

Heb ik ook vaaker gehad... Gewoon je strip afmaken en dan je pauze week, en daarna weer gewoon doorgaan.... Eigenlijk doen of er niets aan de hand is....

tweety11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:50

Als ik dit allemaal zo lees over een spiraaltje zetten durf ik echt absoluut niet meer!
Enkele pagina.s terug heb ik ook al gereageerd,ik ben nu inmiddels aan de prikpil en die bevalt zo geweldig goed! geen buikpijn meer,niet meer ongesteld geweest echt een aanrader!(de mirene ligt bij mij nog in de kast voor als ik me zou bedenken maar die blijft daar mooi liggen! ik durf niet meer )

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:10

Wat betalen de mensen die boven de 18 zijn eigenlijks voor de pil?

Bij mijn verzekeraar wordt het niet vergoed n.l

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:14

Wendy schreef:
sweetheart schreef:

Ik ben dan wel iemand anders, maar ik ga wel antwoord geven Clown

Dat had ik ook. Maar na verloop van tijd wordt het wel minder, soms heb ik het idee dat mijn lichaam gewoon moest wennen aan het feit dat er wat in zit laat maar zeggen.

Hmz, k herken het wel, ik had toen ik hem liet zetten nog met mijn ex, (kort daarna is et uitgegaan) en de keer dat we et deden deed et echt gemeen pijn als hij iets "te diep" ging.
Kan het even niet netter uitleggen Tong uitsteken sorry haha
Terwijl toen ik nog aan de pil was ik daar nooit last van heb gehad.
Ben dus blij te lezen nu dat het dus meer voorkomt!

Wat ik trouwens wel las is dat er bij sommige een echo is gemaakt!
Dat is bij mij namelijk niet gedaan!
K heb em nu ruim een half jaar maar heb heel afentoe nog wel last van mn buik, zal dit normaal zijn?
Dan lijkt t net of dat spiraaltje aan een stukje van je huid zit, toch maar keertje voor controle naar huisarts?