GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:56

opisop_shop schreef:
Wat heb je gegeten?

Hetzelfde als de andere weken. Dit weekend zelfs meer gegeten dan anders. Maar merk echt dat ik weer meer honger krijg. Dat baart me wel zorgen als ik moet gaan afbouwen en op gewicht moet blijven. Zonder honger is het simpel.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:05

Misschien wat vaker of meer salade met kikkererwten enz? Ik doe het daar wel goed op.

Afbeelding

Suzanne F.

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:30

Daar doe je me niet echt een plezier mee. Heb net komkommer op en paprika, dat lust ik wel. En een ei met ham.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:51

Dees schreef:
Het is al een paar pagina's eerder opgeschreven en sommigen van jullie hebben mijn struggles met lage energie en algehele brakheid niet helemaal meegekregen hoor (jeetje wat krijgt dit topic veel nieuwe aanmelders!), maar bij deze een update.

In overleg met mijn Overgewicht Nederland coach ben ik begonnen met het drinken van elektrolyten (deze: https://noordcode.nl/products/electrolytes-lemon-orange ) en jongens, wat een verschil!
Ik voel veel meer energie en voel me veel minder brak. Ik had echt het gevoel of spoelde ik met al dat water drinken helemaal leeg en bleef ik daarna trillend achter. Wel: no more! Ben zo blij!

Door al die ellende at ik natuurlijk weer veel te weinig en bleef mijn gewicht hangen. Het lijkt erop of heb ik de impasse weer doorbroken, vanmorgen was er weer een licht gewichtsverlies te lezen op de weegschaal. Zo fijn. Op naar betere tijden en nog kleinere kledingmaten!

Fijn zeg een en goede tip!

Suzanne F. schreef:
opisop_shop schreef:
Wat heb je gegeten?

Hetzelfde als de andere weken. Dit weekend zelfs meer gegeten dan anders. Maar merk echt dat ik weer meer honger krijg. Dat baart me wel zorgen als ik moet gaan afbouwen en op gewicht moet blijven. Zonder honger is het simpel.

Hopelijk is het iets tijdelijks. Gek he dat sommigen het met zo weinig goed blijven doen en het bij anderen uberhaupt helemaal niks doet.. zo zie je maar weer dat ook elk lichaam al anders is in de natuurlijke hormoonhuishouding etc. betreft eten.

Hier zit de eerste prik (ozempic) erin. Op het moment dus geen overgewicht omdat ik me al jaren met extreem veel moeite enigsinds aan m'n caloriedoel houd om op gewicht te blijven, maar wel langzaam aankomend (nu 5kg totaal).
Ik kan gewoon echt niet meer op tegen de daardoor continue extreme honger/trek en het nooit verzadigd raken van normale porties :( :(
En ook om mijn hele leven daar omheen te moeten bouwen om het nog enigsinds te laten slagen :(

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 21:18

Ik hoop voor je dat dat vanaf verleden tijd is Geryon!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 09:12

Ook ik mag me hier melden
Vorige week dinsdag heb ik voor t eerst gespoten
Ik heb ozompic van Wellis
De eerste week ruim een kilo afgevallen.
Heel erg blij mee ondanks 2 verjaardagen

Nu vraag ik me af waar jullie de extra naalden kopen
En met wat voor spuit/naald de extra dosis er uit gehaald kan worden

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 09:21

Ik krijg heel veel naalden van de apotheek erbij dus ik kan vooruit. Over die golden dose kan ik je niet helpen. Maar er staan genoeg filmpjes op het internet daarover

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:01

Suzanne F. schreef:
Daar doe je me niet echt een plezier mee. Heb net komkommer op en paprika, dat lust ik wel. En een ei met ham.

Hoeveel kcal eet je op een dag? Want misschien kun je daar nog mee spelen, overal dubbele portie groenten en mager vlees/vis als je nu bijv schnitzel eet? Vervelend dat je honger terugkomt! :(

Of een bakje yoghurt tussendoor met extra fruit

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:36

saden schreef:
Ook ik mag me hier melden
Vorige week dinsdag heb ik voor t eerst gespoten
Ik heb ozompic van Wellis
De eerste week ruim een kilo afgevallen.
Heel erg blij mee ondanks 2 verjaardagen

Nu vraag ik me af waar jullie de extra naalden kopen
En met wat voor spuit/naald de extra dosis er uit gehaald kan worden

Ik heb bij Viata een doos naalden besteld en wat insuline naalden voor de extra dosis. Je zou het ook gewoon bij de apotheek moeten kunnen kopen, maar ik had toch wat andere producten nodig die ik daar bestel.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:47

Saden: wauw wat een goed resultaat al na een week!

Ik heb net bericht gehad van de apotheek! Alles is goedgekeurd en mijn eerste spuit ozempic ligt klaar! Dus die ga ik zo even halen. Morgenochtend afspraak bij de praktijk ondersteuner. Die gaat me wegen/meten, uitleg geven en me de komende weken begeleiden. Top geregeld!
Heb er super veel zin in, maar begin stiekem ook nerveus te worden omdat er toch wel veel mensen misselijk zijn.. daar zie ik wel echt tegenop. Hopelijk valt het mee.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:58

Hedi, ik ben in de bijna anderhalf jaar dat ik het gebruik, misschien 1x licht misselijk geweest.
Ik was vooraf ook erg bang voor de bijwerkingen, ook door verhalen van anderen, maar het viel echt enorm mee.
Zorgen dat je voor de spuit geen volle maag hebt, scheelt ook een boel.

Tegen het hongergevoel, ik geloof van bokker Suzanne F., is het echt verstandig om proteïnerijk te blijven eten.
Dat zorgt ervoor dat je langer een vol gevoel houdt.
Laatst bijgewerkt door Polar op 20-05-25 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:11

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:12

Thanks Polar!
2 vriendinnen van mij zijn ook niet misselijk geweest gelukkig. Maar ik lees hier af en toe wat akelige verhalen :') we gaan er open in!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:27

Ik zit inmiddels op bijna 7 kg! Zoiets is mij nooit eerder gelukt omdat ik het ontzettend moeilijk vind. En net boodschappen gedaan, alleen maar gezonde dingen gehaald op de cola na, dus veel groente en fruit en wat kipsnacks en zuivel, bij de lidl 143 euro...
Het is maar goed dat ik het ervoor over heb en kan betalen maar jeetje je zou maar in de bijstand zitten en gewoon gezond willen eten, kost je echt een vermogen...
Klaagmodus weer uit, ik ben vooral heel blij met het resultaat van bijna 7 kg!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:23

Wat goed Fjordjes!

Hier gaat het vandaag ook beter. Meer proteïne lijkt wel te helpen. Dank voor het helpen herinneren. Je weet het wel maar toch goed als je er weer op gewezen wordt.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:29

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:02

Voor meer proteïne vind ik de shakes van ESN isoclear ook heel prettig

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:03

Ik zoek eigenlijk ook nog een goede proteïne shake, maar ik mag geen melk, gluten en soja.
Heb recent eentje besteld met goede reviews, gemaakt van erwten, maar die smaakte echt naar :r.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:06

Je hebt ook ranja aangemaakt met eiwitpoeder, heb ik wel eens geproefd is echt zoet en met veel eiwitten, is dat niks? Had je in heel veel smaken. Volgens mij van esn

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:09

Polar schreef:
Ik zoek eigenlijk ook nog een goede proteïne shake, maar ik mag geen melk, gluten en soja.
Heb recent eentje besteld met goede reviews, gemaakt van erwten, maar die smaakte echt naar :r.

ESN isoclear dus! Die is lactosevrij, koemelkerij, glutenvrij en bevat ook geen soja. Zijn ook nog eens superlekker, ik heb zelf strawberry-lime en peached ice tea. Maar 100kcal per shake en geloof 25gr eiwit.
En het flavour poeder is ook heel fijn, lekker voor in de kwark en zo. Is het net of je een toetje eet.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:14

Upfront is een Nederlanders merk, met minder ingredienten in hun eiwitshakes en ik vind de clear, lekkerder dan die. van ESN. dus zeker iets om ook een keer naar te kijken.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:22

Een twijfelaar meld zich :evaw:

Ik volgde het topic aan het begin bewust niet, omdat ik het echt onzin (voor mezelf) vond er überhaupt over na te denken. Uiteindelijk toch maar gedaan en nu ik zoveel positieve ervaringen lees ga ik toch twijfelen..

Ik ben 8kg afgevallen (BMI 31,4 naar 29,1) maar heb hier ruim een 8 maanden over gedaan. Nou denk je joh prima, maar ik zit nog steeds niet lekker in m'n vel en vind het heel moeilijk om door te zetten. Ik blijf steeds een poosje op gewicht (ik kan dus m'n onderhoud goed vinden) en moet dan echt weer even 'strakker' eten om weer af te vallen. En daarbij heb ik het gevoel dat ik echt dag in dag uit met eten en calorieen bezig moet zijn..

Ergens hoop/denk ik dat ozempic een oplossing kan zijn, maar ik ben ook huiverig voor héél snel afvallen en dan met losse huid overblijven oid. Ik lees hier wat mensen die op de eerste dosering nog blijven afvallen en dus niet ophogen, is dat een optie? En kan je het ook bij 1 pen houden voor net dat zetje en daarna stoppen met spuiten? Want als het antwoord daarop is nee je moet altijd blijven spuiten, moet ik toch maar op zoek naar meer dedication om nog een jaar zo door te gaan tot ik op m'n gewenste gewicht ben 8)7 Ik twijfel hard maar het lijkt me zo'n opluchting om eindelijk mijn fijne lichaam en maat weer te herkennen na 2 zwangerschappen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:45

Ik meld me ook. Ik heb donderdag een afspraak staan bij de huisarts. Ik volg al GLI maar voor het vergoeden van saxenda is ook een bmi van boven de 40 en slaap-apneu ook een indicatie. Dat wat ik beide heb. Dus hoop wat eerder in aanmerking te mogen komen. Nog even wachten op donderdag.

Las wel dat je de eerste 3 maand 5% moet zijn afgevallen om vergoeding te behouden. Dat is zown 7 kilo. Denk dat me dat wel moet lukken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:49

Twilight schreef:
Ik meld me ook. Ik heb donderdag een afspraak staan bij de huisarts. Ik volg al GLI maar voor het vergoeden van saxenda is ook een bmi van boven de 40 en slaap-apneu ook een indicatie. Dat wat ik beide heb. Dus hoop wat eerder in aanmerking te mogen komen. Nog even wachten op donderdag.

Las wel dat je de eerste 3 maand 5% moet zijn afgevallen om vergoeding te behouden. Dat is zown 7 kilo. Denk dat me dat wel moet lukken.

Dat zijn de indicaties om voor vergoeding in aanmerking te komen nadat je een jaar gli gedaan hebt.

En het is 3 maanden op de onderhoudsdosering, dus gerekend vanaf eerste injectie van de hoogst verdragen dosering. In de praktijk is dat dus meestal 4 maanden.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 13:49

Hoelang volg je al GLI? Volgens mijn huisarts en volgens de eetstoornispsychologen van mijn man mag je al beginnen met de spuiten (met vergoeding) na 6 maanden GLI. Wij mogen dus januari volgens jaar gaan beginnen *\%/* ( mocht er niets wijzigen).