Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:47

Eske, heb je recht op een uitkering? Zodat je financieel wel goed zit in je verlof?

Je staat er positief in zeg!

Wij hebben hier gisteren ruim 20 minuten van een golvende buik genoten... Heerlijk om mijn man zo te zien genieten in deze moeilijke tijd.

Jitske,.kan je niet gedeeltelijk de ziektewet in? Ga niet te ver he... Straks zit je net als ik met bekkeninstabiliteit.

Roulette, kan je geen vuilzakken neerleggen en dan daar de dingen op doen die je moet verven?

Hagelslag, ik kan je update even zo snel niet vinden maar de reacties geven aan dat er iets aan de hand is.
Sterkte!

Fijne kerstdagen allemaal.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 18:54

Lekker genieten van je verlof Jitske!

Eske: jammer dat bedrijven een zwangere dame lastig vinden.. Er komt vast een leuke job op jouw pad!
Fijn dat je er zo positief in staat.

Roulette: kun je niet iets onder het ledikant leggen tijdens het verven?

Jolliegirl en man heerlijk genoten van golvende buik. Dat moet een fijn lichtpuntje voor jouw man zijn <3
Fijn dat hij daar van kan genieten ondanks de situatie.

Fijne kerstdagen allemaal! <|-

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-24 19:28

Fijne feestdagen alvast dames :) dat de baby’s allemaal maar gezond ter wereld mogen komen <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 20:20

Ik heb recht op een uitkering gelukkig, dus geen echte geldstress voorlopig. Dat positieve wisselt wel met de dag, maar het is wat het is :=

Fijn om zo met je man samen te genieten Jolliegirl!

Goed dat je dan nu kan rusten Jitske, geniet ervan.

Fijne kerst allemaal!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 23:47

Jolliegirl, wat vervelend van de terugval van je man maar fijn dat jullie samen hebben kunnen genieten van jouw golvende buik.

Eske, super dat jij er zo positief in staat. In de toekomst komt er vast een mooie uitdaging op je pad.

Roulette, succes met schilderen!

Jitske, geniet van je verlof!

Simone, leuk die dozen! Hier nog niets aangevraagd.

Wij hebben de nerdkamer (ja, die hebben wij) opgeruimd en veel spullen weggegooid. Hier komt een logeerbed in te staan. Daarnaast is het ons plan om deze vakantie wat muren te gaan schilderen. De rest komt denk ik als ik met verlof ben.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:53

Is er iemand die mij wat op weg wilt helpen betreft een zorgverzekering tijdens zwangerschap...
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Kraamzorg en verloskundige is vergoed vanuit de basis. Maar je betaald voor kraamzorg wel een eigen bijdrage van 5,40 per uur..
Op 40 uur komt dat dus ruim op €216
Je kunt je aanvullend laten verzekeren hiervoor begreep ik...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-24 13:37

Jolliegirl schreef:
Is er iemand die mij wat op weg wilt helpen betreft een zorgverzekering tijdens zwangerschap...
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Kraamzorg en verloskundige is vergoed vanuit de basis. Maar je betaald voor kraamzorg wel een eigen bijdrage van 5,40 per uur..
Op 40 uur komt dat dus ruim op €216
Je kunt je aanvullend laten verzekeren hiervoor begreep ik...

Ja dat klopt daar kan je een aanvullende verzekering voor krijgen. Vaak dekken deze ook de eigen bijdrage voor een ziekenhuis bevalling zonder medische reden. Maar als je het alleen doet voor de eigen bijdrage Kraamzorg dan is er zo ver ik heb kunnen vinden geen aanvullend pakket waar je beter mee uit komt. Daarmee bedoel ik: de eigen bijdrage Kraamzorg is lager dan de totale kosten op een jaar die je maakt aan aanvullend verzekeren. De Kraamzorg zou je €18 euro per maand kosten en een extra aanvullend pakket begint vanaf €24,60 per maand. Van de goedkoopste opties weet ik ook niet of die contracten hebben met de zorgverleners bij jou in de buurt anders heb je kans dat je een duurdere basis verzekering moet afsluiten om dit in te dekken. Wanneer een zorgverlener niet onder contract staat bij jouw verzekering betaal je ook voor andere zorg een eigen bijdrage.

Belangrijk is dus vooral om te bedenken welke zorg ga je volgend jaar mogelijk nog meer nodig hebben en maakt dat een aanvullend pakket het waard. En bij welke zorgverleners (ziekenhuis, fysio, kraamzorg etc) ga ik afnemen, ben je daar flexibel in of moeten het speciale personen zijn en past mijn zorgverzekering daarbij.

Edit: misschien ook handig in de overwegingen is om mee te nemen of je een mogelijke indicatie op extra kraamzorg wilt of nodig hebt. Vanwege psychische of fysieke redenen kan je recht hebben/krijgen op extra kraamzorg. Dit brengt ook extra kosten (eigen bijdrage) mee zo ver ik weet.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:20

Ik ben voor CZ gegaan met pakket wat zowel fysio (12 behandelingen), bijdrage kraamzorg en niet medisch ziekenhuis vergoed en zwangerschapscursus tot €100 euro. Daarmee ben ik break-even uit of vergoedt de zorgverzekering meer dan ik dan ik uitgeef. Het is een gok met niet-medische ziekenhuisbevalling, maar dat is ook ongeveer 250-500 euro en ik wil die optie openhouden.

Je kunt het uitrekenen door verwachte kosten van zorg voor het jaar te berekenen en door te kijken wat de aanvullende verzekering dat jaar kost. Het blijft wel een beetje een gok, je koopt risico af. Als ik maar 24 uur kraamzorg krijg, ben ik misschien duurder uit.

Menzis en Zilveren kruis hebben ook zo'n aanvullende verzekering, maar die hadden geen contract met sommige zorgverleners waar ik bij zit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:41

We zijn eruit denken we.
Vrijdag even bellen, ik kan nog 14 dagen gratis annuleren.

Ik heb er ook fysio bij gedaan, dus ik haal het er sowieso uit.

Kon alleen mijn kraamzorg niet vinden als gecontracteerd..dus dat moet ik even navragen.
Al staat er overal in de polis dat ze echt 100 eigen bijdrage dekken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:48

Kraamzorg kon ik ook nergens vinden, ik heb het idee dat ze dat gewoon standaard vergoeden?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-24 14:56

Eske_B schreef:
Kraamzorg kon ik ook nergens vinden, ik heb het idee dat ze dat gewoon standaard vergoeden?

Bij onze kraamzorg staat dit op de website aangegeven. Weet niet of het standaard is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 16:42

Kraamzorg zit idd in de basis.
Je betaald alleen een een eigen bijdrage van €5,40 per uur en dat is overal hetzelfde. En hier kan je je dus aanvullend voor verzekeren.
En vaak zit er dan ook vergoeding eigen bijdrage niet medische opname ziekenhuis bij.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 17:40

Ik heb het via Independer bekeken en viel me wel op dat bij veel verzekeringen er een max zit aan kraamzorg en ziekenhuisbevalling.
Hier heb ik een pakket gekozen dat me €280 extra kost en dan wordt mijn kraamzorg voor €250 vergoed en kan ik 6x naar de fysio voor die €30.
Ziekenhuisbevalling is ook max €250 vergoed maar ik verwacht dat ik weer een ruggenprik wil en dan ben je medisch dus vergoed.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 18:16

Bij menzis staat er " 100% vergoeding eigen bijdrage kraamzorg "

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 18:52

Ik meld mij ook! Eind juni uitgerekend, het is onze tweede. Onze dochter is dan 2 jaar en 2 maand oud.

We hebben net een goede nipt en 13 weken echo gehad en het aan familie verteld.

Zorgverzekering vindt ik ook heel lastig deze keer. Ik zag ineens dat mijn huidige verzekering nog geen contract heeft met mijn verloskundige voor 2025, terwijl ze dat voor 2024 wel hadden. De vk zou het voor mij uitzoeken zij wist er zelf niks vanaf...

P.s. ik zie dat er ook een zomer 2025 topic is. Daar pas ik beter, jullie heel veel succes met de laatste lootjes

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 19:13

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:54

Wat is het stil hier!
Iedereen druk in de app of gewoon niet zo veel te melden? :)

Iedereen fijne kerstdagen gehad?

Hier gaat alles goed. De zenuwjeuk is de ene dag erger als de andere maar daar moet ik maar mee dealen. Ik smeer nu magnesiumolie onder mijn voeten maar dat lijkt nog niet echt te helpen.

Vandaag 24 weken mijlpaal!!
Gevierd met een 5km hardloopwedstrijd die nog best lekker ging ook.
Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:09

Hier vooral druk geweest de afgelopen dagen. Wel heel gezellig allemaal, maar phoe, sociaal doen is nu ook wel vermoeiend :+

1e en 2e kerstdag was veel met familie. Heerlijk gegeten en vooral veel gezelligheid. Wij hebben ook altijd nog 3e kerstdag met vrienden. Dat is ook altijd erg leuk. Iedereen maakt dan wat. Sommigen maken er echt een culinair hoogstandje van. Komen wij aan met ons tomatensoepje :+

Wat vervelend dat de jeuk aanhoud en de magnesiumolie niet echt helpt.
Wat knap dat je nog een hardloopwedstrijd hebt gelopen! En gefeliciteerd met de mijlpaal! *\o/*

Ik zit vandaag op 27 weken <3
Verder gaat alles prima hier.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:16

Iedereen een mooie kerst gehad?

Hier gewoon erg druk, niets ernstigs.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:32

Fijn Venthe, gefeliciteerd met de 24 weken mijlpaal, die heb ik ook vandaag, heel fijn! En leuk dat je hardloopwedstrijd goed ging.

Simone, leuk drie dagen kerst achter elkaar maar vermoeiend kan ik me ook goed voorstellen. Ben je de komende dagen ook nog vrij?

Hier een leuke kerst gehad, vooral veel familie gezien. Nu lekker een paar dagen vrij, babykamer verven en wat spullen kopen/verzamelen, zoals een badje, wat kleding etc. gekocht, leuk om daar mee bezig te zijn.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:58

Simone, klinkt als gezellige kerstdagen! 27 weken alweer

Roulette, leuk wat shoppen en inrichten dan wordt het steeds echter.
Hier nog lang niet in dat stadium met de verbouwing maar wel online al behang uitgezocht voor de babykamer en nieuwe kamer voor onze dochter.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:58

Venthe schreef:

Zo jaloers op jou dat je nog lekker kan hardlopen! Ik kreeg het na 15 weken niet meer voor elkaar, helaas.
En heerlijk! De 24 weken voorbij!
Wij zijn erg aan het bijkomen van de kerst. Das toch iets vermoeiender dan verwacht.
Wel erg gezellig geweest.
Hier nu 34 weken en dinsdag de afspraak bij de gyn voor bespreken keizersnede, met evt meteen steriliseren.
We zijn nu ook stappen aan het maken met de spullen voor de kleine haar kamer en ik ga volgende week beginnen met wassen (en strijken)
Nu komt het echt dichtbij!
Heeft iemand nog tips voor de nachtelijke maagzuurklachten?
Ik heb er al erg lang last van en eet af en toe zelfs overdag al rennies. Ik wil er liever niet teveel moeten slikken, maar kan er zo 3 nodig hebben 's nachts. Ik heb een extra kussen, eet 's avonds maar 2 boterhammen om niet een te volle maag te hebben. Heb nu 2 avonden omeprazol geslikt een uur voor bedtijd, maar dan moet ik alsnog een rennie innemen, dus die werkt ook niet naar behoren (de bijwerking hoofdpijn heb ik dan weer wel) Antagel wil ik nog in huis halen, maar meer tips zijn welkom. :j

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 14:18

JitskeJeldau schreef:
Venthe schreef:

Zo jaloers op jou dat je nog lekker kan hardlopen! Ik kreeg het na 15 weken niet meer voor elkaar, helaas.
En heerlijk! De 24 weken voorbij!
Wij zijn erg aan het bijkomen van de kerst. Das toch iets vermoeiender dan verwacht.
Wel erg gezellig geweest.
Hier nu 34 weken en dinsdag de afspraak bij de gyn voor bespreken keizersnede, met evt meteen steriliseren.
We zijn nu ook stappen aan het maken met de spullen voor de kleine haar kamer en ik ga volgende week beginnen met wassen (en strijken)
Nu komt het echt dichtbij!
Heeft iemand nog tips voor de nachtelijke maagzuurklachten?
Ik heb er al erg lang last van en eet af en toe zelfs overdag al rennies. Ik wil er liever niet teveel moeten slikken, maar kan er zo 3 nodig hebben 's nachts. Ik heb een extra kussen, eet 's avonds maar 2 boterhammen om niet een te volle maag te hebben. Heb nu 2 avonden omeprazol geslikt een uur voor bedtijd, maar dan moet ik alsnog een rennie innemen, dus die werkt ook niet naar behoren (de bijwerking hoofdpijn heb ik dan weer wel) Antagel wil ik nog in huis halen, maar meer tips zijn welkom. :j

Rennie (of huismerk kruidvat) werkt hier nog altijd het beste en dan 2 tegelijkertijd innemen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 14:23

Vervelend die maagklachten!

Ik heb er helaas ook wat last van, maar nog niet een toppunt.

Benauwdheid wel, helaas.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 14:53

Roulette ook een gezellige kerst gehad en lekker aan het verzamelen. Heerlijk!
Ik werk in het onderwijs en ben nog een weekje vrij, dat is wel lekker :o

Helaas geen tips Jitske. Ik heb er zelf (nog) niet echt last van. Als ik het al heb, is het overdag.