Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 11:00

Ik heb me last minute toch nog opgegeven voor de Mas Montagne trail zaterdag. Enige startvak was nog van 13.00-14.00 . We gaan het gewoon proberen. Voordeel dat je natuurlijk elke keer een ronde maakt, dus ik kan gewoon makkelijk stoppen als het niet meer gaat.

Ik ga met mijn moeder lekker op tijd die kant op, dan lunchen we samen (om 11.30u) en dan blijft zij daar als ik ga trailen :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:09

MarlindeRooz schreef:
Ik kom me hier weer melden. Door drukte en privé omstandigheden die heel veel stress veroorzaakten heb ik het hardlopen even laten zitten.

Ga straks weer lopen om het op te pakken. Zal na die tijd even bijlezen en reageren! :D

Ben benieuwd of ik dood ga zo. Na weken niet lopen. Laatste run was 18 juni. :=

Lekker je hoofd leegrennen!
Ik ‘leef’ nogal veel in m’n hoofd (en kantoorbaan) en rennen is daar zo goed voor :j

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:30

MarlindeRooz, lekker dat je het lopen weer oppakt. Gewoon rustig aan doen, en weer opbouwen. Geniet ervan!

Germie, leuke foto’s! En ook nog hardgelopen. Hoelang blijf je daar?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:36

Lekker bezig Marlinde!
Schotland is mooi Germie, veel plezier.
Iirrssjjee, leuk. Een vriendin can me loopt die ook geloof ik.

Ik kreeg zaterdag nog een ticket voor de run bij Ermelo aangeboden, maar heb hem toch afgeslagen.
Mocht iemand nog 15km willen lopen, kan ik er achteraan gaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:28

Morris schreef:
MarlindeRooz, lekker dat je het lopen weer oppakt. Gewoon rustig aan doen, en weer opbouwen. Geniet ervan!

Germie, leuke foto’s! En ook nog hardgelopen. Hoelang blijf je daar?

Maar een weekje hoor. Nou ja, 8 dagen.
Vandaag ook nog 8.6km gewandeld en niets was vlak. Veel watervallen gezien.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:00

Mijn eerste wandeldag zit er op! Mijn heupen zijn vooral beurs door de zware tas :')

Even kijken wat ik morgen ga doen.... Het wordt sowieso niet de hele etappe, want dan heb ik eigenlijk geen slaapplek. Maar dat betekent woensdag 22+ 5 of 7 extra. Nu wordt het woensdag wel iets koeler..... En denk dat mijn heupen mij lief vinden met 15 of 17 morgen O:)

Of het nog een rondje lopen wordt... Even afhankelijk van het gestel. Wel lekker om even vrij te lopen :j

Eef_Bam, lief van je. Waar ergens noord-Limburg moet ik aan denken?

Overigens vandaag ruzie gehad met Garmin. Alle meldingen etc staan uit. Maar zodra Garmin op mijn telefoon op de achtergrond aan stond, gaf hij gesproken aanwijzingen. Voor zover ik weet heb ik echt alles uitstaan. Vind het echt onwijs irritant, want de trillingen op mijn horloge zijn echt afdoende! Weet dat het hier pas ook over ging.... Maar niet meer de puf het op te zoeken..... Wat was ook al weer de oplossing?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 21:32

Dat doe hij bij mij ook sinds een week of twee opeens. Zegt hij elke km hoe snel ik liep, superirritant.
Moet nog zoeken hoe het weer uit moet.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:59

Goed dat jullie het weer even benoemen. Heb het gelijk uitgezet. Hier deed ze het ook nog eens in het Engels. Al weken ondertussen, maar vergat het elke keer weer. Super irritant :x

@SV: in Connect je horloge openen. Dan naar audiomeldingen en daar kun je de rondewaarschuwing uitzetten.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 00:15

Danseresje: stuur ik even via pb.
Veel plezier in Schotland Germie.
Sv: Ik werk als data analist, heel veel zitten achter een computer :+ .

Eerste dag werken overleefd, meteen bij thuiskomst gaan lopen want voelde wel dat als ik zou gaan eten en zitten het er niet meer van zou komen. Zo fit als ik me zaterdag voelde zo viel het nu tegen. Had toch wat spierpijn overgehouden van zaterdag en kwam er niet lekker in, ook veel langzamer gelopen en hartslag daardoor ook laag. Maar ik ben trots op mezelf want ik heb het wel gedaan :D .

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 05:11

Hi! Hopelijk is het oké als ik dit topic kom binnen vallen.

Ik doe al paar jaar fanatiek aan krachttraining, maar wil mij dit najaar focussen op conditietraining met hardlopen. Hopelijk hou ik het vol :’)

Nu ben ik wel hypermobiel en mij erg bewust dat ik echt goede schoenen nodig heb. Iemand tips voor goede merken/modellen en/of winkels? (Kom uit Adam)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 06:35

Welkom! Bij runnersworld of run2day zou je terecht kunnen, maar misschien is een sportfysio bezoeken
die verstand heeft van hardlopen een keer handig. Denk dat die goed kan meedenken over hardlopen icm hypermobiliteit.

Ik heb mijn 1e dag overleefd, was keihard werken. 9 en half uur gewerkt met 2x10 minuten pauze.. en mijn werk was nog lang niet klaar, maar ja, ik nam niks meer op, dus naar huis gegaan. Dit blijft de komende weken wel zo, dus ik hoop dat ik puf heb om hard te lopen. Vrijdagavond heb ik meteen een bbq met ouders. Daar zie ik echt tegenop, want eind van de week ben ik echt kapot en kan ik dus nog een werkdag van een uur of 13, 14 draaien. Weinig tijd om te lopen deze week.
En ik heb er een paar erg heftige kinderen bij in mijn groep.
Maar gelukkig ook leuke momenten gehad.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 06:50

Heftig SV :knuffel: Hoop dat het snel een beetje normaliseert.

Welkom Gianti! De winkels die SV noemt zijn helemaal prima en word je goed geholpen, in het noorden in ieder geval :+

Danseresje de kop is er af! Ik word ook gek van Garmin, ik pas het steeds aan, maar ineens is ze er weer irritant.

Ik heb zaterdag andere plannen Goof, had me wel leuk geleken en had ik eindelijk ook mijn bon van Intersport kunnen inleveren in Ermelo :D

Ik was vorige week al begonnen met werken, maar door ziek paard en weinig collega's nog niet op volle kracht. Dat was gisteren wel anders. Vandaag weer naar kantoor, zin in, wel een lange dag.
Kon gisteren gelijk al terecht bij de huisarts, bloeddruk blijft wat aan de hoge kant. Morgenmiddag bloedprikken en vrijdag een langere meting om te kijken of we wat aan de bloeddruk moeten doen.

Morgenochtend staat een klein testrondje op het programma na 3 dagen rust, Garmin zegt dat ik in herstel zit en klaar ben voor actie :+ Ik slaap goed en mijn HRV is al wekenlang stabiel.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:45

Ninus, wat vervelend dat je trailrun zo zwaar ging, fijn dat je al bij de dokter bent geweest, wat goed dat ze meteen actie ondernemen hopelijk is de hoge bloeddruk tijdelijk, en kun je daarlijk weer vol goede energie vooruit!

SV, jee dat klinkt echt als flink vermoeiende dagen.
Sterkte ermee, hopelijk hopelijk duurt het niet te lang, en kun je daarlijk weer fijn gaan trainen.

Irisje, leuk dan zie ik je zaterdag misschien wel, ik start ook die tijd, ik ben met een loopmaatje van de loopgroep.

Danseresje, succes met je wandeling!

Gianti welkom!

Ik vind het ook lastig, lange dagen werken en trainen.
Op donderdag avond is de loopgroep van 19:30 to 21:00 uur, die dag werk ik ook van 7-17, en als ik thuis ben is het snel wat eten, de dieren doen en gaan.
Vrijdag weer om 7 uur werken, voel me dan aan het eind van de dag mega gaar, komt echt niks uit mijn handen.
Vandaag even een rustig rondje maken, ben wel blij dat het niet meer zo warm is!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:37

Net weer een poging gedaan, maar die heuvels zijn hier te steil om op hard te lopen. Omlaag haal ik wegens alleen maar remmen soms 12min/km, omhoog is gewoon echt te zwaar. ;) Geen wonder dat je hier niemand ziet hardlopen. 4km gedaan vandaag, ging niet echt fijn. Ach ja, vandaag gaan we Gairngorm Mountain beklimmen, dus dat is ook genoeg training denk ik dan maar.

Dat van Garmin en de telefoon had ik een poosje terug, heb het wel uitgekregen, volgens mij had iemand in het topic hier geschreven hoe dat moest (nummer 5), maar ben het al weer vergeten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 11:49

Ninus, ben benieuwd wat er uit je onderzoek en meting komt.
SV, klinkt intensief joh. Pfff.
Germie, veel plezier met je wandeling.

Ik heb vanmorgen een rondje gelopen in het Kroondomein, 11km. Ik wilde hier vorig jaar al graag lopen, maar toen liep ik deze afstand nog niet. Het was een leuk rondje en voelde echt goed.
Zowel mijn hartslag als ademhaling hielden zich heel netjes en ik heb eigenlijk gewoon genoten. Heb alleen op 9km eventjes gewandeld, ik kreeg last van mijn knieën helaas.

Het 1e stuk was een paar km lang dit:

Afbeelding

En daarna afwisselend hei en bos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jet_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 12:00

Wauw Goof wat een mooie omgeving! Dat werkt vast mee in je motivatie tijdens het lopen <3

Germie veel plezier in de heuvels, soms kan een training overslaan echt geen kwaad als het niet haalbaar is om te rennen :j

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:44

Goof, wat prachtig zeg! Is dat bij Apeldoorn? Heb je daar wel wat heuvels of is het vrij plat?
Fijn dat je zo lekker gelopen hebt!

Ik heb vanmorgen ook een fijn rondje gemaakt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:50

Ik heb gelopen vanaf Uddel en in totaal 50 hoogtemeters gepakt. De laatste 1,5km van dat 2e grindpad gaat alleen maar gestaag omhoog, lekker voor de kuiten :+
Vanaf daar loop je in principe weer terug naar beneden, maar wel met heuveltjes, dus dat loopt leuk en actief.

Jij lekker gelopen?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:38

Zoooo Rotterdam marathon uitverkocht binnen 2,5u!! Ik kreeg om 12.00u een mail over de voorinschrijving dat die was gestart. Om 13.00u ging de officiële verkoop van start... Iets over 14.00u was hij volledig uitverkocht... Nou loop ik m zelf uiteraard niet (net een maand na de geboorte van de kleine als het goed is), maar ik heb voor mijn man gelukkig op tijd een startbewijs gescoord... Maar wat een geld zeg dit jaar.... €110,- voor de eerste paar 1000 inschrijvingen en dan per 10 omhoog t/m €150,- bij 17.000. En ik zat voor 13.00u al op €130,- voor mijn man :+ . Ook graveren was nu €12,75 tegenover €8,50 vorig jaar!! Maar goed, hij is er weer bij. En ik ook, maar dan als supporter.

Leuk @ieris, wie weet tot zaterdag en anders alvast succes!

@goof, mooi zeg!! Ik ging vandaag wandelen in het Mastbos, hopende op heide, maar dat hele veld was onfergelopen met water en dus geen heide te bekennen :+
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 20-08-24 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:40

Ik zou nog niet gratis in zo'n mensenmassa willen lopen.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:45

Sinds gisteren weer terug van vakantie, dus zal weer actief bij lezen, toch makkelijker op je laptop dan op je telefoon.

Ninus, sterkte met je doktersbezoeken, hopelijk snel weer fit of een oorzaak.
Mooie foto met dat vertepunt Goof, kan je zo een ansichtkaart van maken.

Ik baal wel van de Rotterdam marathon. Krijg ik om 12.00 een mail dat ik me gelijk kan inschrijven, en vanaf 13.00 degene die niet op de mailinglist. Allemaal leuk en aardig maar ik werd pas om 18.00 wakker want nachtdienst. := := Had wel graag mee willen doen want hoop het jaar daarna misschien wel zwanger te zijn. Dus balen, hopelijk kunt het nog via mijn werkgever..
Laatst bijgewerkt door Myka op 20-08-24 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:47

Goof schreef:

Heerlijk! Er is genoeg ruimte om gewoon zelf te lopen en die massa motiveert mij juist enorm. Net als het publiek, dat is in Rotterdam wel echt fantastisch hoor!!

Myka schreef:
Bokt

Sinds gisteren weer terug van vakantie, dus zal weer actief bij lezen, toch makkelijker op je laptop dan op je telefoon.

Ik baal wel van de Rotterdam marathon. Krijg ik om 12.00 een mail dat ik me gelijk kan inschrijven, en vanaf 13.00 degene die niet op de mailinglist. Allemaal leuk en aardig maar ik werd pas om 18.00 wakker want nachtdienst. := := Had wel graag mee willen doen want hoop het jaar daarna misschien wel zwanger te zijn. Dus balen, hopelijk kunt het nog via mijn werkgever..

Via kwf kan het sowieso nog, moet je alleen wel eerst geld ophalen.... en anders wachten tot aan begin maart, wel een risico, maar dat was dit jaar ook. Heel veel bieden dan hun startbewijs aan ivm niet genoeg getraind, blessure, enz enz....

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:52

Goof schreef:

Ik sla ook over hoor :j

Balen dat het niet gelukt is Myka! Wat een geld Irisje := Maar fijn dat je man weer van de partij is.

Wat een prachtige plaatjes Goof :wow: genieten!

Ben blij met de regen, goed voor m'n gras en het is lekker afgekoeld <3

Ieris wat maak je toch weer een km's, echt respect, zeker met jouw tempo :j

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:54

iirrssjjee schreef:
Goof schreef:

Heerlijk! Er is genoeg ruimte om gewoon zelf te lopen en die massa motiveert mij juist enorm. Net als het publiek, dat is in Rotterdam wel echt fantastisch hoor!!

Myka schreef:

Via kwf kan het sowieso nog, moet je alleen wel eerst geld ophalen.... en anders wachten tot aan begin maart, wel een risico, maar dat was dit jaar ook. Heel veel bieden dan hun startbewijs aan ivm niet genoeg getraind, blessure, enz enz....

Oh, ik wist niet dat dat ook kon, ga me daar ook eens in verdiepen. Thanks. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 20:14

Goof schreef:

Ik ook niet. De horror. En dan ook nog eens in zo'n gruwelijk lelijke betonnen stad.
Ik sla met liefde over.

Ik was helemaal kapot van het werk vandaag, maar toch een rondje gegaan.
Het ging boven verwachting lekker en de hartslag bleef eindelijk weer eens laag. Een rustig duurloopje van iets meer dan 10 kilometer met aan het eind nog 2x500m wat versnellen omdat het zo lekker ging.

Afbeelding

Afbeelding