Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 07:33

Ja , je huis moet ook echt een thuis zijn :j

@Thami , het is idd mild herfst weer .
Met een beetje een zonnetje erbij is daar niks mis mee .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 09:01

@Maaike gefeliciteerd! Dat is dan echt heel snel gegaan zeg :j

@Thami, ik heb sinds een paar weken de Swft smart bike thuis staan, dus die probeer ik naast de sportschool 2x per week te pakken. En misschien toch op MP eens kijken naar een nette 2ehands gravel voor erbij. Geen idee of ik het leuk vind om in de kou te fietsen, dus spaar liever door voor een nieuwe carbon racefiets met elektrisch schakelen voor volgend voorjaar <3 Als ik de gravel niks vind (kan hier ook alleen maar de polder door), dan is tie zo weer weg.
Doel voor volgend jaar is 1,5/2 weken Italië aandoen met vakantie en de racefietsen mee. Kijken of ik de Stelvio ga halen met 25 km aan een stuk door klimmen https://climbfinder.com/nl/beklimmingen ... lo-stelvio

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 13:50

Een mooi doel @ Padoertje :j
Bevalt het binnen fietsen ?

Ik vind binnen fietsen intensiever dan buiten , want je moet blijven trappen . En dan heb ik het nog niet over het mentale stukje _O-

Afgelopen woensdag was ik bij mijn coach en bikefitter . Om toch voor de race in Turkije toch even de zit positie te checken . Dit blijft een continue proces .
Vooral omdat ik wat extra kilo,s heb die dan toch in de weg zitten .
Met een kleine aanpassing toch wat kunnen verbeteren.

Afbeelding

Afbeelding

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 16:43

@padoertje oohh dat is een mooi vooruitzicht, een nieuwe racer! In de club merken we dat zo goed, hoe sneller je bent met een lichtere/betere fiets. Ik heb nu ruim anderhalf jaar een nieuwe, maandje geleden voor het eerst mee de heuvels in. Zoooo lekker <3 Daar race je straks de Stelvio mee op! Mooi doel ook

@time mooie foto's zo, ik vind dat er zo Profi uitzien op zo'n timetrail fiets. Best specifieke houding dus wel belangrijk een goede fit.

Wij staan al paar uur in de file richting Luxemburg, jeez op de fiets is het sneller. Hebben een camperbusje gehuurd, benieuwd hoe dat bevalt. Fietsen mee, maar niet-fietsende zoon ook dus denk alleen wat korte rondjes als het uitkomt.

Hebben jullie nog leuke plannen dit weekend?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 19:25

@Thami de kleur van de wand maakt het ook mooi vind ik . :j
Ik hoop dat jullie ondertussen al uit de file zijn :(:)
En heel veel plezier .
Voor mij staan de laatste lange duur trainingen op de planning . Vanaf volgende week word het minder uurtjes trainen .
Ik hoop dat mijn knie het volhoud , na het lopen van woensdag weer een reactie . -O-
Op het moment dus maar weer koelen en smeren .

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 19:50

Jammer Time dat je knie reageert, hopelijk ging je duurtraining lekker.

Padoertje lekker vooruitzicht hè een nieuwe fiets. Wordt ik altijd blij van.

Hier toch gekneusde ribben over gehouden aan de val van vorige week. Deze week dus niets gedaan. Gisteren wel mountainbike Mania gefietst, na 40km was het wel meer dan klaar qua pijn en vandaag was het alleen wandelen. Maar goed grandioos gezellig en gave rit en dan nu maar even de tijd nemen en rustig aan doen.

Fiets voor de start en dompteur en leeuw haha

Afbeelding
Afbeelding

Heb vorige week wel een nieuwe gravelbike gekocht, super blij mee. Dikke upgrade. Even nieuw stuurlintje opgemaakt maar verder orgineel en heel weinig kilometers op gereden.
De oude is verkocht en wordt morgen opgehaald.
Afbeelding
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 05:16

Morguh ...

Ja , mijn knie .Ik geloof steeds minder dat het van de artrose is .
Er moet een andere reden zijn waarom ik bijna niet op mijn linkerbeen kon staan afgelopen
donderdag .En op zaterdag probleemloos 15 km kan rennen .
Dus geen idee .

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets Marlies *\o/*
En wat een bonte bedoeling de mountainbike Mania :D
Sterkte met je verdere herstel van de val . :(:)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 07:59

Oh Marlies, die is mooi <3 . Wat een ontzettend mooie kleur heeft die fiets en wat is hij mooi afgemonteerd. Daar ga je heel veel fijne kilometers mee rijden. Wel jammer dat je er nog even alleen naar kan kijken en dat je voor nu nog rust moet nemen. Wat heb je een smakker gemaakt!

Time: ik vind het ook wat raar klinken voor artrose. In het geval van mijn knieën is het echt wel zo dat als het pijn doet door artrose, dat dit ook echt wel even duurt (en het is vooral opstartpijn, als het eenmaal loopt, dan loopt het ook ook wel). Weet je zeker dat er geen meniscusletsel is gezien?

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 12:11

Marlies wat een mooie fiets, dat wordt lekker crossen door de bossen deze winter, als je weer hersteld bent.
Wat een feest die mountainbike mania, ik zag het ook bij anderen op Strava. Rijd je dan in het donker? En dan overal lichtjes?

Time ik hoop dat je knie stabiliseert en je gewoon kan toewerken naar Turkije, lijkt me extra frustrerend als het zo onvoorspelbaar is en je ook niet zeker weet wat er scheelt.

Hier niet gefietst maar wel lekker gewandeld in het Mullerthal, was extra mooi nu met de herfstkleuren <3

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 17:16

maaikemuis schreef:
Time: ik vind het ook wat raar klinken voor artrose. In het geval van mijn knieën is het echt wel zo dat als het pijn doet door artrose, dat dit ook echt wel even duurt (en het is vooral opstartpijn, als het eenmaal loopt, dan loopt het ook ook wel). Weet je zeker dat er geen meniscusletsel is gezien?

Een meniscus letsel is niet uit de MRI gekomen .
Sterker nog , vandaag voel ik meer mijn rechter knie dan links .
En dan is het vooral het spanningsgevoel bij het buigen van de knieën.
Ik wil morgen een afspraak bij de HA maken , of dat dan voor Turkije nog gaat lukken weet ik niet .
En dan eens vragen voor een reuma test ?
Kijk , die artrose zit in mijn linker knie . Maar die kan er al heel lang zitten , en ook het probleem niet zijn.
Het is iig allemaal raar .

Ik heb vandaag rustdag Dus lekker op de bank .
Deze week maar 8 uurtjes training .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 18:50

Reuma komt meestal niet als eerste aan de oppervlakte in de knieën maar testen kan nooit kwaad. Lastig hè, als je lichaam signalen geeft, maar de oorzaak onduidelijk is.

Thami, is idd in het donker. Zelf goede verlichting op de fiets en helm en de rest is fun. Je rijdt ook stukken door het bos, singletracks enz. Maar bv ook door het theater, bejaardentehuis en de kroeg. 1 groot fietsfeest.

Mühlerthal is prachtig in de herfst. Het is daar altijd mooi, maar denk dit seizoen wel extra speciaal.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 13:01

Blehhh wat een rotweer zeg. Ben wel eruit geweest met het hondje, maar verder is het echt binnen weer.
Begrijp dan wel de voordelen van binnen fietsen! Onze kickr heeft kuren dus dat is nu even geen optie. Dan maar beetje dromen over doelen voor volgend jaar :)
Hebben jullie het weer nog getrotseerd?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 14:00

Het weer is bar en boos -O-
Dan is de voorspelling voor volgende week een stuk beter {:} 8-) *\o/* ( Turkije )

Ik stap vanmiddag nog voor 2 uur en 20 min op de indoor trainer , en heb dan nog een korte loop
erachteraan .

Balen van de Kickr @Thami .
Dan maar lekker op de bank onder een dekentje .Ook geen straf .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 15:11

Uhuh, de regen komt hier bij vliegen horizontaal voorbij: felle buien met onweer en windkracht 6. Ik heb op de indoortrainer gezeten vanmorgen :)) . Ik heb het gewoon anderhalf uur volgehouden, dat vind ik best knap van mijzelf, ik vind dit zoveel zwaarder. Misschien moet ik die fiets ook eens fitten, die staat nog op standje ‘geopereerde schouder kan nergens bij’ :') .

Vorige week heb ik trouwens nog meegefietst met de Bockenrijders 2025 van Truegrit. Super leuke en goed georganiseerde rit.

En alvast een kleine waarschuwing hier voor NLTourrides… daar heb ik inmiddels een behoorlijk ding mee. Zij hebben in augustus een weekend afgezegd want ze hadden de benodigde vergunningen niet rond, het geld daarvoor heb ik nog altijd niet terug en met mij meer mensen. Ik heb nu de rechtsbijstand ingeschakeld want ik wil toch wel graag mijn 500 euro terug. Ik kan ze niet echt aanraden… :x

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 19:23

Ah dat is balen Maaike, dat ze het nog steeds niet hebben afgehandeld. Dank je voor de waarschuwing, want op zich lijkt het wel een leuke organisatie die mooie ritten organiseert.
De Bokkenrijders route van een paar jaar geleden vond ik ook heel gaaf, die die vanuit Hertog Jan in Arcen vertrekt.
Respect voor zolang tacxen, dat vind ik van Time ook zo knap!
Ik kon het toch niet laten nog even een klein rondje buiten te fietsen eind van de middag, en ik had geluk! Het was zonnig en droog. Heb wel mijn ronde verkeerd om gereden; het beschutte stuk wind mee en het open stuk wind tegen. Nou ja, wel meer training zullen we maar zeggen :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:23

Goed bezig @ Maaike *\o/*
Binnen fietsen vind ik ook zwaarder hoor , maar ben wel blij dat ik de mogelijkheid heb .
Vandaag was voorlopig de laatste lange rit binnen .
Het zweet gutst uit alle poriën ha ha .
Dan komt er een punt dat ik uitga rekenen hoeveel minuten ik kan inkorten , maar Training Preaks toch groen word :o
Dan ben ik over dat punt en maak het toch af !
Even snel gedoucht, hardloop kleren aan .
En mijn korte of the bike run gedaan .
Mijn time management was wat slecht vandaag , moest namelijk in het donker lopen .

Balen van je issue met tourrides :(:)
Ik ken de organisatie wel , van losse ritten .
Maar dan gaat het om bedragen van 30,00 of zo .

Toch nog een droog momentje gevonden Thami *\o/*

Morgen ga ik denk ik maar weer eens naar de sportschool, en dan lekker in de sauna .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:24

Dat is niet netjes Maaike. Je zou denken dat zo'n organisatie de boel op orde heeft. Hopelijk is het nu vlot afgehandeld.

Wij hebben nog steeds het geld van de fietsen niet terug van het ongeluk in mei. Ligt ook bij de rechtsbijstand.
Gaat om meer dan 3000 euro dus die willen we ook wel heel graag terug.

Fijn Thami dat het droog was!

Hier ook een rondje gedaan vanmorgen. 1x geschuild in het begin en de laatste kilometers wat regen maar toen was ik bijna thuis. Het contrast was trouwens enorm. Beide fotos vandaag gemaakt. 1 van de Lemelerberg in de verte en 1 van het bruggetje in het Giethemer Kerkepad.
Maar wat een modder en wind, stevig ploeteren. Ribben waren wel gaar na 40km.
Afbeelding
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 08:07

MarliesV schreef:
Wij hebben nog steeds het geld van de fietsen niet terug van het ongeluk in mei. Ligt ook bij de rechtsbijstand.
Gaat om meer dan 3000 euro dus die willen we ook wel heel graag terug.

Zo zeg , ik had toch wel verwacht dat dat ondertussen geregeld zou zijn .
Hopelijk komt het goed dmv de rechtsbijstand :(:)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 08:37

Ja hou op, duurt echt mega lang. Het leek goed te vlotten met de rechtsbijstand maar ook dat stagneert momenteel. Had eigenlijk pas een nieuwe gravelfiets willen kopen, als dat geld terug was, maar dan was deze fiets misschien weg geweest.

Vroeg donker he Time, daar moet je even aan wennen. Sportschool is blegh hier, maar die sauna klinkt zo aanlokkelijk, zou er bijna voor naar de sportschool gaan :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-25 09:23

Jeetje, dat duurt ook al een tijd! Ik vind het zo ontzettend oneerlijk dat iets waar je zelf geen enkele schuld aan hebt, zo wordt uitgerekt en getraineerd. Je wordt zo dubbel gestraft. Hopelijk komt er snel vaart in.

Met NLTourrides gaat het ook fout bij de kleine ritten ben ik inmiddels achter (minder vaak, maar toch). En dan is 30 euro een bedrag waar veel mensen niet achter aangaan en dan pak je als organisatie toch makkelijk een paar honderd euro mee. Het gedraagt zich in alles als een organisatie die failliet aan het gaan is. Maar ik krijg wel minstens 1 mailing per dag met allerlei ritten waar ik me voor in kan schrijven. Heel onbeleefd allemaal.

Ik moet ook wennen aan het donkere weer, io maak ook steeds een verkeerde inschatting met wat ik nog kan doen in de middag. Ik hou niet van de herfst en winter geloof ik.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 10:12

MarliesV schreef:
Vroeg donker he Time, daar moet je even aan wennen. Sportschool is blegh hier, maar die sauna klinkt zo aanlokkelijk, zou er bijna voor naar de sportschool gaan :D

Het vroege donker moet ik idd effe aan wennen .
Ik loop niet graag in het donker , ben eens zo hard gevallen doordat ik op een stokje trapte .
Nu in de herfst/wintertijd wil ik weer vaker naar de sportschool .Om wat kracht en mobiliteit te doen .
De sauna is dan een mooie extra . :j

Een wintermens ben ik ook absoluut niet -O- , daarom verheug ik me op die paar dagen heerlijke zon .

Hoe lopen de verhuis voorbereidingen @Maaike ?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 17:00

Hier ook alleen maar sportschool en thuis op de Swiftbike. 45 min is wel de max, voor meer heb ik echt nul motivatie. Knap hoe jij zolang kunt trappen Time!

Marlies en Maaike, dat is echt vervelend als dat zo lang duurt. Hopelijk dit jaar alles wel rond, al moet je er zelf wel steeds achteraan.. niet leuk.

Thami heeft buiten nog een rondje gedaan. Held! :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-25 18:53

Buiten is hier momenteel geen optie. Het is verbazingwekkend hoeveel regen er is gevallen in korte tijd. Alles staat hier blank! Misschien dat het donderdagochtend wel ven droog is. Tot die tijd vermaak ik me op zolder. Voordeel is wel dat je kan multitasken: makelaar kiezen, bellen, interieurdesigner spelen, vriendin helpen. En dat alles in anderhalf uur!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 19:18

Efficiënt bezig Maaike!
Lekker vooruitzicht Time, de Turkse zon. Die kan je dan nog extra waarderen omdat hier de herfst al zo heftig is aangekomen.
Jeetje Marlies wat balen dat je nog steeds geen geld hebt gekregen van de verzekering. Goed dat je alsnog die gravelbike hebt kunnen kopen, hoe bevalt ie?
Padoertje goed van je, sportschool! Die stap heb ik nog niet gezet, heb wel voor om thuis weer wat kracht/mobility te gaan oppakken.
En ook vandaag toch nog een kort rondje buiten gedaan, ik word zo rusteloos van binnen zitten, zeker als er ineens een zonnetje verschijnt. Heb gelukkig wel goede winter fietskleding, maar het blijft gedoe met steeds de fiets moeten schoonmaken na elke rit.
Vanaf morgen zou het weer iets beter moeten worden toch?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:35

Ja heerlijk hoor , ik verheug me al op de zon en een erg leuk weekend .
Het evenement vindt hoofdzakelijk plaats in The land of Legends .Een soort themapark , attracties , shopping etc .
Op vrijdagavond is er de parade of the legends ( een soort landen parade ) en welkom buffet .
Deze parade zal het thema Halloween hebben , dus er werd gevraagd in kostuum te komen :=

Ben iig heel erg benieuwd , het klinkt allemaal erg leuk .

De regen is idd bizar , bleh ...niks aan .

Vandaag nog 70 min op de Tacx , morgen nog een kort loopje .
Morgen om 15:00 rijdt ik dan richting Landgraaf , van daaruit gaat het richting Köln .
Dus nog druk met allerlei dingen , spulletjes klaar leggen .Fiets in de koffer stoppen .