Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:16

Afbeelding
Oja, mijn lijf is er ook nog niet. Ben nu wel bezig met gezonder eten want in alle drukte schoot dat er bij in. Paardrijden gaat hier dan wel weer goed, echt mijn rust moment.

Isa is trouwens weg van beesten, de hond, kat en de babygans die we hebben. Mijn paard is groot en die vindt ze dan weer erg eng.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:34

Wat een leuke updates en wat een mooie mijlpalen halen jullie kindjes! Ze worden zo snel groot.

Mees gaat al een tijdje zelf staan en loopt langs meubilair en achter een loopwagen. Los vindt hij nog te spannend en wiebelig. Kruipt wel in een heel rap tempo, bijna niet bij te houden. Verder is de status 7 tanden en drinkt hij nog 3x per dag melk (2x borstvoeding en nog 1 fles). Water gaat er nog moeizaam in, dus heb de melk nog niet verder afgebouwd.

Ik ben ook verre van strak, sporten schiet er nog een beetje bij in dus we doen het ermee. Afbeelding
Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:13

Wat een leuke opdate allemaal!

Bodi vind alles wel prima en billenschuift vooral. Hij trekt ze op tot knieën. En kan sinds van de week eindelijk zelfstandig in zithouding komen. Als we hem staand aan de tafel zetten, kan die wel stevig blijven. En sinds van de week gaat die ook zelf stappen zetten.

Bodi heeft inmiddels 6 tanden en drink ook nog steeds 3 flessen per dag. Verder eet die en drinkt die ook veel en goed. Hij lust bijna alles. Doet 2 dutjes overdag en slaapt van 19 uur tot 7 uuf ongeveer. :')

Over een klein maandje wordt die alweer een jaar.

Hier ook nog een behoorlijke buik en sporten (op paardrijden na) kan ik ook niet echt motivatie voor vinden. Terwijl wij gewoon een hele thuisgym hebben.

jaszJarig

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 12:57

Wat leuk om alles te lezen!

Hier gaat het heel erg goed, Dante tijgert de hele kamer door en wil steeds staan onder begeleiding. Hij zwaait en doet verstoppertje, vet schattig. En de 3 broers hebben zoveel lol samen!
Alleen slapen is een dingetje en Dante slaapt elke nacht nog in ons bed. Voor nu vinden we dat allemaal prima, liever slapen samen dan niet slapen :+
Koemelkallergie gaat ook langzaam beter, we zitten nu eindelijk op stap 1 van de melkladder, wat betekent dat we nu krentenbol, croissant, cracottes en dat soort dingen kunnen geven soms.

Hij kan nu wel zitten, maar nog niet zelf tot zit komen, daar waren ze broers wel echt sneller mee, zo grappig hoe dat verschilt per kind.
En nog geen tand te zien bij hem

Ik ben qua lichaam wel echt weer terug bij hoe ik was, denk wel nog wat gespierder zelfs, maar ik ga ook 3 x per week krachttrainen en loop veel op m'n werk.

@kabayo, een vriendin van mij had dat ook, maar bij haar ging het met sporten wel langzaam beter en je bindweefsel heeft ook gewoon echt tijd nodig om te herstellen. Maar kan ook diastase zijn, al zal je dat vast wel gecheckt hebben.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 20:25

Wat ‘fijn’ om te lezen dat ik niet de enige ben qua lichaam. Ik voel mij gewoon dik en dat vind ik jammer.

Jasz nee er is verder niks gecheckt. Ben er niet voor naar de dokter geweest in de veronderstelling dat het gewoon komt door het oprekken en het vanzelf weer bijkomt. Maar vind het nu wel lang duren.
Wat geweldig dat Dante zo leuk kan tijgeren en spelen met zijn grote broers. Dat slapen komt wel :j Grappig hoe erg ze kunnen verschillen inderdaad. De tandjes komen wel, hoorde van iemand dat haar dochter pas 18 maand oud was bij de eerste tand. Scheelt wel poetsen :Y)

Nicolefloor haha geweldig, billenschuiven. Is vast makkelijker :j klinkt goed allemaal! Fijn dat het zo soepel gaat allemaal. Ik wil ook een thuisgym hebben :')

MerelV zeg dat… heel snel groot. 7 tanden al! Wat veel! En hij klinkt als een pienter kereltje. Leuk al die mijlpalen. Geweldige foto op het loopfietsje

Redbutton om te smelten met het babyeendje <3 Heerlijk zo’n dierenvriend. Nora vind de paarden geweldig. Maar dat mijn merrie haar vingers verwarde met snoepjes was minder lollig }:0
Jaa ze heeft heel veel haar. Geweldig vind ik het :D
Pfff je hebt alles tegelijk! Soms gaat het even snel en dan lang niks. Heb je het overleefd? :(:)

Farjen haar en tandloos :') ja het was zeker spannend maar wel echt heel mooi. We kijken er met plezier op terug. Het was echt prachtig. Heerlijk zo’n makkelijk kind! Nora sliep ook al op eigen kamer na 3 weken. Leuk dat ze zo veranderen !

Fenn ook al zo’n lekker kind :D ook lekker op vakantie! In de buurt?

Ik heb Nora al opgegeven voor de peuterspeelzaal volgend jaar na de zomervakantie. Dan is dat maar geregeld. Volgende week is Nora jarig, alweer 1 jaar!
We hebben gister een geweldige fotoshoot gehad <3
Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:10

Mooie foto! Bodi wordt volgende week ook al weer 1.

Nu al opgegeven voor de peuterspeelzaal jaa, ik heb me daar nog helemaal niet in verdiept. Weet ook niet wat normaal is, hij gaat ook al 2 dagen naar de opvang. Is dan peuterspeelzaal wel nodig. :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:35

In ga haar niet opgeven voor de peuterspeelzaal. Opvang vindt ze fantastisch dus daar laten we het bij. Hoorde wel dat ik me nu al in moest schrijven voor de bso... ook beetje vroeg haha.

Jaa de 1e verjaardagen komen in de buurt, vind het zo bijzonder. Zat laatst in het fotoboek foto's van de eerste weken terug te kijken, echt heel schattig.

En ja wij kregen alle ontwikkelingen tegelijk, wij hebben alleen geluk dat het alleen invloed heeft op de slaapjes overdag en niet op de nacht :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:03

Wat moet ik mij voorstellen bij zo'n peuterspeelzaal?
Wat ik zo op google lees, is dat ook een kinderopvang maar dan vanaf 2,5 jaar?

Bizar soms die verschillen tussen België en Nederland.
Hier blijft je kindje of gewoon thuis, of hij/zij gaat naar een creche of een onthaalmoeder.
En dan vanaf 2,5 jaar gaan ze naar de lagere school. Eerst zijn het kleuterklasjes en dan vanaf 6/7 jaar naar het eerste leerjaar.
Ons kindje gaat naar zo'n creche, 5 dagen per week aangezien we beiden gewoon fulltime werken.
Maar ze vind het er geweldig, ze wordt helemaal blij van de andere kindjes <3

Binnen 2 weken wordt ze hier ook 1 jaar. Gisteren bij de pediater geweest, ze is 76cm en 9kg600. Ze is vorig jaar (een maandje te vroeg) geboren en was 51cm en 3075gr. Dus goed gegroeid :D
De eerste 2 tanden komen er eindelijk aan -O- Het zijn echt al vervelende nachten geweest hierdoor.

Kabayo, wat een prachtige foto! En zoveel haar :wow:

Jasz, koemelkallergie is pittig hé. Hier gaat de melk eigenlijk wel goed. Enkel ei is een probleem.
Heeft Danté daar problemen mee?
We moeten als ze 15m is, in het ziekenhuis een provocatietest laten doen en in tussentijd alles met ei vermijden. Volgens de arts heeft ze FPIES syndroom en dan op ei dus. Ook het vaccin voor mazelen (gekweekt op ei) gaan we in het ziekenhuis laten geven en moet ze erna minstens een uur blijven en aan de monitor.

Redbutton, klinkt ook leuk 3 tanden tegelijk :+ Gelukkig sliep ze s'avonds wel nog goed!
Wat schattig met dat eendje <3

Merel, wauw Mees heeft er vaart in :D Zo leuk op dat fietsje!

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:58

Hier gaan ze vanaf 4 jaar naar de basisschool. En vanaf 2,5 jaar kunnen ze naar de peuterspeelzaal als ze niet naar een opvang gaan. Maar het heeft een beetje hetzelfde idee als een kinderopvang.

Ooh wat zielig dat ze zo last heeft van haar tandjes. En wat goed, dat ze goed is gegroeid!

Wij moeten over 2 weken weer naar het consultatiebureau, ik ben benieuwd hoe groot en zwaar Bodi is. En ik ondekte van de week dat er ook een kies doorkomt. Hier heeft die opeens het kruipen ontdekt. Ben er nu al klaar mee om er elke keer achter aan te vangen. _O-

jaszJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:41

@Farjen, nee ei gaat gelukkig helemaal goed en melk nu ook langzaam een heel klein beetje. Lastig als ze er zo'n last van hebben! Beleid is ook overal anders, want wij hoeven geen provocatietest. Bij mn oudste nog wel een dubbelblindtest, maar dat doen ze nu ook niet meer. Wij worden begeleid door een diëtiste en ziekenhuis helpt met zn eczeem. Van de week was hij opeens keihard aan het huilen, scheetjes, boeren laten en volgende dag helemaal onder het eczeem weer. Hij had voor het eerst lijn gegeten, dus misschien daarvan? Maar soms weet ik echt niet waarvan hij last krijgt

Hahaha ja het geeft je wel werk he nicole_floor, dat rennen achter ze aan :+ ik moet ook echt weer nadenken over dingen van de vloer halen, dat hoefde met de andere mannen niet meer

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 16:00

Nicolefloor jou mannetje ook alweer 1. Wanneer is zijn verjaardag? Hahaha leuk hè er achter aan gaan? Die van mij krijgt de deuren ook open (stacaravan, van die klikdeuren met magneetjes), dus extra leuk :'). Ben benieuwd hoe het volgende week gaat bij het consultatiebureau

Jasz vervelend zeg! Gelukkig gaat ei wel goed :j Wat is dubbelblindtest? Klinkt echt heel sneu die exceem :(:)

Farjen inderdaad een soort opvang. Ik heb geen opvang nodig maar ik wil ook dat ze wat sociaal opgevoed wordt en leert met anderen om te gaan. Dus eind volgend jaar mag ze naar de speelzaal. En dan met 4 jaar oud inderdaad naar de basisschool
Wat leuk dat je kleintje de andere kinderen zo leuk vind <3 en wat fijn dat ze goed groeit! Hele geruststelling . Hopelijk is de pijn wat minder inmiddels, zo sneu altijd
Dankjewel! Ze heeft inderdaad erg veel haar

Redbutton begrijpelijk dat je dan niet gaat. Die van mij is nog nooit bij een opvang geweest dus vandaar haha. Wat fijn dat je ‘s nachts geen verschil merkt met het slapen :)

Nou morgen is m’n meisje dan echt 1. Geen baby meer -O- Maar al een hele dreumes. M’n hart haha
Ze deelt haar verjaardag met mijn Fries, die wordt ook alweer 10
Met het mooie weer al een verjaardagsfoto gemaakt
Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 19:30

Bodi wordt morgen ook 1 haha. Traktaties voor de opvang zijn klaar en we hebben gisteren zijn verjaardag gevierd.

Mooie verjaardagsfoto!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 21:49

Fijne verjaardagen morgen!

Ik ben vandaag jarig en volgende week ons meisje, wel leuk dat we zo dicht bij elkaar zitten :D

Kabayo, haar ene tand zit er gelukkig door en de andere ernaast is ook al een wit puntje van te zien :D En nu slaapt ze al 2 dagen zonder problemen *\o/*

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 22:04

Gefeliciteerd Farjen!

Wat lekker dat ze 2 nachten door heeft geslapen!
Ik was zelf 2 juni jarig, dus hier ook lekker makkelijk de verjaardagen samen gevierd. :')

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 10:22

Gefeliciteerd en nog gefeliciteerd iedereen <3

Onze Aidan word vrijdag ook alweer 1 en ik kan er niet aan wennen, elke keer als dat benoemd word ontken ik :=

Verder gaat het echt super hier!
Alleen meneer zit in de mama fase, vooral weggaan bij de opvang is drama.
Hij gaat hij als een speer, hij ‘loopt’ al langs de tafel of bank en staat al een paar tellen los.
En hilarisch dat hij het vind :')
Hij danst ook wat af!
Als we ergens zijn of wij komen hem ophalen van de opvang begint hij direct te zwaaien, zo van ‘ik ben er zat van dus daaag’ :wave:

Met z’n trotse grote broer <3
Afbeelding

Afbeelding

De kapper vind hij maar niks :')
Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 12:20

Dankjewel Nadia!

En Aidan ook al weer bijna 1! Fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat en wat leuk dat zijn broer zo gek op hem is. En die laatste foto bij de kapper. _O-

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:26

nicole_floor schreef:
Dankjewel Nadia!

En Aidan ook al weer bijna 1! Fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat en wat leuk dat zijn broer zo gek op hem is. En die laatste foto bij de kapper. _O-

Hahah ja hij vind dat echt heel stom :')
Gelukkig kan dat gewoon lekker thuis, onze kapster is een vriendin van mij en mijn partner.

jaszJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 19:06

Gefeliciteerd allemaal!

Haha dat gezicht erbij Nadia :')
En wat een leuke foto's!

Wat een gave foto Kabayo!
Dubbelblindtest houdt in dat je twee keer een ochtend tot dag in het ziekenhuis moet zijn en dan krijgen ze 1 dag pepti en 1 dag gewone melk. Ze beginnen met een paar milliliter en aan het eind van de ochtend een hele fles. En dan ertussen steeds tijd om te kijken hoe ze reageren en na de test ook nog minimaal 2 uur blijven voor observatie. Zowel de verpleegkundige als jijzelf weet ook niet welke dag ze de gewone melk en welke dag ze de pepti geven, zodat je ook niet de resultaten kan beïnvloeden.
Dat was bij mn oudste nog standaard met 6 maanden, maar nu doen ze dat niet meer. Nu willen ze dat je onder begeleiding van een diëtist met de melkladder start om het zo weer te herintroduceren.

Gaat tot nu toe wel goed en hij krijgt al af en toe iets met een kleine hoeveelheid verhitte melk.

Dante wordt ook gewoon alweer bijna 1! Gaat zo snel!

Hij is nu volop aan het klimmen op echt alles dat hem maar lukt, dat wordt nog wat :+ die klimt gewoon zo de trap op als je niet oplet

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 09:42

Iedereen gefeliciteerd met je eerste verjaardag!
Hier duurt het nog een maand maar ik vind het een hele mijlpaal.

Leuke foto's allemaal! Zijn ze allemaal al naar de kapper geweest? Isa heeft best wat krullen dus hier is het nog niet zo lang. Wel heeft ze nu af en toe zo een schattig palmboom staartje
Afbeelding

Hebben ze allemaal een beetje geslapen met de warmte? Hier is het goed gegaan, merkte dat ze snachts iets minder diep sliep maar dat haalde ze wel in bij het ochtend dutje.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 09:53

Redbutton, ons kindje heeft amper haar dus nog geen kapper gezien :+ Schattig palmboompje :D
Leuk is dat frambozenpakje, ik heb het ook :D

Gefeliciteerd met alle verjaardagen!

Nadia wat schattig de broers zo samen!

Momenteel zijn we een week op vakantie en hebben we hier haar eerste verjaardag gevierd. Ze is superflink hier, gelukkig is er wel airco in het huisje. Maar ze is echt baby-af nu, ze zit zo gezellig met de familie mee aan tafel. Cruisen langs de bank begint nu ook te lukken, rechtstaan gaat ook steeds vlotter <3
Wel jammer, ze had op haar laatste dag in de creche alvast haar verjaardagsfeestje, maar ze hebben ons opgebeld om haar te komen halen want ze had 39gr koorts -O- Gelukkig nog bij de kinderarts kunnen gaan die avond en alweer een oorontsteking en antibiotica. Kunnen oorontstekingen ook komen van doorkomende tandjes?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 10:11

Redbutton: wat schattig dat staartje. Bodi heeft ook krullen en is ook nog niet naat de kapper geweest. Hij moet wel binnenkort, want kweekt een behoorlijk matje inmiddels. :')

Farjen gefeliciteerd met de verjaardag van dochter, wat zielig dat je haar met koorts op moest halen van de opvang. En wat zielig oorontsteking. :(:)

Ze kunnen zeker oorontsteking krijgen door de tandjes die doorkomen.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 15:03

Het frambozenpakje is ook mijn favoriet. Alleen niet zo handig met kruipen nog.

Ah oorpijn is vervelend, heeft ze hier nog niet gehad. Vorige week wel getwijfeld maar geen koorts en ze slaapt verder goed

jaszJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:10

Nee geen kapper nog hoor! Dante heeft wel echt een hele bos krullen, maar vind een kapper nog echt niet nodig. Krullen gaan vanzelf ook vaak wel leuk zitten denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

En heel lief pakje inderdaad redbutton!

Gefeliciteerd Farjen! En wat sneu dat ze oorontsteking had.

Dante lijkt nu eindelijk zn eerste tandjes te krijgen (met bijna 11 maanden hahaha) maar die heeft er ook echt last van. Super verkouden ook en heel vaak wakker afgelopen dagen. Hij heeft ook net waterpokken gehad, 2 weken geleden en dat is nu bijna weg. Hopelijk is het dan even klaar met ziek zijn voorlopig

Je ziet op de eerste foto's ook zn waterpokken. Broers hebben het 2 jaar geleden ook al gehad, dus dan zijn we in ieder geval klaar met de waterpokken *D

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:36

Fijn dat je die al gehad hebt. Wij zijn laatste een keer extra op bezoek geweest bij vrienden waar de kinderen waterpokken hadden, helaas kreeg isa ze niet

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 09:40

Wat leuk al die updates! Bijna allemaal al 1 jaar, waar blijft de tijd!

Hier ook een behoorlijke krullenbol. Hij is nu 9,5 maand. Hij is super vrolijk en ondernemend, wil het liefst de hele dag staan en lopen maar los kan hij dat nog niet natuurlijk. Kruipen wil hij het liefst overslaan maar we proberen hem toch te stimuleren om te kruipen. Hij begon op 5 maanden met zijn eerste tand en binnen 1,5 maand had hij er al 8!

Slapen is nog een beetje drama... Overdag nu 2 tukkies en die gaan meestal helemaal prima. Maar in de nacht komt hij nog 1-2 soms 3x en de ochtenden zijn vaak heel vroeg, zo rond 05:00-05:30. Hij krijgt nog volledig borstvoeding, wil dan in de nachten dus ook gewoon de borst. Dus ik ben een wandelende zombie soms. Sowieso is het me een beetje veel de laatste tijd, we waren weer in verwachting maar miskraam... moest er ook nog voor onder narcose, heel gedoe allemaal. Maar goed, het is goed afgelopen en over een paar maanden zien we wel weer.

Van de week voor het eerst op de fiets samen, wat is dat leuk! Ik neem hem ook vaak mee naar de paarden, hij dan in de draagzak en dat vind hij helemaal prima. Paarden aaien is leuk, neusvleugels zijn al helemaal interessant haha.