Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 15:24

Nogmaals bedankt iedereen!

Doubtless, heel veel succes. Hopelijk mag je snel je kleintje vasthouden of heb je het al vast. <3

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 16:58

Nog niet :Y) hopelijk snel. Het rommelen zet voort, maar blijft bij rommelen so far.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 18:50

Gefeliciteerd Welmoed! Wat een vlotte bevalling zeg! Fijn dat hij het ondanks hij net wat te vroeg is, het goed doet! :)

Spannend Doubtless!

Jojoni, hopelijk ga je niet over je grens heen steeds! Nu wat rustiger aan is straks huis vaak wat sneller weer de oude! Maar snap dat het niet makkelijk is om rustig aan te doen.

Hier net ook een rondje gelopen van 700 meter, was beetje verder dan het in m’n hoofd was. Lopen zelf ging goed, maar was blij dat we weer thuis waren en het resultaat was beide knock out op de bank daarna… denk dat het voor iedereen wel is verkeerd wordt ingeschat? :P

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 19:09

Doubtless ik duim voor je dat het rommelen door zet!

Herkenbaar Yesterday, ik wil ook te snel. Vandaag moest ik een stukje lopen van de parkeerplaats ziekenhuis naar de afdeling waar we moesten zijn. Helaas werd ik toen niet helemaal lekker. Misselijk, duizelig. Resulteerde dat ik in de rolstoel naar buiten werd gebracht. Dat was even een baal momentje..

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:50

Bedankt voor de steun allemaal, jullie hebben eigenlijk wel gelijk. Ik moet t rustiger aan doen. Maar dat is zoo moeilijk..
Mijn man heeft t daar ook wel moeilijk mee. Die zit dan met zijn hoofdpijn door een paar gebroken nachten en veel indrukken. En normaal ben ik keihard en doe ik gewoon door, dus nu snapt hij niet helemaal hoe zwaar alles is..

Ondertussen ben ik al 1 keer na de winkel geweest :D :') ik wou t mezelf besparen om mijn man t hele maandverband verhaal te moeten uitleggen en dan nog t verkeerde te krijgen. Dit was dus nog zoiets waar ik niet op voorbereid was..

@yesterday, ik herken dat zo erg! 'Ja dat kan ik wel, is maar een klein stukje' maar dan toch verkeerd ingeschat..

@welmoed, ik zie het zo voor me, die rolstoel. Maar dan met mezelf erin :')
Zou mij ook helemaal overkomen. En ik moet vandaag naar het ziekenhuis voor een eerste controle van onze dokter :')

@doubtless ik duim ook voor jou!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:54

Tja en als je door blijft gaan dan gaat je vent het nooit leren, hij moet begrijpen dat een bevalling super pittige aanslag is op jou lijf en dat jij ook gesloopt bent omdat er gebroken nachten en veel indrukken zijn. Als je nu niet goed hersteld dan kan je daar wel echt nog jaren last van hebben, dus ik zou als ik jou was toch echt op die rem trappen en een goede gesprek met je vent erover hebben. Alleen jij kan jezelf remmen en aangeven dat het niet meer gaat en rust nemen. Dus doe ajb wat rustiger aan :(:)

Hier gaat alles prima, druk bezig met de babykamer die eindelijk wat vorm begint te krijgen! Aankomend weekend komen de meubeltjes er verder in dus heel veel zin daarin. Dan kan ik alles gaan inrichten qua kast/commode en eindelijk aan de slag met het afvinken van de uitzetlijst. Heel fijn dus!! Verder voel ik me goed, op de vermoeiheid na, dat heeft er wel voor gezorgd dat ik nu 7 uur pd werk ipv 8 uur. Eens zien of dat werkt voor me.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:50

Ik geef mijn man gewoon een plaatje mee van het juiste maandverband :+

Hier gaat alles heel fijn <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:53

Set_Elkol schreef:
Ik geef mijn man gewoon een plaatje mee van het juiste maandverband :+

Hier gaat alles heel fijn <3

Haha dit inderdaad, screenshot van welke ik wil. Als hij het dan niet kan vinden, kan hij altijd nog vragen aan de medewerkers met foto. Je hoeft ze ook niet alle werk uit handen te nemen omdat ze het ‘niet kunnen’. Dan gaan ze het ook nooit leren.

En eens met Yonker, jij hoeft niet alles maar te doen omdat hij dingen lastig vindt Jojoni. Dan moet hij zelf maar zorgen dat hij elders de hulp weghaalt als het nodig is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 14:40

@jojoni: hoort dat bij zijn hersenletsel?

@SetElkol: fijn :D <3

Wij zijn vannacht (voor de 2e keer) naar het ziekenhuis gereden, met het idee dat het begonnen was. Helaas, vals alarm. Wel goede weeën, geen ontsluiting.
Ik zit vandaag op 39+4, dus langer dan 2 weken kan het niet meer duren… :Y)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:29

Jeetje doubtless, wat lijkt me dat vermoeiend! Ik hoop echt voor je dat dit niet nog twee weken door zet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 11:58

Hoe maken jullie het dames? Druk met niet slapen :z en jullie nieuwbakken kleintjes?

Doubtless is er al een kleintje bij jullie?

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:04

Hoi!
Nog steeds een trouwe maar stille meelezer. Op mijn telefoon is een bijleespost maken bijna niet te doen..

Iedereen die recent bevallen is, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes *\o/* ! Wat een hoop flitsbevallingen :j . Hoop dat jullie weer goed bijgekomen zijn van de bevalling en van de kleintjes aan het genieten zijn.

Hier gaat alles zijn gangetje, weinig spannends te melden. Ben nu 31+4 weken en vanochtend weer voor controle bij de verloskundige geweest. Bij het voelen schatte de verloskundige de kleine qua grootte eerder op 33 weken :wow: . Heeft hij/zij een aardige groeispurt gehad sinds de 20 weken echo, toen was ie eerder onder en op het gemiddelde. Hopelijk zet deze groeispurt niet door := .

Uiteindelijk ervoor gekozen om het geslacht toch een verrassing te laten zijn. Veel mensen in mijn omgeving denken dat het een jongetje is, mijn vriend en een bevriend stel denkt dat het een meisje is en ik heb oprecht geen idee :') .

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 14:22

Kan mijn post niet meer aanpassen, maar ben benieuwd hoe het met iedereen is?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:58

Jeetje Doubtless, dat lijkt me heel raar om vals alarm te hebben! Hopelijk zet het door.

Grote baby Nathachou, maar het voelen is gelukkig geen exacte wetenschap :+ wat leuk dat het geslacht een verrassing blijft! Ik zou het niet kunnen.

Hier gaat het goed, vooral onrust in de avond tussen 18u en middernacht zeg maar, de nachten zelf kunnen we nog best oke slapen in een paar blokjes. Gisteren bij de tongriem kliniek, was best wel een stevige lipband dus beide zijn nu losgemaakt. Ze moet enorm wennen aan haar 'nieuwe mond' en leuk is het niet. Maar verder zo verliefd op onze dochter! Het voelt enorm compleet, ik wist nooit of ik ooit nog meer kindjes wil maar momenteel voelt het ineens heel erg zoals het hoort.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:13

Iedereen van harte gefeliciteerd met de geboortes! Hoe verloopt het herstel een beetje bij iedereen? Gaat dat een beetje oke?

Hier nu 33 weken, placenta ligt nog steeds laag en ik hoor aanstaande vrijdag of ik natuurlijk mag bevallen of het een geplande keizersnede word. Fingers crossed, hoop op een natuurlijke bevalling maar moet zoiezo in het ziekenhuis.

Wij zijn hier vrij laat met alles, mijn man gaat deze week beginnen aan een badkamer verbouwing en het kamertje van ons zoontje is nog niet af (die schuift door naar een grotere kamer, baby krijgt zijn kamertje). Nu druk bezig met dat soort dingen maar ik ben nogal autistisch en krijg het er wel een beetje benauwd van.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:34

Fijn te horen dat ze jouw dochter goed hebben kunnen helpen bij de tongriem kliniek. Hopelijk gaan de voedingen nu beter :)!

Gelukkig is het voelen geen exacte wetenschap, dus ik hoop dat ze ernaast zit.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:24

Nathachou, rond die tijd kwam ik ook ineens heel veel aan in een korte periode. Leuk dat jullie het geslacht ook een verrassing houden. Ik vond dat iets lastiger met het kopen van alle spulletjes maar heb inmiddels al een hoop echte “meisjes” dingen gekregen van familie dus ik heb voorlopig meer dan voldoende voor haar.

Set_Elkol, Ook wel bijzonder dat ze dat bij zo’n tongriem kliniek los kunnen maken, lijkt me voor de kleine idd even wennen. Wat fijn dat het voor jouw zo compleet voelt nu. Mooi om te horen.
Na onze eerste had ik niet direct behoefte aan een 2e, ik vond de eerste 2 jaar best pittig.
Maar voor mijn dochter ben ik nu zo blij dat ze een zusje heeft. En ik vind het nu met de 2e allemaal zoveel makkelijker gaan omdat ik nu gewoon meer ervaring heb met alles. Voor mijn gevoel is het op dit moment ook compleet zo, maar weet dat mijn man ook graag een zoontje zou willen dus wie weet over een aantal jaar..

Wiwabalia, met die nesteldrang kan alles klaarmaken idd wat stressvol zijn. Maar je hebt nog eventjes de tijd en naar mijn mening komt het uiteindelijk wel goed en heb je in de praktijk eigenlijk niet heel veel nodig voor de kleine er echt is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:17

Nou met 39+6 was het raak :D Gisteren op 24-01 is onze dochter geboren! Bevalling is goed gegaan, we mochten ‘s avonds weer lekker naar huis. Geen complicaties en de baby is gezond, super fijn dus <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:26

Mooie datum 24-1-24, gefeliciteerd!
Dat klinkt erg goed, geniet ervan

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:01

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Doubtless!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:04

Gefeliciteerd doubtless!

Ook hier is gisteren onze dochter geboren.
Lekker thuis in het bad met een verloskundige die net op tijd was en kraamzorg te laat haha.

Ze was na de snelle bevalling wel behoorlijk misselijk vanacht en heeft veel zuigbehoefte daardoor.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:25

Gefeliciteerd Doubtless en Eilinora! <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 19:55

Gefeliciteerd ook Eilinora!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 05:44

Gefeliciteerd allebei!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 10:08

Doubtless schreef:
Nou met 39+6 was het raak :D Gisteren op 24-01 is onze dochter geboren! Bevalling is goed gegaan, we mochten ‘s avonds weer lekker naar huis. Geen complicaties en de baby is gezond, super fijn dus <3

Van harte gefeliciteerd met jullie meisje!

Eilinora schreef:
Gefeliciteerd doubtless!

Ook hier is gisteren onze dochter geboren.
Lekker thuis in het bad met een verloskundige die net op tijd was en kraamzorg te laat haha.

Ze was na de snelle bevalling wel behoorlijk misselijk vanacht en heeft veel zuigbehoefte daardoor.

En ook gefeliciteers met jullie dochter!

Ik wens jullie een fijne kraamweek!