Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:39

Sporten jullie elke dag of hebben jullie ook een rustdag ertussen?
Ik sport ma/woe/vrij.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:44

Maar net hoe het uitkomt met werk en sociaal leven. Ik zorg wel dat ik nooit 2 dagen achter elkaar dezelfde spiergroepen train.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:45

Aan de ene kant wil ik wel elke dag behalve het weekend maar in mijn geval is het slimmer om er steeds een rustdag tussen te doen. Ik moet echt langzaam opstarten. Dus ik hou het maar op deze 3 dagen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:52

Voordat ik met mijn knie zat, en paardrijden meegeteld, sportte ik 6x per week. 4-5x sportschool, 2x paardrijden.

Nu sport ik 3-4x in de week. En paardrijden kan nu helaas even niet vanwege pony die ook iets aan haar knie heeft.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:22

Zertab schreef:
Het is gewoon heel moeilijk. Omdat 1x niet sporten voor mij gelijk staat aan 1kg aankomen. Terwijl dat onzin is.

Ik zeg niet dat je dit niet doet, maar doe je er ook actief iets aan om die mindset te veranderen? Je weet dus al dat het onzin is (heel goed :D ) maar je voelt je er zo te lezen nog wel "schuldig" om als je niet gaat sporten.

Heel begrijpelijk hoor want dat is eigenlijk het moeilijkste. Maar met die mindset ga je denk ik nooit echt tevreden zijn met hoe je eruit ziet of je prestaties en ben je dus ook erg geneigd om te overtrainen. Dat weet ik uit ervaring :o

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:44

Hoe ging het Marlies? :)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:43

Bellatrix schreef:
Sporten jullie elke dag of hebben jullie ook een rustdag ertussen?
Ik sport ma/woe/vrij.

Net hoe het uitkomt!
Nu vaak zondag & maandag, woensdag en dan vrijdag alleen als het lukt.
Hoop dat m’n planning in het nieuwe jaar zo kan zijn dat ik op donderdag kan ipv vrijdag.
Moet zeggen dat ik wel qua schema om en om train, dus nu had ik gister lower body en vandaag upper, dat kan prima na elkaar.
2 dagen achtereen benen trainen lijkt me minder prettig :P

@Eulogy Inderdaad, schuldgevoel is erg vervelend en niet helpend.
Inmiddels heb ik de lat vrij laag. Waar voorheen een training alleen “telde” als ik m’n spieren voelde branden denk ik nu, elke manier van bewegen is winst :)
Lukt trainen niet dan is wandelen net zo goed bewegen.
Of even stretchen of mobiliteit doen, als ik me niet goed voel.

Ik had anders dat als ik een week niet kon dat het meteen een heleboel weken werden inclusief schuldgevoel, “want alles is verloren”.
Nu denk ik dan oké, we pakken morgen/volgende week/wanneer dan ook de draad weer op.
Want zo loopt het nou eenmaal vaak, ben je net een tijdje fijn bezig en dan is er weer iets van blessure, ziek zijn of iets anders dat alles door de war gooit :Y)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:05

Ik train gewoon door de blessures heen. Natuurlijk wel aangepast, zoals nu niet springen, geen Hyrox etc. Maar was toch echt niet van plan om zomaar alles stop te zetten :+ Gelukkig een fysio die het begrijpt.

Tenzij het niet anders kan. Toen mijn enkel ik het gips zat, had ik weinig keus.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:23

Zertab schreef:

poedersuiker. :\

Ik ben 5 kg aangekomen door de prednison. ;(
Vetpercentage is gestegen van 41.7 naar 44.9. Ik zat al veel te hoog en nu nog hoger.

Ik weet dat ik er niets aan kan doen maar het is wel heel zuur en demotiverend...doe ik zo mijn best met sporten kom je 5 kg aan.

Alleen mijn bio-age is van 69 naar 66 gegaan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:11

Bellatrix schreef:
Zertab schreef:

poedersuiker. :

Ik ben 5 kg aangekomen door de prednison. ;(
Vetpercentage is gestegen van 41.7 naar 44.9. Ik zat al veel te hoog en nu nog hoger.

Ik weet dat ik er niets aan kan doen maar het is wel heel zuur en demotiverend...doe ik zo mijn best met sporten kom je 5 kg aan.

Alleen mijn bio-age is van 69 naar 66 gegaan.

Nee wat balen zeg! Logische verklaring voor maar dat maakt het niet minder poedersuiker :knuffel:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:13

Ik wist dat het ging gebeuren maar als je het dan zo ziet komt het toch best hard aan. :\

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:20

Wat vervelend zeg, vervelende bijwerkingen :knuffel:
Wel positief dat je in korte(?) tijd wel 3 jaar omlaag bent gegaan in bio age!
Merk je zelf dat je je fitter voelt ondanks de medicatie?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:26

Nee. :+ Ik merk aan de trainingen dat ik sterker wordt maar ik voel dat nog niet echt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 07:53

Ik ga wel oefeningen erbij doen voor het opstaan. Ze hebben van die kubussen staan in verschillende hoogtes en daar ga ik dus op zitten en van opstaan. Bij de hoogste beginnen en dan steeds lager. Hopelijk kan ik op die manier sneller weer normaal van de bank opstaan.

Ook heb ik maandag voor het eerst op de crosstrainer gestaan, wat een raar ding zeg. Het voelt zo onnatuurlijk als ik daar op loop. :+ Ik heb het 6 minuten gedaan met steeds een korte pauze ertussen en mijn benen voelde ik heel erg daarna. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 13:54

Gisteravond dus eerst weer 6,5 minuut op de crosstrainer maar wel met 3 pauzes van 30 sec ertussen anders hou ik het al niet vol. :') Maar goed, dat gaan we uitbreiden.

Daarna geoefend met een laag bankje (naam van dat ding kwijt) om erop te stappen. Die moet steeds hoger worden in de toekomst. Dat bij elkaar koste mij iets meer dan een kwartier. Toen 3 rondjes op de e-gym. Morgenavond nog maar een keer op die manier.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 14:07

Alle begin is moeilijk! Maar het is vast leuk om met zo'n nieuwe uitdaging te starten!
Is er specifiek voor de crosstrainer gekozen ten opzichte van een ander cardio apparaat?
Ik kan me wel voorstellen dat het een van de minst belastende apparaten is.

Mijn planning is om vanavond 6x 6 minuten met tussendoor 1,5 minuut wandelen te gaan doen met hardlopen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 14:09

We hebben ook fietsen en loopbanden. Ik heb er allemaal geen verstand van dus ik doe gewoon wat hij zegt. := Je traint 80% van je lijf als je daarop staat blijkbaar en je houd je rug recht. Ik voel dat gewoon echt heel erg aan mijn benen omdat die nog zo zwak zijn. En ik ben al bekaf na 1.5 minuut op snelheid 43. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 17:56

Ik ben dan toch geveld door een griepje... vorige week al beetje meh gevoel. Maar sinds dinsdag voel ik me met vlagen beroerd, en drie minuten later weer beter. Ik werk wel gewoon, maar vanavond toch maar voor een rustige wandeling gekozen. Ook beter voor mijn knie. Heb ook sinds maandag thuis geen buikspieren meer gedaan. Slecht maar ik krijg me er niet toe gezet... als ik het nu dan maar weer oppak als het beter gaat.

@Marlies: inderdaad, al het begin is moeilijk! Maar het gaat je lukken!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 07:06

Beterschap! :(:)
Ga je werken vandaag?

Ik had nieuwe Nikes besteld en die werden gisteren al geleverd! Zitten super lekker en nu heb ik weer mooie schoenen om in te sporten. :D

Vanmiddag 2 uur eerder vrij, ga ik even nieuwe broeken kopen, maatje groter dus, en ook wat eerder sporten. Misschien blijf ik dan een kwartiertje langer.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 08:13

Hardlopen gisteren ging erg fijn! Had begin deze week het gevoel dat ik echt weer heel wat stappen terug had gedaan, maar nu totaal niet meer.
Bijzonder dat het zo'n verschil maakt of je alleen of samen loopt en ook of je binnen op de loopband of buiten loopt!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 14:30

Dankjewel Marlies! :)

Ja ik heb de hele week gewoon gewerkt. Gaat vandaag wel beter maar wel echt moe

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 14:32

Beterschap, goed je rust nemen hoor!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 09:45

Zaterdag weer naar de bodypump geweest en vanmorgen ook. En vanmorgen weer mee op het podium gestaan en de squat track zelf gepresenteerd! Best spannend, ik weet dat ik hem ken uit mijn hoofd. Maar toch beetje bang dat ik het zou vergeten ofzo. Maar niet gebeurd, ging goed! *\o/* *\o/* *\o/*

Maar jeetje wat een verschil met tussen in de zaal staan of op het podium. Op het podium voelt alles veel zwaarder aan omdat je zo bewust bent van hoe je het uitvoeren, de telling etc. En je kan dus geen herhaling skippen :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 10:08

Op een podium zou ik mij bekeken voelen. := Niets voor mij. :P

Ik ga vanavond ook weer sporten. En weer beginnen met 6 min op de crosstrainer. Langer hou ik echt niet vol en dan heb ik nog 3 pauzes van 30 sec erin. :') Mijn benen zijn echt nog zwak merk ik dan.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 10:42

Leuk dat je zelf wat hebt gedaan Zertab! :)

Ben benieuwd hoe het gaat Bellatrix. Ik ga vanmiddag ook weer :j