Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:43

Marlis schreef:
Hier een goede 20 weken echo gehad. Kleine heeft lange benen, niet van mij ik heb korte dikke poten haha. En weegt nu met 19+2, 293 gram.

Kleine van me zus slaapt dus ik ga ook tukkie proberen te doen.

Hier ook heel nuchter en geen roze wolk.

Baby is wel nog steeds een meisje haha

Wat fijn een goede 20 weken echo!!
Onze baby werd met 19+5 geschat op 377 gram, grote baby :+

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:46

Marlis schreef:
Ook afhankelijk van de baby of je borstvoeding of kunstvoeding geef. Mn zus wou dolgraag langer bv maar Saar had mega reflux en zus super overproductie. Echt totaal geen goede combi. Flesvoeding uiteindelijk was voor Saar veel beter. Veel minder last.

Hier wil ik wel starten met bv maar zie mezelf niet non stop kolven als een melkkoe als ik weer aan het werk ben. Maar dan iig de eerste start gehad.

In het begin zal fulltime kolven even zwaar zijn, maar zo kan ook borstvoeding in het begin heel zwaar (en heel pijnlijk) zijn. Maar uiteindelijk passen je borsten zich aan, aan het gevraagde ritme. En kan het dus prima zo zijn dat je met 2x kolven op 1 dag genoeg voedingen hebt. Voeden doe je natuurlijk veel vaker op een dag.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:12

Jenkins schreef:
Marlis schreef:
Ook afhankelijk van de baby of je borstvoeding of kunstvoeding geef. Mn zus wou dolgraag langer bv maar Saar had mega reflux en zus super overproductie. Echt totaal geen goede combi. Flesvoeding uiteindelijk was voor Saar veel beter. Veel minder last.

Hier wil ik wel starten met bv maar zie mezelf niet non stop kolven als een melkkoe als ik weer aan het werk ben. Maar dan iig de eerste start gehad.

In het begin zal fulltime kolven even zwaar zijn, maar zo kan ook borstvoeding in het begin heel zwaar (en heel pijnlijk) zijn. Maar uiteindelijk passen je borsten zich aan, aan het gevraagde ritme. En kan het dus prima zo zijn dat je met 2x kolven op 1 dag genoeg voedingen hebt. Voeden doe je natuurlijk veel vaker op een dag.

Ja ik weet dat bv ook zwaar kan zijn en vaak zwaar is. Maar dan ben je nog thuis. Zie mezelf tijdens werk niet kolven.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:12

Jenkins schreef:
Marlis schreef:
Hier een goede 20 weken echo gehad. Kleine heeft lange benen, niet van mij ik heb korte dikke poten haha. En weegt nu met 19+2, 293 gram.

Kleine van me zus slaapt dus ik ga ook tukkie proberen te doen.

Hier ook heel nuchter en geen roze wolk.

Baby is wel nog steeds een meisje haha

Wat fijn een goede 20 weken echo!!
Onze baby werd met 19+5 geschat op 377 gram, grote baby :+

Flinke zeg jeetje haha

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 14:10

Marlis schreef:
Ja ik weet dat bv ook zwaar kan zijn en vaak zwaar is. Maar dan ben je nog thuis. Zie mezelf tijdens werk niet kolven.

Ik vond het juist heerlijk haha, extra pauze. Lekker afgezonderd in een kamertje dubbel elektrisch kolven en ondertussen beetje internetten of serie kijken.
Bij baby 2 heb ik het zelfs zo gedaan dat ik ipv tot half 5 tot half 3 werkte (dus mijn kolftijd opnam) en dan in mijn pauze 1x kolfde. Zo kon ik mn dochter lekker optijd ophalen en zelf voeden. En met die 1x kolven in de pauze had ik genoeg voor 2 a 3 flesjes.

Ballard_L

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:38

Ik moet even kijken hoe het gaat bij mij op werk, maar zou ook graag borstvoeding willen geven en dan willen kolven op werk. Werk maar 2-3 dagen in de week dan met verlof, dus dat zou moeten lukken. Maargoed, misschien dat het überhaupt niet lukt met borstvoeding of dat ik er na mijn zwangerschapsverlof wel klaar mee ben. Geen idee :P

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:06

Wij begrepen dat je wettelijk een kwart van je werkdag mag gebruiken om te kolven. (!) ik werk alleen op een locatie, maar zou ook graag kolven. Dus moet maar eens bedenken hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 16:33

Sting schreef:
Wij begrepen dat je wettelijk een kwart van je werkdag mag gebruiken om te kolven. (!) ik werk alleen op een locatie, maar zou ook graag kolven. Dus moet maar eens bedenken hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen.

Als ik dat lees ga ik wel doen alsof ik kolf op m'n werk :Y)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:05

Wat leuk Linda, goed geslaagd dus. Lief van je moeder ook. Babydingen zijn inderdaad lekker prijzig. Gelukkig bestaan marktplaats en Vinted.

Marlis wat een geluk dat je zoveel kan overnemen van je zus ook. Scheelt fijn in de kosten.

Jenkins flinke baby inderdaad. :) Maar ze hebben ze geloof ik liever wat groter dan te klein. Dat zegt mijn verloskundige ten minste altijd.

Op mijn werk is er gelukkig wel altijd ruimte om te kolven. Ben wel benieuwd hoe het gaat met kolven en borstvoeding.

Vandaag hadden we een echt baby dagje. Mijn vriend heeft het laminaat in de babykamer gelegd. Ik ben met mijn moeder en schoonmoeder naar Groningen geweest om te winkelen. Eerst bij IKEA een HEMNES ladekast gehaald die gaat dienen als commode. En tja, ze hadden er zo'n leuke orka knuffel...dus die ook maar meegenomen haha. O:)
Daarna door naar de BabyDump. Echt super fijn geholpen daar en geslaagd voor een kinderwagen en ledikantje. En nog wat kleren.
Alles wordt bij ons thuis bezorgd rond eind februari, dus viel mij ook mee met hoe lang het duurt.
Hoe was jullie zaterdag?

Voor de liefhebbers nog wat foto's.
Afbeelding
De vloer in het kamertje

Afbeelding
De HEMNES kast die we als commode gaan gebruiken.

Afbeelding
Ledikantje, groene hemeltje hebben we er niet bij gedaan.

Afbeelding
De kinderwagen <3

Afbeelding
En van de meneer die ons hielp moest ik er ook nog even mee poseren haha. Het autostoeltje en de tas kregen we er gratis bij.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:36

Lekker geslaagd Mriek! Ziet er mooi uit :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:38

Ohh ook goed geslaagd, leuk Mriek!! Wat is het precies voor een kinderwagen geworden? :D

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:45

Mooi Mriek!

Wij hebben die kinderwagen in een andere kleur en zijn er super blij mee!
Erg comfortabel en voor ons belangrijk, ongelijke en onverharde ondergrond gaat ook erg makkelijk.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:53

Het is een Q-ride van het merk Qute.
Ah top dat jullie hem zo fijn vinden Charlot.
Ik vond hem ook heerlijk rijden en wilde inderdaad ook één die op allerlei wegen kan. :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 19:04

Heel tof Mriek1990! Die commode hebben wij ook haha. Grappig. Bij ons dus overgeverfd. Heerlijk groot hé! Kun je nog mooi wat op kwijt naast het kussen.

Kinderwagen ga ik gelijk ff opzoeken. Is dat standaard dat ze er gratis dingen bij doen of was dat omdat je ook een ledikantje kocht?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:10

Haha grappig ja! :D
Die kast werd ons door meerdere mensen aangeraden als commode. Heerlijk groot inderdaad.

De spulletjes zaten echt bij de kinderwagen. Waren er wel meer met akties, wel allemaal andere spullen die je erbij kreeg. :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 20:52

Jenkins schreef:
Marlis schreef:

Mijn baby is nu 6 maanden en ik kolf vanaf het begin al omdat hij niet aan de borst kon drinken. Inmiddels kolf ik nog 4x per dag, waarvan 1x op mijn werk. Ik doe dit gewoon in de lunchpauze.

Ik kolf wat meer af dan wat hij drinkt, dus met 4x heb ik ruim voldoende voeding voor hem

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 23:02

Mriek1990, mooie kinderwagen! Ik zag deze toevallig vanmiddag staan in een boekje van de babydump:

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 23:12

Jenkins schreef:
Mriek1990, mooie kinderwagen! Ik zag deze toevallig vanmiddag staan in een boekje van de babydump:

[ [url=m/QthLwB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben die kamer, met meegroeibed :Y)

Geloof dat wij zon 1500 kwijt waren aan kamer dus kledingkast, bed in 3 vormen en commode+vergrootplank, kinderwagen, autostoel en adapter voor op de kinderwagen. Kregen er eigenlijk een tas en box bij maar was van een kwaliteit die ik niet wilde hebben dus we kregen korting.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 08:30

Jenkins schreef:

[ [url=m/QthLwB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je wel. :) Mooie set is dat inderdaad, had ik niet gezien.
Maar wij hadden al wat spullen via marktplaats ook, vandaar dat we niet voor een set zijn gegaan. :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:19

Hoe was jullie weekend? :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 19:04

Minder. Blijkbaar heb ik een stokke trip trap gekocht die helemaal niet van stokke is. Héél irritant. Nu kan ik weer op zoek naar een echte en deze zien te verkopen.

Daarnaast zaterdag veel last van een opgeblazen buik gehad. Leek wel of m'n maag niks verteerd kreeg. Vandaag is dat wat beter maar wel keelpijn, hoofdpijn.. Hele ratteplan.

Ben echt zo blij als deze zwangerschap erop zit }:0

Donderdag trouwens de 22 weken vaccinatie. Meer die die genomen hebben of gaan nemen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:11

Ik heb weer gezellig gelunchd met mensen die zwanger willen worden maar onze wasmachine is kapot dus mijn energie van vandaag is in een handwasje gaan zitten -O-
Heb enorme last van maagzuur en hoopte dat overstappen op andere multivitaminen me wat energie zouden geven maar helaas.

22 weken prik heb ik volgende week maandag, morgen de 24 weken controle bij de verloskundige.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:50

Oh wat balen Gnome. Kan je de stoel niet terug doen naar de verkoper? Een merk verkopen wat geen merk is mag niet lijkt mij?
Ook naar dat je je zo rot voelt, dat is echt niet prettig.
22 weken prik heb ik ook gehad. :)

Azmay gezellig van de lunch! Wel wat minder van de wasmachine...is 'ie nog te maken of moet je een nieuwe kopen?
Bij mij helpt Gaviscon Azijn goed tegen maagzuur, misschien het proberen waard?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 20:37

mriek1990 schreef:
Oh wat balen Gnome. Kan je de stoel niet terug doen naar de verkoper? Een merk verkopen wat geen merk is mag niet lijkt mij?
Ook naar dat je je zo rot voelt, dat is echt niet prettig.
22 weken prik heb ik ook gehad. :)

Azmay gezellig van de lunch! Wel wat minder van de wasmachine...is 'ie nog te maken of moet je een nieuwe kopen?
Bij mij helpt Gaviscon Azijn goed tegen maagzuur, misschien het proberen waard?

Nee ze was zo slim om Stokke er niet bij te zetten maarja trip trap, gebruikt alleen stokke dus denk niet dat ik er veel mee kan. M'n ouders willen 'm gelukkig wel hebben voor later dus we laten het maar zo.

Hopelijk snel een echte te pakken :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:10

Citaat:
Nee ze was zo slim om Stokke er niet bij te zetten maarja trip trap, gebruikt alleen stokke dus denk niet dat ik er veel mee kan. M'n ouders willen 'm gelukkig wel hebben voor later dus we laten het maar zo.

Hopelijk snel een echte te pakken :)

Gelukkig dat je 'm bij je ouders kwijt kan. Maar wel heel flauw van de verkoopster.