Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 09:16

Ach meis toch...! :(:)

(En mijn oog viel op dat 'gejaagde'. Ik hoop niet dat je schildklier nu te hard werkt...!)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:05

Gefeliciteerd met je vent!

Wat naar joh dat je weer bent gevallen en de gevolgen nu.
Dat gejaagde gevoel kan idd van je schildklier komen.

Knuff vanaf hier. Praten he, lekker je gal spugen hier als dat helpt!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:59

Ahh wat vervelend en vooral frustrerend lijkt me dat. Knuffel voor jou

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:14

Het gejaagde gevoel kan idd van de schildklier komen, weet precies hoe het voelt. Heb je al medicijnen gekregen of zijn ze het nog aan het onderzoeken?

Wat naar dat je gevallen bent. Nog gefeliciteerd met je man!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:19

Dat zou inderdaad kunnen. Maar het kan ook met je situatie te maken hebben. Veel mensen die palliatief behandeld worden, hebben hier last van. Je weet immers dat je tijd beperkt is en je wilt nog zoveel doen....... het valt niet mee om daar invulling aan te geven. Mij lukt het ook nog steeds niet altijd hoor. Soms wel, maar soms ook niet en dan loop ik als een kip zonder kop te 'moeten' genieten en dat werkt voor geen meter. Keuzes maken lukt dan ook niet goed, terwijl dat wel zou moeten.

Ik hoop dat je die rust wat kunt vinden. Sterkte :knuffel:

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:47

BritHittepit schreef:
Vandaag was men man jarig, wat geholpen met de voorbereidingen van het (beperkte) familiefeestje…

helaas ben ik alweer gevallen, ik had iets vast dus ook men handen niet gezet, knie dik, handen pijn, borstbeen doet pijn, recht op men buik/borsten en kin ook nog achterna de grond op _-:( heb redelijk wat pijn…

Ik heb ook het gevoel dat ik mezelf voorbij ren sinds ik terug van Turkije… weer constant dat gejaagd gevoel, alles dat ‘moet’… ik haal geen vreugde meer uit de dingen die ik doe… als ik dan iets doe eindigt het altijd met een domper… de leuke dingen bekoop ik de laatste dagen echt weer dubbel zo hard…

Gefeliciteerd met je man, wat jammer dat je zo vervelend gevallen bent, en je zo gejaagd voelt. Ik weet uit ervaring dat een schildklier dat gevoel ook kan geven, maar misschien is het ook de drukte van alles en nog wat, er komt veel op je af, dat kan ook een vervelend gevoel geven. Dikke knuffel en hopelijk vind je iets waar je rust bij vindt. :knuffel:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:29

Oscar schreef:
Dat zou inderdaad kunnen. Maar het kan ook met je situatie te maken hebben. Veel mensen die palliatief behandeld worden, hebben hier last van. Je weet immers dat je tijd beperkt is en je wilt nog zoveel doen....... het valt niet mee om daar invulling aan te geven. Mij lukt het ook nog steeds niet altijd hoor. Soms wel, maar soms ook niet en dan loop ik als een kip zonder kop te 'moeten' genieten en dat werkt voor geen meter. Keuzes maken lukt dan ook niet goed, terwijl dat wel zou moeten.

Goede aanvulling vanuit ervaring! Zou ik nooit aan gedacht hebben Oscar maar is zo logisch nu ik het lees.

Ook voor jou nog steeds sterkte. Ik denk regelmatig aan je.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 18-07-23 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 19:43

Oscar schreef:

Je slaat de nagel op de kop! ‘Moeten’ genieten…

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:41

Ook “onhandig” gedrag kan voortkomen uit je schildklier… in combinatie met je gejaagde gevoel zou ik die toch nog even laten checken?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 19:46

Neon schreef:
Ook “onhandig” gedrag kan voortkomen uit je schildklier… in combinatie met je gejaagde gevoel zou ik die toch nog even laten checken?

Er wordt nu opgevolgd dmv bloedonderzoek en dit gebeurt samen met mijn behandeling dus volgende week wordt er terug ‘onderzoek’ gedaan, dan staat ook de scan van mijn hoofd genomen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:47

Dat is fijn, even een totaal check.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 17:04

Ik voel me steeds somberder…

Er schiet weer zoveel door mijn hoofd…

Wat als ik straks sterf? Ik heb zoveel bang om mijn partner achter te laten en mijn familie en vrienden…

Wat als ze mij vergeten? Ik wil helemaal niet vergeten worden of weggeduwd worden in hun gedachte zonder nog maar 1 woord te reppen over mij…

De gedachte van mijn man met iemand anders… dat maakt me zo verdrietig maar tegelijk wil ik dat hij ‘na’ mij ook gelukkig is!

Ik verjaar volgende maand maar ik wil helemaal niet verjaren… het lijkt dan nog harder of ik toch nog een jaar ‘overleefd’ heb…

Vorig jaar was mijn verjaardag een nieuwe start want toen was de behandeling gedaan maar nu…

We hebben een nieuwe eetkamer besteld, ik heb ze direct helemaal betaald… dan is dat in orde moest het in eens snel gaan…

Ja… zo werkt mijn brein momenteel… ik word er helemaal gek van…

Ik hoop dat de scan van donderdag goede resultaten weergeeft zodat ik toch terug wat rust kan vinden… en zekerheid heb ivm mijn hoofd…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:07

We wachten inderdaad donderdag eens even af. En Brit je gedachten, je angst, je somberheid hoort er helaas allemaal bij en dat is vooral een heel eenzaam proces meis. Ik geef je een knuffel :knuffel: :knuffel:

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:20

Zo begrijpelijk en logisch.
Houd je een dagboek bij? Het is vaak fijn om de dingen van je af te kunnen schrijven.
Ik ga heel hard voor je duimen voor donderdag.
Liefs en knuffels voor jou. :knuffel: :knuffel:

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:50

Ik heb veel gehad aan Ipso.
Er zijn als ik me niet vergis 70 inloophuizen in Nederland.

En ik heb makkelijk praten.
Ik ben schoon
Maar de gedachten die jij nu hebt herken ik.
Knuffel

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 17:52

Nee, ik heb er ook al aan gedacht maar ik kan niet goed meer schrijven… daarmee dat ik af en toe hier post, op facebook (al heb ik hier ook even op de pauzeknop gedrukt omdat ik der niet gelukkiger van werd) en ik kan ook goed praten met men ouders en natuurlijk mijn lieve man! Maar het is niet altijd even makkelijk want voor hun is het ook niet makkelijk om daar ‘al’ bij stil te staan…

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:05

Brit wat een nare gedachten maar niet iets om zomaar weg te drukken. Kan je vanuit het ziekenhuis daar hulp bij krijgen van een psycholoog of maatschappelijkwerker? Dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken dat je familie er extra mee belast. Hulp vragen is geen schande.

Verder hoop ik dat je donderdag een scan met een mooie uitslag hebt zodat je weer wat verder vooruit kan kijken.

Edit: je familie zal je echt niet zomaar vergeten, zelfs niet als jouw man ooit verdergaat met een ander. Wat ik in mijn omgeving zie is dat overleden partners worden herdacht en geëerd.
En ook voor je ouders ben jij onvervangbaar.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:35

Och lieve Brit, ik wou dat ik je een dikke knuffel kon geven. Dus dan maar even digitaal :(:)
Je bent zo’n unieke en lieve meid, jou vergeten ze echt niet zomaar hoor! En wij hier op Bokt ook niet. Jij bent onvervangbaar.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 19:46

Waarom kan je niet meer goed schrijven?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 20:04

Hutcherson schreef:

Door de nevenwerkingen heb ik tintelingen in mijn vingers, mijn gewrichten doen pijn,… ik maak ook veel schrijffouten als ik type op mijn gsm omdat mijn vingertoppen gevoelloos zijn… dus gewoon een balpen vasthouden en dan nog ‘leesbaar’ schrijven is soms een uitdaging…

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 20:18

:(:) :(:) :(:)
Van mij ook een driedubbele knuf...!!

Rot dat je zo slecht in het vel zit. En dan nog al die gedachten die door je hoofd schieten 'waar je niet vrolijk van wordt'.

Ik zou idd ook zeggen: bel het ziekenhuis voor 'medisch maatschappelijk werk', soms is het een opluchting om een uitlaatklep te hebben die geen familie is.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:40

Probeer eens of dicteren misschien wel lukt Brit :knuffel: .
Ik denk regelmatig aan je.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:49

BritHittepit schreef:
Hutcherson schreef:

Door de nevenwerkingen heb ik tintelingen in mijn vingers, mijn gewrichten doen pijn,… ik maak ook veel schrijffouten als ik type op mijn gsm omdat mijn vingertoppen gevoelloos zijn… dus gewoon een balpen vasthouden en dan nog ‘leesbaar’ schrijven is soms een uitdaging…

Ik heb wat hulpmiddelen speciaal voor mensen met pijn in hun vingers/handen die wel graag willen (blijven) schrijven. Zou dat wat zijn voor je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:05

Dikke knuffel Y;(

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:13

Wat lief Hutcherson!

Wat rot dat het schrijven niet goed meer lukt. Er zijn goede mogelijkheden om spraak in tekst om te zetten. Is dat niet iets voor je?

Hoe voel je je vandaag?