Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:11

x_Anne_x schreef:
Lau schreef:
Oke wow wow wow dit gaat snel we mogen donderdag al naar het ziekenhuis voor medicatie en uitleg

O wat spannend!

Weet je welke medicatie je krijgt?

Weet ik niet heb de planning niet gekregen dus die krijg ik donderdag mee. Dan post ik wel even een uitgebreide update.

Bhodi

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:28

Spannend Lau! Lekker dat het zo snel gaat ineens :)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:33

Lau schreef:
Ja als jullie het leuk vinden kan ik hier af en toe wel wat posten?

Ja tuurlijk lijkt mij erg interessant.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:01

Lau schreef:
x_Anne_x schreef:

O wat spannend!

Weet je welke medicatie je krijgt?

Weet ik niet heb de planning niet gekregen dus die krijg ik donderdag mee. Dan post ik wel even een uitgebreide update.

Heel veel succes!
Hopelijk valt t spuiten een beetje mee.

En wordt t niet een al te zenuwslopende afvalrace.

En deel vooral wat je wil delen.

Wij zijn pp een gegeven moment gestopt met iedereen elke stap pp de hoogte te houden omdat we elke keer weer iemand vergaten.

Gezegd je mag er altijd naar vragen als je ons ziet.
Maar we gaan niet meer iedereen appen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:11

Ik ben echt ziek… heb ook zo’n opgeblazen buik en wat krampen in m’n baarmoeder. Ik denk dat, dat niet goed is voor een kleintje dat een plek moet hebben…

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:41

Bhodi schreef:
Ik ben echt ziek… heb ook zo’n opgeblazen buik en wat krampen in m’n baarmoeder. Ik denk dat, dat niet goed is voor een kleintje dat een plek moet hebben…

Ach bah, wat ellendig. :(:)
Ik hoop dat je snel opknapt en dat het allemaal goed zit.

Lau, superspannend!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:46

Bhodi schreef:

Knuffel misschien is het de innesteling :knuffel:

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:32

Hier ook al week doodziek en ontzettende buik&rugpijn. Verwacht er dan ook niet teveel van..

Edit; vandaar ook m’n korte reacties :+
Iets met slaap tekort want kleine slaapt ook slecht want ook verkouden..

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:04

Bhodi schreef:

Het kan natuurlijk ook zijn dat je en ziek bent en dat je opgeblazen buik en krampen de 'gewone' zwangerschaps klachtjes zijn.
Ik duim in ieder geval voor je mee dat het met het kindje goed blijft gaan en dat jij ook goed en snel opknapt.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:12

Oh Lau dat gaat ineen snel! Betekend dat ook dat je eerder kan starten?

Zo Taartje, dat is flink doorbikkelen, hopelijk leuk kerstpakket!

Bhodi wat een ellende joh, beterschap!

Barbabientje ook beterschap!

Schijnt een nare griep te heersen ook

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:35

Vervelend van je gesprek linsxdot! Wat voor baan zoek je?

Lau, wat fijn dat jullie eerder kunnen komen! Spannend! Ook ik zou het interessant vinden als je het proces wilt delen. Maar voel je niet verplicht en deel wat je zelf wilt delen, wanneer je dat zelf wilt doen!

Bodhi, beterschap! Ik duim met je mee voor steeds hoger oplopende testen!

Ik ben ergens wel "blij" om te lezen dat ik niet de enige grootverbruiker ben qua testen.. Met pcos en een onregelmatige cyclus vliegen de ovulatietesten erdoorheen.. en vervolgens 14 dagen later verbruik ik een grote hoeveelheid zwangerschapstesten :')
Het lijkt wel of stokje-plassen mijn nieuwe hobby is!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:47

Wel fijn Lau dat je eerder kan hoor wel spannend.
Ook ik ben heel benieuwd hoe dat allemaal in ze werking gaat.

Die griep is idd hardnekkig ben al 4 weken ziek en nu 2 ontstoken ogen zo heftig dat me hele ogen rond om erom heen blauw zijn. Met dank aan me zoontje die dat had.

Haha nieuwe hobby.
Ik zoek geen droombaan… ik zoek gewoon even iets? In de thuis zorg of als drogist of drank verkopen dat mag ik ook :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:51

Eerder starten weet ik niet misschien met de overgangs hormonen. Maar dat hoor ik donderdag. Dan zal ik wel een uitgebreide post maken :D

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 01:59

Ik heb al een tijdje niks gepost, op dit moment zit ik in een rollercoaster..

Vrijdag 11-11-22 heb ik mijn punctie gehad voor onze ICSI traject, dit ging helemaal als gepland. 12 eitjes aangeprikt, in het UMC zijn er 10 follikels gevonden. Uiteindelijk hoorde wij maandag 14-11-22 tijdens de terugplaatsing dat er op dat moment 9 embryo's zijn gaan ontwikkelen, een heel mooi aantal. 1 is op dat moment terug geplaatst en de andere 8 lieten ze nog 1 a 2 dagen doorgroeien. Een week later kregen wij de bevestiging dat er uiteindelijk 7 embryo's in de vriezer zijn gegaan, pfieuw wat een opluchting voor ons.

Officieel moesten wij maandag 28-11-22 gaan testen, dit hebben wij zondag gedaan zodat we ook eventueel de tijd hadden mocht het negatief zijn. De testen waren positief, wat een heerlijk gevoel. Na 2 jaar (waarvan 1 jaar fertiliteit) eindelijk een positieve test in handen. Clearblue gaf op dat moment 1 - 2 weken zwanger aan.

Ik voelde mij goed en had weinig klachten. Ik was voornamelijk erg moe, en een parfumerie zaak inlopen was ook geen succes :+ .

1,5 week geleden heb ik voor mijn eigen gevoel nog een clearblue test gedaan, voornamelijk omdat ik voor mijn gevoel zo weinig klachten had ondanks dat ik weet dat het niet perse aanwezig hoeft te zijn. De test gaf 2 - 3 weken zwanger aan.

Gisterenmiddag hadden wij de eerste echo, op dat moment zou ik 7 weken en 3 dagen zwanger zijn. In de ochtend wederom getest, ik weet dat ik het vaak deed maar ergens heb ik een onderbuik gevoel gehad. Deze gaf wederom 2 - 3 weken zwanger aan, er had gezien de tijd van terugplaatsen op dat moment al 3+ moeten staan.

Tijdens de echo kwam dus de harde realiteit.. er was geen embryo te vinden in mijn baarmoeder, gekeken naar buitenbaarmoederlijk maar ook daar tot nu toe niets te vinden.

Geen bloedingen gehad, geen krampen echt helemaal niets.. fertiliteitsarts vind het vreemd dat er geen spoor te zien is van een embryo zonder een bloeding. Toen ze eenmaal de (inwendige) echo eruit haalde kwam daar wel bloed mee en keek ze mij bezorgd aan. Ik wist op dat moment echt hoelaat het was.

Ze vertelde me dat ze vermoed dat het rond week 6 fout moet zijn gegaan, vrij recent en daarom nog geen tekenen gehad. Het is dus een miskraam, echter komt deze tot nu toe maar niet verder op gang.

Maandag moest ik gelijk bloedprikken, woensdag nogmaals en nog een keer de echo om te zien hoe het er nu van binnen uitziet. Hopelijk gaat het hormoon zakken want dan weten we dat dat m'n lichaam het gaat opruimen, mocht dit niet zo zijn gaan ze verder kijken. Dat het eruit moet is duidelijk, echter kan een curettage alleen als het in de baarmoeder zit en daar zat de laatste keer niks.

Mijn emoties gaan op dit moment alle kanten op, ik weet het gewoon even niet meer..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 07:12

Ach Cynthier heel veel sterkte! Wat een rollercoaster zeg :(:)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 07:28

Zo ziek als een hond, maar dit kleintje wil wel blijven <3

Morgen zou ik ongesteld moeten worden, maar ik denk niet dat, dat gaat gebeuren! :D

Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 07:43

Cynthier hele dikke knuffel :knuffel:
Heel veel sterkte❤️

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 07:45

Sterkte Cynthier! Wat een spannende tijd vol emoties..

Bodhi, gefeliciteerd :+:

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 07:48

Sterkte cynthier

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:05

Wat een verhaal cynthier, veel sterkte en een dikke knuffel!

Bodhi, van harte gefeliciteerd! Hopelijk knap je snel op

Hier al dagen wat krampen, maar ben ook niet helemaal fit. We wachten rustig af

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:14

Wat naar cynthier, heel veel sterkte.
Hopelijk komt het er uit zichzelf uit.
Mocht je tegen iemand aan willen praten, mijn pb box is altijd open.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:49

CynThier schreef:

Vrijdag 11-11-22 heb ik mijn punctie gehad voor onze ICSI traject, dit ging helemaal als gepland. 12 eitjes aangeprikt, in het UMC zijn er 10 follikels gevonden. Uiteindelijk hoorde wij maandag 14-11-22 tijdens de terugplaatsing dat er op dat moment 9 embryo's zijn gaan ontwikkelen, een heel mooi aantal. 1 is op dat moment terug geplaatst en de andere 8 lieten ze nog 1 a 2 dagen doorgroeien. Een week later kregen wij de bevestiging dat er uiteindelijk 7 embryo's in de vriezer zijn gegaan, pfieuw wat een opluchting voor ons.

Officieel moesten wij maandag 28-11-22 gaan testen, dit hebben wij zondag gedaan zodat we ook eventueel de tijd hadden mocht het negatief zijn. De testen waren positief, wat een heerlijk gevoel. Na 2 jaar (waarvan 1 jaar fertiliteit) eindelijk een positieve test in handen. Clearblue gaf op dat moment 1 - 2 weken zwanger aan.

Ik voelde mij goed en had weinig klachten. Ik was voornamelijk erg moe, en een parfumerie zaak inlopen was ook geen succes :+ .

1,5 week geleden heb ik voor mijn eigen gevoel nog een clearblue test gedaan, voornamelijk omdat ik voor mijn gevoel zo weinig klachten had ondanks dat ik weet dat het niet perse aanwezig hoeft te zijn. De test gaf 2 - 3 weken zwanger aan.

Gisterenmiddag hadden wij de eerste echo, op dat moment zou ik 7 weken en 3 dagen zwanger zijn. In de ochtend wederom getest, ik weet dat ik het vaak deed maar ergens heb ik een onderbuik gevoel gehad. Deze gaf wederom 2 - 3 weken zwanger aan, er had gezien de tijd van terugplaatsen op dat moment al 3+ moeten staan.

Tijdens de echo kwam dus de harde realiteit.. er was geen embryo te vinden in mijn baarmoeder, gekeken naar buitenbaarmoederlijk maar ook daar tot nu toe niets te vinden.

Geen bloedingen gehad, geen krampen echt helemaal niets.. fertiliteitsarts vind het vreemd dat er geen spoor te zien is van een embryo zonder een bloeding. Toen ze eenmaal de (inwendige) echo eruit haalde kwam daar wel bloed mee en keek ze mij bezorgd aan. Ik wist op dat moment echt hoelaat het was.

Ze vertelde me dat ze vermoed dat het rond week 6 fout moet zijn gegaan, vrij recent en daarom nog geen tekenen gehad. Het is dus een miskraam, echter komt deze tot nu toe maar niet verder op gang.

Maandag moest ik gelijk bloedprikken, woensdag nogmaals en nog een keer de echo om te zien hoe het er nu van binnen uitziet. Hopelijk gaat het hormoon zakken want dan weten we dat dat m'n lichaam het gaat opruimen, mocht dit niet zo zijn gaan ze verder kijken. Dat het eruit moet is duidelijk, echter kan een curettage alleen als het in de baarmoeder zit en daar zat de laatste keer niks.

Mijn emoties gaan op dit moment alle kanten op, ik weet het gewoon even niet meer..

O wat ontzettend naar zeg!

Hele dikke knuffel!

Wel ontzettend mooi aantal embryo's.
Hopelijk mag er snel eentje bij jullie blijven!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:49

Bhodi schreef:
Zo ziek als een hond, maar dit kleintje wil wel blijven <3

Morgen zou ik ongesteld moeten worden, maar ik denk niet dat, dat gaat gebeuren! :D

[ [url=m/9YAFxK.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:04

CynThier schreef:

Oh wat naar zeg. Heel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel. :(:)

Bhodi, gefeliciteerd!
Nu snel opknappen.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:41

Hier van 12 tm 16 december eindelijk ongesteld geweest, normaal met pil gebruik was het altijd echt 7 dagen feest.
Dus nu maar 5 dagen.
Nu maar afwachten of mn cyclus een beetje regelmatig is, zou fijn zijn als alles nu op regel zou zijn.
Tot nu toe is het nog maar een gok wanneer we het 'gezellig' moeten maken.. als het nu zou kloppen dan zou de meeste kans met de kerstdagen zijn.

We gaan het zien... :)