Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:42

Ik vind dat er echt superlekkere recepten in staan. :j En ook weekmenu's voor verschillende caloriebehoeften, 6 weken voor elk geloof ik. En achterin allemaal nuttige extra informatie en tips, zoals alternatieven voor dingen die je niet lust.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:10

marley93 schreef:
Ik vind dat er echt superlekkere recepten in staan. :j En ook weekmenu's voor verschillende caloriebehoeften, 6 weken voor elk geloof ik. En achterin allemaal nuttige extra informatie en tips, zoals alternatieven voor dingen die je niet lust.

Oh! Vooral dat laatste is handig! Top, thanks!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 14:24

Even ego post, sorry... Ik ben zo klaar met mijzelf, met mijn buik... bah. Ik heb net een mail gestuurd naar de diëtiste waar ik eerst zat. De knop moet om, en ik kan dat niet alleen. Ik heb een externe prikkel / stok achter de deur nodig, anders wordt het niets. Dan blijf ik vrolijk door eten, tot het moment komt dat ik niet meer op een paard kan zitten... en dat wil ik écht niet!

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 15:13

KimD schreef:
Hoe dan ook ben ik tegen die tijd 60+kg afgevallen. *D

60+ in totaal aan het einde van de rit? Wat super knap!

Ik vond project gezond echt een hele fijne houvast en heeft me inzichten gegeven. Ik kan nu zelf ook dagen samenstellen en ik gebruik de boeken nog voor recepten. Er staan in totaal weekmenu’s in voor acht weken.

@zertab, niet kunnen paardrijden is een goede motivatie. Ben benieuwd waar je diëtiste mee komt. Is dat van een bepaald programma zoals new fysic?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 16:27

bamisalami schreef:
KimD schreef:
Hoe dan ook ben ik tegen die tijd 60+kg afgevallen. *D

Ik vond project gezond echt een hele fijne houvast en heeft me inzichten gegeven. Ik kan nu zelf ook dagen samenstellen en ik gebruik de boeken nog voor recepten. Er staan in totaal weekmenu’s in voor acht weken.

@zertab, niet kunnen paardrijden is een goede motivatie. Ben benieuwd waar je diëtiste mee komt. Is dat van een bepaald programma zoals new fysic?

Ja, klopt. Ik ben op dit moment 50kg afgevallen, dus als ik op mijn streef zit dan is het of 60kg of 65kg afgevallen. On ieder geval 60+kg. :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 16:34

Nee, gewoon een normale diëtiste.

Ho eens, ik mag en kan nog paardrijden. Maar ik blijf gewoon door eten en ik weet dat áls ik dat blijf doen, ik over een half jaar/drie kwart jaar niet meer op een paard mag/kan.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 16:38

Begin dit topic ergens heb ik me gemeld. Helaas nooit begonnen met gezond doen en alleen maar aangekomen. Ik wilde graag koolhydraatarm eten (hoe ik ooit 40kg ben afgevallen). Maar omdat mijn werkschema nu totaal anders is dan toen (en daardoor mijn eetpatroon), ik enorm in de knoop zat/zit met mezelf, is het gewoon nooit gelukt.

Nu, ben ik op het punt dat ik echt weer walg van mijn eigen lichaam. Ik kleren niet meer pas en weer moeilijker beweeg. Tijd om écht weer wat aan mijn gewicht te doen.

Ik wil weer gaan vasten (8/16). En khd arm eten.

Vanaf morgen ga ik beginnen. Punt. En zo niet mogen jullie me komen opzoeken en me een gigantische schop onder mn kont komen geven :))

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 16:47

KimD schreef:
bamisalami schreef:

Ja, klopt. Ik ben op dit moment 50kg afgevallen, dus als ik op mijn streef zit dan is het of 60kg of 65kg afgevallen. On ieder geval 60+kg. :j

Still meelezer, maar moet even zeggen dat ik je echt supergoed bezig vind :D

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 17:35

Zertab schreef:

Ho eens, ik mag en kan nog paardrijden. Maar ik blijf gewoon door eten en ik weet dat áls ik dat blijf doen, ik over een half jaar/drie kwart jaar niet meer op een paard mag/kan.

Ik bedoel ook niet dat je nu niet zou mogen of kunnen, dat weet ik helemaal niet. Maar voor mij was het een goede motivatie en kan me voorstellen dat dat voor veel mensen hier zo is :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 17:49

bamisalami schreef:
Zertab schreef:

Ik bedoel ook niet dat je nu niet zou mogen of kunnen, dat weet ik helemaal niet. Maar voor mij was het een goede motivatie en kan me voorstellen dat dat voor veel mensen hier zo is :)

Oh zo, verkeerd gelezen! Ik wil voornamelijk een eetplan krijgen van de diëtiste. Een hou vast en gewoon een simpel: nee je mag geen chips etc.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:41

Wow, geweldig KimD!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:57

Wow Kim, wat een mega prestatie!

Ik lig volledig stil door werk, studie, burn out klachten etc. Ik kan het nu gewoon niet opbrengen.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:40

Wow, super knap Kim! Mag je zeker trots op zijn :D

Amanda :knuffel: snap wel dat je het dan niet kan opbrengen.

Hier gaat het ook al weken niet lekker. Ging weer richting depressie en at juist bijna niks. Gewicht bleef daardoor hangen en had er ook geen zin in. Bleef wel naar mijn pt gaan en die heeft mij tools gegeven en stap voor stap ben ik weer op de goede weg. Zo blij dat hij zo geduldig met mij is :+ .. En altijd met mij wil meedenken hoe ik het beste dingen kan oppakken. Elke week vraagt hij ook hoe het gaat en evt iets aan moeten passen. Dan niet alleen met voeding, maar hele dag ritme etc. Echt als ik hem niet had zat ik nu ergens midden in een depressie denk ik. Had hem laatst ook een klein bedankje gegeven en was hij helemaal blij mee haha. Gelijk op zijn insta staan ook :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:12

Ik lees weer eventjes mee. Heel herkenbaar van mensen die moeite hebben met afvallen.

Vorig jaar ben ik heel goed afgevallen door alles wat ik at in te voeren en een caloriebudget van 1850 in te stellen. Sindsdien is er vanalles gebeurd waardoor ik stress kreeg en alles los liet.
Ik probeer al maanden weer gewoon gezond te eten en naar mijn mening eet ik echt niet heel ongezond, maar toch is alles wat ik vorig jaar af viel er weer bij.

Ik weet dus hoe het moet, maar voor altijd blijven invoeren is ook geen doen. Baal er enorm van dan ik blijkbaar niet intuïtief kan eten en dan meteen veel te veel eet. -O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 14:16

Tussen 'voor altijd' & 'niet meer' zit ook een groot grijs gebied. Afvallen is een proces van jaren, sommige mensen hebben een jaar of twee nodig om te leren stabiliseren, sommige mensen vijf en sommige mensen tien jaar. Maar nog steeds is het niet 'voor altijd'.

Zo tel ik op dit moment niet meer maar als ik even een 'terugval' heb, dus dat ik bijvoorbeeld twee weken blijf hangen dan ga ik wel weer even tellen want dan gaat het ergens mis en moet ik even uitzoeken waar en dat kan iets heel kleins zijn. De laatste keer was het dat ik toch echt weer te weinig dronk (maar 1,2 tot 1,7L), toen dat weer op peil was, ging het ook weer goed.

Blijven volhouden en af en toe een stapje terug is echt geen ramp! :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 19:17

Ik probeer juist weldat intuïtieve weer aan te voelen. Moet zeggen dat ik er steeds meer bij stilsta. Hier gaat het met de eetswitches alleen er nog steeds goed af. Met mondjesmaat, dat wel, maar ik wil juist dat ik nieuwe eetwijze aanleer en kan aanhouden, niet in mn oude eetpatroon hervallen weer. En ik voel me er gewoon goed bij. Als vanouds dit weekend gebbqd, een dag last gehad erna :') en dan snak ik naar een balansdagje.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 01:07

Kimd

Heb jij nog een voor na foto van nu? Ik vind het heel knap van je!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:14

KimD, heb je ook helemaal gelijk in. Gewoon weer schop onder mijn reet en bijhouden die handel!

Het is gewoon frustrerend dat ik vrij actief ben, regelmatig sport (3x pw), vrij gezond eet en toch blijf aankomen.
Al weet ik wel waar het probleem waarschijnlijk zit; altijd trek, tussendoor snacken en niet de tijd nemen voor gezonde lunch op werk soms. Heb geen magnetron meer op het werk, houd niet van brood en de salades komen inmiddels een beetje mijn neus uit :Y) .

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:44

snap dat dat frustrerend is josien.. Heb dat ook wel een beetje als ik naar m'n omgeving kijk en dan hoe ''moeiteloos'' anderen lijken af te vallen of slank blijven (ik weet dat dat niet zo is, maar toch lijkt het oneerlijk).

Ik voel me de laatste tijd ook meh, ben nu grieperig en dat helpt alleen in het onderdrukken van de eetlust , maar ik vind dat ik toch wel moet proberen m'n lichaam te vullen met gezondere dingen. Anders voel ik me alleen maar lamlendiger...

Er zijn ook zoveel slechte gewoontes weer ingeslopen..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:23

Zonnetje81 schreef:
Kimd

Ja hoor, een zeer charmante. :')

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:10

KimD schreef:
Zonnetje81 schreef:
Kimd

[ [url=m/Y6qV0V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Mag je echt heel erg trots op zijn!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:20

Echt heel veel en knap. Dan denk ik waarom lukt mij 10 kilo niet laat staan 20 haha

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 10:35

Wauw, mij lukt 5 tot 7 kg niet eens... Ook begonnen, maar door drukte op werk en dingen in de prive-sfeer, geen energie om me er toe te zetten. Niet slim, want weet ook dat ik me beter zal voelen. Maar ja. Op dit moment 0 energie. Lig nu ziek in bed. Net wel een receptenboekje met eenvoudige koolhydraatarme recepten besteld.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:23

KimD schreef:
Zonnetje81 schreef:
Kimd

[ [url=m/Y6qV0V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Superknap! Heb ook echt respect voor je mindset!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:44

Hier deze week weer een half kgtje eraf. Ik heb de eerste 5kg gehad, op naar de volgende 5.