BeFunny schreef:Ik heb eigenlijk alleen het eerste bericht gelezen. Dus geen reacties.
Ik ben (geen wappie) hou me aan de "andere" maatregelen maar ben niet ge-ent!
Op de vraag "hoe komen we volgens niet enters van corona af als iedereen er zo over dacht? Kan ik duidelijk zijn "niet"
Als iedereen wel zou enten dan trouwens ook niet. En dat is iets wat maar niet goed begrepen wordt. Mensen die niet enten en daarvoor een reden hebben zijn meteen maar een wappie.
Corona blijft. Met een beetje geluk neemt het wel af hoe ziek men ervan wordt. En dat kan door idd te vaccineren (alleen zul je dan altijd moeten blijven vaccineren) of door de strijd met het virus aan te gaan als je lichaam gezond is. Dan wordt het op een gegeven moment minder heftig en houden we "hopelijk" mildere klachten eraan over. Als de zwakkere enten en de gezondere die eigenlijk "meestal al mildere" klachten hebben dit doen.
Maar het zal blijven net als dat griep en verkoudheid ook niet meer weggaan. Griep was ook heftig en nog steeds gaan er mensen dood na griep, ze krijgen bijvoorbeeld longontsteking erachter aan. Griep is normaal geworden. Maar hoe vaak waren er geen mensen die met griep gewoon naar hun werk gingen en gaan en hoestend en proestend gebruik maken van OV en dergelijke? Ik denk dat we met zijn allen veel alerter zijn nu en zelfs te ver zijn doorgeslagen nu.
Dit is mijn antwoord op de vraag van ts.
Hartstikke leuk, maar ik mis nogal in je verhaal hoe we dan voor kunnen zorgen dat we we er dan nu voor zorgen dat de zorg niet overbelast. Jeweetwel, waar al die maatregelen voor nodig zijn. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je antwoord gaat zijn "IC opschalen1!1!) want lekker makkelijk. Dan ben ik weer erg benieuwd naar hoe we dat dan moeten gaan betalen zonder een (nog) hogere zorgpremie.