Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:25

BeFunny schreef:
Ik heb eigenlijk alleen het eerste bericht gelezen. Dus geen reacties.

Ik ben (geen wappie) hou me aan de "andere" maatregelen maar ben niet ge-ent!

Op de vraag "hoe komen we volgens niet enters van corona af als iedereen er zo over dacht? Kan ik duidelijk zijn "niet"

Als iedereen wel zou enten dan trouwens ook niet. En dat is iets wat maar niet goed begrepen wordt. Mensen die niet enten en daarvoor een reden hebben zijn meteen maar een wappie.

Corona blijft. Met een beetje geluk neemt het wel af hoe ziek men ervan wordt. En dat kan door idd te vaccineren (alleen zul je dan altijd moeten blijven vaccineren) of door de strijd met het virus aan te gaan als je lichaam gezond is. Dan wordt het op een gegeven moment minder heftig en houden we "hopelijk" mildere klachten eraan over. Als de zwakkere enten en de gezondere die eigenlijk "meestal al mildere" klachten hebben dit doen.

Maar het zal blijven net als dat griep en verkoudheid ook niet meer weggaan. Griep was ook heftig en nog steeds gaan er mensen dood na griep, ze krijgen bijvoorbeeld longontsteking erachter aan. Griep is normaal geworden. Maar hoe vaak waren er geen mensen die met griep gewoon naar hun werk gingen en gaan en hoestend en proestend gebruik maken van OV en dergelijke? Ik denk dat we met zijn allen veel alerter zijn nu en zelfs te ver zijn doorgeslagen nu.

Dit is mijn antwoord op de vraag van ts.

Hartstikke leuk, maar ik mis nogal in je verhaal hoe we dan voor kunnen zorgen dat we we er dan nu voor zorgen dat de zorg niet overbelast. Jeweetwel, waar al die maatregelen voor nodig zijn. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je antwoord gaat zijn "IC opschalen1!1!) want lekker makkelijk. Dan ben ik weer erg benieuwd naar hoe we dat dan moeten gaan betalen zonder een (nog) hogere zorgpremie.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:24

Karl66 schreef:
En al kan je corona niet laten verdwijnen door vaccinatie. Met vaccinatie bestrijd je nou net wel de pandemie.

Grappig dat je dat vindt... Een vriend van me, bij de politie, gevaccineerd, wordt besmet door een gevaccineerde collega de dag dat ze samen rijden. Zijn vrouw, dochter en stiefdochter en ik, ongevaccineerd, hebben nergens last van, terwijl we uren samen hebben gezeten in mijn huiskamertje van 3 1/2 bij 4 1/2.

Moet er wel even bij vermelden dat toen ik het hoorde ik me niet echt lekker voelde dus was al bang besmet te zijn. Uit voorzorg i. geslikt.

Kinke

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:25

oh ja, dat komt vast door vaccineren. Heb je ook nog iets te melden over de aantallen gevaccineerden/ongevaccineerden op de IC?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:27

Is I preventief?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:28

Dat geldt toch met veel ziektes? Griep "pakt" ook de 1 wel en de ander wordt niet ziek.

Voor de vaccinaties heb ik flink corona gehad, manlief (met een auto-immuunziekte) die samen slaapt met mij, is niet ziek geweest, terwijl mijn dochter die niet in huis slaapt, haar eigen ruimte in huis heeft, had wel corona heeft gehad.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:30

@Cer: I is dat paardenmiddel wat alleen werkt als je (ook) wormen hebt en bovendien gevaarlijk. Maar als ze dat (weer) propageert krijgt ze een modopmerking.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:32

mysa schreef:
@Cer: I is dat paardenmiddel wat alleen werkt als je (ook) wormen hebt en bovendien gevaarlijk. Maar als ze dat (weer) propageert krijgt ze een modopmerking.

Oh, ik vond het al zo cryptisch en geheimzinnig :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:35

Befunny , long covid en longontsteking? Je weet dat dat niet hetzelfde is?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:44

Dat zegt ze toch nergens?
Alleen dat dat ook na de griep waar
je longontsteking hebt gehad kan krijgen.
Een lange nasleep. Wat we bij corona ineens long COVID noemen.

Er zijn zat ziektes waar mensen nog maanden last van kunnen hebben.
Alleen nu met COVID waren het er ineens veel tegelijk en ineens is er aandacht voor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:05

Bestaat er geen long-Flue? Of long-Bronchitis?
Long-Longonsteking klinkt niet vloeiend iig..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:06

Denk dat mensen het eerder aanstelleritis noemde.
hopelijk komt er nu wat meer begrip voor.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:11

hahahatsjoe schreef:
Karl66 schreef:
En al kan je corona niet laten verdwijnen door vaccinatie. Met vaccinatie bestrijd je nou net wel de pandemie.

Grappig dat je dat vindt... Een vriend van me, bij de politie, gevaccineerd, wordt besmet door een gevaccineerde collega de dag dat ze samen rijden. Zijn vrouw, dochter en stiefdochter en ik, ongevaccineerd, hebben nergens last van, terwijl we uren samen hebben gezeten in mijn huiskamertje van 3 1/2 bij 4 1/2.

Moet er wel even bij vermelden dat toen ik het hoorde ik me niet echt lekker voelde dus was al bang besmet te zijn. Uit voorzorg i. geslikt.

Dat kan, alleen is de kans dat je als gevaccineerde besmet wordt kleiner en is de kans dat je als gevaccineerde anderen besmet kleiner. Kleiner is niet hetzelfde als nul, maar zorgt wel voor een lagere reproductie van de virusbesmetting.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:15

Even kort ben aan het werk.

Influenza is niet seizoensgebonden en van influenza is ook niet één variant. In hartje zomer kun je aan je bed gekluisterd zitten door griep het komt minder vaak voor maar dat zie je ook bij Corona. Ik denk vooral dat dat komt omdat men dan veel buiten is. Dat denk ik hè dus geen feit.

Ik denk dat je even veel kans hebt om Corona te krijgen als je gevaccineerd bent dan als je niet gevaccineerd bent. Ik denk dat met name bij mensen die een zwakker immuunsysteem hebben het wel de heftigste randjes eraf haalde. Al heeft een oom in kritieke toestand
op de IC gelegen. En hij had zijn booster al gehad. Dus ook dat zegt niet altijd alles.

Hier Iig dus ongevaccineerd, ik test twee keer in de week. En heb nog geen Corona gehad. Dit is eerder toeval of geluk.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 13-12-21 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:16

Of dit echt zo is vraag ik me al een tijdje af. Immers zijn er gevaccineerd minder klachten, en een qr code, waardoor een besmette gevaccineerde imo op meer plekken komt. Terwijl een ongevaccineerde sowieso geen qr heeft, en wellicht zich ook zieker voelt dus eerder thuis blijft en laat testen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:17

Ook een niet gevaccineerde kan op dit moment nog steeds net zoveel ondernemen als een gevaccineerde.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:22

oneens, ze kunnen bijvoorbeeld alleen naar de horeca als de negatief getest zijn, terwijl een gevaccineerde ook met corona een hapje kan gaan eten, immers qr code en minder klachten.

Nu ontlasten ze door het hebben van minder klachten wel de zorg, en dat moet imo momenteel het doel zijn, dus of dit een probleem is, laat ik me niet over uit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:23

bigone schreef:
Ook een niet gevaccineerde kan op dit moment nog steeds net zoveel ondernemen als een gevaccineerde.

Als je geen QR code hebt kun je niet het zelfde ondernemen.

En zelfs als ik ingeënt was dan zou ik geen QR code willen.

Ik aanvaard die consequenties hoor. Ik bezoek gewoon niks waarbij ik die code nodig heb. En mis tot nu toe niks. Maar ken wel mensen die om die reden enkel toch maar zijn gaan enten.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 13-12-21 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:23

hahahatsjoe schreef:
Karl66 schreef:

Ik disclaimer nog steeds graag even op jouw berichten dat je al eerder onjuiste informatie over 1 van je stalgenoten hebt verspreid en dat deze je online kwam rectificeren. Ik neem jouw persoonlijke verhalen over al die kennissen die je hebt met al die problemen dus met een flinke korrel zout. Eigenlijk een enorme bak zout.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:33

en hoe zit het dan met de cijfers van de IC's BeFunny?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:34

Ja, hoe zorgen we ervoor dat de zorg nu niet overbelast raakt en blijft? En wie gaat al die extra IC bedden betalen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:47

hahahatsjoe schreef:
Karl66 schreef:

Grappig dat je de behoefte voelt dit verhaal overal neer te zetten terwijl er genoeg andere dingen kunnen zijn geweest die hier invloed hebben gehad, die niet meteen het effect van vaccineren ontkennen.

En gezien je geschiedenis van verhalen verdraaien... heb ik mijn bedenkingen bij of je deze anekdote wel naar waarheid vertelt ;).

Over je ivermectine is ook genoeg uitgelegd, maar die uitleg negeer je met alle liefde ook. Als het maar in je straatje past, dan is je kop in het zand steken geen probleem nietwaar? En waarom zo mysterisch doen? Waarom noem je het beestje niet bij de naam en typ je gewoon "ivermectine"?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:51

Kinke schreef:
en hoe zit het dan met de cijfers van de IC's BeFunny?

Dat kun je beter vragen aan de experts op dat gebied.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:06

Mag ik eens iets vragen over weerstand. Een aantal mensen geeft aan te vertrouwen op de eigen goede weerstand. Ben je dan nooit eens moe of heb je nooit stress?
Ik leef volgens mij best gezond, rook niet, drink niet, eet vegetarisch, ga op tijd naar bed. Sport bijna elke dag. Door (tijdelijke) werkdruk ben ik nu wel ontzettend moe. Ik heb een koortsblaar gekregen. Blijkbaar is mijn weerstand nu toch niet zo goed, ondanks mijn, volgens mij, gezonde leefstijl. Hoe weet je zeker dat je weerstand goed genoeg is?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:31

Needje schreef:
Denk dat mensen het eerder aanstelleritis noemde.
hopelijk komt er nu wat meer begrip voor.

Nee hoor, post virale syndromen bestaan al zo lang als er virussen bestaan ;) Bij Covid zie je het echter wel vaker voorkomen dan bij griep, maar het kan bij griep ook zeker.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:34

Dat weet je pas wanneer je op enig moment met een nieuwe ziekteverwekker te maken krijgt waar je immuunsysteem nog nooit mee in aanraking is gekomen. Hoeft geen corona te zijn, kan ook wat anders zijn. Maar het rotte van een zeer goed en actief immuunsysteem bij een coronabesmetting is het feit dat er pas na een aantal dagen antilichamen gevormd worden. De virusload van corona is dan al zo hoog dat je immuunsysteem echt alle zeilen bij gaat zetten en je dan het risico loopt op een cytokinestorm. En wanneer dat gebeurt ben je een potentiele ic klant.