Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 08:59

luxx schreef:
loesjeislief schreef:
Mijn zoon van 21 moet zo zijn eerste halen. Hij zit nu heel erg te twijfelen of hij hem wel wilt. Hij werkt thuis, gaat niet uit. Dus eigenlijk verandert er niet zo veel voor hem.

'Moet'? Je maakt toch zelf een afspraak of zie ik dat verkeerd? Krijg je gewoon van overheidswege een afspraak toe gestuurd en moet de daar dan heen?

Ach je snapt me wel denk ik. Niets moet natuurlijk.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:00

Nouja wat ik ervan begrijp is dat je zoon dus zelf een afspraak maakt en vervolgens gaat twijfelen of hij wel wil. Dat is een beetje de omgekeerde wereld toch? Vooral als je nagaat dat er in verschillende landen niet aan vaccins te komen is zelfs niet voor behandelend personeel. Het vaccin wat jouw zoon besproken heeft kan in de prullenbak terecht komen. Dan gaat er toch iets helemaal mis of niet dan? Friggin' white privilege baby

Prairy

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:08

Rustig aan joh. Ieder mag toch voor zichzelf bepalen of ze hem nemen of niet? Ook al is dat op het laatste moment? Ik lag al op de bank en kon zelfs nog een andere keer terug komen omdat het bijna niet lukte.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:24

luxx schreef:
Nouja wat ik ervan begrijp is dat je zoon dus zelf een afspraak maakt en vervolgens gaat twijfelen of hij wel wil. Dat is een beetje de omgekeerde wereld toch? Vooral als je nagaat dat er in verschillende landen niet aan vaccins te komen is zelfs niet voor behandelend personeel. Het vaccin wat jouw zoon besproken heeft kan in de prullenbak terecht komen. Dan gaat er toch iets helemaal mis of niet dan? Friggin' white privilege baby

Beetje overdreven wel? Ik snap het sentiment wel en ik was ook echt diep teleurgesteld toen een van mijn beste vriendinnen toch twijfelde (uiteindelijk heeft ze hem toch gehaald), maar je maakt het nu een persoonlijke aanval en dat is niet nodig.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:29

Mensen rustig aan. Ik snap de ophef niet zo. Ik deel gewoon iets uit emotie omdat ik wel een bijwerking heb. Maar goed hij heeft hem genomen

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:36

_/_/-\o_ :')
AstridJ schreef:
Mijn eerste vaccinatie in mei was een heel avontuur vol met wazige mensen. :') Mijn man was mee en zette mij af voor de ingang. Ik had om 13.00 de prikafspraak maar was zo'n 20 minuten te vroeg. Komt er een auto net iets te hard naar mij toe gereden, remde nog net niet met piepende banden, draait zijn raampje open en zegt: "Mevrouw u kunt niet naar binnen want het is dicht." Het bleek een medewerker te zijn. "Dicht?", zeg ik, "maar ik heb om 13.00 uur een afspraak." "Nou misschien dat u er nog in kunt als u snel bent," zegt de man en scheurt weer weg waarbij zijn voorbumper eraf valt (echt waar). Het bleek niet dicht te zijn maar er was pauze tot 13.00. :roll: Om 13.00 kon ik eindelijk naar binnen. Op mijn gezondheidsverklaring had ik ingevuld dat ik allergisch was voor pinda's en cavia's, waar ik nog over twijfelde of dat wel relevant was, maar ik had het toch maar ingevuld voor de zekerheid. Dus ik moest eerst langs de arts. Ik weet niet wat hij in zijn pauze gedaan had, maar hij leek wel stoned. 8)7 Hij keek heel verdwaasd naar de gezondheidsverkaring en zei wel 3x peinzend achter elkaar: "pinda's en cavia's hè?" Ik: "Uuuh ja dat staat er." Nadat ik zei wat mijn allergische reacties waren op pinda's en cavia's keek hij nog 5 minuten heel moeilijk en besloot toen dat ik gewoon gevaccineerd kon worden. _/-\o_ (Natuurlijk alleen maar goed dat het eerst goed bekeken wordt, alleen de manier waarop het ging was een beetje raar :D) Maar ik moest wel naar het prikhokje met bed voor de zekerheid. Alleen daar was helemaal niemand om te prikken. Dus ik stond daar wortel te schieten, toen de vaccineerder uit een ander hokje mij wenkte dat ik daar maar naartoe moest komen. Ze keek naar mijn arm (ik heb best flinke armen) en zei in gebrekkig Nederlands "Ooh, ik denk dat iek un diekere naald mut hebbuh." Gelukkig heb ik totaal geen prikangst, maar anders was ik denk ik in paniek geschoten. :') Ze bleef een tijdje weg en kwam uiteindelijk terug met een andere vaccineerder die zei dat een dikkere naald niet nodig was (pfiew). De ander liet zien waar ze moest prikken en door het gekeuvel had ik niet door dat ik allang geprikt was. "En nu moot oe vijfteen mienoeten wagten." Ik vroeg "waar, bij die stoeltjes?" En ze knikte en mompelde "jaja". Dus ik nam plaats in een stoeltje, waar verder helemaal niemand zat. Na 10 minuten vond ik het wel vreemd dat er verder niemand zat. Er kwam iemand voorbij lopen en ik vroeg, moet ik hier eigenlijk wel zitten? "Nee, u moet een eindje doorlopen en in de wachtruimte plaatsnemen." Oké, ik zat dus helemaal op de verkeerde plek de 15 minuten uit te zitten. Ik vond het al raar dat er geen controle was. Ik nam plaats in de wachtkamer, waar net iemand af werd gevoerd die flauwgevallen was. Toch daar ook nog maar 15 minuten blijven zitten, en daarna weer terug naar de auto waar mijn man zat te wachten. Hij dacht dat ik flauwgevallen was omdat het zo lang duurde. :D
De tweede prik, op dezelfde locatie, verliep een heel stuk sneller en soepeler. Met deze keer een aardige prik mevrouw die wel wist hoe ze moest prikken. :')

_/-\o_ :')

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:11

Zo nummer 2 zit erin :). Hopelijk krijg ik van deze ook alleen wat spierpijn dat zou fijn zijn :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:29

Mijn vaste contact wordt nu geprikt voor de tweede keer. Is dat risico dadelijk ook weggenomen. Een hele grote opluchting bij mij nu *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:29

luxx schreef:

Neem even pauze ofzo.

Is vaste contact nu het nieuwe gv?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:01

MarcoBorsato schreef:
luxx schreef:

Neem even pauze ofzo.

Is vaste contact nu het nieuwe gv?

:')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:24

Otti1977 schreef:
Christiene schreef:
ik in een leegstaande autogarage bedrijf. wat omgebouwd was met wat hokjes en schermen.

In Heerde soms?

Nee en ook geen sneek, word veel meer gedaan dus als er al 3 locaties zijn in een leegstand autogarage bedrijf

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:16

Pff ik heb donderdag me 1e prik gehad. Nu ben ik in maart positief getest met een sneltest. Wel sta ik in het systeem ivm bron en contact onderzoek. Dus ik dacht mooi 1 prik en klaar. Nu heb ik wel een qr code gehad maar ben toch een beetje bang dat het niet goed gaat aangezien ze voor Frankrijk vragen voor mensen die Corona hebben gehad en 1 vaccin een verklaring van herstel. Dat heb ik niet omdat ik niet bij de ggd getest ben.. gedoe allemaal. Ga morgen nog maar even bellen met het landelijke nummer want de ggd van mijn regio zei net al dat misschien die sneltest locatie een ophaal code. Waarschijnlijk hebben ze die niet waar ik getest ben.

Ga denk voor me vakantie maar voor de zekerheid testen en dan na me vakantie maar me 2e prik halen, zit daar totaal niet op te wachten eigenlijk. Voelt nu een beetje alsof ik voor niks corona heb gehad.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:25

Ik heb gisterochtend mijn tweede moderna gehad. Gisteravond gaan slapen, in de loop van de nacht onrustig wakker geworden. Koorts liep rap op tot in elk geval 39,3. En stijf, branderig, gevoel alsof ik met mijn rug in de brandnetels had gelegen. Dat vond ik toch het moment er wat paracetamol en andere onzin in te gooien. Daarna uiteindelijk weer in slaap gevallen, vanochtend temperatuur iets boven de 38. Temperatuur lijkt nu langzaam af te nemen heb ik het idee, maar gammel ben ik wel. Dus, ik had een uitbrakdag ingepland, just to be srue, en die heb ik overduidelijk nodig :))

Op dit moment wordt de stretcher voor me buiten klaar gezet, kan ik lekker buiten liggen niks doen <3

ImkeTarekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:29

Anderhalve dag na mn 2e Pfizer en met alleen wat spierpijn op de prikplek, durf ik wel te zeggen dat ik niet meer of minder bijwerkingen heb dan met de 1e!

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:51

ImkeTarek schreef:
Anderhalve dag na mn 2e Pfizer en met alleen wat spierpijn op de prikplek, durf ik wel te zeggen dat ik niet meer of minder bijwerkingen heb dan met de 1e!

Wat fijn zeg *\o/*

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:53

Misschien wel niet te vroeg juichen.. ik kreeg bij de eerste prik pas na een 3 dagen echt last ervan

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:56

Vanochtend vroeg mijn eerste Pfizer gehad, was oprecht een van de prettigste prikken die ik heb gehad in mn leven. Verder voel ik er ook nog steeds niks van

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:05

Fijn als je geen bijwerking hebt! Alleen niet al te vroeg juichen inderdaad. Het duurt tot een aantal dagen voordat je lichaam op het ingespoten vaccin eiwitten gaat aanmaken en vervolgens daarop antistoffen gaat maken. Totaal 2 weken voordat al het vaccin door je lichaam is gegaan. En tot 6 weken erna kun je nog 'bijwerkingen' gelinkt aan vaccin krijgen. Met name bij de tweede Pfizer. Gelukkig zijn er ook mensen die er helemaal niks van merken! Helaas bij mij nu na anderhalf week na tweede nog erg moe. Na de eerste kreeg ik pas eind van de tweede dag flink wat bijwerkingen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:40

luxx schreef:

Jeetje, het zit je hoog :+
Dit is net zoiets als dat je in NL je bord leeg moet eten omdat ze in Afrika niks hebben.
Hadden ze die vaccins wel gekregen als wij ze niet hoefden?
Nee, natuurlijk niet, dan konden ze het alsnog niet betalen, en als wij ze niet hoefden waren ze niet eens geproduceerd…
En dát is een groot probleem ja, en dat zit hem niet in twijfelen of je wel of geen vaccinatie neemt, maar aan het hele systeem waar IEDEREEN aan mee doet. En dus niet alleen aan vaccinaties.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:08

luxx schreef:

Nou nou zeg, wat een drama..... Je wilt niet weten hoeveel er überhaupt in de prullenbak belanden omdat er 5 of 6 vaccins uit 1 potje getrokken kunnen worden, maar er nog maar 1 persoon is om te prikken..... zijn er toch weer 4 over. Soms word er een rekenfoutje gemaakt, 60 vaccins over, enz enz... Tel maar op over alle locaties... Ga jij anders even om 20.00u alle locaties langs om de spillage te laten prikken? Hoeven ze het iig niet weg te gooien...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 22:08

ImkeTarek schreef:

Hier net zo *\o/*
En ik ben al 72 uur verder.. :j

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 08:49

Sabri schreef:
Fijn als je geen bijwerking hebt! Alleen niet al te vroeg juichen inderdaad. Het duurt tot een aantal dagen voordat je lichaam op het ingespoten vaccin eiwitten gaat aanmaken en vervolgens daarop antistoffen gaat maken. Totaal 2 weken voordat al het vaccin door je lichaam is gegaan. En tot 6 weken erna kun je nog 'bijwerkingen' gelinkt aan vaccin krijgen. Met name bij de tweede Pfizer. Gelukkig zijn er ook mensen die er helemaal niks van merken! Helaas bij mij nu na anderhalf week na tweede nog erg moe. Na de eerste kreeg ik pas eind van de tweede dag flink wat bijwerkingen.

Vervelend, sabri.....
Ik heb 3 weken geleden mijn eerste prik gehad... en ben ook nog steeds moe... wel minder extreem dan eerst... misselijke is ook ver weg...
Alleen in week 2 opeens hoofdpijn erbij gekregen... wat ik normaal nooit heb... bij mij golven de bijwerkingen wat op en neer...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:13

Gisteren dus een dag met koorts, hele dag ook niks gedaan, gisteravond in bed brak ineens het zweet me uit en ging ik binnen een uur van 39.7 naar 37.6. Vandaag is ook dat laatste restje verhoging weg. Dus ik ga er vanuit dat ik het gehad heb, voel me verder ook gewoon weer goed.
Dus dit was wel iets heftiger dan na mijn eerste moderna, maar uiteindelijk ook gewoon prima te doen :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:16

Met mij gaat het nog steeds prima. Als ik een specifieke beweging met mijn arm boven mn hoofd doe voel ik een beetje spierpijn (fles wijn van bovenste plank pakken voor vanavond :P). Heerlijk geslapen

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 13:25

xxxmh schreef:
Pff ik heb donderdag me 1e prik gehad. Nu ben ik in maart positief getest met een sneltest. Wel sta ik in het systeem ivm bron en contact onderzoek. Dus ik dacht mooi 1 prik en klaar. Nu heb ik wel een qr code gehad maar ben toch een beetje bang dat het niet goed gaat aangezien ze voor Frankrijk vragen voor mensen die Corona hebben gehad en 1 vaccin een verklaring van herstel. Dat heb ik niet omdat ik niet bij de ggd getest ben.. gedoe allemaal. Ga morgen nog maar even bellen met het landelijke nummer want de ggd van mijn regio zei net al dat misschien die sneltest locatie een ophaal code. Waarschijnlijk hebben ze die niet waar ik getest ben.

Ga denk voor me vakantie maar voor de zekerheid testen en dan na me vakantie maar me 2e prik halen, zit daar totaal niet op te wachten eigenlijk. Voelt nu een beetje alsof ik voor niks corona heb gehad.

Gebeld met de ggd en die wisten het ook allemaal niet zo goed. Wel dat ze misschien bezig waren met herstel bewijzen van commerciële testbedrijven maar of dit ging lukken wisten ze niet. Ik heb voor de zekerheid maar een tweede prik afspraak gemaakt op 9 augustus en ga me dan toch voor de zekerheid laten testen voordat ik op 1 augustus een weekje naar Frankrijk ga. Wilde eigenlijk niet meer testen, dat was toch beetje de reden om ook de prik te nemen. Maarja het moet maar. Dus voor iedereen die ook positief is getest bij een commerciële testbedrijf en 1 prik neemt en toch op vakantie gaat, ik zal het risico niet nemen.