Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:12

moonsparkle schreef:
Wat zouden jullie goede maatregelen vinden? Puur wat je eigen gevoel is.

Lager maximum stellen (landelijk) aan groepsgroottes in ieder geval. Zou ik heel logisch vinden

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:27

sureido schreef:
Ja er moet ook nog overlegt worden met de Veiligheidsregios en kan best zijn dat er dan weer wat anders uitkomt

Ik vind het wel lastig dat de veiligheidsregio Groningen over de hele provincie gaat, terwijl de meeste gevallen in de stad zijn en het hier redelijk dun bevolkt is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:33

Solistar schreef:
moonsparkle schreef:
Wat zouden jullie goede maatregelen vinden? Puur wat je eigen gevoel is.

Lager maximum stellen (landelijk) aan groepsgroottes in ieder geval. Zou ik heel logisch vinden

Even drie of vier weken geen feestje of partijen thuis dus iedereen in zijn eigen bubbel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:58

nynke55 schreef:
sureido schreef:
Ja er moet ook nog overlegt worden met de Veiligheidsregios en kan best zijn dat er dan weer wat anders uitkomt

Ik vind het wel lastig dat de veiligheidsregio Groningen over de hele provincie gaat, terwijl de meeste gevallen in de stad zijn en het hier redelijk dun bevolkt is.

Tja .. dat vind ik bij Drenthe ook. Ik val onder de gemeente Groningen dus veel besmettingen maar relatief gezien zijn er veel meer besmettingen op de plek waar ik werk in Drenthe en die zijn geen risico.
Ik vind het goed dat ze een lijn trekken per veiligheidsregio.

sureido

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:54

Ik denk eigenlijk dat er een avond klok moet komen in studenten steden. Dat is de enige manier om de feestjes nog tegen te houden denk ik. Niet de horeca pakken maar gewoon zorgen dat er na 1 uur niemand meer op straat mag komen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:09

Ik word alleen maar verdrietig van de info uit de persconferentie, het drukt je weer met de neus op de feiten van wat er in de wereld aan de hand is. Ik kan dan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die roepen dat de regering valse informatie verstrekt. Dan steek je zorgverleners die trauma's hebben door het werk in de ic in het voorjaar zo hard in de rug. Onbegrijpelijk vind ik dat :(

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:03

Earth schreef:
Ik word alleen maar verdrietig van de info uit de persconferentie, het drukt je weer met de neus op de feiten van wat er in de wereld aan de hand is. Ik kan dan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die roepen dat de regering valse informatie verstrekt. Dan steek je zorgverleners die trauma's hebben door het werk in de ic in het voorjaar zo hard in de rug. Onbegrijpelijk vind ik dat :(

Echt hè...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:13

Earth schreef:

Inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:09

Ik vind het verdrietig dat er een groep is die in wantrouwen en frustratie steeds verder wegdrijft van het andere deel van de samenleving. Ik schrik van hun denkbeelden. Het lijkt wel of ze onbereikbaarder, wantrouwender en soms ook extremistischer en bozer worden.

Maar ik schrik er vooral van dat ze denken dat we in een wereld leven die achter de schermen geregeerd wordt door mensen die het heel slecht met ons voor hebben. Het lijkt me zo naar om je zo te voelen. Zo onveilig.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:18

safina schreef:
Maar ik schrik er vooral van dat ze denken dat we in een wereld leven die achter de schermen geregeerd wordt door mensen die het heel slecht met ons voor hebben. Het lijkt me zo naar om je zo te voelen. Zo onveilig.

Nou dat inderdaad.

Vind het ook wel heftig wat ze voor conspiracy's hebben. Die gast die pa Famke voor z'n wagentje heeft gespannen geloofd bijv in wereldwijd kindermisbruik door politici en adel. Maar er zijn ook mensen die serieus denken dat er een andere entiteit is op aarde die ons door middel van g5 en corona onderdanig wil maken.
Absurde verhalen maar er geloven zoveel mensen in, het is gewoon een beetje verontrustend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:34

sureido schreef:
Ik denk eigenlijk dat er een avond klok moet komen in studenten steden. Dat is de enige manier om de feestjes nog tegen te houden denk ik. Niet de horeca pakken maar gewoon zorgen dat er na 1 uur niemand meer op straat mag komen.

En jij denkt dat men zich daaraan gaat houden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:57

Er zijn grote studentenflats in de grote steden, met zeer veel bewoners en vaak grote dakterrassen, die feesten gewoon verder. Voordeel van horeca op tijd dicht is dat ze thuis feesten en voorlopig dan alleen elkaar aansteken, kun je de flat op slot gooien.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:01

purny schreef:
sureido schreef:

Dan zou er zoals in Italië en Spanje bijv blauw op straat moeten survieren die waarschuwingen geven en boetes uit delen wanneer je wel buiten loopt.
Of zoals in India en Afrika, dat je stokslagen krijgt als je je op straat vertoond tijdens een lockdown.
Ja Wat een giller eigenlijk he maar kennelijk Is het nodig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:03

bigone schreef:
Er zijn grote studentenflats in de grote steden, met zeer veel bewoners en vaak grote dakterrassen, die feesten gewoon verder. Voordeel van horeca op tijd dicht is dat ze thuis feesten en voorlopig dan alleen elkaar aansteken, kun je de flat op slot gooien.

Die studenten hebben ook colleges, andere vrienden en werk he. Daar kunnen ze elkaar ook aansteken. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:09

@popstra: Waar moet dat blauw vandaan komen? Er zijn nu al te weinig agenten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:12

purny schreef:
sureido schreef:

Dat had mee niet tegengehouden vroeger. Ik had feestjes in huis die gerust 48 uur duurde. :')
Als Corona niet reden genoeg is om je aan te passen dan denk dat weinig regels helpen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:21

bigone schreef:

Zelfs als ze niet feesten is het natuurlijk idioot om te verwachten dat studenten in een huis met 18 bewoners elkaar niet zullen aansteken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:22

purny schreef:
sureido schreef:

Wel als er gecontroleerd wordt. Maar dat zal hier wel niet. Maar iedere student die dan thuis blijft is er dan weer een toch? :) ik hoor nu wel meer om me heen dat er toch mensen wel een beetje geschrokken zijn en afzeggen bij grotere groepen. Is toch weer een stap toch? In de zomer kon het namelijk niet groot genoeg zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:23

Mijn idee over studentenhuizen (en dé reden dat ik daar nooit in heb gewild :') ) is toch ook dat ze gezamlijke ruimtes hebben? Huiskamers, keuken en/of sanitair? Dus helemaal uit elkaar houden lukt dan ook niet denk ik? Soms is het denk ik een soort van 1 groot huishouden?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:29

Cer schreef:
Mijn idee over studentenhuizen (en dé reden dat ik daar nooit in heb gewild :') ) is toch ook dat ze gezamlijke ruimtes hebben? Huiskamers, keuken en/of sanitair? Dus helemaal uit elkaar houden lukt dan ook niet denk ik? Soms is het denk ik een soort van 1 groot huishouden?

Haha ja zeker, wij leven met 5 in een huis en das nog niet super veel (er is hier ook een huis in de buurt in een oud roc gebouw met 40 man en gemeenschappelijke ruimtes) en bij ons gaat het echt niet om uit elkaar te blijven want de keuken en woonkamer is klein en 1 badkamer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:32

Ik zou het inderdaad logisch vinden dat die onder 1 huishouden gaan. Als ik denk hoe dat bij ons ging dan kun je dat gewoon echt niet zinvol omzetten met afstand.
Liever dat ze dan gewoon binnen 1 „huishouden“ kunnen feesten. Echter moeten die dan wel buitenshuis consequenter zijn. Maar een huishouden met +6 kinderen is wat dat betreft niet veel anders, die hebben ook een veel groter contactenweb dan een alleenstaande.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:39

Ja om onduidelijke redenen ben je nog steeds alleen een huishouden als je een gezin vormt :o?

Er bestaan ook gewoon woon/leefgroepen waar ook mensen met kinderen leven, hoe werkt dat dan? :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:42

Cer schreef:

Klopt helemaal. Ik denk ook dat er nogal makkelijk wordt gezegd dat studenten enzo maar op hun kamer moeten leven. Makkelijk als in, makkelijk om te zeggen als je zelf in een normaal formaat huis woont en je eigen ruimte niet beperkt is tot 12 m2. Ik ben in huizen geweest waar de bewoners in kamertjes van 8 m2 zaten maar wel met een hele grote woonkamer. En dat is dan niet erg want eten / relaxen / tv kijken enzo doen ze allemaal gewoon daar, maar nu is dat natuurlijk niet te doen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:42

Woongroepen worden ook als 1 gezin gezien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:48

Nou ja je wordt ook eigenlijk alleen maar als 1 huishouden gezien als je in je eigen huis bent... Want als je als 2persoonshuishouden bezoek krijgt, mogen dat max 3 mensen zijn. Dus als dat bijv een echtpaar is met twee kinderen boven de 13 (dus vier mensen) mogen er maar 3 komen.. Terwijl zij in hun eigen huis wel als 1 tellen , dus mag je wel bij hun op visite (nl 1 huishouden plus 2 bezoekers (die dan weer 1 huishouden zijn)..