Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:48

Napie schreef:
Dat laatste dus. Hoewel klachtenvrij nog een vaag iets is. Ik ben een week thuis gebleven (en dan ook echt thuis en in de tuin) Mijn partner 10 dagen. Ik ben sinds maandag klachtenvrij en pas gisteren uit de quarantaine samen. Zijn nu even op de Veluwe in een huisje maar we blijven tot het weekend even weg bij anderen.

Zo hoort het, ik zie het helaas zo vaak anders
Fijn dat je zo snel beter bent

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:20

IMJ schreef:
Love_Rosie schreef:
Ja wel dus. Als je geen klachten meer hebt mag je meteen weer aan het werk, dus al is dat de dag na de uitslag dan kan dat. Verbaasde ik me ook over

nee bij een positieve test, 7 dagen na de eerste verschijnselen en 24uur na de laatste klachten

Nja, in praktijk houdt de ggd zich daar zelf niet aan. Ik zei ook niet voor niets dat het me verbaasde.

Sheran

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:30

De GGD lijkt sowieso wat soepel in het contactonderzoek en adviezen... zeker met kinderen/tieners.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:11

Sheran schreef:
De GGD lijkt sowieso wat soepel in het contactonderzoek en adviezen... zeker met kinderen/tieners.

Je doet het nu een beetje lijken alsof ze dat zelf verzinnen, maar voor kinderen gelden andere richtlijnen dan voor volwassenen.

https://lci.rivm.nl/Handreiking-contact ... k-kinderen

En goed bron en contactonderzoek blijft altijd maatwerk. Adviezen zijn niet alleen afhankelijk van hoeveel minuten op hoeveel afstand, maar ook andere omstandigheden worden meegenomen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:45

Sheran schreef:

Zo ervaar ik dat hier niet. Behalve dat de richtlijnen anders zijn maar als er Corona is wordt iedereen geïnformeerd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:59

Versoepeld? Te weinig capaciteit om het fatsoenlijk te doen

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:21

Ik ben pas naar een crematie geweest. Je moest je gegevens doorgeven en alles. Hartstikke goed. Maar nu was er iemand positief getest en wij hebben geen van allen ooit iets van het contactonderzoek gehoord. Zelfs de naaste familie die bij de mensen aan tafel heeft gezeten niet. Dus ja...
Mijn ouders werden kort daarna verkouden, maar gelukkig werden zij negatief getest.
De positief geteste persoon had voor de middag een test gepland staan en is toch gekomen. God zij dank is er verder niemand ziek geworden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:29

EedihcrO schreef:
Ik ben pas naar een crematie geweest. Je moest je gegevens doorgeven en alles. Hartstikke goed. Maar nu was er iemand positief getest en wij hebben geen van allen ooit iets van het contactonderzoek gehoord. Zelfs de naaste familie die bij de mensen aan tafel heeft gezeten niet. Dus ja...
Mijn ouders werden kort daarna verkouden, maar gelukkig werden zij negatief getest.
De positief geteste persoon had voor de middag een test gepland staan en is toch gekomen. God zij dank is er verder niemand ziek geworden.

Had diegene het wel doorgegeven dan?
Bron en contact onderzoek moeten mensen nu zelf doen, hebben ze geen tijd meer voor

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:32

zoon zaterdagmiddag gebeld ,dinsdagochtend 10.30 getest,woensdagochtend 9:30 uitslag(negatief gelukkig)erg snel !

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:13

Hier ging het ook snel. Maandag eind van de ochtend online een afspraak gemaakt. Kreeg een optie op een half uurtje rijden voor woensdag begin van de middag en vandaag eind van de middag uitslag. En dan zit ik in een (bijna) zorgelijke regio waar je zou verwachten dat het druk is en hoor je van anderen dat mensen met voorrang gewoon een uur moeten rijden voor een test.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:14

Polly schreef:
EedihcrO schreef:

Had diegene het wel doorgegeven dan?
Bron en contact onderzoek moeten mensen nu zelf doen, hebben ze geen tijd meer voor

Dit is al enkele weken geleden, toen was dat nog niet. En ja, via via via is het bij ons terecht gekomen. Maar niemand die daar was is gebeld door het ggd.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:25

Ik bedoel.. Heeft de positief geteste wel aan de ggd doorgegeven dat diegene op de dag van de test op de crematie is geweest. In principe is het de bedoeling dat je binnen blijft tussen aanmelden en de uitslag en dat word vanaf het begin al vermeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:33

Polly schreef:
Ik bedoel.. Heeft de positief geteste wel aan de ggd doorgegeven dat diegene op de dag van de test op de crematie is geweest. In principe is het de bedoeling dat je binnen blijft tussen aanmelden en de uitslag en dat word vanaf het begin al vermeld.

Als het zo'n mafketel is die op de dag dat hij zich laat testen naar een crematie gaat geeft dat op zich al te denken natuurlijk.

Edit: En ik denk dat mensen veel dingen achterhouden. Ze houden zich massaal niet aan de maatregelen en als ze dan positief blijken, durven ze daar bij BCO niets over te vertellen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-09-20 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:34

Precies.. Dat bedoel ik eigenlijk te zeggen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:49

Ik vind het huidige idee prima. Je informeert zelf je contacten en de GGD vervolgt alleen de mensen met hoog risico. Zo heb ik het ook gedaan ook omdat bij mij het intern is gelopen en het GGD heeft alleen mijn partner vervolgt en bij hem gecheckt of hij klachten heeft gekregen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:44

Voor degene die positief hebben getest, wat waren jullie klachten?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:01

Het begon met spierpijn, hierna kreeg ik in de loop van de dag verhoging en later die dag ook koorts.
Daarna weekje steeds wel koorts dan dag niet en dan weer dag wel.
Ik verloor smaak en geur ongeveer halve week na de eerste keer koorts.
Daarna nog een week waarin ik geen koorts had, maar wel meer begon te hoesten (eerder weinig gehoest) . Die week was ik ook nog behoorlijk ziek erg futloos enorm vermoeid en conditie vrij dramatisch (na een trap al hijgen).
Na twee weken wel "beter" maar bleef nog een weekje hoesten dus nog wel binnen gebleven.

Maar mijn klachten begonnen dus eigenlijk met alleen wat spierpijn, toen heb ik mijn temperatuur gemeten, anders had ik toen echt nog niet door gehad dat ik ziek was :+. (was ook geen heel hoge koorts 38.5 ofzo)

edit: Oja ik had op de eerste dag (en avond er voor) ook heel klein beetje last van mijn keel. Maar dat was echt heel weinig zou het geen keelpijn genoemd hebben. Gewoon alsof je even te hard gepraat hebt zegmaar.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:11

maaike5581 schreef:

Ik had het erg warm en daarna weer koud en was moe. Ik had een hele lichte keelpijn en voelde mij gewoon niet echt fit. Ik heb mij laten testen omdat ik mij vaker zo voel als ik ziek ga worden. Het was mijn laatste nachtdienst voor mijn vakantie en ik dacht als het doorzet dan heb ik in ieder geval een negatieve test maar helaas was hij positief.
Iets later in de week kreeg ik geurverlies en wat geïrriteerde slijmvliezen en holtes maar absoluut niet ziek. Wel extreem moe zo nu en dan. Ik slaap elke nacht 10 tot 12 uur.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:21

Napie schreef:
maaike5581 schreef:

Ik had het erg warm en daarna weer koud en was moe. Ik had een hele lichte keelpijn en voelde mij gewoon niet echt fit. Ik heb mij laten testen omdat ik mij vaker zo voel als ik ziek ga worden. Het was mijn laatste nachtdienst voor mijn vakantie en ik dacht als het doorzet dan heb ik in ieder geval een negatieve test maar helaas was hij positief.
Iets later in de week kreeg ik geurverlies en wat geïrriteerde slijmvliezen en holtes maar absoluut niet ziek. Wel extreem moe zo nu en dan. Ik slaap elke nacht 10 tot 12 uur.

Hoeveel dagen is t nu na je eerste klachten?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:54

Morgen 14 dagen

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:42

Napie schreef:
Morgen 14 dagen

Wat fijn dat je klachten niet erger zijn geworden!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:18

Toevallig vandaag nog over gehad en ik wilde even hier peilen hoe jullie omgaan met het volgende:
Stel je hebt een kinder (onder de 4 jaar) die verhoging/koorts heeft.
Natuurlijk gaat die niet naar de opvang, maar blijft de rest van jullie gezien dan ook thuis?

Di kleintjes hebben nl best snel verhoging......

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:06

Zolang ik geen klachten heb blijf ik niet thuis als mijn kinderen (2 en 4) koorts hebben gehad.
Pas wanneer zij ziek zijn in een mate die ik niet herken van ze blijf ik thuis.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:12

Net de test gehad, viel me echt 100% mee. Vraag me überhaupt af of de test goed is afgenomen, als ik hoor dat je moet gaan kokhalzen en tranen... ik heb nergens last van gehad. Het heeft niet gekriebeld of pijn gedaan. Als ik mijn tanden poets krijg ik nog eerder een kokhals reflex. Maar ik moet zeggen dat ik er ook totaal niet nerveus voor was en dat scheelt misschien ook al?
Ik hoorde ook net dat je soms de uitslag al eerder kan zien dan dat je de mail binnen hebt gekregen, zeker in het weekend.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:57

Het maakt ook wel uit wie het doet. Eerste keer reageerde ik op die in mn keel en tweede keer vond ik die in mn neus wel vervelend, die ging dieper dan eerste keer.
Ik ben in afwachting van. Gister voelde ik me wel oke maar vandaag weer opgezette keel en verkouden. Ik “hoop” ook bijna dat ik nu positief ben, anders gaat dit voor mijn baas een lange winter worden omdat ik me telkens kan laten testen :(. En omdat ik er dan met lichte klachten van af kom.