4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:31

Lis_Ol schreef:
Sorry, niet handig geformuleerd zie ik haha.
Bedoelde dat je gewichtsverlies ‘stagneerde’ omdat je meer spiermassa ontwikkeld nu je weer zo fanatiek bezig bent met crossfit?

Oh zo! Ja, zeker mogelijk. Heb ook wel echt veel meer spiermassa en ben een stuk droger aan het worden. Heb inmiddels helemaal zin en vertrouwen in mijn fotoshoot morgen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:33

Lis_ol, ja valt de hele dag al tegen. Wel op aanraden van masseur meer bewogen, om halfuur timer laten afgaan en dan even paar minuten gestaan en beetje rondgelopen in huis. Hopelijk vannacht wel goed slapen en dat dat helpt.
Wel lekker van je zak chips, maar ook verstandig om vandaag dan weer goed te eten en beetje te compenseren.

Kimmie, ben ook helemaal blij met mijn boekenkasten <3 En soms is alleen even poetsen en kroelen net zo fijn als rijden en aan het werk zetten.

Twilight, dat zijn flinke werkdagen. Knap dat je het zo volhoudt, dat red ik helaas niet.

Josien, ik ga normaal eigenlijk nooit naar sportmasseur. Maar nu door gekneusd stuitje en het thuiswerken zoveel last van mijn rug. Dus wil de boel beetje weer op orde krijgen, zeker ook omdat de sportscholen snel ook weer binnen open mogen. Wil niet dat ik mezelf alleen maar verder in de kreukels werk dan.
Ik schommel vaak ook net zo erg als jij. Ik hoef niet perse snel af te vallen, maar toch wel fijn als in loop van maand een dalende trend te zien is :+
Ik zit eens op Oh my guts te kijken en dat ziet er best interessant uit. Wil je laten weten hoe het je bevalt? Niet iets voor dagelijks, maar de prijs kan je niet heel veel van zeggen als thuis alleen nog maar hoeft op te warmen.

Dilan, je bent goed aan het testen! Jammer alleen dat het dan tegenvalt..

Ik heb HONGER. Mijn eten zit gelukkig al in de oven, nog 25 minuten wachten. Heb ook hele middag met vriendinnen geappt over eten, helpt ook niet :') Heb om 16.30 nog wel een cracotte met kaas gepakt die ik niet in de planning had. Was nodig.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:35

@Maanlicht Als ik bij de training kan zijn waar het over voeding gaat zal ik hier wel wat posten er over. Ik ben zelf ook heel benieuwd wat ze allemaal te vertellen hebben.

@Dilan93 Toch een fijn gevoel, dat kleding beter/fijner past...

@Travel_me Huisgenoten die geen rekening met je houden is niet fijn :n Ik hoop dat het mee viel uiteindelijk dinsdag

@_mjwb Hoe was je rondje hardlopen gister?

@Janine1990 Ik weeg mezelf ook dagelijks, net na het wakker worden nadat ik naar de WC ben geweest maar voordat ik ontbijt en wat te drinken pak. Ik merk ook wel de schommelingen die anderen noemen. Soms een paar dagen stil staan of een iets omhoog om daarna weer naar beneden te zakken. In de weekgemiddelden zie ik echter wel een nette daling steeds. De ene week iets meer dan de andere week maar tot nu toe wel steeds iets minder.

Met mijn knie gaat het een heel klein beetje beter. De druk lijkt iets minder te zijn en ik kan inmiddels mijn hak weer een centimeter of 10 de lucht in trekken naar achter zegmaar. Het gaat langzamer dan ik zou willen en lopen is nog echt een uitdaging. Ik was gister naar de supermarkt en wat normaal 12 minuten heen en 12 minuten terug is was nu 20 heen en 20 terug. Ik had er nog nooit over nagedacht dat het mechanisme dat je hak naar je bil toe trekt er ook voor zorgt dat, als je je been naar voren doet om te lopen, je voet de grond verlaat. Vandaag kon ik als ik me er goed op concentreerde mijn been en vooral voet zo omhoog krijgen dat ik de 1½ verdieping die het momenteel is van de lift naar mijn verdieping kon traplopen zoals gewoon in plaats van trede omhoog en andere been bijzetten. Vanaf morgen moet ik elke dag 20 á 30 minuten gaan fietsen op een slakkengangetje, dan komt er eindelijk weer wat lichaamsbeweging in mijn dagschema.

Gister iets meer kcal gegeten dan vooraf ingeschat. Het visje van de visboer was iets groter dan ik had ingeschat vooraf, ik had per ongeluk alleen grote zoete aardappels gekocht, en ik had ontzettend zin in energy drink.

O - Bretons gebak (310)
T - Stroopwafel (180)
L - Volkorenbrood met rosbief (194)
A - 210 gram Zalm, 230 gram zoete aardappel en 130 gram worteltjes (831)
Drinken - 2 blikjes energy drink (210)

Vandaag begon beter, maar ik had een digitale borrel van werk en de PO van ons team had een gepersonaliseerd borrelpakketje klaar gemaakt met voor mij cider en Jillz en een lekker stuk grilworst. Moet ook een keer kunnen zullen we maar zeggen dan.

O - Brood met pate en mango chutney (308)
L - Brood met pindakaas en hagelslag (357)
T - Hazelnoot duo wafeltje (137)
T - Stuk grillworst (geen idee hoeveel het was maar het was lekker)
A - Zoete aardappel, dopewrtjes en Duits biefstuk (660)
Drinken - 1 Jillz en 1 Apple bandid (285)

Ik denk dat ik tussen de 2000 en 2250 kcal uit kom waarbij de grootste "boosdoener" de grillworst gaat zijn maar het was in ieder geval gezellig.

linoleum

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:45

Imay, wat een leuk pakketje van je werk! Heerlijk.
Wel echt rot dat je nog zo'n last hebt van je knie :( hopelijk gaat het fietsen vanaf morgen beetje verschil maken en wordt het snel beter.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 20:31

Zooo dat was flink bijlezen. Hoop dat ik iedereen heb gehad.

@Linoleum: Hmm nee als je focused op krachttraining is hardlopen sws wat lastiger ja. En wandelen is ook erg leuk toch? Haha ja ik heb heel erg moeite met stilzitten, dus het liefst ga ik dan wandelen, maar dat had ik toen al 2 uur gedaan.
AUW! Klinkt echt heel pijnlijk van je stuitje! Hahah nee praten over eten helpt niet echt nee, dan krijg ik ook honger.

@Mara: Nee dus ik blijf eerst nog maar even zitten waar ik zit. Heb wel op een nieuwbouw woning per dec gereageerd, maar daar waren 300 reacties op dus zal wel niet.. Jaa ik ben er ook echt blij mee. Ik wou voor eind aug de 5 km onder de 30 min lopen en zit nu op 32 minuten. Dus nog 2 minuten eraf in 2,5 maand moet lukken :)
Oei paaseitjes! Eigenlijk best vreemd heh, dat je eigenlijk er niet eens persé zin in hebt, maar toch zoveel eet en er dan misselijk van bent. Ik had dat vroeger altijd met lasagne..

@Jip: Jaa ik maak gewoon zelf een schematje. Niet heel bijzonder en ook zonder gewichten, maar bijv zoiets: (alles 3x10)
– squat, lunge, calf raises, uitvalspas opzij, 1 been squat, cross over lunges, squat gecombineerd met calf raises, sumo squat… Zoiets. Als het niet regent doe ik er dan ook wat sprongen bij (heb vroeger geschaatst, dus een hele lijst met dingen). Alleen binnen kan dat niet, want dan kan iedereen in te blok mij horen XD
Echt fijn van je halve kilo! Ook al heb je geen haast, het is inderdaad toch fijn om weer wat verbetering te hebben :)
Succes en veel plezier morgen!

@Lis: Hahaha handig! Ook goed van je vriend! Kun je wel hem opjagen nu dat die nog sneller kan XD
Fijn dat je tevreden bent en niet zo gek dat je echt even versleten was. Is toch weer wennen.
Mooi lijstje! Ik lees vaker van die optimel kwark appel/kaneel. Is die echt zolekker?

@Kimmie: Hierboven heb ik een lijstje gezet. Stelt niet heel erg veel voor, maar is ook meer als extratje. Hopelijk vanaf 1 juli niet meer nodig, want dan heb ik sws al 4x per week training binnen. En hardlopen daarnaast vind ik niet heel erg in de regen :)
Gefeliciteerd!! Wat voor bedrijf ga je stage lopen?

@Twilight: Oeh piramide workout dat klinkt zwaar! Bij boksen doen wij altijd 50-40-30-20-10. Vind ik fijn omdat je dan begint met het zwaarste, maar hoe zit dat met piramide?

@Josien: Ja veel vaker. Het is ook wel besproken, maar in dit huis is er iedere 3 maanden zowat een nieuwe bewoner, dus is ook echt lastig om dan afspraken te maken. Ja helaas zijn de landen waar ik naar toe zou willen nu niet te doen. Ik hoop eind van het jaar, maar dat is afwachten. Qua opleiding zou ik richting de zorg of politie willen. Alleen dat is beide solliciteren en intern opgeleid worden. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik zou ook pas voor volgend jaar gaan kijken. Een gewone opleiding is niet meer te doen helaas, omdat ik al een HBO diploma heb.
Lastig heh dat schommelen? Maar wel heel normaal. Wel fijn dat het er nu wel weer af is. Wat is dat Oh my guts? Ken dat niet.

@Dilan: Oh balen! Lastig dat zoveel niet lekker zijn..

@Immay: Jaa gelukkig viel het uiteindelijk mee, maar inderdaad wel lastig. Mijn huisgenoten zitten allemaal op school en hebben nu zomervakantie. Ze werken niet en hebben ook geen sport oid. Oftewel totaal ander ritme. De meesten liggen op bed tot 1 uur. Ja dan heb ik er al een halve dag opzitten. Ik wil naar bed rond 22/23 en zij pas rond 1.
Klinkt nog steeds niet fijn van je knie. Oké wel fijn dat er iets vooruitgang in zit, maar je moet ook nog wel veel verbeteren.. Heel erg balen!
Ach een dagje gezellig mag wel toch?

Ik heb trouwens dat stukje over keto even overgeslagen, want daar ben ik niet zo van. Heb wel eens koolhydraatarm geprobeerd, maar daar werd ik echt niet lekker van. Plus ik kom uit het wielrennen, dus er zit echt ingestampt van koolhydraten stapelen. Dat doe ik niet en ik let er wel wat op, maar ben daar niet echt streng in. Als mijn calorieën maar kloppen.

----------------------------
Ik heb vandaag weer een dagje gewerkt en daarna kickboks training gehad. Was heerlijk, maar wel in de stortregen en onweer naar huis moeten fietsen. Dat was wel echt wat minder. Morgen mooi een dagje vrij :)

Lijstje:
O: 350 gr magere kwark met chocolade cruesli
L: 3 boterhammen met pindakaas
T: mini stukje quiche om te proeven
A; mediterraanse kip pasta salade (kregen we van een vertegenwoordiger en mijn baas zei tegen mijn stagaire en mij: hee meiden neem allebei even een bakje mee, heb je meteen avondeten. Top. Scheelde koken en geld.)
T: 200 gr Skyr

B: 8 uur werken horeca en 45 min kickboksen
Totaal: 1954

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 21:41

@kimmie, gefeliciteerd met je stageplek!

@maanlicht, een piramide workout begint met een oefening van 20sec en na korte rust 25sec en zo opbouwen tot oefening van 60sec en vanaf daar weer aflopend met allerlei verschillende oefeningen (push ups/lunges/squads/plank etc)
Wat fijn dat je helemaal klaar bent voor je shoot veel plezier!

@Imay klinkt als een minimale vooruitgang hoop voor je dat het snel beter wordt! En wat leuk van je werk!

@travel_me bah in de regen en onweer naar huis is niet fijn. Wel lekker bezig geweest zo te horen.

Ik ben op zich niet zo van het bakken maar ik had op werk gezegd dat ik kwarkbollen had gezien om te maken dus daar hadden ze wel zin in haha (mijn collega op de groep bakt zelf vaak gezonde dingen die ik ook kan eten)
Dus net blauwe bessen kwarkbollen gemaakt voor morgen, moest wel even voorproeven natuurlijk.
Ik had gelukkig 3 dingen nog niet gegeten van mijn lijstje vandaag dus even geswitcht.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:10

@Maanlicht, Nee ik heb echt geen idee waarom ik de mist inging. 'Vroeger' was het echt een wilskracht dingetje, dat was af en toe gewoon op. Daar heb ik nu eigenlijk nooit meer last van, maar misschien was het toch zo'n soort momentje. Fijn dat je zo goed in je lichaam zit zeg! Helemaal nu de shoot dichtbij komt. Ga je het resultaat van de foto's ook delen? :)

@Janine, Je hebt al veel reacties gehad, dus ik kom een beetje met mosterd na de maaltijd. Maar ik vind het inderdaad niet terecht om een stabiel gewicht na 5 dagen al een plateau te noemen. Iedere dag een lager gewicht is gewoon niet hoe een lichaam werkt. Gemiddeld genomen is 4,5 kilo in 4 weken gewoon netjes/veel. Over keto/khd arm kan ik verder weinig zinnigs zeggen :)

@Lis_Ol, Ik kan me voorstellen dat je die hele diensten wel goed voelt! Vermoeidheid resulteert bij mij ook snel in eten haha! Wel super dat het met je gewicht ook nog steeds zo goed gaat!

@Kimmie, Gefeliciteerd met je stage!! Fijn gevoel dat dat geregeld is denk ik!

@Twilight, Ah op die manier! Piramide workout kende ik niet, maar klinkt wel leuk.

@Josien, Ik ben ook wel benieuwd naar die maaltijden! Ik zou het zelf niet zo snel kopen omdat ik echt van koken hou, maar ben wel benieuwd naar het concept!

@Linoleum, Die 25 minuten hebben lang geduurd zeker haha?

@IMAY, Fijn dat het weer iets beter gaat met je knie! Echt vervelend dat je er nu een tijdje uitligt. Super leuk van die borrelpakketjes zeg!

@Travel_me, Super handig dat je een salade meekreeg! Helemaal na een drukke dag en sporten. Had je je op een project in omgeving Breda ingeschreven of ergens anders? (Ik woon ook in de omgeving dus nieuwsgierig haha)

Ik heb me gisteren goed aan mijn kcal kunnen houden en de paaschocolaatjes dus gelukkig weer gecompenseerd :D
Ik zit nu op 2 weken van mijn 'nieuwe' aanpak en soms heb ik wel een beetje een zwak moment dat ik toch graag zou wegen. Mijn mening voor de spiegel varieert van 'ik zie positief verschil' naar 'Ik ben echt aan het aankomen', dus dat is gewoon een mentaal dingetje :+ Nog twee weken tot ik weer ga wegen en foto's maken. Ik ben echt zo benieuwd naar wat deze maand met mijn gewicht doet en naar de vergelijkingsfoto's!!

Planning vandaag:
O: Wentelteefje met appel en kaneel
T: Stukje zelfgebakken chocoladecake en halve appel/halve nectarine
L: Boterham met 1 ei en 1 plak jonge kaas, 150gr kvarg
T: Appel-kaneel-kwarkkoek en een Kellogs reep
D: Wraps met gestoofd varkensvlees, avocado en tomaat
T: Body & fit pro bar en 125 ml Halo top ijs
Totaal 1781 kcal

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:19

Twilight, kwarkbollen klinken lekker. Wil die ook nog een keer maken.

Net terug van een ronde wandelen. Hardlopen staat even op een laag pitje. Wil over 2 maanden 90 kilometer gaan wandelen in 5 dagen in Limburg, dus nu vooral daarvoor oefenen. Zijn geen enorm lange afstanden (langste etappe is 22 km), maar tent en alles gaat mee in een rugzak :)

Lijstje voor vandaag:
O: laagjesontbijt
T: vegan protein bar
L: salade met vega balletjes, champignons, paprika en hummus
T: bananenbrood met pindakaas
A: lazy vegan tikka masala
T: ??

Moet nog 210 kcal vullen, dus ff wat bedenken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:24

Travel_me, ik vind wandelen heerlijk, kan er altijd fijn bij tot rust komen. Voor mij ook een echte ontstresser. Hopelijk gaat het binnenkort ook weer makkelijk en zonder dat het me zoveel energie kost, want nu is de drempel om te wandelen nog wel groot. Wil volgende week weer mijn vaste ochtendritme gaan oppakken voor werken (mediteren, journallen en dan wandelen).
Heel netjes bezig ook met je hardlopen, bijna doel bereikt! Dat ga je voor augustus wel redden :D Geniet van je vrije dag vandaag!

Twilight, leuk zo'n collega die verantwoord bakt! En de kwarkbollen zijn goed gelukt zoals ik hoor. Heb je toevallig het recept? Ik vind de kwarkbollen van de bakker heerlijk, maar die zijn vast niet zo verantwoord :+

Mara, haha ik ben maar boek gaan lezen terwijl ik op m'n eten wachtte. Dan gaat de tijd altijd wel snel. Fijn dat je planning gisteren goed gelukt is! En ook goed dat je ondanks wat zwakke momenten toch volhoudt en niet weegt. Oja, ik wil graag jouw hele lijstje van vandaag. Klinkt echt heerlijk.

Dilan, inderdaad wel handig om te oefenen voor je tocht in Limburg. Inderdaad geen bizarre afstanden, maar zou het niet graag ongeoefend doen. En oehh jouw bananenbrood.

Gisteravond had ik echt ontzettend honger ook nog. Dus maar 2 cracotte met kaas gepakt.. Beetje hoog uitgekomen, niet schrikbarend, maar ook niet de bedoeling.

Vandaag weer een werkdag, hopelijk wil het vandaag beter lukken. Ik heb niet zoveel in huis, dus eens zien wat ik daar nog van kan maken. Wil proberen pas maandag weer naar de supermarkt te gaan en beetje mijn kasten leeg te eten.

Lijstje van gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: kersen, 2 gekookte eieren, cracotte met kaas
A: traybake van wortels, aardappels en olijfolie, geitenkaas eroverheen
T: chocolade koekje, 2 cracotte met kaas
Totaal 2.027 kcal

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:29

@linoleum, https://www.francescakookt.nl/hemelse-k ... staat-pbp/

Mijn lijstje voor vandaag;
O: 300g magere kwark met 50g blauwe bessen
T: 100g komkommer, 2 kwarkbollen met jam
L: 1 fitbrood met kipfilet en 2 eieren
T: eiwitshake en magere yoghurt
A: rode bieten, aardappelpartjes en kipschnitzel en mayo

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:32

Dat is wel een makkelijk recept! Ik heb hem opgeslagen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:07

Oeh, die kwarkbollen zien er lekker uit zeg! Ik heb ook al ergens een keto-cake gezien met blauwe bessen... Toch maar eens mee bezig..

@M9ara; Weet je, het doet me echt heel erg goed om deze reactie (en die van alle andere mensen die mijn streng maar heel eerlijk hebben toegesproken hierover!), het zorgt voor wat relativeringsvermogen. En is in mijn optiek zeker geen mosterd na de maaltijd, voor mij is het gewoon een extra bevestiging die ik nodig had in dit toch al onzekere proces! Dus word enorm gewaardeerd door mij!

Ik ben niet heel actief op Bokt en volgens mij is er behalve receptgewijs geen echt topic voor kha/khb/keto. Dus waai en haak ik haar maar een beetje aan. Mits geoorloofd om niet op iedereen apart te reageren :o

Ik lees hier heel erg veel goede tips, die zou ik best wel kunnen gebruiken geloof ik.

Wat ik wel lees is dat iedereen hier vrij fanatiek is in het zoeken van beweging! Hoe doen jullie dat? Ik moet eerlijk zeggen dat ik best wel blij ben met de coronamaatregelen die vanuit mijn werk worden getroffen. Ik werk om en om een week thuis, met de splitsing op woensdag. Maar daardoor kan ik eindelijk een beetje mijn was doen. Anders heb ik dat in het weekend er ook nog bij en ik heb geen heel groot huis en ook niet heel veel was. :o (max 3 machines per week)

Hebben jullie trouwens ook beloningen voor jezelf? Voor mijlpaaltjes onderweg naar je doel?
Ik heb een heel boekje vol... Onder de 102 mocht ik naar de kapper, dat zit ik dus al meer dan een week en vanochtend heb ik pas een afspraak durven te maken :')
Onder de 100 mag ik voor botox voor mijn gummysmile (misschien ook een reden dat ik zo ongeduldig ben?), onder de 98 mag ik een wedstrijd opgeven (dat had ik bedacht voor mijn paard ziek werd, ik denk niet dat eerder dan ergens in augustus daadwerkelijk gaat gebeuren, maar dat is qua gewicht alleen maar gunstig denk ik dan maar).
En zo heb ik nog een hoop bedacht... Het meeste kost geld :')

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:18

@Janine1990 Het thuis werken is voor mij ook echt een zegening qua hoeveel tijd ik er extra voor heb in een dag. Mijn beweging zoek ik op een aantal manieren. Ten eerste woon ik dicht bij een supermarkt en door niet maar 1 keer in de week te gaan maar op rustige tijdstippen iedere 2 á 3 dagen heb ik ook nooit meer zo veel boodschappen dat ik het niet kan dragen dus ik ga tegenwoordig lopend naar de supermarkt in plaats van met de auto. Daarnaast heb ik na het avondeten vaak nog wel een half uurtje of een uurtje voor een wandeling, al gaat dat op dit moment even wat moeilijker. Tot slot heb ik half april een racefiets gekocht waar ik op vaste dagen op ging rijden, ook dat gaat nu even niet maar ook dat ga ik weer oppakken zodra het wel kan. Nu weet en snap ik dat een racefiets niet voor iedereen een feest is, aar ook op een gewone fiets even een half uurtje een rondje fietsen is al erg gezond. Fietsen is erg vriendelijk voor gewrichten en kan je dus met wat oefening vaak beter en langer volhouden dan hardlopen bijvoorbeeld.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:21

En wat betreft beloningen die geld kosten. Je kan ook voor een grotere beloning gaan bij grotere mijlpalen en dan bij kleinere mijlpalen er geld voor wegzetten. Stel, je wilt als je bij 90 bent een dagje naar de Efteling of naar Walibi. Dan leg je er bij iedere 2kg die je dichterbij komt €7,50 in een potje en als je dan bij de 90 bent bestel je een kaartje. Dan heeft iedere 2kg een effect en heb je uiteindelijk ook een superleuk iets om naar uit te kijken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:26

Ik vind het thuiswerken sowieso heerlijk. Ben straks 3 a 4 uur per dag kwijt aan reistijd. Heb nu heerlijk de tijd om een wandeling te maken, te sporten, naar de paarden te gaan na het werk. Daar ga ik straks weer behoorlijk op moeten inleveren :=
Hoop eigenlijk dat er een optie blijft om deels thuis te blijven werken. Maar die kans is klein omdat ze liever iedereen elke dag op kantoor hebben. :(

Maarja, voorlopig heb ik even werk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:28

Dat soort doelen zijn wel heel goed voor je denk ik Janine! Omdat het hele tastbare dingen zijn die je heel graag wilt. Ik weeg nog wat meer dan jij en wil pas aan echte beloningen gaan denken als ik richting de 100 ga, om te voorkomen dat ik mezelf straks elke 5 kilo moet gaan trakteren terwijl er iets van 10x5 kilo af moet in een ideale wereld :') Doelen die geld kosten zijn wel lastig, maar aan de andere kant, als je het kan missen en het is voor jou een goede manier om jezelf gemotiveerd te houden... Boeiend dan ook eigenlijk.

Bewegen vind ik ook moeilijk. Ik probeer elke dag even te wandelen maar ik haat wandelen dus ik word daar eigenlijk ook niet echt gelukkig van. Ik ga vanaf volgende week weer twee keer per week zwemmen als cardio (ik heb een heel slecht lichaam dus is eigenlijk de enige vorm van cardio die ik goed vol kan houden) en vanaf 1 juli ga ik ook weer naar de sportschool.

Hier gaat het goed :) Zit nog steeds een voorzichtig dalende lijn in dus hopen dat die zich door blijft zetten :) Ik heb vandaag echt een trash lijstje omdat ik vanavond zelfgemaakte hamburgers met ovenpatat wil eten, dus ga hem niet delen :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:32

IMAY1990 schreef:
@Janine1990 Het thuis werken is voor mij ook echt een zegening qua hoeveel tijd ik er extra voor heb in een dag. Mijn beweging zoek ik op een aantal manieren. Ten eerste woon ik dicht bij een supermarkt en door niet maar 1 keer in de week te gaan maar op rustige tijdstippen iedere 2 á 3 dagen heb ik ook nooit meer zo veel boodschappen dat ik het niet kan dragen dus ik ga tegenwoordig lopend naar de supermarkt in plaats van met de auto. Daarnaast heb ik na het avondeten vaak nog wel een half uurtje of een uurtje voor een wandeling, al gaat dat op dit moment even wat moeilijker. Tot slot heb ik half april een racefiets gekocht waar ik op vaste dagen op ging rijden, ook dat gaat nu even niet maar ook dat ga ik weer oppakken zodra het wel kan. Nu weet en snap ik dat een racefiets niet voor iedereen een feest is, aar ook op een gewone fiets even een half uurtje een rondje fietsen is al erg gezond. Fietsen is erg vriendelijk voor gewrichten en kan je dus met wat oefening vaak beter en langer volhouden dan hardlopen bijvoorbeeld.

Oh knap zeg! Ik woon helaas 3km van de dichtstbijzijnde supermarkt en met die verplichte karretjes ga ik het liefst zo weinig mogelijk. :') Onlangs wel een keer op de fiets naar de drogist gegaan. Ik moet inderdaad zeggen, fietsen is heerlijk!
Vroeger toen ik bij mijn ouders woonde heb ik regelmatig een poging gedaan tot hardlopen. Maar ik denk dat ik ergens verkeerd in elkaar ben gezet met mijn maatje 40 op 1.86m. Want mijn knieën gingen mega protesteren. Na 3 weken rustig opbouwen op echt hele goede schoenen zeiden mijn knieën gewoon: "Oke, ga maar verder zonder ons." Dus dat heb ik opgegeven.
Maar toen ik dit voorjaar besloot meer te willen wandelen kreeg ik onder mijn overgewicht ook wel serieuze last van mijn rechterknie (links is toch echt wat meer gewend ondanks dat opstapje). Op de fiets naar het werk is dan wel erg prettig inderdaad. Alleen het heen en weer sjouwen van de laptop vind ik lastig. En ik bak graag voor mijn collega's, dus dan moet ik ook in de auto. Al doe ik dat natuurlijk niet elke week..

IMAY1990 schreef:
En wat betreft beloningen die geld kosten. Je kan ook voor een grotere beloning gaan bij grotere mijlpalen en dan bij kleinere mijlpalen er geld voor wegzetten. Stel, je wilt als je bij 90 bent een dagje naar de Efteling of naar Walibi. Dan leg je er bij iedere 2kg die je dichterbij komt €7,50 in een potje en als je dan bij de 90 bent bestel je een kaartje. Dan heeft iedere 2kg een effect en heb je uiteindelijk ook een superleuk iets om naar uit te kijken.

Ik heb wat van die dingen die ik echt nodig heb, maar die ik uitstel op basis van gewicht.
Het grootste is een nieuwe cap voor training, maar dan wil ik een Samshield. Dus daarvoor moet ik eerst wel op gewicht zijn. Wel hele goede optie om dat geld elke 2 kilo opzij te leggen inderdaad... I like it!
Verder heb ik mezelf nog 3 nieuwe Anky shirts en een LeMieux dekje beloofd, is ook een prijsje... Ik leg een nieuw spaarpotje aan! Echt een supergoed en tof idee!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:36

Dilan93 schreef:
Ik vind het thuiswerken sowieso heerlijk. Ben straks 3 a 4 uur per dag kwijt aan reistijd. Heb nu heerlijk de tijd om een wandeling te maken, te sporten, naar de paarden te gaan na het werk. Daar ga ik straks weer behoorlijk op moeten inleveren :=
Hoop eigenlijk dat er een optie blijft om deels thuis te blijven werken. Maar die kans is klein omdat ze liever iedereen elke dag op kantoor hebben. :(

Maarja, voorlopig heb ik even werk :)

Oooh echt?

Bij ons gaan ze het echt relaxt aanpakken geloof ik. Ik heb al aangegeven dat ik vanwege gezondheid (kantoor is gewoon echt niet goed) graag een dag per week thuis wil blijven werken. Dat moet geen probleem zijn. Een collega van mij wil graag een hond, wil dan ook meer thuiswerken en kan dit combineren met zijn partner die ook niet de hele week werkt.

Kan me echt voorstellen dat je daar van baalt!

Emmaa_ schreef:
Dat soort doelen zijn wel heel goed voor je denk ik Janine! Omdat het hele tastbare dingen zijn die je heel graag wilt. Ik weeg nog wat meer dan jij en wil pas aan echte beloningen gaan denken als ik richting de 100 ga, om te voorkomen dat ik mezelf straks elke 5 kilo moet gaan trakteren terwijl er iets van 10x5 kilo af moet in een ideale wereld :') Doelen die geld kosten zijn wel lastig, maar aan de andere kant, als je het kan missen en het is voor jou een goede manier om jezelf gemotiveerd te houden... Boeiend dan ook eigenlijk.

Bewegen vind ik ook moeilijk. Ik probeer elke dag even te wandelen maar ik haat wandelen dus ik word daar eigenlijk ook niet echt gelukkig van. Ik ga vanaf volgende week weer twee keer per week zwemmen als cardio (ik heb een heel slecht lichaam dus is eigenlijk de enige vorm van cardio die ik goed vol kan houden) en vanaf 1 juli ga ik ook weer naar de sportschool.

Hier gaat het goed :) Zit nog steeds een voorzichtig dalende lijn in dus hopen dat die zich door blijft zetten :) Ik heb vandaag echt een trash lijstje omdat ik vanavond zelfgemaakte hamburgers met ovenpatat wil eten, dus ga hem niet delen :))

Oooooh zwemmen :+:
I love it! Als ik een maatje kan vinden dan toch maar eens over na gaan denken voor het najaar ofzo. Ik woon best wel achteraf en dus kan ik bij donker niet meer dan 2km wandelen :')

Ooh hamburgers! Ik maak af en toe een McD thuis.... Hamburgertje bakken, plakje cheddar erover, tomaatje, augurkje en dan een bedje van sla... Best te pruimen moet ik zeggen :j

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:50

Wat betreft beweging. Mijn doel is niet meer afvallen, maar strakker en gespierder worden. Voor mij is beweging dus niet per se belangrijk om kcal te verbranden, maar noodzakelijk om mijn doelen te halen. Ik maak er dus wel echt tijd voor vrij en plan het in om te trainen. Ik moet zeggen dat thuiswerken voor mij ook wel heel erg helpt! Normaal gesproken heb ik ook geen enorme reistijd (een uur totaal per dag), maar toch heb ik dan altijd het gevoel dat ik aan het racen ben tussen werk, paarden, sporten. Nu kan ik alles veel makkelijk inplannen.
Daarnaast is het nu ook makkelijker om als lunchpauze bijv. een wandeling te maken. Ik let er ook wel op dat ik waar het kan dingen op de fiets of lopend doe, om toch wat extra te bewegen! Het is nu ook gewoon een leuke uitdaging :D
@Janine, Misschien is zwemmen voor jou ook goede optie dan? Als je zo snel last krijgt van je knie?

Mezelf belonen heb ik eerlijk gezegd nooit gedaan. Ik vind intrinsieke motivatie belangrijker en ook effectiever. Nu mijn doel strakker en gespierder worden is, is het ook wat lastig om er meetmomenten aan te hangen. Ik kan me echter wel goed voorstellen dat beloningen heel goed kunnen werken :D

@Dilan, Leuke uitdaging die wandeltocht! Wel goed om even prioriteit te geven aan trainen ervoor.

@Linoleum, Zo irritant, die dagen dat je honger blijft houden.. Soms ook zo onverklaarbaar. Hopelijk gaat het vandaag wat beter.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:51

Janine1990 schreef:
IMAY1990 schreef:

Oh knap zeg! Ik woon helaas 3km van de dichtstbijzijnde supermarkt en met die verplichte karretjes ga ik het liefst zo weinig mogelijk. :') Onlangs wel een keer op de fiets naar de drogist gegaan. Ik moet inderdaad zeggen, fietsen is heerlijk!
Vroeger toen ik bij mijn ouders woonde heb ik regelmatig een poging gedaan tot hardlopen. Maar ik denk dat ik ergens verkeerd in elkaar ben gezet met mijn maatje 40 op 1.86m. Want mijn knieën gingen mega protesteren. Na 3 weken rustig opbouwen op echt hele goede schoenen zeiden mijn knieën gewoon: "Oke, ga maar verder zonder ons." Dus dat heb ik opgegeven.
Maar toen ik dit voorjaar besloot meer te willen wandelen kreeg ik onder mijn overgewicht ook wel serieuze last van mijn rechterknie (links is toch echt wat meer gewend ondanks dat opstapje). Op de fiets naar het werk is dan wel erg prettig inderdaad. Alleen het heen en weer sjouwen van de laptop vind ik lastig. En ik bak graag voor mijn collega's, dus dan moet ik ook in de auto. Al doe ik dat natuurlijk niet elke week..

Knieën zijn een zwak punt als je gaat hardlopen of zoals je zelf ook al noemt met wandelen, met goede schoenen en langzaam opbouwen verklein je het risico maar het blijft, zeker als je wat zwaarder bent echt nog een punt. Het kan heel goed zijn dat als je nog wat extra kwijt bent, je er dan minder last van hebt. Wat betreft de supermarkt, 3km is eventueel met een fiets met fietstassen nog te overwegen aar ik snap ook wat je zegt over er zo min mogelijk willen komen. Het principe is echter ook toe te passen voor andere winkels. Ik maak de afweging "Hoe lang ben ik lopend/op de fiets onderweg? En hoe lang met de auto? En wat zijn de parkeerkosten?". Als het e te lang zou gaan duren, of ik te veel of te zware dingen mee moet gaan slepen dan kies ik voor de auto. Maar als het met de fiets bijvoorbeeld 30 minuten is terwijl het met de auto 20 minuten en als ik er eenmaal ben €4 per uur parkeerkosten dan kan het zomaar zijn dat ik voor de fiets kies waar ik eerder met de auto of het OV gegaan zou zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:12

m9ara schreef:
Wat betreft beweging. Mijn doel is niet meer afvallen, maar strakker en gespierder worden. Voor mij is beweging dus niet per se belangrijk om kcal te verbranden, maar noodzakelijk om mijn doelen te halen. Ik maak er dus wel echt tijd voor vrij en plan het in om te trainen. Ik moet zeggen dat thuiswerken voor mij ook wel heel erg helpt! Normaal gesproken heb ik ook geen enorme reistijd (een uur totaal per dag), maar toch heb ik dan altijd het gevoel dat ik aan het racen ben tussen werk, paarden, sporten. Nu kan ik alles veel makkelijk inplannen.
Daarnaast is het nu ook makkelijker om als lunchpauze bijv. een wandeling te maken. Ik let er ook wel op dat ik waar het kan dingen op de fiets of lopend doe, om toch wat extra te bewegen! Het is nu ook gewoon een leuke uitdaging :D
@Janine, Misschien is zwemmen voor jou ook goede optie dan? Als je zo snel last krijgt van je knie?

Mezelf belonen heb ik eerlijk gezegd nooit gedaan. Ik vind intrinsieke motivatie belangrijker en ook effectiever. Nu mijn doel strakker en gespierder worden is, is het ook wat lastig om er meetmomenten aan te hangen. Ik kan me echter wel goed voorstellen dat beloningen heel goed kunnen werken :D

@Dilan, Leuke uitdaging die wandeltocht! Wel goed om even prioriteit te geven aan trainen ervoor.

@Linoleum, Zo irritant, die dagen dat je honger blijft houden.. Soms ook zo onverklaarbaar. Hopelijk gaat het vandaag wat beter.

Dat racegevoel herken ik inderdaad ook heel erg! En zeker afgelopen winter, ik had toen nog een hele oude keuken, geen vaatwasser :( En eigenlijk was m'n oven ook niet betrouwbaar.
Dus ik ging om de dag de vaat doen, maar dat moest dan per se de dag zijn dat ik niet ging paardrijden want dan kwam ik qua tijd niet meer uit.
Gelukkig heb ik nu een wat knappere keuken met een vaatwasser en sta ik gerust elke dag te koken moest dat nodig zijn. Want het ziet er al snel weer netjes uit.

Zwemmen zou een optie zijn, maar ik twijfel of ik het kan inpassen in al het andere. Ik hou voor mijn paard niet vast aan bepaalde dagen, ik probeer hem echt aan te voelen en daar mijn trainingen op in te plannen. Les is de enige dag die ik inplan met hem en dat is maar eens per 3 weken ofzo.
En ik hoop eind dit jaar een paard erbij te gaan doen. Even afhankelijk van een en ander. Maar hij is wel voor mij aangekocht.

Ik vind je punt over intrinsieke motivatie wel interessant... Want natuurlijk vind ik het ook belangrijk om mezelf gezonder en fitter te zien. Maar hoe vergroot je je intrinsieke motivatie? En hoe maak je die intrinsieke motivatie voor jezelf belangrijker? Ik ben al iemand die zichzelf weinig gunt zeg maar :+ (ik gun mezelf het lekkere op de korte termijn eerder dan het mooie en gezonde op de lange termijn)

IMAY1990 schreef:
Knieën zijn een zwak punt als je gaat hardlopen of zoals je zelf ook al noemt met wandelen, met goede schoenen en langzaam opbouwen verklein je het risico maar het blijft, zeker als je wat zwaarder bent echt nog een punt. Het kan heel goed zijn dat als je nog wat extra kwijt bent, je er dan minder last van hebt. Wat betreft de supermarkt, 3km is eventueel met een fiets met fietstassen nog te overwegen aar ik snap ook wat je zegt over er zo min mogelijk willen komen. Het principe is echter ook toe te passen voor andere winkels. Ik maak de afweging "Hoe lang ben ik lopend/op de fiets onderweg? En hoe lang met de auto? En wat zijn de parkeerkosten?". Als het e te lang zou gaan duren, of ik te veel of te zware dingen mee moet gaan slepen dan kies ik voor de auto. Maar als het met de fiets bijvoorbeeld 30 minuten is terwijl het met de auto 20 minuten en als ik er eenmaal ben €4 per uur parkeerkosten dan kan het zomaar zijn dat ik voor de fiets kies waar ik eerder met de auto of het OV gegaan zou zijn.

Haha ik begrijp dat bijna iedereen klaar is met die verplichte winkelwagentjes :')
Ik woon lekker in het Noorden, alles is hier goedkoop en op wedstrijd kan je nog goed prijzengeld verdienen zeg maar :P Oké, nu niet... Maar toch... Ik heb geen parkeerkosten.
Het is toch wel vaak de tijd.

Of vorige week zaterdag, ik wilde naar mijn ouders (ook 3km). Dus ik app of ze thuis zijn, aangezien ze vakantie hadden. Geen reactie. Dus ben ik in de auto gegaan omdat het ook leek te gaan onweren/regenen. Uiteindelijk waren ze dus thuis en heeft het niet geregend. :+

Ik hoef dus eigenlijk nooit een afweging te maken in dat opzicht. Er is overal parkeerplek en het enige wat het me kost is benzine. En dat terwijl mijn auto 1 op 18 doet. Dus ook dat is voor mij nauwelijks het overwegen waard.

Dus eerlijk is eerlijk, ik kan hier gerust lui zijn zonder dat het me een cent kost. Het heeft geen nadelige gevolgen, zolang ik maar niet te veel eet zeg maar. Je kan wel stellen dat ik echt een stok achter de deur nodig heb :')

Ik weet nu al dat ik vanmiddag even naar de Aldi moet, omdat mijn Spa Rood weer op is. :+ Maar goed, dan ga ik meteen door naar stal. Of andersom, eerst naar stal, dan naar de Aldi. Maar stal op fiets is geen doen, is 20km :') Dat kost me echt te veel tijd.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:01

@Twilight: Jaa regen vond ik nog niet zo erg, maar onweer ben ik niet zo van als ik op de fiets zit..
Goed bezig met je kwarkbollen!

@Mara: Jaa altijd fijn, want scheelde weer koken en geld.. XD Nee het is een nieuw project in Meppel (om de hoek bij ouderlijk huis), maar nog niks gehoord dus zal wel niet doorgaan.
Goedzo dat je die paaseitjes weer gecompenseerd hebt! Ben ook benieuwd naar het resultaat over 2 weken :)

@Dilan: Goed bezig! 22 km klinkt niet giga ver, maar met tent enzo is het denk ik best zwaar. Hebben jullie nog een mooie tent gevonden laatst?

@Linoleum: Jaa dat moet goedkomen, heb nog tijd zat. Wandelen vind ik ook echt heerlijk. Liefst doe ik dat iedere dag wel een paar keer. Nu doe ik meestal mijn boodschappen bij de Lidl en dat is half uurtje heen lopen en half uur terug. Kan met de fiets of auto, maar ik doe het bijna altijd lopend.
Ook enig idee waarom je in de avond zo'n honger had?

Qua bewegen heb ik niet zoveel moeite. Ik werk in de horeca dus pak daar sws genoeg beweging, maar daarnaast kan ik ook gewoon niet stilzitten dus ik loop en fiets ook nog veel.
Plus dan nu 4x per week sporten waar je je voor moet inschrijven dus die staan vast. Probeer daarnaast nog 2x hard te lopen.
Voordeel is wel dat ik het gewoon erg leuk vind om te doen, dus kost mij geen moeite.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:31

Janine, wel leuk om jezelf beloningen te geven. Misschien idee om er ook wat kleinere dingen tegenover te stellen? Of niet elke 2 kg, maar elke 5kg?
Ik heb mezelf nooit beloond, maar ook nooit behoefte toe gevoeld. Als je met beloningen het beter doet, dan vooral doen!

Dilan, dat is wel een flinke reistijd. Ben je ondertussen nog op zoek naar werk dichterbij, of is dit echt zulk leuk werk dat je de reistijd er voor over hebt?

Mara, meestal weet ik ook wel waar mijn onstilbare honger wegkomt, maar gisteren geen idee. Vandaag gaat gelukkig alweer een stuk beter. Maar de dag is nog niet voorbij :')

Imay, mooi om zo toch extra beweging te krijgen, afwegen tegenover autorijden. Hier werkt dat helaas niet. AH is aan overkant van de straat en daarachter is de winkelstraat en ernaast alle pleintjes met restaurants en terrasjes. Ga dus overal lopend heen hier en dat maakt alsnog weinig verschil :') Sportschool ga ik op fiets heen, toch wel 5 minuten fietsen.

Travel_me, kom maar gezellig hier wonen! Veel leuker dan ergens anders :D Lekker dat bewegen je zo gemakkelijk afgaat.

Ik merk dat ik veel minder beweeg door het thuiswerken. Als eerste is natuurlijk mijn sporten weggevallen, aangezien de sportschool dicht is. Maar daarnaast ga ik op werk heel makkelijk in mijn pauzes een rondje wandelen, thuis sla ik veel sneller een pauze over of ga dan juist op de bank zitten.
En hoe minder ik beweeg, hoe groter de drempel ook is om het weer te doen. Zeker nu ik op moment er dus ook last van heb met wandelen doe ik ook steeds minder. Morgenochtend toch maar weer eens halfuur gaan wandelen.
Ik weet ook dat als ik weer meer ga doen, het ook minder moeite kost.

Vandaag weer drukke dag werken gehad. Wel elk halfuur even op en neer gelopen in huis, timer aangezet en mezelf gedwongen dan ook echt even op te staan. Wel door de drukte mijn middagsnack vergeten. Dus heb vanavond wat extra kcal 8-)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:45

Travel-me, we hebben een hele leuke, lichte tent gevonden :j 950 gram

Linoleum, ik zoek idd wel door. Doe dit werk voornamelijk om aan het werk te zijn en kantoorervaring op te doen :)
Snap dat de drempel steeds groter wordt. Ik heb dat zelf als ik een poosje niet sport oid

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:46

@Josien: Dank je wel! Ja, ik zet regelmatig dingen op InstagramHoe was je weightlifting/gymnastics workout?

@IMAY1990: Fijn dat het al wat beter gaat met je knie, wel echt een vervelende blessure. Wat leuk dat borrelplankje!

@Travel_me: Je schemaatje klinkt goed!

@Twilight1: Oh zo, klinkt wel leuk die piramide workout! Kwarkbollen <3 <3 Die ga ik ook een keer maken.

@m9ara: Ik vind het altijd wel fijn om na te gaan waar het vandaan komt dat ik dan de mist in ga, vaak is er wel een reden voor. Dat ik even een tegenslag heb, of stress. Fijn dat je de chocolaatjes hebt kunnen compenseren.

@Dilan: Klinkt wel vrij pittig, 5 dagen wandelen met tent op je rug. Maar wel super leuk doel! 3 á 4 uur reistijd is echt veel :oo

@Lino: Vervelend is dat, als je nog heel veel honger hebt en ergens een inschattingsfout hebt gemaakt. Wel mooi lijstje gister!

@Janine1990: Helemaal geen probleem hoor als je af en toe aan komt waaien, happy to help! Het moet juist ook geen drempel worden om hier soms mee te praten als je niet op iedereen kan reageren.

Qua beweging: Ik ben niet zo druk nu, dus dat scheelt een hoop. Ik train 5x per week en wandel elke dag minimaal 7 km, dan zet ik een goede podcast op en dan vind ik het heerlijk. Is dat voor jou een idee Emma? Dan is het minder saai. Hardlopen gaat met mijn lichaam ook niet op regelmatige basis. Als ik een keer 5 km wil hardlopen gaat dat prima, maar ga ik 2/3 keer per week hardlopen dan raak ik direct geblesseerd. Dus dat doe ik heel sporadisch. De kleine stukjes die we soms bij CrossFit hardlopen gaan wel goed gelukkig. Ik heb geen auto, dus ik moet alles met fiets of lopend doen, eens in de zoveel tijd mag ik de auto van mijn moeder wel lenen, maar dat is echt sporadisch. Met het OV reis ik nu zo min mogelijk.

Die beloningen zijn wel een goed idee, maar aangezien ik niet echt veel hoef af te vallen weet ik niet echt goed waar ik die aan zou moeten verbinden. Ik vind het wel leuk om mezelf te belonen met iets als ik die 60 kilo haal, en ik weet spontaan ook al met wat. Als ik 60 kilo weeg mag ik de nieuwe Assassin's Creed game pre-orderen. Heb ik alleen niet direct wat aan.

Ik zat er gisteravond een beetje doorheen. Ik zou om naar de fotostudio te gaan de auto van mijn moeder lenen, die zou ik gisteravond al ophalen omdat ik er vanmorgen om 08:00 uur al moest zijn. Nu appte mijn moeder gisteravond dat ze pech had, de auto startte niet meer. Mijn vader was met startkabels onderweg, maar grote kans dat ik hem niet kon gebruiken. Ik ben uiteindelijk toch een uurtje later naar mijn ouders gegaan en de auto was inderdaad niet te gebruiken. Ik baalde heel erg en had toen ook zoiets van: 'Laat dan ook allemaal maar'. Om vervolgens een zak chips open te trekken of zo. Maar ik kon mezelf ervan weerhouden en heb de fotoshoot toch door laten gaan, ik ben op de fiets gegaan vanmorgen, het was 10km dus was op zich nog net te doen. Heel vroeg opgestaan en de fotoshoot ging super goed! Het was wel echt zwaar, allerlei foto's met zware kettlebells en zo. Was gewoon een workout haha. Ik zal de resultaten hier ook laten zien, volgens mij zitten er mooie beelden tussen!

Daarna nog met een vriendin een stuk gaan wandelen en een ijsje gehaald. Die had ik wel verdiend. Super fijn dagje zo.

Mijn lijstje:
L: 170 gram Isey Skyr creme brulee met 160 gram magere kwark, 120 gram aardbeien en 20 gram muesli
T: twee bolletjes schepijs, 3 dunne maiswafels met cheese onion smaak, Doritos Bits
A: 220 gram gegrilde kipfilet met curry, 200 gram broccoli
T: proteineshake met magere kwark en bevroren perzik, halve H&C koek (ik weet nog niet welke)
B: 20 km fietsen, 10 km wandelen, krachttraining tijdens de fotoshoot.