Wat betreft beweging. Mijn doel is niet meer afvallen, maar strakker en gespierder worden. Voor mij is beweging dus niet per se belangrijk om kcal te verbranden, maar noodzakelijk om mijn doelen te halen. Ik maak er dus wel echt tijd voor vrij en plan het in om te trainen. Ik moet zeggen dat thuiswerken voor mij ook wel heel erg helpt! Normaal gesproken heb ik ook geen enorme reistijd (een uur totaal per dag), maar toch heb ik dan altijd het gevoel dat ik aan het racen ben tussen werk, paarden, sporten. Nu kan ik alles veel makkelijk inplannen.
Daarnaast is het nu ook makkelijker om als lunchpauze bijv. een wandeling te maken. Ik let er ook wel op dat ik waar het kan dingen op de fiets of lopend doe, om toch wat extra te bewegen! Het is nu ook gewoon een leuke uitdaging

@Janine, Misschien is zwemmen voor jou ook goede optie dan? Als je zo snel last krijgt van je knie?
Mezelf belonen heb ik eerlijk gezegd nooit gedaan. Ik vind intrinsieke motivatie belangrijker en ook effectiever. Nu mijn doel strakker en gespierder worden is, is het ook wat lastig om er meetmomenten aan te hangen. Ik kan me echter wel goed voorstellen dat beloningen heel goed kunnen werken

@Dilan, Leuke uitdaging die wandeltocht! Wel goed om even prioriteit te geven aan trainen ervoor.
@Linoleum, Zo irritant, die dagen dat je honger blijft houden.. Soms ook zo onverklaarbaar. Hopelijk gaat het vandaag wat beter.