Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:18

Pocca_Locca schreef:
Tja.. als jij ervan uitgaat dat “de overheid” een soort onafhankelijke liefdevolle vader/ moeder is, en dus geen interesse heeft in welk financieel gewin dan ook.. dan zie je de vaccin producenten dus ook als zuivere weldoeners zonder winstoogmerk. Ik zeg niet dat de farmaceutische industrie slechts uit is op moord en doodslag, hoor, wees niet bang. Maar ik heb niet de illusie dat die industrie er rouwig om is als kinderen chronische aandoeningen oplopen doordat hun immuunsysteem in de war wordt geschopt door onnodige vaccins.

Als "de overheid" samen met de pharmaceutische industrie achter dit hele complot zit, dan zouden die mensen hun eigen kinderen (en zichzelf) natuurlijk niet inenten. En hopelijk vertellen ze ook hun beste vrienden en verdere familie dit niet te doen want die wil je toch ook geen onnodige risico's laten lopen? En artsen en wetenschappers moeten ook wel doorhebben wat er aan de hand is en inentingen vermijden.

Met zoveel mensen die van het complot weten, waarom is er niet een die naar buiten komt? Een politicus die op zijn sterfbed de waarheid prijs geeft, of een familielid die na een ruzie naar de pers stapt en verteld dat een minister onderdeel van het complot is?

Waarom is iedereen die tegen inentingen is koekwaus? En waarom enten artsen hun kinderen wel in? Waarom maakt Rusland of Noord-Korea dit inentingsschandaal niet bekend om westerse regeringen te ondermijnen? Of zitten die ook in het complot?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:47

Pocca_Locca schreef:
Nou, het is me wel duidelijk dat het gros van de bokkertjes nog heilig gelooft in de goedheid van vaccins. Ach.. je moet maar zo denken: zo’n 60 jaar geleden dacht men ook dat roken heel bevorderlijk was voor de gezondheid. Er werd zelfs reclame gemaakt door artsen die een bepaald merk aanprezen.
Maar dat is het mooie van voortschrijdend inzicht hè, de leugentjes komen wel uit. Vroeg of laat.

Hoi hoi, dat dacht men 60 jaar terug niet. Lees maar eens De Donkere Kamer Van Damokles (1958). daarin staat al dat roken slecht is voor de longen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 19-12-19 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:49

Je mag de BMR prima eerder zetten voor een jaar. Dit wordt zelfs geadviseerd in dien je op vakantie gaat naar ene gebied waar mogelijk mazelen voorkomt (zuid Frankrijk bijv of Italië).
Echter is de immunisatie dan ook tijdelijk.
Onderzoek heeft uitgewezen dat bij vaccineren voor een jaar met BMR het immunisatie percentage flink lager is waardoor kort daarna nog een keer moet worden gevaccineerd.
Indien alle 14 maanders keurig de BMR krijgen is de kans op mazelen nihil gezien de grote bescherming.

Goeroe: heel veel zwangeren hebben die andere prikgehad. En die wordt ook in het buitenland veel gegeven.
Hij is wellicht niet specifiek toegelaten voor zwangeren maar gezien klinische omstandigheden weten ze dat er geen problemen mee zijn.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:06

Pocca_Locca schreef:
Nou, het is me wel duidelijk dat het gros van de bokkertjes nog heilig gelooft in de goedheid van vaccins. Ach.. je moet maar zo denken: zo’n 60 jaar geleden dacht men ook dat roken heel bevorderlijk was voor de gezondheid. Er werd zelfs reclame gemaakt door artsen die een bepaald merk aanprezen.
Maar dat is het mooie van voortschrijdend inzicht hè, de leugentjes komen wel uit. Vroeg of laat.

Voor jou geld de wijze spreuk van oma: zalig zijn de simpelen van geest, want ze hoeven niet na te denken.
Je manier van denken is zo eenzijdig, net een paard met de oogkleppen veel te krap afgesteld, ziende blind.
Sterkte, misschien valt het kwartje nog eens.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:54

Pocca_Locca schreef:
Tja.. als jij ervan uitgaat dat “de overheid” een soort onafhankelijke liefdevolle vader/ moeder is, en dus geen interesse heeft in welk financieel gewin dan ook.. dan zie je de vaccin producenten dus ook als zuivere weldoeners zonder winstoogmerk

Juist niet. De overheid haalt financieel gewin uit een gezonde beroepsbevolking, die kunnen allemaal lekker werken en belastinggeld in t laatje brengen. Heeft niks met liefde te maken.

Pocca_Locca schreef:
Ik zeg niet dat de farmaceutische industrie slechts uit is op moord en doodslag, hoor, wees niet bang. Maar ik heb niet de illusie dat die industrie er rouwig om is als kinderen chronische aandoeningen oplopen doordat hun immuunsysteem in de war wordt geschopt door onnodige vaccins.

Ik denk het wel. Zieke kinderen zijn nogal slechte marketing voor een pharmaceut dus ik denk dat ze dat willen voorkomen. Daarnaast gaat er uitgebreid onderzoek vooraf aan een nieuw medicijn.

Voor pharmaceuten zijn vaccinaties veel minder interessant. Ja, het zijn er veel maar ze hoeven slechts 1 keer te worden toegediend. Daarnaast voorkomen ze ziekte (een potentiele bron van inkomsten). Voor pharmaceuten zijn dingen als antidepressiva, hartmedicatie enz. interessanter. Ik geloof trouwens dat zelfs pharmaceuten in de eerste plaats mensen beter willen maken. Daarna komt winst en marketing en das weer iets heel anders.

Wil je mijn andere vragen ook beantwoorden? Dankjewel!

IMANDRA

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:20

En als farmaceuten dan echt alleen op gewin uit zouden zijn: wanneer komt de omslag? Wanneer slaan de studenten die de studie beginnen vanwege altruïsme om in mensen die alleen geld willen krijgen? Of beginnen alleen mensen met geldwensen aan een opleiding in het gebied van gezondheidszorg? Maar dat is toch niet het makkelijkste en betrouwbaarste beroep om geld te verdienen ook?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:33

Pocca_Locca schreef:
In het BMR vaccin zitten wel degelijk levende bacteriën.

Nee hoor, dat zijn virussen (en ook nog ernstig verzwakt, maar eigenlijk doet dat al niet ter zake), dat is een heel verschil met bacterien. En leg mij dan maar eens uit, hoe het kan dat het vaccin, waarin geen bacterien voorkomen dan wel een bacteriele infectie kan veroorzaken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:47

Pocca_Locca schreef:
Diddykong schreef:
Ach jee wat een triest verhaal van Frank. Lijkt me vreselijk voor de ouders. Als ik lees met welke symptomen hij op de huisartsenpost kwam, dan vraag ik me af waarom er niet aan hersenvliesontsteking is gedacht? Wat vreselijk dat hij zo naar huis gestuurd is! Ik lees dat er bacterien in zijn hersenvocht gevonden zijn (als alle info klopt hoor, wat dat betreft zit google er ook zomaar naast, iedereen kan wel van alles beweren natuurlijk). Dit zou dan inderdaad duiden op een hersenvliesontsteking. Er zitten geen levende bacterien in een vaccin, dus het is onmogelijk dat het vaccin dit veroorzaakt.
Om een ander, veel minder ernstig voorbeeld te noemen. Mijn dochtertje kreeg buikgriep na de bmr. Nu kreeg een paar dagen later iedereen buikgriep op de kinderopvang, en later haar zusje ook. Dit had dus niks met de vaccinatie te maken. Helaas kun je op elk moment wat oplopen.
Indirect heeft de vaccinatie er trouwens wel mee te maken misschien. Omdat hij net daarvoor gevaccineerd was, hebben de artsen de ernst waarschijnlijk vreselijk onderschat en gedacht dat de koorts daar van was.
Ik wil jou of je vriendin niet aanvallen of verdriet doen. Maar ik weiger wel mee te doen aan we geven de vaccinatie de schuld. Met de summiere informatie durf ik dit nu al te ontkrachten namelijk. Wat zijn overlijden niet minder triest maakt, laat ik dat voorop stellen Y;(.

In het BMR vaccin zitten wel degelijk levende bacteriën.

Bacteriën? :')
Je weet dat een vaccinatie beschermt tegen virussen? Er zitten dode of verzwakte virussen in maar geen bacteriën.

En die zogenaamde slechte farmaceuten die alleen maar uit zijn op zieke kinderen; je weet dat die mensen zelf ook kinderen hebben? Die ze doorgaans ook vaccineren?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:59

enzino schreef:
Waarom is iedereen die tegen inentingen is koekwaus?
Omdat domheid ook een keuze is.
Van iemand die bacteriën en virussen niet uit elkaar kan houden kun je niet veel zinnigs verwachten.
Het valt me op dat de anti's, behalve dat ze steeds weer aankomen met allerlei uitermate dubieuze bronnen, ook allemaal hetzelfde denigrerende toontje aanslaan jegens diegenen die het antivaxlicht nog niet gezien hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:39

Pocca_locca, waarom spuit je wel allerlei beweringen maar antwoord je niet op gestelde vragen?
Autopsierapport, eigen dochter wel/niet geeent ?? Je gedraagt je echt als een olifant in de porseleinkast en maakt iedereen die wel vaccineert uit voor dom en achterlijk . Ben je nu werkelijk zo blind en dom of vind je het gewoon leuk om mensen op de kast te jagen. Niet dat het lukt met deze loze kreten maar misschien kun je nog gered worden!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:22

_lautje_ schreef:
Goeroe: heel veel zwangeren hebben die andere prikgehad. En die wordt ook in het buitenland veel gegeven.
Hij is wellicht niet specifiek toegelaten voor zwangeren maar gezien klinische omstandigheden weten ze dat er geen problemen mee zijn.

Vindt iedereen hier dat een acceptabel antwoord? Even ter info, de geregistreerde (niet beschikbare) vaccins zijn boostervaccins met daardoor een andere samenstelling en vooral heel veel lagere dosering dan de vaccins die wel beschikbaar zijn. Het gaat dus niet om 'bijna hetzelfde vaccin' voor wie dat mocht denken.

Vanuit de GGD kreeg ik de reactie dat het niet geregistreerde vaccin al vaker zonder problemen was toegediend. In welk opzicht is dat heel anders dan "het nichtje van mijn buurvrouw kreeg autisme na de prik"? Als die gegevens toch zo goed beschikbaar en overduidelijk zijn, dan is het toch een kleine moeite om dat even op een wetenschappelijk verantwoorde manier onder elkaar te zetten? In plaats van er maar een totaal andere prik in te duwen dwing je dan toch bij de farmaceutische industrie af dat ze het geregistreerde vaccin leveren of het niet geregistreerde vaccin laten registreren?

En hoe komen ze aan die klinische gegevens? Weten al die vrouwen waarvan de klinische gegevens blijkbaar van doorslaggevend belang zijn dat ze een vaccin hebben gekregen dat niet geregistreerd is? Dat is natuurlijk een retorische vraag, want ik weet tenminste van één vrouw waarbij dat niet zo was, en gezien de houding van artsen (ook van de GGD) kan ik er wel een hypothese over opstellen.

Het is vooral die houding die ik zo stuitend vind. Artsen ontlenen hun autoriteit aan de wetenschappelijke basis van waaruit ze werken. Dat onderscheidt ze van kwakzalvers. Maar blijkbaar nemen ze het allemaal niet zo nauw. Mijn vertrouwen heeft daar wel een deukje van opgelopen hoor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:27

Die gegevens komen uit het buitenland. O.a. In Duitsland wordt er al veel langer gevaccineerd tegen kinkhoest in de zwangerschap. Daar doen ze ook onderzoek. En het is niet zo dat als je over de grens gaat het ineens allemaal anders is :)

Ik ben iig ook gevaccineerd en ben daar erg blij mee. Mijn ouders waren dit jaar op een begrafenis van een baby die overleden is aan kinkhoest. Dat wil je niet.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:45

IMANDRA schreef:
En als farmaceuten dan echt alleen op gewin uit zouden zijn: wanneer komt de omslag? Wanneer slaan de studenten die de studie beginnen vanwege altruïsme om in mensen die alleen geld willen krijgen? Of beginnen alleen mensen met geldwensen aan een opleiding in het gebied van gezondheidszorg? Maar dat is toch niet het makkelijkste en betrouwbaarste beroep om geld te verdienen ook?

Inderdaad ja, zijn alle medische studenten en artsen geldwolven die graag mensen ziek maken ofzo?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:47

verootjoo schreef:
Die gegevens komen uit het buitenland. O.a. In Duitsland wordt er al veel langer gevaccineerd tegen kinkhoest in de zwangerschap. Daar doen ze ook onderzoek. En het is niet zo dat als je over de grens gaat het ineens allemaal anders is :)

Ik ben iig ook gevaccineerd en ben daar erg blij mee. Mijn ouders waren dit jaar op een begrafenis van een baby die overleden is aan kinkhoest. Dat wil je niet.

Laat maar zien dat Duitse onderzoek. Ik kan iets over het hoofd gezien hebben, maar ik heb het niet gevonden. En ik heb gezocht. In Nederland lezen we best een woordje over de grens, dus als er in Duitsland wetenschappelijke studies zijn op basis waarvan we kunnen concluderen dat een vaccin werkzaam en voldoende veilig is kan op basis daarvan die registratie prima plaatsvinden lijkt mij. Volgens mij is dat precies wat bij die andere registraties ook gebeurd is. In Nederland werden zwangeren immers nog niet gevaccineerd tegen kinkhoest, dus die gegevens waren hier niet eens beschikbaar. Op basis van buitenlands onderzoek zijn in Nederland vaccins geregistreerd en de vaccins die gegeven worden horen daar niet, of in elk geval niet altijd, bij. Leuker kan ik het vrees ik niet maken, maar ik laat me graag verbeteren hoor.

En niet geregistreerd is niet geregistreerd. Als een middel niet geregistreerd is wil ik dat weten, ik wil een geïnformeerde beslissing kunnen nemen, extra opgevolgd worden en een passende beloning ontvangen om cru gezegd proefkonijn te zijn. Ik wil zeker niet horen dat het van horen zeggen vaker goed is gegaan en dat het bij mij dus ook wel zal loslopen. Van een arts mag je toch wel iets meer verwachten?

Natuurlijk wil je geen kinkhoest. Niemand wil kinkhoest. Maar dat wil niet zeggen dat we dan maar niet meer kritisch moeten zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:53

Registratie binnen de EU vind gewoonlijk plaats via de EMA en studies worden doorgaans in het Engels gepubliceerd.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:57

Wat wil je daarmee zeggen? Kartoffel - potato, wat mij betreft. Laat maar zien dat onderzoek. Hoe dan ook deugt in mijn optiek deze gang van zaken niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:13

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:27

Bedankt voor de handleiding, denk ik. Volgens mij ben ik prima in staat om zelf informatie te vinden als ik iets zoek. Maar hoezo moet ik nu lezen? Ik vertel hier dat er vaccins worden toegediend die niet geregistreerd zijn en dat er artsen zijn die dat ok vinden en het zelfs onzin vinden om dat aan de zwangere te melden (en dat ik dat totaal niet ok vind). Aangezien bewijzen dat iets niet bestaat nogal lastig gaat stel ik voor dat iedereen die aan mijn verhaal twijfelt en denkt dat er wél geregistreerde kinkhoestvaccins (niet zijnde boostervaccins) bestaan zelf even gaat lezen. Mocht het helpen, in mijn geval ging het om infanrix hexa.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:32

goeroe schreef:
Bedankt voor de handleiding, denk ik. Volgens mij ben ik prima in staat om zelf informatie te vinden als ik iets zoek. Maar hoezo moet ik nu lezen? Ik vertel hier dat er vaccins worden toegediend die niet geregistreerd zijn en dat er artsen zijn die dat ok vinden en het zelfs onzin vinden om dat aan de zwangere te melden (en dat ik dat totaal niet ok vind). Aangezien bewijzen dat iets niet bestaat nogal lastig gaat stel ik voor dat iedereen die aan mijn verhaal twijfelt en denkt dat er wél geregistreerde kinkhoestvaccins (niet zijnde boostervaccins) bestaan zelf even gaat lezen. Mocht het helpen, in mijn geval ging het om infanrix hexa.

Eerst wil je het onderzoek hebben want je kunt het niet vinden. Nu word je verteld waar het staat en dan wil je het niet lezen...Strange...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:37

janderegelaa schreef:
Eerst wil je het onderzoek hebben want je kunt het niet vinden. Nu word je verteld waar het staat en dan wil je het niet lezen...Strange...

Als het zo is overgekomen dan heb ik mij onhandig uitgedrukt en spijt mij dat. Ik beweer dat dat onderzoek niet bestaat en nodig een ieder uit om mij zo nodig te corrigeren. Het verbaast mij lichtelijk dat ik iets aan de kaak stel wat niet deugt en dat ík daarover dan tegenwind krijg. Waarom is het zo lastig om het met mij eens te zijn dat dit niet zo hoort?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 12:49

janderegelaa schreef:
goeroe schreef:

Het probleem is dat het er volgens haar dus niet staat :+ Dat was niet zo ingewikkeld toch?
Ik kan het overigens ook niet vinden en schrik wel van je bericht. Ik zou het op z'n minst willen weten. Sterker nog, ik denk dat een arts verplicht is om je te melden als ze je wat anders vaccineren dan dat je mag verwachten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:10

Goeroe heeft natuurlijk helemaal gelijk. Als een middel voor een zwangere vrouw niet is toegelaten, dan dien je het niet te gebruiken en anders op z'n minst overleggen en voorlichten waarom je het als arts toch wil doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:15

Karl66 schreef:
Goeroe heeft natuurlijk helemaal gelijk. Als een middel voor een zwangere vrouw niet is toegelaten, dan dien je het niet te gebruiken en anders op z'n minst overleggen en voorlichten waarom je het als arts toch wil doen.

Eens.
Maar: dat er nu een door NL niet toegelaten middel is gebruikt wil nog niet zeggen dat dat middel niet veilig is. Ja, het moet eerst goedgekeurd worden en het is imo ook fout wat de dokter gedaan heeft, maar schadelijk hoeft het niet te zijn. Zeker als de deskundigen inderdaad al weten dat het in Duitsland wel gewoon gedaan wordt en Duitsland al vele onderzoeken heeft gedaan.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:17

secricible schreef:
Het probleem is dat het er volgens haar dus niet staat :+ Dat was niet zo ingewikkeld toch?
Ik kan het overigens ook niet vinden en schrik wel van je bericht. Ik zou het op z'n minst willen weten. Sterker nog, ik denk dat een arts verplicht is om je te melden als ze je wat anders vaccineren dan dat je mag verwachten.

Gelukkig denken jij en ik dat niet alleen, maar dacht het tuchtcollege voor de gezondheidszorg daar net zo over. De arts zelf bleef trouwens tot en met het mondelinge vooronderzoek volhouden dat ik het verkeerd zag, dat het vaccin wél geregistreerd was, dat er niets was om zijn excuses voor aan te bieden en dat hij niet begreep waarom ik zo moeilijk deed. Aangezien ik het er na een welgemeende spijtbetuiging graag bij had gelaten was dat nogal jammer, aangezien dat voor ons allebei prettiger was geweest. Gelukkig (kreeg misschien zijn advocaat vat op hem? en) speet het hem tijdens de uiteindelijke zitting opeens wel heel erg. Hij kwam er denk ik daardoor met een waarschuwing vanaf.

Nu had deze arts wellicht pech dat hij mij tegenkwam, maar juist ook door de nonchalante opstelling van de GGD hierin ben ik bang dat hij hierin helemaal niet alleen staat.

Nog een voorbeeld dan. Bij ons oudste kind wilde het consultatiebureau de eerste vaccinatie graag al op 4 weken toedienen in plaats van de destijds 6 tot 8 weken (nu 2 maanden zie ik, als de moeder niet gevaccineerd is tijdens de zwangerschap) die het rijksvaccinatieprogramma voorschrijft. Op de vraag waarom konden ze mij alleen vertellen dat ze dat altijd zo deden. Ook dat vind ik bijzonder, aangezien alle wetenschappelijke literatuur die ik kon vinden uitgaat van minimaal 6 tot 8 weken. Er zijn voor zover ik dat heb kunnen zien dus geen studies die uitspraken doen over veiligheid en effectiviteit als je dat eerste vaccin al op 4 weken toedient. Achteraf hoorde ik via mijn verloskundige dat er in de buurt een ernstig geval van kinkhoest bij een baby was geweest en dat ze daar als de dood voor waren. Dan begrijp ik ergens wel dat je die spuit er het liefst zo vroeg mogelijk in zet, maar zeg dat dan gewoon. "Er zijn geen studies over veiligheid en effectiviteit van deze vaccinatie op 4 weken leeftijd, maar gezien onze ervaringen adviseren we je toch om hem nu al te geven." Dan ben je tenminste eerlijk en laat je de keuze bij de ouders zelf.

Ik ga naar een arts en niet naar de kwakzalver om de hoek omdat ik weet dat de arts is opgeleid en 'opgevoed' binnen een wetenschappelijke traditie. Het punt dat ik wil maken is dat wetenschap iets heel moois is, maar dat je er niet zonder meer vanuit kunt gaan dat iedere arts ook handelt naar die wetenschappelijke traditie. Het zijn net mensen. Zelf nadenken is altijd aan te raden. Niet alleen voor anti-vaxxers.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:38

IMANDRA schreef:
Karl66 schreef:

Eens.
Maar: dat er nu een door NL niet toegelaten middel is gebruikt wil nog niet zeggen dat dat middel niet veilig is. Ja, het moet eerst goedgekeurd worden en het is imo ook fout wat de dokter gedaan heeft, maar schadelijk hoeft het niet te zijn. Zeker als de deskundigen inderdaad al weten dat het in Duitsland wel gewoon gedaan wordt en Duitsland al vele onderzoeken heeft gedaan.

niemand claimt dat het niet veilig is. Alleen dat op basis van "bij anderen ging het wel goed" geen argument is. We kunnen niet zomaar antivaxxers uitlachen als ze komen met argumenten over de tante van de moeder van de buurvrouw, waarna de arts er een enting inzet met "niet goedgekeurd, maar bij de buren werkt het prima". Zo werkt het niet. Gelijke monniken...