Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 12:07

Ik heb eindelijk een diffuser gekocht, ben benieuwd of het anders word.

LoveGlove

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:49

Nou vandaag eens iets uitproberen.

Mijn hoofdhuid is echt niet meer te doen. Ik heb al langer bepaalde olie specifiek voor de hoofdhuid van Dr Haushka. Normaal gesproken doe ik die in mijn haar een half uurtje voor het douchen om het in te laten trekken. Maar ik weet dat ik dit spul ook 24 uur kan laten intrekken voor een diepere verzorging. Dit spul is dus specifiek voor de hoofdhuid, dus heb ik het ook goed op mijn hoofdhuid gemasseerd (dat voelde zooo goed, sinds het overal jeukt als de neten. En nee dat zijn geen luizen).

Ik heb lekker een satijnen kapje op mijn hoofd waardoor ik er heel romantisch uitzie :')
Dus morgen lekker waar wassen en eens zien of het heeft gewerkt. Als dit niet werkt dan valt er niet veel meer aan te doen dan te wachten totdat ik het geld heb om nieuwe haarproducten te kopen en heel goed uitkijken voor wat erin zit. waarschijnlijk zit een gedeelte van her probleem in allergieën voor bepaalde ingredienten. Dat heb ik op mijn gezicht en de rest van mijn huid namelijk ook

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:21

Misschien is The inkey list iets voor je? Die voegen echt zo weinig mogelijk toe aan de werkbare stoffen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:26

Ik heb ook snel jeuk ik heb producten van de Action en die geven gelukkig geen jeuk. Het is zo zoeken naar wat goed voor je hoofd is.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:26

ClaudiaHS schreef:
+:)+ deze gebruikte mijn kapper de laatste keer ook.

Niet duur en het werkt goed :j
Wat leuk dat je kapper dit ook gebruikt :D

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:27

LoveGlove schreef:

Mijn hoofdhuid is echt niet meer te doen. Ik heb al langer bepaalde olie specifiek voor de hoofdhuid van Dr Haushka. Normaal gesproken doe ik die in mijn haar een half uurtje voor het douchen om het in te laten trekken. Maar ik weet dat ik dit spul ook 24 uur kan laten intrekken voor een diepere verzorging. Dit spul is dus specifiek voor de hoofdhuid, dus heb ik het ook goed op mijn hoofdhuid gemasseerd (dat voelde zooo goed, sinds het overal jeukt als de neten. En nee dat zijn geen luizen).

Ik heb lekker een satijnen kapje op mijn hoofd waardoor ik er heel romantisch uitzie :')
Dus morgen lekker waar wassen en eens zien of het heeft gewerkt. Als dit niet werkt dan valt er niet veel meer aan te doen dan te wachten totdat ik het geld heb om nieuwe haarproducten te kopen en heel goed uitkijken voor wat erin zit. waarschijnlijk zit een gedeelte van her probleem in allergieën voor bepaalde ingredienten. Dat heb ik op mijn gezicht en de rest van mijn huid namelijk ook

Het zal geen CG zijn, maar Neutral is dat geen optie? Jeuk lijkt mij vreselijk :(:)

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:28

fotolijstje schreef:
Ik heb eindelijk een diffuser gekocht, ben benieuwd of het anders word.

Ben benieuwd!
Ook hoe lang je dan bezig bent :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:43

poes schreef:
Misschien is The inkey list iets voor je? Die voegen echt zo weinig mogelijk toe aan de werkbare stoffen.

Ik zal eens opzoeken. Dr hauschka gebruikt ook bijna alleen maar natuurlijke producten. Ik gebruik hun gezichtsproducten ook en het is tot nu toe de enige die ik kan vinden die mijn huid leuk vindt. Dus hopelijk werkt dit spul.

Gezien CG producten vaak sowieso heel veel chemicalien niet hebben is de kans vrij groot dat mijn hoofdhuid dat ook wat beter kan hebben :j

Ik denk dat het vooral de shampoo is die mijn hoofdhuid ook gewoon helemaal uitdroogt. Ik kom er wel. Het is gewoon zoeken. Oh om zo gevoelig te zijn voor alles. Wat een gave :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:46

higgins schreef:
LoveGlove schreef:

Het zal geen CG zijn, maar Neutral is dat geen optie? Jeuk lijkt mij vreselijk :(:)

Neutral shampoo en conditioner zijn CG :j

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:04

Holy oliebol, ik ben zo van de rel.
Echt ik had veel eerder een difusser moeten kopen!!!!
Ik heb nu echt de krullen die ik wou, moet alleen stylen en het zo gaan föhnen dat het niet te pluizig wordt maar het is al zo'n verbetering

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:07

fotolijstje schreef:
Holy oliebol, ik ben zo van de rel.
Echt ik had veel eerder een difusser moeten kopen!!!!
Ik heb nu echt de krullen die ik wou, moet alleen stylen en het zo gaan föhnen dat het niet te pluizig wordt maar het is al zo'n verbetering

Nu nog filmpje van Manes by Mel kijken over diffusen en je bent een pro :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:13

Kort gewiekt bij de kapper. Heb even goed gekeken wat ze nou deed met de diffuser. Ik heb zoveel volume nu.
Afbeelding
Afbeelding

Ze vond het vooral knap dat mijn blauw nog bijna net zo fel is als toen ze het erin zette. Maar ik gebruik dan ook geen shampoo meer.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:47

Te vroeg gejuicht -O-

Mijn krullen blijven echt nooit zitten helaas :(
Ze zakken altijd uit terwijl ik ze altijd heb

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:01

Heb je er wel gel in foto lijstje?

Jorex: jouw kapper en ik zouden niet overeen komen denk ik :D

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:14

Ah helemaal vergeten :')

Eventjes mijn routine plaatsen want weet niet perse of dit goed is.
1. Shampoo
2. Conditioner (heel soms) en dat er in scrunchen
3. Op zeiknat haar curl mousse erin doen en scrunchen
4. Curl defining cream erin doen en scrunchen
5. Ploppen voor ongeveer 20? minuten
6. Nu dus gaan difussen :j

Wanneer zou de gel erin moeten?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:26

Hoe ik zou doen:

Shampoo
Conditioner plus doorkammen - niet overslaan
Waarom doe je mousse voor de cream? Ik zou cream doen en dan of mousse of gel

Ploppen zou ik ook overslaan

Dus wassen
In nat haar je producten erin en stylen
Even laten drogen tot het kletsnatte eruit is
Diffusen

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:32

Waarom ploppen overslaan? Dat houdt de structuur ofzo iets er toch in?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:34

Ik plop eigenlijk nooit.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:09

Ploppen doet bij mij ook weinig tot niets.
Ik doe het af en toe maar meestal dus niet.
Gel is het antwoord.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:14

Dus de mousse vervangen voor de gel dan? :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 22:52

Ik plop wel vaker na her wassen maar dat is bij mij meer omdat ik meestal mijn haar was na dagbesteding. Dan ben ik kapot en als ik daarna op de bank neerplop val ik regelmatig in slaap :=
Daarom heb ik vaak een satijnen kapje op om ervoor te zorgen dat mijn haar niet platgeslapen wordt terwijl het nog aan her drogen is. Als ik dan weer rechtop zit gaat hij er ook weer af :P

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:08

LoveGlove schreef:
Ik plop wel vaker na her wassen maar dat is bij mij meer omdat ik meestal mijn haar was na dagbesteding. Dan ben ik kapot en als ik daarna op de bank neerplop val ik regelmatig in slaap :=
Daarom heb ik vaak een satijnen kapje op om ervoor te zorgen dat mijn haar niet platgeslapen wordt terwijl het nog aan her drogen is. Als ik dan weer rechtop zit gaat hij er ook weer af :P

Plop jijzelf zelfs op de bank? :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:20

DideH schreef:
LoveGlove schreef:

Plop jijzelf zelfs op de bank? :D

Ja dan plop ik mezelf daar neer met een dekentje erover :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:37

Ik voel me net kabouter plop.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:40

Kabouter plop :')

Nou, vandaag mijn haartjes gedaan:
Afbeelding

Is een beetje aan de pluizige kant maar vooral wild :')

Ik denk dat ik ook echt eens een diffuser moet aanschaffen. Dat zal een gigantisch verschil maken.

Helaas is mijn hoofdhuid nog een ergere sneeuwparadijs dan normaal. Als ik door mijn haar schud regent het schilfertjes :')
Misschien is het juist goed, dat de olie de huid helpt met het loslaten van de schilfertjes zodat het eruit komt. Ik heb ook er heel goed voor gezorgd dat alle producten heel goed zijn uitgewassen en alle leave in heb ik specifiek niet op mijn hoofdhuid gedaan. Het jeukt nu niet, maar dat komt waarschijnlijk over een week wel weer.

We komen er wel. Het is vooral veel uitproberen