Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:01

dat bloed is niet heel vreemd als er steeds gekatheteriseerd word. Ik zou nu ook even een verblijfskatheter overwegen al is het alleen maar voor vandaag zodat je niet geremd word in een dagje flink drinken, dat moet echt hoor als je niet drinkt word je alleen maar zieker.
Dat er bloed in je urine zit is ook wel duidelijk te zien op de stick, flankpijn is niet een heel goed teken dus nu (!) het is 8u! de huisarts bellen, niet af laten schepen met een stickje maar je moet gezien worden vandaag, door wie maakt niet uit maar als je zo doorgaat help je jezelf de vernieling in.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:21

Je moet nu echt actie ondernemen! En veel drinken vermoed ik.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:22

Dit lijkt mij toch ook echt niet normaal hoor, ik zou meteen naar de dokter gaan ook.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:27

verblijfskatheter en flink drinken, plus een flinke lading antikramp medicatie.

(je kunt wel geen verblijfskatheter willen maar als je 3 liter moet drinken op een dag bij een geirriteerde blaas..dan blijft dr blaas knijpen/krampen , met een verblijskatheter kan alles tenminste meteen afvloeien en dat zal je blaas ook meer rust geven)

Maar je moet uiteraard contact opnemen met huisarts/ziekenhuis!!

(en wellicht weer een kweek met resistentie bepaling..)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:43

Contact opnemen met het ziekenhuis.
Dit klinkt niet goed!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:52

Ik ga ook mee met bovenstaande reactie,eisen dat je gezien word!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:53

Ik lees eigenlijk altijd alleen maar mee, maar wil je nu toch een hart onder de riem steken, jeetje wat een pech iedere keer, vind het echt zo sneu voor je :(:)

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 11:15

Bedankt! Begin het wel een beetje zat te worden.. Wil me gewoon even goed voelen en niet steeds een tegenslag, of dat nou is door een mislukte operatie of doordat ik weer eens ziek ben ofzo.

Ondertussen ZH gebeld en mijn Uroloog was nu aan het opereren, maar als hij klaar was gingen ze direct overleggen en dan word ik terug gebeld.

Wijkverpleegkundige van de thuiszorg vond ook dat de Uroloog nu echt op de hoogte gebracht moest worden, dus niet een assistent oid die me even ter woord staat en klaar. Dus als dat mij niet lukt, dan gaat de thuiszorg bellen.
Maar denk dat het nu wel goed komt.

Heb duidelijk gezegd hoeveel pijn ik heb, dat ik amper durf te drinken door de pijn, wat het stickje aangeeft, over de stolsels in m'n urine (net ook weer), m'n temperatuur die 38 was (ondertussen gestegen naar 38.4, maar weer gezakt naar 38.2), dat ik nu wat pijn begin te krijgen in mijn zij..
En dat er al bloed en urine op kweek staat, ik daar de uitslag nog niet van weet, maar ik al wel ciproflaxine had en daar vandaag mijn laatste pil van neem.

Lijkt me duidelijk toch?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:20

+:)+ Goed bezig meis. Ik vind het uitermate ellendig voor je dat je je nu weer zo voelt maar jeetje, wat ben jij gegroeid het afgelopen jaar! Je hebt het niet makkelijk, maar je doet het dan intussen toch maar.

Ik hoop dat er snel antwoord komt van de uroloog.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:21

Zeer duidelijk!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:24

Heb je nu een verblijfs katheter?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:30

jeetje wat een drama zeg vind echt sneu voor je hoop echt dat er nu wat gaat gebeuren dit is toch niet normaal meer

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:24

Hoeveel heb je gedronken de afgelopen dagen? volgens mij als er maar 80 ml uit komt veel en veelste weinig...(en heel cru dat ik het zeg maar dan houd je het ook een beetje in stand)
Doordat je al moet katheteriseren (en dat is nooit steriel) heb je iedere keer al 99% kans dat er bacteriën mee naar binnen komen..als je dan ook nog slecht drinkt..tja dan hopen ze zich ook enorm makkelijk op wat weer voor extra infecties zorgt.

Wellicht toch nog een x nitrofurantoin proberen (kuur en daarna onderhoudsdosering).

resistentie tegen nitro is bijzonder laag en komt bijna alleen maar in de urine dus ook minder schadelijk voor je darmflora..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:12

De tranen staan in m'n ogen voor je. Vrouw wat een ellende.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:15

Heel duidelijk TS! Supergoed van je! +:)+ Hopelijk inmiddels de uroloog gesproken?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:24

Wat vind ik het super vervelend voor je dat je je nu weer zo beroerd voelt.....
Heel veel beterschap, dat er nu maar eens iets aan gedaan word zodat je je beter voelt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:17

Jeeej TS wat een lastige en pijnlijk situatie zo!
Hoop dat er nu snel iets gedaan kan worden!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:02

Hoe gaat het nu? Hoop dat het stil is omdat ze je op genomen hebben om het nu goed te behandelen zodat je straks klaar bent voor operatie

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:06

Jee ik hebje topic even een tijdje niet gevolgd, had zelf het enige te verwerken maar schrik nu echt.....

Hele dikke virtuele knuffel dat ze snel iets voor je kunnen betekenen en dat deze ellende een keer ophoudt
:(:)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:30

Hoop dat je de uroloog gesproken hebt! Erg benieuwd wat hij zegt en hoop zo voor je dat hij met je meedenkt en hij iets kan doen om je minder ziek te voelen. Zo vaak koorts is ook vermoeiend, dus BS "dat je moe bent van de operatie". Dat kan een factor zijn, maar niet de hoofdreden. Je hebt koorts, pijn, hoogstwaarschijnlijk weer een ontsteking, etc. En dat al ruim een jaar.

Dat je weer rond de 38 zit moet ook voor hem een teken zijn dat er nu echt iets moet gebeuren, want die operatie is belangrijk voor je. En dat moet hij ook in de planning/voorbereiding meenemen.
Schrijf je eigenlijk ergens op, soort van kalender, wanneer je koorts en/of blaasontsteking hebt? Dan zou je dat kunnen laten zien. En zeggen: dit is de situatie, hoe gaan we nu verder om te operatie te plannen?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:22

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:04

Dat is volgens mij idd wat TS aangaf te hebben. Het duurt dus bij meer mensen zo lang. Ik kan me echt niet voorstellen hoe ellendig dit is.. ik denk echt dat dit mentaal zo zo zwaar is. Elke keer weer moeten kateriseren..

Hopelijk snel vooruitgang voor TS..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:13

Ik dacht dat TS geen aandrang voelt?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 01:49

Voor nu moet ik eerst pijnstillers nemen en toch proberen meer te drinken.. En de kweek moet herhaald worden. Als het na morgen niet beter gaat, dan moet de Wijkverpleegkundige vrijdagochtend Urologie bellen en dan gaan ze verder kijken, wat ze kunnen doen..

Oja, uit de kweken van m'n urine en bloed is helemaal niks gekomen. Vandaar dat ze nu niet echt direct iets ergs verwachten.. Van m'n bloed verbaasd me dat niet echt, maar m'n urine wel... Waarom dan bloedstolsels, troebel, bloed uit m'n plasbuis?

Maargoed, in een week kan er genoeg veranderen lijkt mij.. Op de dag van de operatie voelde ik me ook niet ziek oid. Ik had alleen koorts. 2 Dagen ná de operatie voelde ik me slechter.

Fowlers syndrome heb ik idd! Toen ik zag dat de site .BE was dacht ik; Ja, ik ga kijken of ik contact met haar kan krijgen! Maar ze is engels.. En laat ik nou totaal geen talenknobbel hebben. Eerder een kuil -O- :') Kan het wel lezen, maar spreken/typen is een ramp :=

Wel goed om te zien dat ze het onder de aandacht probeert te brengen! *\o/*

Ik voel idd geen aandrang. Ik weet niet precies hoe dat zit, want als je kijkt op de site van Clare fowler (http://www.fowlersyndrome.co.uk/), dan staat er;
''No sense of urinary urgency despite high bladder volumes''
''This is a striking feature of the condition, despite having more than 1L in the bladder these girls do not have the sense of urgency one might expect. Discomfort yes, but not urgency. The explanation for this is given later in the section “what has gone wrong”''

Maar toch is er een engelse facebook goep waar meerdere zitten die ook spreken van veel aandrang, maar dan slecht of niet kunnen plassen. Ik ben precies hoe de lijst op de site het beschrijft, alleen iets jonger dan 26. Verder klopt alles helemaal.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:53

Misschien bedoelt ze meer blaaskrampen ipv aandrang en is het gewoon slecht vertaald? Eventueel kan je ook een Engelse spellingcheck gebruiken of stuur me een pb, dan wil ik wel vertalen? Werk nl voor een Engels/Amerikaans bedrijf dus dat is wel on point

Ik blijf voor je duimen TS, volg het topic al van het begin en check altijd even hoe het met je gaat. Ellendig dat je er al zo lang mee loopt te tobben! Ik wou dat ik iets kon doen on je te helpen.