Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:21

Dank voor alle ervaringen dames!! :j

Het klopt indd dat het mooie weer er nu (hopelijk) aan gaat komen en dat een ‘dikke’ jas nu eigenlijk al niet meer nodig is.. voor nu kan ik me nog wel redden met de ‘hobbezak’ (wil er niemand mee voor het hoofd stoten hoor!).

Ik ga eens kijken naar een tweedehands exemplaar en naar de covers. Dat is ook een goed idee en die had ik nog niet meegenomen in mijn overwegingen +:)+

MoonWencke

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:46

Ik heb ook een jas van de Bonprix die zover voldoet aan mijn eisen. In mijn kennissenkring zijn er ook een aantal met een Kumja: https://www.kumja.de/
Dit is om je huidige jas te kunnen gebruiken. De Kumja is dan een uitbreiding wat je aan je ritssluiting bevestigt. Ook positieve verhalen over gehoord.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:47

Ik heb van Bonprix een zwangerschapssoftshell (goed woord) en die kan ook dicht met de draagzak *\o/* ik merk alleen dat ik het rondom mijn hals lastig vind, een sjaal om is niet zo handig omdat ik dan voor mijn gevoel mijn dochter te weinig zuurstof geef, maar open is ook weer zo koud. Iemand tips?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:16

Butterfly schreef:
Ik heb van Bonprix een zwangerschapssoftshell (goed woord) en die kan ook dicht met de draagzak *\o/* ik merk alleen dat ik het rondom mijn hals lastig vind, een sjaal om is niet zo handig omdat ik dan voor mijn gevoel mijn dochter te weinig zuurstof geef, maar open is ook weer zo koud. Iemand tips?

Een buffje?

https://www.bever.nl/merken/buff.html?b ... lsrc=aw.ds

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:35

Tink89 schreef:
Butterfly schreef:

Een buffje?

https://www.bever.nl/merken/buff.html?b ... lsrc=aw.ds

Bedank voor de tip! Ik zal er eens naar gaan kijken.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 16:17

Hee dames, stiekem lees ik al even met jullie mee, nu toch een vraag. Ik heb al een draagzak die ik veel gebruik, maar zit nu ook te kijken naar een draagdoek. Zie alleen door de bomen het bos niet meer.

Hebben jullie goede, niet al te dure, aanbevelingen? Of toch een consulent inschakelen? Een tweedehandse doek vind ik prima, wil er ook weer niet superveel aan uitgeven eigenlijk..

Mijn zoontje is bijna 4 maand en zo’n 7 kilo schat ik

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 07:58

Draagliefde verkoopmarkt en draagdoekenmarkt zijn goede plekken voor tweedehands doeken. Mocht je in een bepaald merk geïnteresseerd zijn is zoeken via dr eigen groep van het merk de beste optie.

Ik zou sowieso gaan voor een maat 6, blend is niet zo heel erg van belang. Ik zou iets zoeken tussen de 270-300 gsm. Daaronder wordt erg dun, daarboven erg dik. 100% katoen is prima, zelf gebruik ik in de zomer graag linnen.
Vanuit daar kun je dan zelf ervaren wat je fijn vind en waar je voorkeuren liggen :)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:42

Hey meiden, mag ik hier ook meepraten?
Inmiddels twee kids waarvan de jongste 7 maanden is. Hem draag ik regelmatig. Eerst in een MyKay en nu een classic click carrier, maar ik wil eigenlijk een doek gaan testen.
Nu is de Didymos Lisca mij aangeraden.
Hebben jullie daar ervaringen mee?
Mocht iemand hem toevallig 2e hands te koop hebben, let me know. Want ik kan er op Marktplaats maaar 1 vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:08

Welkom! Ik heb geen ervaring met de Didymos maar zie dat hij 250 grams is. Dat is vrij dun en hoe zwaarder je kindje word, hoe nauwkeuriger je hem moet knopen om het nog fijn te houden :) Dat is iets om rekening mee te houden. Dunne doeken spannen over het algemeen wel makkelijker aan, dus voor oefenen is het misschien wel juist weer fijn.

Ik heb vandaag ook weer twee nieuwe binnen gekregen. Een doek en een toddler drager!
Als alles van reis terug is weer eens een stash shot maken want door de hormonen is alles weer compleet omgeslagen :=

Afbeelding
Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:39

Ik had de Hoppediz draagcover besteld nav mijn vorige vraag in dit topic... helaas werkt de cover niet icm met een baby.
Kleine verdwijnt helemaal onder de kraag van de cover en ik krijg het met geen mogelijkheid anders gesteld..
cover gaat dus retour.. nu bij bonprix 2 jassen besteld om te kijken of dag iets is.. niet zo duur als de ‘echte’ mooie jassen, maar voor deze tussenperiode duur genoeg. Worden donderdag bezorgd. Ben benieuwd!

Ruilen jullie de draagdoeken onderling? Of wat houdt dat reizen in?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:49

Jammer dat hij niet werkt!

Reisjes houden in dat een doek voor een bepaalde periode letterlijk bij je op reis komt. Soms bij één persoon, soms bij meerdere. Soms wordt er onderling tijdelijk geruild, dan wordt er meestal gesproken over een temptrade.

Zo heb ik al een aantal doeken op reis gehad van zowel Yalou, als van MaritB, Manonnetjuh, Siri en van vele andere. En zij ook van mij!
Het is een laagdrempelige manier om kennis te maken met andere merken/blends/kleuren, etc, zonder ze te hoeven kopen. Bovendien helpen andere mensen jou dan weer om je doek zachter te maken, door er veel mee te dragen :)
En je houd er ook nog eens hele leuke contacten aan over!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:09

Het is ook een eenvoudige manier om makkelijk van je geld af te komen. Na het proberen van een andere doek, wil je misschien ook ineens een eigen andere doek!

Dus wees gewaarschuwd :D _O- _O-

Maar ja, het is super leuk! Ik heb ineens een stuk meer contacten en heel wat doeken al geprobeerd zonder dat ze ik ze heb hoeven kopen.

(Al heb ik er ook een duurdere smaak door gekregen)

Morgen komt hier ook weer wat nieuws. Een Ringsling van Agossie. :)

En heb onlangs een AP gekocht 1x gebruikt, op reis gestuurd, weer geprobeerd en besloten te ruilen.

Ik heb nu ook een heel andere stash dan tijdje terug. Maar ach, elke gek z’n gebrek. Ik heb deze hobby... :)

Afbeelding

En deze komt er nog bij:

Afbeelding
Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:15

Vond ik niet zo erg hoor, dat je er alsnog weer vanaf wilde :=

Mijn collectie is de laatste weken ook aardig veranderd. Maar er is zoveel op reis of onderweg dat ik nu geen fatsoenlijke foto kan maken van wat ik heb -O-

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:40

Wat leuk!! :j Ik wist helemaal niet dat dat bestond!
Zou er bijna toch een doek voor gaan aanschaffen ipv de draagzak.. :o

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:03

Ik heb er nu 2 van Britt op reis en Siri heeft er 1 van mij.

Inderdaad erg leuk om eens wat uit te proberen zo.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:31

-Namiro- schreef:
Ik had de Hoppediz draagcover besteld nav mijn vorige vraag in dit topic... helaas werkt de cover niet icm met een baby.
Kleine verdwijnt helemaal onder de kraag van de cover en ik krijg het met geen mogelijkheid anders gesteld..
cover gaat dus retour.. nu bij bonprix 2 jassen besteld om te kijken of dag iets is.. niet zo duur als de ‘echte’ mooie jassen, maar voor deze tussenperiode duur genoeg. Worden donderdag bezorgd. Ben benieuwd!

Wat jammer dat 't voor jou niet werkt zeg. Welke had je? Ik had nml de 3 in 1 aan geraden en nooit dit probleem. Misschien kan ik je, als je die hebt, nog tips geven? Of is dat te laat?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:43

eline_di schreef:
Hey meiden, mag ik hier ook meepraten?
Inmiddels twee kids waarvan de jongste 7 maanden is. Hem draag ik regelmatig. Eerst in een MyKay en nu een classic click carrier, maar ik wil eigenlijk een doek gaan testen.
Nu is de Didymos Lisca mij aangeraden.
Hebben jullie daar ervaringen mee?
Mocht iemand hem toevallig 2e hands te koop hebben, let me know. Want ik kan er op Marktplaats maaar 1 vinden.

Ik heb de Lisca gehad, prachtige doek. <3 Hij knoopte heel fijn! Ik heb hem alleen verkocht toen mijn zoontje 6 maanden was omdat ik de draagzak vaker pakte dan de doek en van de zomer wil gaan rugdragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:55

MaritB schreef:
En heb onlangs een AP gekocht 1x gebruikt, op reis gestuurd, weer geprobeerd en besloten te ruilen.

Heel herkenbaar!

Ik kan ook niet wachten tot mijn doeken terug zijn, maar dat betekent dan ook meer dat het dan echt niet lang meer gaat duren voor baby komt. Ze maakt de nachten echt heel moeilijk voor me :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:54

De Lisca is wel een fijne doek! Het is een goede beginnersdoek, maar ook prima door te dragen en ook van goede kwaliteit.

Namiro, aanschaffen hoeft dan dus niet haha. Mocht je er graag eentje willen uitproberen, geef maar een gil, ik heb altijd wel een doekje die even op reis mag :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:42

Haha Yalou, benieuwd hoe je stash er straks uitziet! Hier niks nieuws, ik heb vooral zin om weer te dragen met de doeken die ik heb. Woven Clauds Koffieboontjes. <3

Doekenreisjes zijn leuk, alleen ik heb 't 2 keer gedaan en dat heeft me 2 nieuwe doeken opgeleverd dus ik doe het nooit meer. :')

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:04

JustMe8484 schreef:
-Namiro- schreef:

Wat jammer dat 't voor jou niet werkt zeg. Welke had je? Ik had nml de 3 in 1 aan geraden en nooit dit probleem. Misschien kan ik je, als je die hebt, nog tips geven? Of is dat te laat?

Ik had niet de 3 in 1, maar de ‘gewone’ fleececover. Geen idee wat het verschil is? Heb hem vanmorgen teruggestuurd!
Consulent van Dragen en zo adviseerde de cover van little frog als alternatief. Ik wacht even mijn bestelling van Bonprix af en als dat niets is ga ik de little frog bestellen.

Dat hou ik in gedachte Britt!! Dank voor het aanbod!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:16

Hier ook een keer een doek geleend van Britt. Dat is een duur grapje hoor... :+
Daarna wil je geen gewoon katoenen doekje meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:03

EedihcrO schreef:
Hier ook een keer een doek geleend van Britt. Dat is een duur grapje hoor... :+
Daarna wil je geen gewoon katoenen doekje meer :')

Jep, dit :=

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:08

Yup!

Britt kan beter haar naam veranderen hahahaha

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:39

Iedereen heeft hier lijntjes lopen met Britt geloof ik.