Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 23:33

Kan alleen maar een handstand op m'n vuisten nog, schroefje in een klein botje in m'n had na een rugby "ongelukje" :P
Kom weer even binnen vallen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met twee keer op een dag sporten? Zo ja, hoe hou je daar extra rekening mee met voeding?

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 23:42

Dorien66 schreef:
Florenc schreef:
30 :Y), werkt dat nu in m'n voordeel of niet? :D

Och... Ben 21 jaar ouder; verzachtende omstandigheid :')

Nog een jong blaadje dan, toch? :D

Dorien66 schreef:
Ik durf ook geen handstand met overslag (rug naar de muur). Maar met mijn neus naar de muur vind ik prima te doen. En ik ben er tot mijn eigen verbazing ook erg goed in. Rebel_Jits legt het goed uit. Metertje van de muur, rustig omhoog lopen (voeten) en dan rustig richting muur (handen). Matten aan weerszijden voor de veiligheid. Als je wilt stoppen rustig aan zijdelings naar beneden.

Ik heb het net omgekeerd. Ik vind een handstand met m'n neus naar de muur echt héél eng :'). Maar ik heb mezelf ook altijd geleerd om door te draaien in een soort radslag als ik mijn evenwicht verlies in m'n handstand. En met je neus naar de muur, kan je dat juist niet doen. Maar dat is een beetje zoeken, wat voor ieder specifiek werkt!

Mixje90 schreef:
Kom weer even binnen vallen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met twee keer op een dag sporten? Zo ja, hoe hou je daar extra rekening mee met voeding?

Heef het een specifieke reden dat je twee keer op één dag sport? En wat voor sporten/trainingen zijn het dan? Ik zou dat zelf niet snel bewust doen, tenzij je natuurlijk topsporter ofzo bent, en natuurlijk ook afhankelijk van soort van sport.
Als het zo uitkomt, hou ik daar in voeding wel rekening mee ja. Zeker op veel en intensieve training, heeft je lichaam gewoon genoeg voedingsstoffen nodig.

Vandaag een kettlebell workshop gehad. SUPER veel bijgeleerd. Echt heel interessant! Ik ga m'n kont en hamstrings morgen wel lekker voelen vrees ik :Y)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 07:39

Vanmiddag eindelijk weer naar de sportschool. Had meegedaan met de zevenheuvelennacht zaterdagavond (7k hardlopen) en was daarom donderdag voor het laatst geweest. Gisteren was mijn lijf moe van het lopen, dus alleen lekker gewandeld. Vandaag weer kracht trainen. Zin in!

Ik heb wel eens twee keer per dag gesport. Toen ik mijn paard had ging ik 's morgens paardrijden en 's middags hardlopen. Ging prima. Als ik vakantie heb doe ik het ook wel eens. Eerst hardlopen en 's middags naar de sportschool. Kan best als je verschillende spieren traint denk ik. Of eerst cardio en later kracht ofzo.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 07:40

@florenc, dat is een beetje verschillend, soms komt het gewoon zo uit :) vandaag ga ik in de ochtend Braziliaanse Jiu Jitsu(soort judo) doen en savonds hockeyen en morgen avond pilates en daarna kickboksen... Echt fitnessen twee keer op een dag wil ik niet, maar wel een andere sport in de ochtend en dan bijvoorbeeld savonds kracht trainen.
Wat voor voedingstoffen neem je dan(extra) als jij dat doet?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 08:43

@mixje90, Het is even aftasten of dat gaat, 2 keer trainen per dag. Luister naar je lichaam en je komt er achter. Al denk ik wel dat pilates en kickboksen gaat, maar dat je wel spierpijn hebt van vanavond:')

Ik doe op maandagavond altijd Grit en daarna een (zware) Legday, en nog een periode BBB erbij gedaan :Y)

Het is weer maandag, tijd voor de favoriete workout van de week *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 09:41

Vanmiddag weer trainen. Donderdag rustig aan gedaan ivm griepprik. Vandaag ook nog kalm aan doen.

Tova waar train jij eigenlijk?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:52

karuna schreef:
Vanmiddag weer trainen. Donderdag rustig aan gedaan ivm griepprik. Vandaag ook nog kalm aan doen.

Tova waar train jij eigenlijk?

Ik train bij een op zichzelf staan de sportschool in Doesburg. Redelijk klein, maar red me er prima en gezellig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 18:45

Ah dan weet ik waar. Begint met een a denk ik?

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 07:54

Gisteren weer een les spinning gevolgd en ik kon het al beter volhouden dan de vorige keer. Alleen lastig dat ik nog steeds wat verkouden ben. Woensdag weer wat kracht en cardio en vrijdag begin ik met een les xcore.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:20

karuna schreef:
Ah dan weet ik waar. Begint met een a denk ik?

Haha ja, vind het persoonlijk een erg fijne sportschool.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:05

Ik heb spierpijn van het trainen gisteren! Heb ik niet zo vaak, dus ik heb goed mijn best gedaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:51

Ah ben daar wel wezen kijken maar vond het voor mij niks. Ieder zijn smaak. Moet nu best een eindje rijden maar die bevalt goed.

Gister weer getraind geen idee hoe rest van de week gaat lopen. Vrees dat het niks wordt ivm hondsitten na een operatie. Gister ging goed, weer iets andere oefeningen waardoor ik zo n beetje alles kan trainen toch zonder schouder teveel te belasten. Alleen gister van aantal gewicht omhoog gegooid, oef was echt kapot moe na drie kwartier. :P maar gelukkig niet eens echt spierpijn.

En een rug oefening die ik kan doen eindelijk. *\o/* Is me nog nooit gelukt behalve een imitatie van een spartelende vis die gered moet worden.met revalidatie al altijd een drama. Nu met 5 kilo extra gewicht. Die waar je op eigen kracht van gebogen omhoog en gestrekt moet komen tegen zwaartekracht in.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:10

Kan me er geen voorstelling van maken, maar top dat t goed ging!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:25

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:39

Hyperextensions *\o/* Die vind ik superfijn haha. Maar weinig mogelijkheid voor thuis, heb niets om m'n benen vast te houden.

Heb zojuist een spier verrekt tijdens australian pull ups, ik stortte letterlijk ter aarde |( Hopelijk maar een eenmalig iets, het voelt nogal beurs aan..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:22

Oh backextensions. Die zijn lekker. Wij doen ze ook. De gewone en een versie die meer op de billen werkt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:25

Balen Rebel_Jits.
Moest weer ff kijken wat t waren. Wij noemen ze inverted row.
Toevallig heb ik ze deze maand ook.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:26

Trouwens zaterdag PR backsquat naar 62,5 gekregen.
Hij zag er niet uit. Maar toch een PR.
Was alleen n week in de war. Had eigenlijk deze week moeten PRen. :z

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:36

Rebel_Jits schreef:
Hyperextensions *\o/* Die vind ik superfijn haha. Maar weinig mogelijkheid voor thuis, heb niets om m'n benen vast te houden.

Voor alles is er een oplossing!
https://youtu.be/cc6UVRS7PW4

Needje schreef:
Trouwens zaterdag PR backsquat naar 62,5 gekregen.
Hij zag er niet uit. Maar toch een PR.

*\o/*
Hoeveel was ie ervoor? En wat zag er niet meer uit?

Hier vandaag deadlifts **\O/** . Het was een 'zware' set, waarbij je telkens minder reps met meer gewicht moet doen. Reps: 10-8-6-4, netjes gelukt met 75kg-85kg-95kg-100kg, nog vrij vlot touch and go! Blij!

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:22

nou, ik wil wel naar de sportschool, maar vind het 10x niks. heb geen motivatie.( ben een tijdje met een vriendin gegaan) ik wilde altijd Buik Billen Benen en armen trainen + cardio.( kortom alles.. ) zelf heb ik scoliose dus veel buikspieroefeningen gaan bij mij veel lastiger, en in mijn schouder heb ik iets waardoor ik snel pijn heb in mijn pols :( heb een tijdje aan personal training gedacht maar dat vind ik zo ontzettend duur..

hebben jullie tips voor mij ? of weten jullie topics voor thuis sporters via apps ofzo wat ik wel kan doen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:58

Hij was ooit 57,5 in m’n Crossfit tijd.
Ik ben een slechte squatter. Mijn bovenlijf gaat echt mega naar voren.
En dan als t zwaarder wordt krijg je een soort stripper squat. Kont eerst omhoog en dan de rest.
Heb evt n filmpje. Maar die set ik niet openbaar. Haha

Brittjuh als je in een sportschool al geen motivatie hebt zal thuis sporten ook lastig worden. Dan zit je binnen no time weer gewoon op de bank tv te kijken of met je tablet te spelen. Tenminste. Dat is mijn ervaring.
Als je naar sportschool gaat dan ben je iig op een plek waar je niets anders kan dan sporten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:16

Met motivatie heb ik geen problemen. Kun je niet met iemand samen gaan? Dat maakt het makkelijker.

Ik heb net een half uur kracht gedaan,bovenlijf. Daarna 45 min op de loopband. Joggen/wandelen, totaal 5.2km.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:48

Needje schreef:
Hij was ooit 57,5 in m’n Crossfit tijd.
Ik ben een slechte squatter. Mijn bovenlijf gaat echt mega naar voren.
En dan als t zwaarder wordt krijg je een soort stripper squat. Kont eerst omhoog en dan de rest.
Heb evt n filmpje. Maar die set ik niet openbaar. Haha

Ik heb echt exact hetzelfde. Hoe los jij dit op?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:52

Misschien een kwestie van zwaartekracht. Zie dat alle mannen op de sportschool ook doen. Kan me voorstellen dat bij hogere gewichten je puur door fysieke bouw je evenwichtspunt moet corrigeren om niet om te vallen, enige dat je naar achter kan steken om voor het gewicht te compenseren is je achterwerk.

Gister avond kort kunnen trainen. Kon maar even weg en auwtch heb spierpijn maar heb gister eea getest wat wel en niet weer gaat van de oefeningen die zijn weggevallen na motorongeluk. En hoera een been oefening gaat weer. Wel met 20 kilo ipv 70 maar hee het begin is er weer. Een schouder oefening gaat duidelijk nog niet, ook niet onbelast en een bil lukt ook weer. Daar zit de auwtch ook in. Kon gister avond trap bijna niet opkomen hihi

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:28

Doe je voorzichtig Nicole :P

Ik ben ziek en baal enorm. Wil echt graag sporten maar weet niet of dat verstandig is..
Eet ook belabberd..

Sv nog last van je blessure?