3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:25

Beetje rommelig maar gezellig dagje vandaag, gingen even naar foodtruck festival met het idee daar te eten, maar uiteindelijk paar drankjes gedaan en thuis via thuisbezorgd eten besteld :+ was met de kinderen wat handiger :')
Morgen dagje dierentuin, zal vast ook niet een heel nette dag worden, maar probeer het wel een beetje te beperken.

O: magere eiwitrijke kwark
T: gerookte zalm (moest op)
L: waldkornbol met filet americain
T: 2 gazen witte wijn, paar happen stroopwafel met smarties :+
A: mixed grill van de griek met rijst, salade en tzatziki

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:03

Lekker lijstje Laura!

Vandaag een hele dag fotoshoot gehad. Erg leuk, maar het eten is daardoor wel wat minder gezond. Dit weekend gaan we verder ook nog naar mijn nichtjes in Zeeland en ik wil nog niet weten wat we daar gaan eten. Wel heb ik besloten om geen eten af te slaan, ik wil gewoon lekker genieten!

O: twee boterhammen met speculoos en 100% pindakaas en een kop thee.
L: twee plakken zelfgemaakt zoete aardappelbrood, een krentenbol en water.
T: 1.5 sultana.
T: een aangelengde pina colada zonder alcohol (van die monin oid)
A: Marokkaanse kip, rijst en gado gado.
T: denk kop thee oid.
B: 10 minuten fietsen, hele dag staan en lopen vanwege fotoshoot met paard.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:33

Voor het eerst in 3 weken op de weegschaal gestaan en geen gram erbij na de vakantie *\o/* *\o/* Ik moet gigantisch afkicken van het snaaien tijdens de vakantie, lukt nog niet echt maar blijkbaar valt het nog binnen mijn kcal-perken. Toch maar niet meer doen...

Lijstje gisteren;
O; kwark met Cruesli Volvezel en banaan
T; granenreep
L; roggebrood met smeerkaas en kaas
T; crackers met chili pindakaas
T; Zweedse snoepjes....
A; Sushibowl met zalm :Y)
T; pistachenootjes

En vandaag;
O; magere yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
L; rågkaka met Sandwichspread komkommer en gerookte zalm
T; ??
A; linzensoep en ciabatta met brie

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:03

Knap Kelpie!
Iemand was hier aan reverse dieting aan het doen... Imandra dacht ik?
Hoe gaat het daar mee?

Zijn er hier nog dames die naar de Blogilates podcasts luisteren? Erg inspirerend vind ik die, vaak over op gezonde wijze afvallen en sporten.

Edit: eens een lijstje van mij :)
Iets te hoog in vetten maar dat geeft niet voor een keer.

O: magere kwark + magere peer yoghurt, plak chocolade brood, twee lattes
L: 100 g scrambled tofu met kerstomaat en komkommer, el light mayo, spelt brood
A: pastasalade (ALDI), rucola, komkommer, paprika, tomaat en quorn burger
T: magere kwark met verse ananas, perzik, drie kleine pruimen
B: 30 min KT, 30 min Liss cardio op spinning fiets

Straks alles tellen en zorgen dat ik op verbruik eet :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:10

Mag ik mij komen melden om hier wat lekkere recepten en tips op te doen?

Ik ben al de nodige kilo's zelfstandig afgevallen in de afgelopen 1,5 jaar. Zo een 14 kilo kwijt
inmiddels helaas 2 kilo er weer aan :(

Maar nu sinds 3 weken minder intensief werk (lees, van schoonmaakster naar hostess)
En ik moet wel mijn uniform blijven passen!
Ik kom sneller aan als er af zoals de meeste ook wel kennen O:)

En ik werk 3-4 dagen per week en ik vind het elke keer weer moeilijk wat ik mee moet nemen naar mijn werk (geen mogelijkheid om weg te lopen en eten in het hoekje van de balie ivm post blijven bemannen)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:28

Heb gisteren in de dierentuin niet eens zo slecht gegeten, alleen een grote kabelspek op, maar geluncht met salade en ijs afgeslagen.
Oh ja, en de halve dag met een moeie peuter lopen sjouwen die niet in de buggy wilde, dus mn krachttraining ook weer gehad :')

Vandaag wordt het zoiets:
O: low calorie meal shake
T: sinaasappel
L: wrap met boursin light, kipfilet en ijsbergsla
T: smart bar coconut :9
A: biefstuk, sperziebonen, gebakken champignons, gekookte aardappelen

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:12

Ik kreeg vandaag te horen dat de pil doorslikken erg slecht is m.b.t afvallen. Zijn daar mensen hier bekend mee?
Want ik slik de pil best vaak door, omdat ik geen zin heb om elke maand ongesteld te worden ivm heftige buikkrampen :o Maar nou werd mij aangeraden om dat juist niet te doen als ik wilde afvallen?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:16

Ik slik de pil ook regelmatig door. Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:19

Nog nooit van gehoord, maar kan me er wel iets bij voorstellen. Hormonen hebben een grote invloed op afvallen, dus kan me voorstellen dat dat ook geldt voor de hormonen in de pil. Hoe doorslikken daarmee in relatie staat weet ik niet.

Toen ik de pil ging slikken ben ik behoorlijk aangekomen, en sinds ik gestopt ben (ik slikte ook vaak door trouwens) val ik makkelijker af dan voorheen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:21

Het is inderdaad algemeen bekend dat je van de pil vaak aankomt. Ik ben toen ook behoorlijk aangekomen, helaas.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:21

Ik lees al een poosje mee maar ga ook maar eens mee posten denk ik.

Vandaag:
O: 250 gram kwark.
T: 150 gram druiven.
L: krentenbol met roomboter en 3 cracottes met gelderse worst.
A: groot stuk zalm van de gril met gemengde salade met pestodressing.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 15:57

Weten jullie misschien een goede online coach die me kan helpen om af te vallen op een normale en gezonde manier. Zonder pillen,poeders etc.
Wil graag weten hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten ik kan eten om gezond af te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:06

Puppetje schreef:
Weten jullie misschien een goede online coach die me kan helpen om af te vallen op een normale en gezonde manier. Zonder pillen,poeders etc.
Wil graag weten hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten ik kan eten om gezond af te vallen.

Informeer eens bij bokker phormicola.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:10

Emmaa_ en Essia, nog bedankt voor jullie reacties! Essia jouw opmerking heeft me nog aan het denken gezet en heb opnieuw even rustig gekeken naar BMR etc. Ik heb nu vakantie dus doe niet zo heel veel, en dan komt mijn BMR uit op 1500. Dat komt overeen met de 1600-1700 kcal die ik nu eet en waarbij ik een vol gevoel heb. :) De BMR van 1900 is wanneer ik weer naar school ga, en dan ook dagelijks 14 km fiets. Dan komt dat inderdaad ook overeen met het aantal kcal dat ik dan eet! Dat was even een puntje waar ik geen rekening mee had gehouden. Bedankt nog! :)

Dit weekend niet echt noemenswaardige lijstjes, heb het zelf ook niet helemaal bijgehouden. :P

Vandaag:
O: 50 gr havermout, 200 ml melk en 100 gr blauwe bessen
L: 2 spelt boterhammen met ong 50 gr druiven
T: 100 gr snacktomaatjes
A: Italiaanse quinoa ovenschotel
T: Fruit/groentensapje

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:23

Deetjeeuh, bij je bmr is je activiteit niet meegerekend, dat is wat je lichaam nodig heeft zonder enige vorm van beweging om de basis lichaamsfuncties te laten werken, en waar je dus niet onder moet gaan zitten. Bij je bmr+pal is je activiteit meegenomen, maar daar mag je best wat onder zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:49

Laura82 schreef:
Deetjeeuh, bij je bmr is je activiteit niet meegerekend, dat is wat je lichaam nodig heeft zonder enige vorm van beweging om de basis lichaamsfuncties te laten werken, en waar je dus niet onder moet gaan zitten. Bij je bmr+pal is je activiteit meegenomen, maar daar mag je best wat onder zitten.

Precies. Het is belangrijk dat je je kale BMR berekent, die verandert namelijk niet als je meer of minder beweegt. Dat zou je ondergrens moeten zijn. Alle activiteit die daarbij opkomt is inderdaad je PAL.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:43

Bij mij een kleine "tegenvaller" ben afgelopen week niks afgevallen..
Ik probeerde, en nu nog steeds :+, 500 cal minder per dag te eten dan dat ik verbruik, en dan gebaseerd op mijn fitbit die alles bijhoud.
Zondag had ik wel extreem weinig gegeten en toch wel actief geweest gisteren een beetje gecompenseerd door echt precies 500 over te houden en geen calorie meer.
Hopen dat het van de week wel wat beter gaat :)
Mijn BMR staat volgens mij op 1660.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:46

Zo, ik heb na een week de low calorie meal shake weer afgeschaft :') Was een uitprobeersel om te kijken of ik dan 's ochtends misschien langer vol zou zitten, en op zich werkt dat redelijk, maar vind ze smerig (terwijl ik bijv de smart protein best te drinken vind) en mn darmen zijn er ook niet heel blij mee. Vanmorgen lekker een bak havermout op, beviel toch stukken beter :Y)

O: havermout met halfvolle melk en kokos
T: magere kwark
L: waldkornbol met filet americain en gekookt ei, kom tomatensoep
T: halve galia meloen
A: pasta met kip, broccoli, pesto en griekse yoghurt, salade met tomaat
T: paar suikervrije dropjes
B: sporten, veel lopen op het werk

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:02

Iemand ideeen voor mij?
Ik heb sinds 3 weken een nieuwe baan. Ik deed eerst schoonmaak 5 dagen in de week en dat was lichamelijk heel intensief. Maar dat merkte ik ook aan mijn eten want ik at veel, en altijd drang naar snaai.

Nu heb ik een hele rustige baan voor 3 dagen in de week waar ik hoofdzakelijk op de derriere zit :=
Merk dat ik veel minder honger heb overdag en ontbijt en lunch schieten er ook vaak bij in. Mede ook omdat ik geen pauze tijd heb en dan verplicht wordt tot eten.
Gisteren kwam ik niet verder dan 1 croissant rond 11.45 en een wrap met sla en zalm rond 18.15 en een handje vol ovaaltjes in de middag.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:42

Ojajo; dit ia echt heel ongezond. Waarom kun je thuis niet ontbijten? Havermout pannenkoeken, kwark, yoghurt, brood? Dan had je een wrap als lunch kunnen eten. En wat groente en fruit tussendoor, als je niet van je plek af kan, kun je het misschien gesneden en al meenemen en in de avond een volwaardige maaltijd eten en na het avondeten nog iets.

Ik vind het fijn dat er veel mensen meelezen in dit topic en hier inspiratie en tips vandaan halen, maar ik heb er steeds meer moeite mee dat men de OP niet leest of wat pagina's terug leest voor tips.

Dit is al het zoveelste ongezonde lijstje wat voorbij komt, terwijl dat echt niet nodig was geweest.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:56

Laura waren dat die Low calorie shakes van body&fit? Want die heb ik ook geprobeerd eens en nooit weer haha. Mn moeder houd wel stug vol met die shakes als ontbijt, maar ik kreeg het echt niet weg.

Ojajoh je had ook misschien een extra wrap kunnen nemen? En verder wat Mama3 al zegt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:15

Mama3 schreef:
Ojajo; dit ia echt heel ongezond. Waarom kun je thuis niet ontbijten? Havermout pannenkoeken, kwark, yoghurt, brood? Dan had je een wrap als lunch kunnen eten. En wat groente en fruit tussendoor, als je niet van je plek af kan, kun je het misschien gesneden en al meenemen en in de avond een volwaardige maaltijd eten en na het avondeten nog iets.

Ik vind het fijn dat er veel mensen meelezen in dit topic en hier inspiratie en tips vandaan halen, maar ik heb er steeds meer moeite mee dat men de OP niet leest of wat pagina's terug leest voor tips.

Dit is al het zoveelste ongezonde lijstje wat voorbij komt, terwijl dat echt niet nodig was geweest.

Ik heb de OP wel gelezen hoor :j Maar wat zou ik er dan uit moeten halen nu volgens jou?

ik lees deze in de OP:
Niet ontbijten
"Niet ontbijten is heel slecht voor je! Je moet namelijk ontbijten om je spijsvertering op te starten!"
Nee. Je spijsvertering werkt namelijk gewoon door, ook 's nachts en 's ochtends als je niet ontbijt. Je spijsvertering stopt pas als je dood bent!
Dat gezegd hebbende: ontbijten kan wél helpen om je hongergevoel te onderdrukken. Sommige mensen krijgen namelijk vreetbuien als ze 's ochtends niets eten, wat resulteert in een hogere energie inname en, uiteindelijk dus, aankomen. Aan de andere kant zijn er ook mensen die niet ontbijten, maar het zogenaamde "IF (intermittent fasting)" toepassen. Hierbij nemen zij alle calorieën van de dag in binnen een bepaalde tijdsperiode. Het komt er eigenlijk op neer dat zij, in plaats van tussen 6:00 en 23:00, al hun calorieën tussen (bijvoorbeeld) 11:00 en 20:00 eten. Hier is niks mis mee: ze komen gewoon aan hun calorieën, alleen binnen een kleiner tijdsbestek.

Ik ontbijt niet thuis omdat ik geen hap door mijn keel krijg zo vroeg, tegen heug en meug moet ik dan eten met als gevolg dat ik misselijk in de auto zit. Daar voel ik niet veel voor :n
Ik heb geen pauze maar mag wel achter een scherm achter de receptie eten. 10.00 wordt er altijd fruit gebracht dus toen ben ik begonnen met een banaan.

misschien had ik duidelijker moeten zijn in mijn vraag

wat zijn kleine hapjes gezond en die makkelijk zijn,mag koelkast werk zijn maar geen heel gedoe met moeten snijden ect, als ontbijt en lunch op het werk?

Ik kom niet verder als standaard dingen als:
Banaan, bakje kant en klaar yoghurt van de supermarkt, krentenbol, stukje worst

ik baal van mijzelf want ik zie veel voorbij komen maar ik lust veel dingen niet :n
Uitgebrei een kom havermout maken is hier geen optie, smoothies lust ik niet en ik ben alles behalve een keukenprinses
moeilijk? ja absoluut :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:20

Je kunt de avond van te voren toch al je groente en fruit snijden? Je ziet te veel beren. Waar een wil is is een weg hoor...

Voor sommige dingen hoef je echt geen keukenprinses te zijn. Kijk op Google voor handige recepten en hoppa zo gemaakt. Type in wat je in huis hebt er en rolt zo een recept uit.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:25

gribaldi schreef:
Je kunt de avond van te voren toch al je groente en fruit snijden? Je ziet te veel beren. Waar een wil is is een weg hoor...

Voor sommige dingen hoef je echt geen keukenprinses te zijn. Kijk op Google voor handige recepten en hoppa zo gemaakt. Type in wat je in huis hebt er en rolt zo een recept uit.

ik krijg op mijn werk gratis fruit dus ik vind het niet nodig om dan extra fruit mee te nemen

Maar bedankt voor de "gezelligheid" -O-

ik ga inderdaad wel googlen want heb het gevoel hier niet welkom te zijn. Ik snap dat jullie het irritant vinden als mensen "zo binnen droppen" Maar ik heb wel degelijk de OP gelezen. Maar jullie reageren wel redelijk aanvallend.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:33

Nou het is niet aanvallend bedoeld hoor, maar de vragen wat kan ik eten vind ik altijd vage vragen. En daarbij zie ik ook steeds vaker voorbij komen ik lust heel veel dingen niet..

Daarom zei ik Google, vul in wat je lust en er rollen recepten uit :) Het hoeft echt niet zo moeilijk te zijn.

Groente met hummus, eieren, kip, noten etc. kan gewoon achter je bureau.