Mama3 schreef:Ojajo; dit ia echt heel ongezond. Waarom kun je thuis niet ontbijten? Havermout pannenkoeken, kwark, yoghurt, brood? Dan had je een wrap als lunch kunnen eten. En wat groente en fruit tussendoor, als je niet van je plek af kan, kun je het misschien gesneden en al meenemen en in de avond een volwaardige maaltijd eten en na het avondeten nog iets.
Ik vind het fijn dat er veel mensen meelezen in dit topic en hier inspiratie en tips vandaan halen, maar ik heb er steeds meer moeite mee dat men de OP niet leest of wat pagina's terug leest voor tips.
Dit is al het zoveelste ongezonde lijstje wat voorbij komt, terwijl dat echt niet nodig was geweest.
Ik heb de OP wel gelezen hoor
Maar wat zou ik er dan uit moeten halen nu volgens jou?
ik lees deze in de OP:
Niet ontbijten
"Niet ontbijten is heel slecht voor je! Je moet namelijk ontbijten om je spijsvertering op te starten!"
Nee. Je spijsvertering werkt namelijk gewoon door, ook 's nachts en 's ochtends als je niet ontbijt. Je spijsvertering stopt pas als je dood bent!
Dat gezegd hebbende: ontbijten kan wél helpen om je hongergevoel te onderdrukken. Sommige mensen krijgen namelijk vreetbuien als ze 's ochtends niets eten, wat resulteert in een hogere energie inname en, uiteindelijk dus, aankomen. Aan de andere kant zijn er ook mensen die niet ontbijten, maar het zogenaamde "IF (intermittent fasting)" toepassen. Hierbij nemen zij alle calorieën van de dag in binnen een bepaalde tijdsperiode. Het komt er eigenlijk op neer dat zij, in plaats van tussen 6:00 en 23:00, al hun calorieën tussen (bijvoorbeeld) 11:00 en 20:00 eten. Hier is niks mis mee: ze komen gewoon aan hun calorieën, alleen binnen een kleiner tijdsbestek.
Ik ontbijt niet thuis omdat ik geen hap door mijn keel krijg zo vroeg, tegen heug en meug moet ik dan eten met als gevolg dat ik misselijk in de auto zit. Daar voel ik niet veel voor 
Ik heb geen pauze maar mag wel achter een scherm achter de receptie eten. 10.00 wordt er altijd fruit gebracht dus toen ben ik begonnen met een banaan.
misschien had ik duidelijker moeten zijn in mijn vraag
wat zijn kleine hapjes gezond en die makkelijk zijn,mag koelkast werk zijn maar geen heel gedoe met moeten snijden ect, als ontbijt en lunch op het werk?
Ik kom niet verder als standaard dingen als:
Banaan, bakje kant en klaar yoghurt van de supermarkt, krentenbol, stukje worst
ik baal van mijzelf want ik zie veel voorbij komen maar ik lust veel dingen niet 
Uitgebrei een kom havermout maken is hier geen optie, smoothies lust ik niet en ik ben alles behalve een keukenprinses
moeilijk? ja absoluut