Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:03

Inderdaad wind vind ik ook lastig, regen is niet zo erg.
Sneeuw, ik wacht wel totdat het weg is en dat gaat snel met de zon er op 8-)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:05

Met wind en regen vind ik motivatie ook lastig := zeker omdat ik nog net niet lang en hard genoeg loop om dan echt warm te blijven en ik heb geen waterdichte kleding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:16

Vind het heerlijk met kou lopen, paarden niet haat ik met kou

Loop nu in zomerbroek die past tenminste en ondershirt en shirt lange mouwen
Odlo is wel mijn favo merk vooral de onderkleding iets om oren en hals

Veel vaseline op gezicht en handschoenen hele dunne neem ik mee stop ze over mijn broekeand heen maar vaak gebruik ik ze niet

Vandaag officieel rustdag

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:17

Maar goede kleding is echt een must om lol in lopen te krijgen

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:33

Sneeuw heb ik nog niet geprobeerd, het lijkt me vooral lastig met boomwortels e.d. die je dan niet ziet. Vorige week met de vrieskou wel een paar keer voor het werk gelopen. De bevroren ondergrond is wat zwaarder voor je enkels, maar verder gaat dat voor mij best. Ik had een thermoshirt, jasje en lange broek aan (zo'n strakzittende broek moet ik nog steeds aan wennen/voel ik me nog wat ongemakkelijk in). Verder niets bijzonders. Ik maak me dan ook meer zorgen over hoe warm ik het in de zomer ga krijgen.

Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:42

De kou afgelopen week vond ik ook heel fijn :j ik heb wel wat verschillende sport shirts en vesten dus kan me goed kleden. En heb knappe schoenen (laten adviseren met zo'n filmpje over een lijn rennen) heb van de week nog een hoofdband en dunne handschoenen gekocht. Alleen een waterdicht jack heb ik nog niet.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:47

Leuk plaatje pieksoj!

Michiel dat is ook echt een gave foto! Ik heb het ook heel snel warm. Gisteren liep ik met harde wind en rond 5 graden in lange tight en shirt met lange mouwen, kwam oververhit thuis hoor haha.

Waterdichte jas heb ik ook niet, zou voor mij véél te warm zijn. Ik heb soms wel zo'n dun luchtig jasje aan.

Nou ik heb een leuke route gemaakt voor woensdag, 27,5km... nu maar hopen dat het weer een beetje gaat meewerken...

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:48

Wendy15 schreef:
De kou afgelopen week vond ik ook heel fijn :j ik heb wel wat verschillende sport shirts en vesten dus kan me goed kleden. En heb knappe schoenen (laten adviseren met zo'n filmpje over een lijn rennen) heb van de week nog een hoofdband en dunne handschoenen gekocht. Alleen een waterdicht jack heb ik nog niet.

Een waterdichte jas heb ik ook niet (voor het hardlopen, wel voor fietsen), ik weet zeker dat ik daar net als Daan volledig oververhit van zou raken.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:49

Wat dragen jullie dan met regen? Helemaal doorweekte kleren vind ik zo naar.

Wauw wat een afstand!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:50

Daan_O schreef:
Leuk plaatje pieksoj!

Michiel dat is ook echt een gave foto! Ik heb het ook heel snel warm. Gisteren liep ik met harde wind en rond 5 graden in lange tight en shirt met lange mouwen, kwam oververhit thuis hoor haha.

Waterdichte jas heb ik ook niet, zou voor mij véél te warm zijn. Ik heb soms wel zo'n dun luchtig jasje aan.

Nou ik heb een leuke route gemaakt voor woensdag, 27,5km... nu maar hopen dat het weer een beetje gaat meewerken...

Dank je! Ik ben nog beginnend hardloper, maar wel vrij fanatiek. Om mezelf af te remmen neem ik af en toe mijn camera en/of drone (deze foto komt uit de drone) mee. Dan neem ik elke paar km pauze om wat foto's of filmbelden te maken voor ik weer verder ga. Dan sta ik me niet zo som te vervelen voor ik weer verder kan :) Bijkomend voordeel: Ik had nauwelijks foto's waar ik op stond. Nu wel.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:51

Wendy15 schreef:
Wat dragen jullie dan met regen? Helemaal doorweekte kleren vind ik zo naar.

Wauw wat een afstand!

Niets anders dan normaal. Ik loop maar tussen een half uur en een uur, dus met een beetje mikken op basis van buienradar en het niet erg vinden om een beetje nat te worden is dat ook niet nodig. Ik loop ook graag in de bossen, dus de laatste weken haal ik sowieso voortdurend natte voeten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:02

Mooie foto's hierboven! Ik kom net terug uit het bos en man wat was het weer heerlijk. Anderhalf uur gelopen op rustig tempo (13.4km)

Dassensporen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 12-02-18 15:07, in het totaal 2 keer bewerkt

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:04

Supervixen schreef:
Mooie foto's hierboven! Ik kom net terug uit het bos en man wat was het weer heerlijk. Ruim anderhalf uur gelopen.

[ [url=m/KgqkwP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5wxOc3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dassensporen <3

[ [url=m/tEvDJt.jpg]Afbeelding[/url] ]

(je bovenste 2 afbeeldingen werken niet)

Oe gaaf! Die heb ik hier nog niet gezien (ik ben een jaar geleden naar de Veluwe verhuist). Ik zie wel bijna altijd zwijnen en met regelmaat reeën en herten.

Ik ben jaloers!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:07

Ging wat mis met de upload. Volgens mij doen ze het nu wel.

Ik heb twee keer dassen gezien. Een keer waren er twee aan het spelen, dat was zo schattig! Hebben mijn vriend en ik wel een half uur naar staan kijken.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 12-02-18 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:08

Mooi! Ziet er heerlijk uit!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:40

Supervixen wat gaaaaf!! Mooie plaatjes hoor.

Bij harde regen ga ik niet hardlopen. Als het een beetje regent trek ik in bij een lage temperatuur wel een jasje aan (zo'n dun luchtig jasje dus). Maar mijn kleding wordt sowieso nat tijdens het hardlopen :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:18

Bij harde regen vlucht ik naar de loopband in de sportschool. Ben ik aan het lopen en gaat het regenen, dan loop ik door.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:34

Ik vertrek nooit in de regen als gaat regen neem ik een hardloop-pet mee

Liefst loop ik ook niet als het miezert
Probeer altijd mijn km optijd te maken zodat bij regen kan overslaan

Jassen ed zijn ondingen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:46

Petje inderdaad als het echt regent!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:27

Mooie foto's hierboven zeg! Leuk zo die foto van de drone. Ik zet m'n telefoon op hekjes, prullenbakken, stenen, boomstammen etc en maak dan een filmpje van mezelf. Leuk voor op instagram ( :D ) maar ook uiteraard om je loophouding mee te bekijken. Al zit daar met de sneeuw nu niet de focus op.

Qua regen ben ik ook niet zo'n fan van, gelukkig is het hier in Zweden een heeeeel stuk droger, vooral van de zomer gaat dat fijn zijn! Als het regent terwijl ik loop ga ik ook gewoon door, tenzij het echt zo'n zomerse stortbui is, dan wil ik nog wel eens ergens gaan schuilen. Als dat niet kan of het duurt me te lang ga ik ook gewoon door. Als het al regent terwijl ik nog weg moet, ga ik ook de deur niet uit. Dan wacht ik gewoon tot het eventjes droog wordt, of ik schuif m'n loopje gewoon door. Ik ben geen professionele loper die elke dag 'moet' trainen dus zie daar geen problemen mee.

Waterdichte jasjes ademen over het algemeen prut dus lijkt me ontzettend vervelend lopen, wordt je zo klef van.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:29

Goed om te weten ga ik niet op zoek naar een regenjas haha

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:54

Iemand nog tips waar je niet al te dure leuke hardloopkleding kan kopen in en om Groningen?
Na even uit de running te zijn geweest ivm omstandigheden met hardlopen, wil ik mezelf even verwennen met wat leuke shirtjes, en misschien een nieuwe lange loopbroek.Ga zowieso nog even kijken bij Intersport daka, maar die is volgensmij best prijzig.(ik koop liever wat meer voor weinig haha).
Scapino heeft soms ook nog wel wat, ga ik ook nog even kijken.
Nog meer tips?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:57

Daan_O schreef:
Supervixen wat gaaaaf!! Mooie plaatjes hoor.

Bij harde regen ga ik niet hardlopen. Als het een beetje regent trek ik in bij een lage temperatuur wel een jasje aan (zo'n dun luchtig jasje dus). Maar mijn kleding wordt sowieso nat tijdens het hardlopen :')

Als het heel hard regent ga ik niet hardlopen, maar als het een beetje miezert doe ik m'n hardlooppetje op, en een dun waterdicht jasje aan. Ik loop toch nog niet zo hard dat ik enorm ga zweten ofzo :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:02

Durante schreef:
Iemand nog tips waar je niet al te dure leuke hardloopkleding kan kopen in en om Groningen?
Na even uit de running te zijn geweest ivm omstandigheden met hardlopen, wil ik mezelf even verwennen met wat leuke shirtjes, en misschien een nieuwe lange loopbroek.Ga zowieso nog even kijken bij Intersport daka, maar die is volgensmij best prijzig.(ik koop liever wat meer voor weinig haha).
Nog meer tips?

Hema en H&M :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:03

Durante schreef:
Nog meer tips?

Misschien bij decathlon? Weet niet of die daar in de buurt zit?
Op zalando en wehkamp staan ook nog wel koopjes.