Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:36

Heel verstandig...scheelt een berg ergenis!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:39

PrizTwir schreef:
Ik krijg gewoon blogs binnen van vrouw. Schijnbaar heb ik mij ervoor aangemeld. :') Ik krijg nu een stuk binnen: ik heb spijt van mijn derde kind. Ik ben te nieuwsgierig om deze niet te lezen. Best heftig. Zolang zeuren bij je echtgenoot, totdat hij toch maar overstag gaat...

Edit: en ik vraag mij af of zoiets echt waar zou kunnen zijn

Ik denk dat het wel waar zou kunnen zijn. Helemaal als de kinderen nog erg klein zijn is het zo heftig.. En dan heb je er 3.. :(:)
Ik heb oprecht wel eens gedacht na de geboorte van de 2e: 'waar ben ik in godsnaam aan begonnen, ik trek dit niet'.
Inmiddels heb ik dat niet meer, het wordt ook gewoon steeds leuker en makkelijker.
Maar ik snap wel dat je spijt kan voelen. Kunst is om dat gevoel dan niet op je kind over te brengen.. Pff, vreselijk lijkt me dat.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:41

geerke schreef:
Heel verstandig...scheelt een berg ergenis!

Klopt. Toen ik net moeder was, was ik soms wat onzeker met sommige dingen. Dan ben je ook gevoeliger en las ik het toch. Die fase is voorbij :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:43

Ik ken 2 mensen die tegen mij hebben verteld dat als ze het overnieuw zouden kunnen doen er geen kinderen meer waren.

De ene moeder heeft het gedaan voor haar man en dacht dat ze dan ook wel echt helemaal om zou gaan. Niet dus.
De ander is de buurman die het heeft verteld en die is weer een stukje ouder als ons en die vertelde dat het gewoon zo was om toen kinderen te krijgen. Mensen durfde niet zo gemakkelijk te zeggen wij nemen geen kinderen.
En dat geloof ik wel, wij worden al beschouwd als een zeer rare groep, laat staan nog meer jaar geleden.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:43

Ik denk dat ouders de eerste jaren het erg zwaar hebben en weleens spijt hebben van de keuze.

Maar als ze eenmaal groter worden en ze meer zelf kunnen denk ik toch dat de liefde voor hun kinderen de bovenhand heeft.

Mijn moeder vond het in het begin ook vreselijk, vader was vaak in buitenland en zij zat alleen met een tweeling.
Maar ze had het naderhand niet willen missen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:44

:+ Oh,je hebt een kind!dat begreep ik niet....zit je dan niet in het verkeerde topic?Mayabeestje?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:49

Er even van balen (wat veel mensen vast zo nu en dan wel hebben met kinderen/huisdieren/baan) is IMO niet hetzelfde als grondig spijt hebben. Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die niet van hun kinderen houden. Het een sluit het ander niet uit

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:58

geerke schreef:
:+ Oh,je hebt een kind!dat begreep ik niet....zit je dan niet in het verkeerde topic?Mayabeestje?

er posten er hier nog met kinderen hoor.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:39

Ik heb diverse redenen waarom ik geen kind wil, als ik ze al kan krijgen (want dat weet je maar nooit). Eerlijk is eerlijk in dit topic zit ik niet te wachten op goedbedoelde reacties van moeders. Die reacties hoor ik in het dagelijks leven al genoeg :')

Vat dit niet als een aanval op, moeders. Want zo bedoel ik het niet.
:(:)

Edit: de reacties van moeders sla ik over :j

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:43

Gisteren was ik bij de huisarts om even te praten ovee ongelijke borsten. Begon ze over dat het later als ik kinderen zou hebben het wel bij zal trekken. Toen ik zei dat ik die niet hoef zei ze: 'nu niet, maar later wel!' Heb wel zes keer moeten zeggen dat kinderen er niet komen totdat ze het onderwerp liet liggen. Waarom moet er toch altijd zo over door worden gepusht? :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:07

Wat een trut van een huisarts.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:09

Het is toch te gek voor woorden dat iemand in dat vak nog zo bekrompen is.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:12

geerke schreef:

Waarom? Ik ben niet bewust kinderloos maar vind het topic wel interessant. Er zijn idd meer moeders hier die mee lezen/schrijven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:25

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:30

Vind het wel jammer dat er altijd weer een wij-zij gevoel uitgesproken moet worden. Nogal kinderachtig om mensen die een kind hebben in dit topic te negeren, er zijn er zat die echt waardevolle inbreng hebben. Natuurlijk hoeft niemand te lezen dat er kids bestaan die hoe dan ook echt leuk zijn om whatever reason, maar je kunt mensen moeilijk verbieden in dit topic te reageren.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:42

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:43

enamorada schreef:
Gisteren was ik bij de huisarts om even te praten ovee ongelijke borsten. Begon ze over dat het later als ik kinderen zou hebben het wel bij zal trekken. Toen ik zei dat ik die niet hoef zei ze: 'nu niet, maar later wel!' Heb wel zes keer moeten zeggen dat kinderen er niet komen totdat ze het onderwerp liet liggen. Waarom moet er toch altijd zo over door worden gepusht? :roll:

Ik zie in je profiel dat je 16 bent, kan me de reaktie van de HA wel een beetje indenken eerlijk gezegd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:46

Ik wist het met mijn 16 anders toch ook al zeker en is nooit veranderd.
Laat de mening van andere gewoon denk ik dan.

De speld doet het hier niet.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:47

Amaris schreef:
enamorada schreef:

Ik zie in je profiel dat je 16 bent, kan me de reaktie van de HA wel een beetje indenken eerlijk gezegd.

Nou en? Blijkbaar is het aan anderen om te bepalen of je kinderen wil. "Je gaat maar lekker je hele leven met een scheve voorgevel lopen omdat er vrouwen zijn die op hun 30e van gedachten veranderen. Ja dan moet je nog 14 jaar wachten haha I don't care", thanks huisarts.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:50

Tja, ik weet gewoon vrij zeker dat ik geen kinderen wil, ook niet over 10 jaar. Ze had ook kunnen reageren met: 'dat is aan jou', of 'dat kan ook natuurlijk'. Het is voor de rest gewoon een aardig mens dus het viel me een beetje tegen :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:59

Ik denk bij dat soort commentaar altijd 'hou dat lekker voor je'. :+ Het lijkt me toch vrij essentieel dat iemand die bij de HA zit zich in elk geval serieus genomen voelt.
Trouwens, als je 16 bent is de kans groot dat je borsten nog wat veranderen ergens tussen nu en 5 jaar :j Dus dat lijkt me waarschijnlijker dan dat je ineens kinderen wil haha

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:06

Ik hoop het maar, scheelt twee hele cupmaten namelijk :\ Als het rond mijn 20e niet bij is getrokken ga ik er denk ik wel iets aan laten doen, voel me er erg ongemakkelijk bij.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:11

Majabeestje schreef:
geerke schreef:

Waarom? Ik ben niet bewust kinderloos maar vind het topic wel interessant. Er zijn idd meer moeders hier die mee lezen/schrijven.

Ja, die zijn ook heel storend. Het is natuurlijk niet aan mij om daar wat van te zeggen. En ongetwijfeld zal ik een pb van een mod krijgen. Maar dit is nou zo typerend. Het is een topic over bewust kinderloos en dan gaan mensen met kinderen daar weer in mengen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:13

Wauw jenny, beetje zuur hoor.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:18

Ik begrijp Jenny wel eigenlijk. :+ Ik ga toch ook niet in een topic reageren vol trotse moeders die vanalles plaatsen over hun kroost? Of op een forum waar ze van auto's houden en niets met paarden hebben en dan steeds zeggen dat mijn paard niet trapt of bijt en eigenlijk heel goedkoop is en leuker dan een auto.

Je kunt en mag mensen niet verbieden ergens te reageren maar ik vind dat ook altijd een beetje typisch.