Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:57

Ik heb een gek vraagje. Als je je cup naar beneden trekt, drukt de (opening van de) vagina het bloed er dan niet uit zegmaar omdat het een kleine opening is? Of is de cup zo stug dat dat niet gebeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:58

Geryon schreef:
Ik heb een gek vraagje. Als je je cup naar beneden trekt, drukt de (opening van de) vagina het bloed er dan niet uit zegmaar omdat het een kleine opening is? Of is de cup zo stug dat dat niet gebeurd?

Nee dat gebeurt over het algemeen niet

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:04

Alleen als hij heel vol zit, maar dan kom je ook al daarvoor in de problemen, bij het losmaken van het vacuüm.

Bij mijn eerste cup had ik werkelijk geen idee waar mijn bmm zat. Gewoon een maatje 1 erin geduwd en nooit gelekt.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:05

brokjes schreef:
Ik heb het topic doorzocht maar nog geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag.
Al jaren gebruik ik de divacup naar tevredenheid maar deze geeft wel moeilijkheden met plassen. Iemand ervaringen hiermee (mag ook over een andere cup gaan, die deze problemen niet geeft). Divacup is langer dan de meeste cups, kan het daaraan liggen?

Ik heb daar juist last van met de organicup en niet met de diva.
Ik moet wel 1000x plassen op een dag maar dat hoort er nu eenmaal bij voor mij... dat komt niet (extra) door de cup.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 15:30

Ik heb het soms met de Divacup. Ligt denk ik op de manier dat ik hem heb ingebracht. Dan kan ik niet fatsoenlijk doorplassen lijkt het wel. Als ik hem er dan uithaal gaat het weer vlot, heel apart

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:34

Bedankt iedereen voor de antwoorden op mijn vragen.
Wordt dus toch nog 'ns goed puzzelen denk ik.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:43

hier ook de organicup en ook moeilijker plassen,alsof alles langzamer voorbij kan en je wat langer en harder moet duwen om zeker alles uit je blaas te krijgen,maar dat vind ik dan een kleinigheid.

qua gekantelde bmm,volgens mij staat elke bmm aan de zijkant van je vagina en niet recht ertegen over?

kijk het tekeningetje die iemand hierboven plaatste,daar staat hij toch ook 90° aan de zijkant van de vagina? eronder zit je cup.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:15

Ik heb mijn bmm zo hoog zitten dat hij nooit in of aan mijn cup zit, dus dat probleem ken ik niet.
Heb een Lunette 2 overigens (38 en geen kinderen).

Dat plassen had ik in het begin wel meer naar mijn idee, dat het iets anders voelt. Maar dat is na een paar keer gebruik bij mij weg gegaan, alsof je lichaam er aan went.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:05

Ik gebruik overigens al jaren een cup en merk nog steeds dat het plassen wat langzamer gaat. Ik heb er verder geen last van. Wel met ontlasting, dan moet ik de cup er altijd even uit halen.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 06:41

Ik denk er ook aan on de divacup te nemen, maar ik heb zo'n doodsangst dat ik het ding nooit meer uitkrijg :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:20

De divacup is best groot toch? Zou er eerder bang voor zijn als je een mini ding koopt :P Zou me er niet druk om maken :)

Ik ben nog steeds helemaal tevreden met de Lunette 2! :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 10:53

Golden_Angel schreef:
Ik denk er ook aan on de divacup te nemen, maar ik heb zo'n doodsangst dat ik het ding nooit meer uitkrijg :')

Nou het kan niet verdwijnen hoor dus zou het gewoon eens proberen

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:35

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee hoe groot de divacup is.. 30 ml staat erbij haha

Ik lees wel eens van die enge verhalen dat die dan te diep gaat door de dag en dat dames er niet meer bij komen en hem er daarom niet meer uit krijgen :').
Ik weet het nooit de enge verhalen lezen, maar het is zo verleidelijk

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:40

Ze trekken inderdaad wel eens omhoog waardoor je er niet meer zo goed bij kunt, maar als dat een keer gebeurt, niet in paniek raken, neem de tijd en dan komt het wel goed.
En oefen anders alvast een paar keer met uithalen als je hem net in hebt, dan zit de sowieso nog laag.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:18

Ik kan mijne gewoon met mijn bodembekkenspieren weer omlaag drukken als hij hoog zit. Die van mij kruipt voornamelijk s nachts omhoog.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:32

Die van mij kruipt ook omhoog, maar als ik pers en dan in de onderkant knijp kan ik hem daarna rustig omlaag trekkrn.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:07

Heeft iemand een tip voor mij? Ik ben onlangs bevallen dmv een keizersnede. Dus down under is er niks anders geworden maar toch zitten mn cups niet meer fijn. Voel ze zitten en ik lek door. heb de meluna sport en Lunette 1

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:38

Je bent wel zwanger geweest he, je lijf is hoe dan ook veranderd. Sowieso zijn alle banden rondom je bekken verslapt. Mss toch een maatje groter men, in ieder geval 1e tijd, best kans dat je lijf weer (een stukje) bijtrekt.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:04

Ik denk sat ik er gewoon eens een bestel en het probeer inderdaad!

Ik had de divacup in mijn hoofd omdat dat de enige is die ik ken en omdat deze volledig silicone is, maar zijn er anderen die jullie aanraden voor een eerste keer? (zonder latex ik heb een latex allergie)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:58

Ik heb de Organicup en ben er erg tevreden mee :) Deze is ook 100% siliconen. Kan je overigens ook bij Kruidvat kopen voor 20 euro.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:18

Ben ook erg tevreden met de organicup

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:20

Ik heb een latex allergie maar verdraag de Organicup niet goed. Ik had de laatste keer dat ik m gebruikte ook witte afscheiding erin zitten, en dat was dus een allergische reactie op de cup.

Ik ben wel erg tevreden over de MeLuna. Is gemaakt van medische plastic, iig daar doet mijn lijf niet moeilijk over.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:47

Buh. Claricup aangeschaft, maar met deze lek ik en hij blijft draaien. Kan hij misschien te zacht zijn? Maten zijn ongeveer hetzelfde als mijn Lunette 2, maar ik wilde een andere omdat die pijn deed met eruit halen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:08

Alenthe05 schreef:
Heeft iemand een tip voor mij? Ik ben onlangs bevallen dmv een keizersnede. Dus down under is er niks anders geworden maar toch zitten mn cups niet meer fijn. Voel ze zitten en ik lek door. heb de meluna sport en Lunette 1

Lunette 2 proberen. Die is er voor dames boven de 30 en dames die bevallen zijn (al dan niet vaginaal).

Ik heb geen kids en ben ook nooit zwanger geweest maar moest ook de 2 hebben ipv de 1 ivm leeftijd.
Alles wordt slapper na je 30e en blijkbaar ook na het bevallen :+

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:08

Ik heb een Claricup en vind die inderdaad vrij zacht. Maar zou zo geen steviger alternatief weten.