Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:04

Heb je wel weer groen licht om te gaan sporten Croyslover? Ik zou lekker beginnen met een schema en kijken of je op de wat stevigere stukken zand kan lopen en niet in het hele mulle zand.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:05

De meeste bospaden zijn toch prima begaanbaar. Los duin zand is inderdaad heel zwaar en na weken van regen kunnen bospaadjes veranderen in zware modderzooi maar het grootste gedeelte van het jaar ligt het overgrote deel van de bospaden er prima beloopbaar bij. prima om te trainen dus. Ik wissel bewust af omdat ik de belastbaarheid op het asfalt ook op wil bouwen en lopen op asfalt is voor je lichaam nu eenmaal mee belastend dan op onverharde ondergrond.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:09

nelleke , mijn gezondheid is niet OK maar als ik af en toe ga rennen, maakt het niet uit, kan prima, we zijn nog in onderzoek wat ik precies heb...loop er nu 2 jaar mee (ben 16) verder doe ik wat ik kan , trek ik t niet , doe ik niks :)
greetje, hier in hongarije, is het bos bij ons aan huis POKKE er rijden zware auto's en het is er erg nat, ik zak erin weg, daarom niet zo fijn, en hier op de wegen rijden ze je van de weg ("stoep") af, dus dat ga ik niet doen! (wegen zijn te slecht)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:12

Croyslover, het klinkt misschien gek maar juist 'af en toe' rennen zonder plan of schema is niet zo goed voor je. Je spieren en pezen krijgen niet de kans om op de juiste manier op te bouwen en je conditie krijgt dan ook elke keer een optater.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:17

_Nelleke_ schreef:
Croyslover, het klinkt misschien gek maar juist 'af en toe' rennen zonder plan of schema is niet zo goed voor je. Je spieren en pezen krijgen niet de kans om op de juiste manier op te bouwen en je conditie krijgt dan ook elke keer een optater.

ik weet het maar weet even geen andere oplossing

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:51

Afbeelding

Egopost :o
Van vorige maand begonnen met om de minuut hardlopen, naar nu 3km aan een stuk :):)
Moet alleen echt even goede schoenen fixen, want voel het aan mijn enkels en knieeen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:05

Greetje wederom dank :)
Uhh ik ben bang dat ik vrijwel gelijk vol van start ga meestal :o Zoals gisteren dan wel daar voor vanuit werk gefietst, maar dat is 5 minuten, en de paarden gevoerd/gemest. Met het lopen de eerste 100m rustig en daarna gelijk op tempo.
Ik ga je advies opvolgen en de komende training eerst even heel rustig inlopen. Ben ook wel benieuwd of ik verschil merk.

Nel fijn dat je toch gewoon lekker kon lopen! En mooi dat die korst er af is :D

Croyslover dat klinkt niet echt als een goede opbouw/belasting, zeker niet voor iemand die toch al met medische problemen kampt. Ik zou toch proberen te kijken naar minder zware trajecten om te lopen.

Dreamy wat leuk! Geeft een lekker gevoel he als je zo vooruit gaat :D

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:57

NELLEKE, zal een hoop schelen dat ie korst eraf is, fijn dat het wel goed ging met

CROYSLOVER, wat balen dat je geen fijne paden hebt om te lopen. Ook niet in de buurt dat je er eerst heen fietst of iets?

DREAMY,wat netjes zeg in een maand tijd. Nu ik nog haha.

Ik was vanmiddag even naar de winkel geweest voor nieuwe schoenen, maar er was niet echt iemand die mij goed kon helpen, 1 met vakantie en ander dagje vrij maar is er zaterdag wel dus dan ga ik zaterdag ff terug. Ze zei dat een collega mij misschien een kon helpen maar dat de ander er meer van wist ook met gevoelige spieren enz dus dan liever zaterdag terug ook ivm de klachten die ik heb gehad, vond ik wel netjes dat ze dat aan gaf en was ook niet banketstaaf bedoelt naar haar collega.

Vanmiddag lekker rustig gewandeld, was wel heerlijk weer.

M'n zus gaat ook weer goed en wil ook weer gaan beginnen dus dat scheelt alweer

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:38

hyawatta schreef:
NELLEKE, zal een hoop schelen dat ie korst eraf is, fijn dat het wel goed ging met

CROYSLOVER, wat balen dat je geen fijne paden hebt om te lopen. Ook niet in de buurt dat je er eerst heen fietst of iets?
nope , overal slechte paden, woon aan de rand van een klein dorpje met slechte wegen

DREAMY,wat netjes zeg in een maand tijd. Nu ik nog haha.

Ik was vanmiddag even naar de winkel geweest voor nieuwe schoenen, maar er was niet echt iemand die mij goed kon helpen, 1 met vakantie en ander dagje vrij maar is er zaterdag wel dus dan ga ik zaterdag ff terug. Ze zei dat een collega mij misschien een kon helpen maar dat de ander er meer van wist ook met gevoelige spieren enz dus dan liever zaterdag terug ook ivm de klachten die ik heb gehad, vond ik wel netjes dat ze dat aan gaf en was ook niet banketstaaf bedoelt naar haar collega.

Vanmiddag lekker rustig gewandeld, was wel heerlijk weer.

M'n zus gaat ook weer goed en wil ook weer gaan beginnen dus dat scheelt alweer

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:42

net terug van een halfuurtj joggen..
Als beloning een lekker appeltje, wat blauwe bessen, pecan noten, aardbeien en kersen en een 0% frambozen yoghurtje!
Toch altijd blij achter af :)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 05:54

Gisteren 5.2 km gelopen in 7.9km/uur. Echt niet hard dus, maar wel zo veilig voor mijn lies. Morgen weer met de loopgroep, maar ook dan hoop ik dat ik me rustig weet te houden. Wil echt geen blessure oplopen! Eigenlijk wel jammer dat ik gisteren al heb gelopen, anders kon ik nu gaan. ;)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 07:47

Gisterenavond baantraining. 8 keer 1200m waarbij de richttijden voor de opvolgende 400tjs steeds sneller waren. Ging wel lekker. Voor zaterdag een groeps trail gepland staan van plm 30km. Wel een keer leuk voor de verandering gewoon een keer enkel lopen voor de gezelligheid en te genieten van de natuur zonder mijzelf verdere trainingsdruk op te leggen. Die variatie houdt het lopen juist zo leuk.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:12

Hoi!

@Daan: Super dat je zo’n goede tijd neer zet! Leuk om mee te doen.

@Djilna: Misschien heb ik er 500 km op gelopen? De rest van het profiel is nog wel goed. Ik zal er weleens mee naar de winkel gaan.
Kijk je trail komt als snel dichterbij! Super leuk.

@Greetje: Ik heb inderdaad ook weleens de schoenen bij de verwarming gezet, afgelopen winter. Mhm ook niet meer doen dus. Misschien toch een tweede paar er bij aan schaffen.

@Hyawatta: Jammer dat aquafit niet is wat je er van verwacht. Welke winkel was je geweest? Inderdaad netjes dat ze dat aan geven.

@Nelleke: Gelukkig gaat je knie vooruit!

@Dreamy: Lekker he die vooruitgang!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 09:36

_Nelleke_ schreef:
Bienotje, waar heb je last van gehad? Ik merk bij mezelf dat dingen als rugpijn, nekpijn en verkoudheid juist beter worden van hardlopen ipv slechter.

Beetje ondefinieerbaar, maar echt lood in mijn lijf. Zelfs gewoon wandelen voelde ik me na paar 100 meter al alsof ik de vierdaagse had gelopen. Zo'n vermoeidheid stond ik zelfs mee op 's morgens.

Ik denk enigszins hormoongerelateerd dipje en nu ook weer wat bewuster met multivitamines. Het gaat gelukkig weer wat beter. Alhoewel ik nog steeds niet verder ben gekomen tot nu toe dan week 4 van Evy helaas :o

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:15

CROYSLOVER, erg balen zeg, zo kun je dus ook niet echt wat.

NANOUKIE, lekker rondje gelopen, en gezonde beloning, wou dat ik dat lusten haha.

ZUCCHERO, weer lekker rustig opbouwen.

GREETJE, wow wat een training zeg.
Flinke afstand voor zaterdag

FABIENNE,bij een intersport winkel bij ons in de buurt, zij doen ook loopanalyse dus daar ging ik eigenlijk voor.

BIENOTJE, dat is niet fijn zo'n zwaar gevoel in je benen.
Lekker blijven oefenen dan komt het vast wel goed.

Ik moet vanmiddag naar de dermatoloog, ben benieuwd wat ze zeggen en gaan doen

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:11

Even vluchtig bijgelezen, maar dit toppic gaat zo snel.

Las dat de korst eraf is en dat het lopen lekker ging. Fijn Nelleke.

FABIENNE zag jouw schoenen althans de onderkant. Als ik er na kijk lijkt het wel of je echt op de buitenkant loopt. Daar is ook de meeste slijtage. Ik zou er ook mee naar een erkende hardloopwinkel gaan en de zolen laten beoordelen. Misschien is het wel een verkeerde schoen voor jouw.

GREETJE Wat een verschrikkelijke afstanden loop jij!!!!! Diep diep respect.

Ik blijf erbij dat de onervaren/pas beginners echt met een soort van schema moeten lopen. Op die manier is de kans van slagen het grootst en de kans op blessures het kleinst.

Hier met mijn zoontje weer gelopen. Net geen 6 km in 54 min. Een hele prestatie want we liepen altijd maar een 4 km. Tis niet aan 1 stuk, twee lessen evy aan elkaar les 3 en 4. Ben trots op hem.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:36

egnie schreef:
FABIENNE zag jouw schoenen althans de onderkant. Als ik er na kijk lijkt het wel of je echt op de buitenkant loopt. Daar is ook de meeste slijtage. Ik zou er ook mee naar een erkende hardloopwinkel gaan en de zolen laten beoordelen. Misschien is het wel een verkeerde schoen voor jouw.

Ik liep eerst te veel op de binnenkant. Loop analyse met filmpje gehad. Daar kwamen toen twee of drie paar geschikte schoenen uit. Deze vond ik het fijnste.
Misschien inmiddels anders gaan lopen, dat zou natuurlijk kunnen.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:42

@Nanoukkie ik loop af en toe wel in de regen. Maar niet als het met bakken uit de lucht komt haha

@Daan_O nou volgens mij moet dat helemaal goed komen met die wedstrijd!

@bienotje Goed dat je ondanks de miezer toch gegaan bent! Jammer dat je zo aan t kwakkelen was!
Je moet er ff door heen denk ik! Ik merk dat ik het nu echt leuk ga vinden, omdat ik nu elke keer wat verbetering ga zien, en me fitter ga voelen

@Djilna tof dat je een trilrun gaat doen in de ardennen!

@Nelleke fijn dat je weer lekker gelopen hebt! Beter dat je knie nu begint te helen! scheelt vast een boel zonder die korst

@dreamy lekker bezig zeg!

Ik ben gister ook weer gegaan! twas vrij benauwd maar ging wel lekker! zaterdag of zondag weer!

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:53

Pfff.... Even niet bijgelezen en gelijk 10 pagina's verder gaat snel hier.
Hier is t druk en eigenlijk ruim 2 weken niets gedaan ( ook niet aan mijn gewicht) Maar eens kijken of ik t weer op kan pakken. En morgen maar weer beginnen.
Buik voelt opgeblazen en niet fijn.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:17

MARALL,succes met weer oppakken.

Ik ga zo naar de winkel voor nieuwe schoenen, ben benieuwd.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:58

Zo ik ben geslaagd :D
Wat een verschil met mijn eerste schoenen waar ik nu kan zeggen dat ik daar echt geen demping in had. Dat worden m'n fitness schoenen ;)

Als er iets mee is mocht ik altijd terug komen, ook als ik tijdens het lopen iets merk wat niet helemaal lekker zit gewoon terug komen en gaat hij kijken wat er evt met een zooltje gedaan kan worden.
Hij raadde me aan om wel steunzooltjes aan te schaffen voor de normale schoenen.

Moet ik ze nog apart inlopen of loop ik ze wel goed in doordat ik nog helemaal moet beginnen met hardlopen? Vergeten te vragen :o

Afbeelding

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:14

Ik loop mijn hardloopschoenen nooit in. Ik ga er direct mee weg. Hip kleurtje val je wel mee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:36

Hyawatta: Jammer dat het aquafit niet was zoals je hoopte. Lijkt mij wel een keer leuk om te proberen. Wat een leuke nieuwe schoenen! Heb je ze gekocht bij een soort Starshoe winkel?

Manoukkie: Ik moet eerlijk zeggen dat als het regent ik niet ga, als het toevallig regent onder weg dan is het jammer. Maar ik heb een loopband hier thuis dus dan ren ik een stukje daar op.

Dreamy: Goed bezig! Netjes 3 km achter elkaar.

Daan: Leuk dat je met een wedstrijd gaat mee doen!

Ik ben net weer wezen hardlopen, nu wilde ik proberen om wat sneller van start te gaan en kijken hoelang ik het vol hield. Ik heb 3 km achter elkaar gerend in 18 minuten. En daarna was ik redelijk op :p Dat is 6 minuten per km, dus dat betekend dat ik dit tempo vol moet houden voor de 5 km in 30 min. :D

Sinds gister heb ik een flipbelt aangeschaft, echt een handig ding!

Heeft er iemand ervaring met Starshoe? Ik twijfel om daar nieuwe schoenen te kopen. De schoenen die ik nu heb zijn wat goedkopere Nikes. En ik ben bang als ik straks wat vaker ga hardlopen dat ik blessures krijg.
Alleen mijn budget is niet al te groot, iemand een idee of het daar heel duur is? Of wat je een beetje gemiddeld kwijt bent voor een schoen. En zal ik net zien dat de minst mooie schoen bij mijn voet past :+ Ik houd van roze haha.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:52

mijn vriend en ik gaan morgen hardlopen, opbouwen in ieder geval, maar gewoon voor het plezier, voor de mensen die zeiden dat het niet verstandig is, ik beloof jullie, gaat het niet zoals ik dacht, stop ik meteen! :j

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:16

ROXANNE, ik heb ze gekocht bij een gewone intersport winkel bij mij in de buurt maar daar doen ze wel eerst een scan van je voet maken en daarna kijken ze hoe je op de schoen die volgens de scan bij je past loopt, daar staat een camera achter zodat ze precies kunnen dien hoe je op de voet terecht komt en hoe je afzet.
Dat zag er bij mij heel netjes uit.

Deze waren wel prijzig, duurder dan ik eigenlijk in gedachte had, maar ze zitten wel heerlijk.

CROYSLOVER, je zult zelf wel aanvoelen als je het niet aan kan toch, hoop voor je dat het gaat lukken.